Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal is designed in order to satisfy the need of inecrasing  the resource efficency in INETXT Ltd. - a middle sized
enterprise based in Glavinitsa, Municipality of Pazardzik, that is specialized in the production of wooden products (door leaf, door frame, door sills) used for manufacturing of doors.
The overall project objective is to improve the resource efficiency of "INTEX" Ltd by applying in the production activities of the company an innovative, pilot for Bulgaria technology solution for the production of door sash. 
The main project activities are as follows:
1. Introduction of technological and ICT solutions and methods for optimizing production processes and reduce inputs and reduction of waste in existing production. 
2. Preparation of audit for resource efficiency project for the purposes of the procedure under Annex E. 
3. Organizing and conducting events for multiplication of the project results. 
4. Publications in traditional and digital media for multiplication of project results. 
5. Visualization of the project. 
With the realization of this project proposal, the applicant will achieve these expected results: 
1. Implemented automated pressing technology, first implemented in Bulgaria – 1psc. 
2. Realized resource efficiency measures to reduce the quantities of raw materials and waste, including dangerous chemicals. 
3. Two events conducted for multiplication of the project results. 
4. Publications in traditional and digital media - 3 for multiplication of the project results. 
5. Reduce the cost of production in the company and increase its competitiveness.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Внедряване на технологични и ИКТ решения и методи за оптимизиране на производствените процеси и намаляване на използваните суровини и намаляване на образуваните отпадъци в съществуващо производство: Настоящата дейност е насочена към внедряване на ново технологично и ИКТ решение с цел оптимизиране на производствените процеси и повишаване на ресурсната ефективност в "ИНТЕКСТ" ЕООД. Реализацията на дейността включва придобиване на нова Автоматизирана линия за пресоване на крила за врати и разкрой на фризове, благодарение на която в предприятието бъде внедрена нов тип технология - автоматизирана пресоваща технология, която до момента не е използвана в България за производство на продукта "крило за врата". Дейността е разработена базата на извършен Одит за ресурсна ефективност, съгласно който закупуването и въвеждането в експлоатация на нова Автоматизирана линия за пресоване на крила за врати и разкрой на фризове ще доведе до намаляване на следните суровини и спомагателни материали: 1) За Продукт 1 (Крило за врати) - Суровини 1, 2, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 и на всички спомагателни материали с 10%. Ще се преустанови ползването на Суровина 14 за сметка на влаган отпадък от дървесни опаковки. 2) За Продукт 2 (Каса за врата)– Суровини 6, 7, 8, 9 и на всички спомагателни материали с 10%. 3) За Продукт 3 (Первази за врата)– Суровини 5, 6, 7, 8 и на всички спомагателни материали с 10%. Намаляването на използваните суровини и материали е възможно, тъй като разглежданият актив съчетава множество функционалности, водещи до намаляване на некачествено произвеждани детайли и съответно до намаляване на образуваните производствени отпадъци и брак. Намаляването на боите и лаковете и на всички спомагателни материали и за трите продукта е възможно, тъй като при сегашния начин на производство дефектът на отделните детайли става видим, едва след нанасянето на всички повърхностни покрития. С функционалностите на новия актив, нанасянето на повърхностни покрития ще се извършва само на качествено изработени детайли. С включените функционалности и характеристики на предвидения за закупуване актив ще се елиминират напълно операциите, водещи до изработката на дефектни детайли и съответно тяхната повторна изработка. С това ще се намали генерираната прах в работното помещение, съответно ще бъде възможно емитирането на по-малко прах в атмосферния въздух. Придобиването на планирания за закупуване актив ще доведе до намаляване: 1) с 50% на количеството образуван отпадък с код и наименование 03 01 05 трици, талаш, изрезки, парчета, дървен материал, плоскости от дървесни частици различни от упоменатите в 03 01 04*, образуван при производството на Продукт 1; 2) с 80% на количеството образуван отпадък с код и наименование 15 01 03 опаковки от дървесни материали, образуван при производството на Продукти 1, 2 и 3; 3) с 20% на количеството образуван отпадък с код и наименование 20 01 38 дървесина, различна от упоменатата в 20 01 37*, образуван при производството на Продукт 1. Отпадъкът с код 15 01 03 опаковки от дървесни материали ще бъде оползотворен до 80%, като ще замени използването на Суровина 5, използвана за производството на Продукт 1. Ще се постигне и по-ефективно управление на отпадъците от производството на Продукт 1, с кодове 03 01 05, 15 01 03, 20 01 01 и 20 01 38, тъй като ще се намали значително тяхното количество, което позволява преминаване към най-високото ниво в йерархията на управление на тези отпадъци, а именно предотвратяване на тяхното образуване. Продукт 1 - крилата на вратите представляват и най-голямата част от изработваното цялостно изделие – врата. В управлението на отпадъците, образувани при производството на Продукти 2 и 3 има промяна в отпадък с код 15 01 03 с 80%, което също се счита за предотвратяване на образуването на този отпадък. Може да се обобщи, че предвидения за закупуване актив има значителен принос за преминаване от по-ниско към по-високо ниво в йерархията на управление на производствените отпадъци, генерирани при дейността на дружеството, но също така е и високопроизводителен, като с придобиването му предприятието ще увеличи капацитета си с 400 бр. крила за врати за 8-часова смяна. 2 400 000.00 2 400 000.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е: Извършването на одит за ресурсна ефективност на проекта е задължително условие съгласно Условията за кандидатстване по процедура BG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите“. Проектът следва да се основава на извършен одит за ресурсна ефективност по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване. Дейността по изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена от "ИНТЕКСТ" ЕООД и поради тази причина разходите за тази дейност не са включени в настоящото проектно предложение. В одита за ресурсна ефективност е включена информация за икономическата дейност, за която се предвиждат дейности, свързани с подобряване на ресурсната ефективност на "ИНТЕКСТ" ЕООД. Одитът съдържа данни и мерки за съществуващото производство на дружеството и е налице информация за 2016 г. На база описаните в одита за ресурсна ефективност на ИНТЕКСТ" ЕООД дейности в настоящото проектно предложение са заложени дейностите по Елементи А и В, като предвидените дейности по проекта изцяло съответстват на дейностите, описани в одита. 0.00 0.00
Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейност "Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта" е задължително условие съгласно Условията за кандидатстване по процедура BG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите“. Дейността цели да допринесе за повишаване на обществената информираност относно постигнатия ефект в резултат пилотното внедряване в България на Автоматизирана линия за пресоване на крила за врати и разкрой на фризове в предприятие, опериращо в мебелния бранш, специализирано в производството на изделия, влагани в краен продукт интериорни и други видове врати. Дейността е логично продължение на Дейност 1 и чрез нея се поставя началото на финализиране на проекта като се дава гласност и се оповестяват резултатите от трансфера на иновативно за България решение в областта на производството на различни видове врати. Дейността е от централно значение за изпълнението на общата и специфични цели на проекта, защото единствено споделянето на получените резултати пред широката общественост, може да допринесе за ускореното и разширено въвеждане на идентифицираните и трансферирани иновативни решения за повишаване на ресурсната ефективност и за засилване на конкурентоспособността на производствените предприятия в България, в частност на тези от мебелния бранш. По конкретно дейността предвижда организиране и провеждане на следните събития за мултиплициране на резултатите от проекта: - пресконференция, на която ще бъдат поканени представители на медиите и на браншови организации, пред които да се презентират и промотират ползите от въвеждане на нови високопроизводителни решения за реализиране на мерки за ресурсна ефективност, така че ефектът да може да се мултиплицира върху възможно най-голям брой производствени сектори; - кръгла маса, на която ще бъдат поканени за участие управители и собственици на фирми в областта на производството на мебели, на която в детайли да се обяснят и обсъдят предимствата от внедряването на конкретната технология, постигнатите резултати от гледна точка на производителността, ресурсната ефективност, оптимизацията на работните процеси, но също така и стойността на инвестициите, рисковете пред внедряването й, както и други теми от взаимен интерес. За организирането на двете събития ще бъдат ангажиран външен изпълнител, който ще осигури подходящи зали и техника за безпроблемното протичане на събития. Дейността ще бъде изпълнена непосредствено след завършването на Дейност 1, в рамките на която се предвижда въвеждането в експлоатация на Автоматизираната линия за пресоване на крила за врати и разкрой на фризове. 2 400.00 0.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Проектното предложение и очакваните резултати са подходящи за мултиплициране, поради факта, че въведените в резултат на изпълнението на проекта иновативни технологични решения ще представляват интерес за всички компании в областта на интериорния дизайн и производството на мебели. Затова целева група на публикациите ще бъдат всички компании в мебелния бранш, както и всички други компании, желаещи да внедрят иновативни и ресурсноефективни технологични производствени решения в дейността си. За целите на мултиплицирането за резултатите от проекта в рамките на настоящото проектно предложение са предвидени 3 бр. публикации в традиционни и дигитални медии. Целта на публикациите ще бъде да се представи ходът на проекта, изпълнените дейности и постигнати резултати. Основният резултат от тях ще бъде подобряване на информираността на целевите групи, открояване на предимствата от въвеждането на подобни пилотни технологии и създаване на предпоставки за насърчаване и на други предприятия да въвеждат подобни иновативни и ресурсоефективни решения в дейността си. Ще бъдат подготвени текстове на материали, представящи проекта, данни и факти, свързани с неговото изпълнение, подходящи за целевите групи и спецификата на проекта. Медиите, в които ще бъдат осъществени публикациите ще бъдат подбрани съгласно спецификите на целевите групи и същността на проекта. Също така, публикациите ще посочват приноса на ОПИК и ЕФРР и ще съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност. Разходът е включен в Бюджетно перо 16. Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта по елемент В - КАНДИДАТ ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: de minimis , допустим) Обща стойност на дейността - 1 000 лв. Дейността ще бъде изпълнена пред последния месец от реализацията на проекта - 20-ти месец. 1 000.00 0.00
Визуализация на проекта: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма Иновации и конкурентоспособност 2014-2020 в неговата успешна реализация. Предвид факта, че проектът предвижда осъществяване на инвестиции в ДМА, на мястото на изпълнението му - на входа на сградата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 информационни табели със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на "Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране , представени в български лева. За маркиране на закупената Линия за пресоване на крила за врати и разкрой на фризове, на подходящо място на повърхността на всяка една от шестте основни станции, ще се бъдат поставени по два стикера - общо 12 бр. На всеки стикер ще бъде визуализирана емблемата на ЕС, упоменато "Европейски съюз", наименованието Европейски фонд за регионално развитие, общото лого за програмния период 2014 - 2020г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността, ще се посочва че се финансира от ОП Иновации и конкурентоспособност чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 20 месеца. Основните етапи за реализацията й са следните: - утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация; - прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта; - сключване на договор за изработка на 2 информационни табели и 12 бр. стикери на базата на проведена процедура за избор на изпълнител; - доставка на средствата за визуализация; - поставяне на информационните табели на входа на сградата; - поставяне на информационни стикери след доставката на актива; Дейността приключва с успешното реализиране на всички проектни дейности и финализирането на проекта. 536.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).