Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 707 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"Baldis" Ltd. was established in 2009. Its main activity is the production and trade of textiles, exclusively socks. Since its establishment, the company specializes in the production of the so called "Norwegian socks" for foreign markets. The Company carries out its production in the town of Sliven, in a factory building with an area of 2000 m2. The average employee number of "Baldis" Ltd for 2012 and 2013, respectively was 53 and 52 people. Currently, the company employs 46 people, 41 of which in manufacturing.
Due to the increased volume of orders and contracts with new customers, the company's management plans to expand the production capacity with purchase of state-of-the-art automated knitting machines, which  will create new jobs for the stages of finishing - washing and packaging.
On the other hand, according to "Regional Employment Service" – Burgas, number of registered unemployed population in the municipality of Sliven to 30.06.2015 is 7561, i.e. the unemployment rate is 14.32%. The latter indicator for the municipality unemployment is traditionally higher than the national average and during the reference month the unemployment rate in Sliven is 5.23 points higher than the national average.
With the activities in the project, the company's main objective is to reduce unemployment in the region of Sliven by creating sustainable working positions. This will be achieved through employment of unemployed and inactive persons, half of which will be representatives of vulnerable groups in the labor market: young people up to 29 years old and unemployed persons with low level of education.  Further, the company plans to purchase equipment (washing machine). Four of the positions created will be guaranteed for a period of at least another 12 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца (ще бъде изпълнена чрез откриване на нови работни места - 8 броя): Целта на дейността е да бъдат разкрити 8 нови работни места за следните позиции: перач, преработваща промишленост – 2 бр. и опаковач – б бр. Ще бъде осигурена заетост за период до 12 месеца на осем безработни и неактивни лица. Всички новоназначени ще бъдат безработни и неактивни лица в т.ч. Безработни младежи до 29 год. – 2 лица за длъжност „перач“; Безработни лица с ниска степен на образование – 2 лица. При това разпределение минимум половината от всички лица ще бъдат от посочените специфични категории целеви групи, като целта е проектът да допринесе за разрешаване на проблемите свързани с намирането на работа на съответните целеви групи. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от „Балдис“ ЕООД ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще бъдат наети по трудово правоотношение. Ръководството на „Балдис“ ЕООД се ангажира да запази работните места за още минимум 12 месеца на минимум 50% от наетите по проекта лица, след приключване на дейностите по проекта. Разходите за възнаграждения за всяко лице, включено в заетост ще бъдат в размер на Минималния осигурителен доход и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност, попадаща в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. за период до 12 месец. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Провеждане на процедура за подбор на безработни и неактивни лица за новите работни места (от 1-ви до 3-ти месец); 2. Сключване на трудови договори съгласно изискванията на КТ (от 3-ти до 4-ти месец); 3. Изпълнение на трудовите задължения съгласно изискванията, разписани в длъжностните характеристики (от 4-ти до 16-ти месец); 4. Четири от работните места ще бъдат запазени за още минимум 12 месеца след приключване на проекта (след 16-ти месец). 54 376.00 51 263.77
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места : Поради нарасналия обем от поръчки и сключени договори с нови клиенти, ръководството на дружеството планира разширяване на производствения капацитет и закупуване на 15 автоматизирани високотехнологични плетачни машини в началото на 2016г., това ще наложи да бъдат разкрити нови работни места за етапите на довършителните обработки – изпиране и опаковка. В момента в дружеството работят четирима перачи, които обслужват две перални. Предвид по-големия обем продукция за изпиране, „Балдис“ ЕООД планира разкриването на две нови работни места за длъжност „перач“, което налага закупуване на професионално перално оборудване представляващо перална машина с капацитет до 35 кг/цикъл и 474 оборота в минута. Пералната машина има следните характеристики: • С електронен контрол “COMPASS PRO®”, заводски зададени програми, в т.ч. възможности за пране на деликатни тъкани, щадящо пране, икономичен цикъл и др.; • Широк люк за по-лесно зареждане и изваждане на прането; • Всички основни части са от неръждаема, галванизирана стомана за високо ефективна защита против ръжда; • Ниско ниво на шум при работа; • Остатъчна влажност 69% 27 300.00 27 080.00
Организация и управление на проекта: С оглед гарантиране ефективното и ефикасно управление на проекта и постигането на предвидените резултати ще бъде назначен ръководител на проекта, който отговаря изцяло за навременното, целесъобразното и ефективно изпълнение на проекта. Позицията има следните отговорности: - контролира и отговаря за своевременното и целесъобразно изпълнение на планираните дейности и задачи; - контролира и отговаря за избора на изпълнители; - контролира техническата и финансова отчетност на проекта; - следи за постигане на заложените индикатори; - отговаря за комуникацията с Управляващия орган – ГД „Европейски фондове, програми и проекти”, Министерство на труда и социалната политика. Всички останали дейности за организацията и управлението на проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител, който ще има следните отговорности: - води и следи за финансово-счетоводната отчетност по проекта; - отговаря за изготвянето на финансови отчети и искания за плащане по проекта; - отговаря за подбора на лицата, които ще бъдат назначени на новите работни места; - изготвя трудовите договори и документите, необходими за подаване в НАП и НОИ. - изготвяне на графици и работни планове, както и формите за отчитане за отработено време на ангажираните лица и вътрешен контрол на проектните дейности. 9 280.00 8 810.00
Информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност ще се осъществяват в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., които са съобразени с мерките в Регламент (EС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществяват посредством следните мерки: - поставяне на един плакат с информация за проекта (минимално размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз, но видно за обществеността място - входа на сграда; - поставяне на две постоянни информационни табели в производствения цех на „Балдис“ ЕООД. Една в отдел „Опаковка“ и една в отдел „Изпиране“; - издаване и разпространение на 300 информационни брошури; - публикуване на две прессъобщения в местни интернет медии с информация за напредъка по проекта; - визуализиране на оборудването. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на Европейския социален фонд. 1 850.00 1 550.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).