Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal of "VES" LTD envisages replacement of part of the existing technological equipment and the purchase and installment of the following new equipment with higher technological capabilities:
- New unit for direct injection of soles which will lead to reducing power consumption and expanding the production capacity of the company (measure 1 of the energy audit).

This measure is necessary both because it will provide significantly higher productivity in the production process of "VES" Ltd., and especially because the production will be significantly more energy efficient and energy saving and on this basis will ensure a significant reduction of CO2 emissions 
Replacement of old machines with new ones is necessary because the existing ones are highly morally and physically outdated, much less productive and more energy intensive per unit of output, as compared to the expected new machines.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Намаляване на разхода на електроенергия и разширяване на производствения капацитет на дружеството посредством закупуване на нов агрегат за директно отливане на ходила - 1 бр.: Съществуващият агрегат е на повече от 25 години. Често се налага прекъсване на производствения процес или използване на външни услуги, поради повреда на съоръжението. Липсва топлоизолация на резервоарите за материал. Топлинните загуби през резервоарите водят до голям разход на енергия за подгряването на материала. Агрегатът е с 12 станции и обща инсталирана електрическа мощност 74,50 kW (46,00 kW за моторите и 28,50 kW за загряване на материала). Средната производителност на машината е 13,20 чифта/час. Годишните разходи за енергия при стойност 0,15 лв/kWh са в размер на 4 881,24 лв. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка са в размер на 425 128 лв, като включват разходи за заплати и осигуровки 13 583 лв, разходи за ремонт и поддръжка 168 934 лв и разходи от бракувана продукция 96 304 лв. Отделяните емисии CO₂ при работата на съществуващата машина, са в размер на 26,65 t/годишно. Определени са при стойност на коефициента на екологичен еквивалент за електроенергия fi = 819 gCO₂/kWh. Мярката предвижда закупуване на нов агрегат за директно отливане на ходила. Новата машина ще е с 18 станции, четири резервоара за материал, номинална електрическа мощност от 48 kW и производителност 95 чифта/час. Годишното потребление на енергия за новия агрегат ще е в размер на 87 091,20 kWh. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка са в размер на 8 428,31лв и включват разходи за заплати и осигуровки в размер на 5 748,31 лв и разходи за консумативи 2 680 лв. Инвестиционните разходи за Дейност 1, която отговаря на Мярка 1 от енергийния доклад са в размер на 2 493 500 лв без ДДС и включват нов агрегат за директно отливане на ходила със следните минимални технически и функционални характеристики: • Брой станции с мулдове - 18 бр. • Размери на мулдовете - 200 х 430 мм • Сила на притискане - 20 kN • Дозиращи цветове – минимум 1 цвят • Количество материал вложен в производствения процес - от 20 до 70 г / сек • Капацитет на устройството за впръскване до 70 см³ / сек • Максимален диаметър на смесителния винт 25 мм • Максимална скорост на въртене на шнековия винт 22 000 об./мин • Минимално време за 1 цикъл - 14 сек • Средна производителност за 1 час: 95 чифта обувки за 1 час • Номинална мощност Рн = 48 kW (24 kW за моторите + 24 kW за нагряване) • Машина за раздробяване на отпадък от PU o Номинална мощност Рн.= 5,5 kW o Гилотинно рязане посредством V-образен ротор o Брой и дължина на роторните ножове - 6 х 160 регулируеми o Брой и дължина на статорните ножове - 4 х 160 регулируеми o Диаметър на ротора 180 мм o Средна производителност ( за 1 час )- 60 – 80 кг/час Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 2 493 500.00 2 493 500.00
Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит във "ВЕС" ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайните резултати, от които са: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец) 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ; 1 000.00 990.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ; 6 000.00 5 900.00
Финансов одит на проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро. Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. 3 000.00 2 650.00
Визуализация на проекта : Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Разработването и непрекъснато обновяване на уеб сайт; - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от ВЕС ООД задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ; 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).