Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main objectives of the project are to improve the resource efficiency of an enterprise by introducing innovative technologies (TDAs) to reduce the amount of waste generated in unit production, reduce water consumption and use of CHP in production, and expand the capacity of the production plant.
The main objective of the project will be achieved through the following specific objectives:
- to improve waste management by reducing waste generated by the production activity.
- optimize the use of the main raw material and reduce the amount of raw materials used in the production of a unit of output;
- Reduce the amount of production-related OHI;
-Do reduce the use of water in production;
- Promote and multiply the results of the project by conducting mass events and media publications to present the results.
A total of 2 machines will be purchased and put into operation: Digital Machine and  Inkjet Machine.
The expected results of the project implementation are improving the efficiency of the production processes, reducing the cost of production and increasing the competitiveness of the enterprise.
The target group of the project is small and medium enterprises in the field of polygraphy in the country, aiming to demonstrate the results achieved by the project, to attract other enterprises from the sector to introduce such resource-efficient measures and initiatives. For this purpose, events and media publications will be organized to multiply the results of the project
The requirements for the visualization of the project will be met
The expected results of the project implementation are improving the efficiency of the production processes, reducing the cost of production and increasing the competitiveness of the enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на нова технология, свързана с по-ефективно използване на ресурсите и намаляване на образуваните отпадъци и ОХВ-дигитална печатна машина за цветен листов печат и широкоформатна мастиленоструйна печатна машина: Проектното предложение предвижда въвеждането на две машини – дигитална печатна машина за цветен листов печат и широкоформатна мастиленоструйна печатна машина.Ще бъдат закупени и въведени в експлоатация общо 2 броя машини. Дигиталната машина ще бъде включена в съществуващия технологичен процес на печат, като предимно ще се използва при печат на малки тиражи от всички типове произвеждани продукти към момента. Мастиленоструйната машина ще се използва при предварителна подготовка за печат към съществуващите технологични линии за печат. При реализиране на проекта производствения процес ще се подобри тъй като няма да се налага клиентският файл да се експонира на плаки, а електронният монтаж директно ще се изпраща към машината, която го обработва и печата.Листът излиза директно с отпечатани лице и гръб и не е нужно техническо време да съхне. Голямото предимство е, че продукта излиза директно набран– не е необходимо да минава през сгъвачна и колонаборна машина. Понастоящем за предприятието са рентабилни производството на продукция при средно големи и големи тиражи. При малките тиражи специфичния разход на мастила, проявители, плаки и отпадък са значими. С проектното предложение се предвижда затваряне на цикъла при производство на малки тиражи от произвежданата продукция, респ. да бъдат намалени количеството отпадък, плаки и проявители за плаки. С въвеждането на новата дигитална машина ще се намали количеството на генерирания брак от хартия, който в настоящото производство се образува както при подготовката за печат, така и при краен формат (обрязване) на готовия продукт. Наред с това се предвижда новата машина да бъде използвана предимно при печат на малки тиражи издания, където отпадъците от плаки, респ. количество проявител са значими. В допълнение след редуциране на използвания брой плаки ще се намали и количеството на използвания проявител, което ще се отрази върху обема на генерирания отпадък от метални опаковки. Проектното предложение предвижда въвеждането и на мастиленоструйната машина за предварителна подготовка за печат към съществуващите технологични линии за печат. При съществуващото положение за настройка на машините на точната цветова гама на произвежданото изделия се генерира значително количество отпадъчна хартия. Широкоформатната мастиленоструйна печатна машина ще се използва за предварителна подготовка на печатните материали. Тя ще позволи бърза настройка на цветовото качество на крайния продукт преди стартиране на основния тираж. По този начин ще се намали значително макулатурата (техническия брак) от настоящото производство. С предложената машина отпадъка, генериран от подготовка за печат ще се редуцира значително. За всеки един от произвежданите продукти в предприятието се разходват мастила, офсетова хартия, алуминиеви плаки и проявител.Водата се използва за проявяване на алуминиевите плаки. Процесът се извършва на проявителна машина. В нея алуминиевите плаки се обработват с разтворител и вода до получаване на крайния вид на плаката за отвеждане към печат. При производството на печатни издания се генерират отпадъци от хартия, алуминиеви плаки и опаковки от опасни вещества. В годишен аспект се използват 1 320 кг. проявител за проявяване на алуминиевите плаки, който се класифицира като ОХВ. След въвеждане на проектното предложение се предвижда намаляване на броя използвани плаки, респ. проявител при производството на единица продукция. Посочените активи ще бъдат използвани за производството на произвежданата към момента от предприятието продукция. С въвеждането на предложеното проектно предложение ще се намали количеството на генерираното към настоящия момент отпадък от хартия,алуминиеви плаки, и опаковки, като се предвижда същевременно и повишаване на количеството произведена продукция. Ще се намали изпозлването на вода и влаганите ОХВ. 437 995.00 437 950.00
Организиране и провеждане на събития и публикации в медиите за мултиплициране на резултатите от проекта: Целта на тази дейност е да представим и популяризираме пред други полиграфически предприятия внедрената пилотна технология и положителните резултати, които ще постигнем върху ресурсната ефективност и опазване на околната среда. Внедрената по проекта технология има широко приложение в полиграфическия сектор и може успешно да бъде приложена и от други предприятия в бранша. За да дадем възможност за мултиплициране на резултатите от проекта в рамките на дейността ще организираме и проведем мащабно събитие под формата на пресконференция, на която ще поканим предприятия от сектора, представители на специализирани медии, както и представители на Управляващия орган на програмата. За да стигнем до по-голям кръг заинтересовани страни ще изпратим покани за участие до водещи национално представени индустриални асоциации като КРИБ, Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Съюзът на печатарската индустрия в България и др. Съюзът допринася за развитието на пазарните отношения, за засилването на българския износ и за издигането на авторитета на българската печатарска индустрия в световната индустриална общност. Ще представим технологията и ще направим демонстрация. Освен публичното събитие ще подготвим мимимум две публикации, свързани с представяне на новата технология и нейните предимства, които ще бъдат публикувани в специализирани технически медии ( Списание Полиграфя и др.). При провеждането на всички публични събития и отразяване на резултатите от проекта в медиите стриктно ще спазваме изискванията за публичност и визуализиця в "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. 1 500.00 541.33
Визуализация на проекта: Кандидатът ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, кандидатът ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - публикуваме на подходящо място на нашата интернет страница банер с информация за проекта, който ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта. - поставим табели на видно място в предприятието. - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. - Поставим стикери с информация за финансирането по проекта на закупените активи Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Избор на изпълнител /1-ви месец/ - Дейности по информиране и публичност /месец 1-8/ Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно. Начин на изпълнение Външно възлагане - при избора на фирма изпълнител на мерките за визуализация ще се прилагат изискванията на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) – обн. ДВ бр.101/22.12.2015 г. за определяне на изпълнители от страна на бенефициента на договорена безвъзмездна помощ от Структурните фондове на ЕС по реда на чл. 50 от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016 г. При избор на изпълнител ще се спазват принципите: 1. публичност и прозрачност; 2. свободна и лоялна конкуренция; 3. равнопоставеност и недопускане на дискриминация. 500.00 96.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е- предварителна дейност: Всички предвидени дейности и инвестиции по проекта са обосновани в изготвения одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата. Извършването на одита е възложено на външен изпълнител. Изготвеният подписан от съставителя документ по образец Приложение Е е прикачен в т. 12 към проекта. 6 000.00 6 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).