Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

RIK Ltd. applies in this procedure as an employer striving to ensure a healthy and safe working environment for its staff. The current project is an appropriate opportunity for the company to add more value to its activities, taking measures to improve the organization of work, introducing new methods of management and development of human resources and improvement of work environment factors. The activities in the proposal include: development and implementation of Human resources development system; providing organized transport to and from the workplace; purchasing of collective redress by which will reduce the adverse impact of the micro climate in industrial premises and will provide ergonomics at work; purchasing of personal protective equipment and special clothing; additional social benefits for workers. Within the project implementation mandatory activities for information and publicity and organization and project management are also provided. The target group of the project includes 25 employees of the company, among which 8 persons over 54 years of age. The candidate will maintain employment of min. 50% of the target group involved in the project for a period of 6 months after completion of the project activities. Planned activities will result in the achievement of the objectives of the project proposal related to improving quality of life, improving productivity, enhancing social inclusion by improving working conditions in the workplace and occupational and health status of the workforce, in compliance with the law (national and European), the principles laid down in Regulation (EC) №1081/2006 and in accordance with established company policy for safety and health at work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси в РИК ООД.: Основна цел на дейността е да постигне оптимизиране на управлението на човешките ресурси в РИК ООД, да изведе нови и по-ефективни организационни модели, които едновременно да мотивират персонала, да повишат трудовата дисциплина и производителността в компанията, да създадат предпоставки за устойчива заетост на служителите със специфични нужди. В рамките на дейността се предвижда разработване, адаптиране и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси (СРЧР). СРЧР ще бъде разработена от външен изпълнител, като предварително РИК ООД ще изготви задание със задължителните мерки, които следва да се съдържат в документа. Документът ще бъде насочен основно към служителите със специфични нужди: лицата на възраст над 54 г. Специално внимание ще се обърне и на мерките, насочени към опазване на околната среда (ОС), представляващи приоритет в политиката на кандидата. Предвиждат се следните етапи: ЕТАП 1: Предаване на подробна информация от РИК ООД към избрания изпълнител по отношение на човешките ресурси на компанията, методите на управление, развитие, мотивация на служителите, идентифицирани проблеми по отношение на персонала. На базата на представените данни фирмата-изпълнител ще изведе план с конкретни стъпки за подобрение и ще се разработи СРЧР. ЕТАП 2: Изготвяне на документа - СРЧР. Към момента ръководството на РИК ООД счита, като задължителни и най-близки до собствените си нужди следните три елемента, на които следва да се базира СРЧР: I. Създаване на модел на гъвкави форми на заетост. Предложеният модел ще има за цел да стимулира задържането и привличането на работещите специфични групи – лицата над 54 г. Ще бъдат предложени и адаптирани към фирмената политика на РИК ООД конкретни стъпки за осъществяване на модела, като например: Нестандартни договорни споразумения (временна заетост, непълно работно време и др..); Гъвкаво регулиране на работното време (намалено работно време, ненормиран работен ден, удължено работно време, променливо работно време и др.); Ротация на работното място; II. Създаване на модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 г.). Примерни стъпки за осъществяване на модела ще бъдат: Продължаване на работа след навършването на възраст за пенсиониране на същата или друга позиция; Работа на половин работен ден; Използване на служителя от работодателя като консултант, работещ на гъвкаво работно време; Осигуряване на специални социални пакети за бивши служители. III. Създаване на модел за насърчаване развитието в областта на политиката по ОС. В насока опазване на ОС, СРЧР ще очертае философията за осъществяване на екологично ефективни дейности. Моделът ще се базира на няколко основни принципа на добрите практики: Развитие и насърчаване на екологичното съзнание сред служителите; Ранна преценка на ефектите върху ОС от новите бизнес дейности и продукти от страна на служителите; Намаляване на замърсяването до минимум по време на ежедневните задачи на заетите, чрез превантивни мерки; Планиране на действия за овладяване на трудови инциденти с въздействие върху ОС; Прилагане на мислене, основано на жизнен цикъл на продукта – от неговото създаване, до момента на излизане от употреба. ЕТАП 3: Практическо внедряване на разработената СРЧР в дейността на РИК ООД (Етап 3 е описан по-подробно в Начин на изпълнение). 10 000.00 10 000.00
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за заетите в РИК ООД за период от 12 месеца.: Целта на дейността е да се осигурят предпоставки за запазване заетостта и доходите от труд на 14 заети в РИК ООД, чрез осигуряване на ежедневен транспорт до и от работното място. Превозът на работниците ще бъде извършван с 2 превозни средства, собственост на кандидата, за да се обхванат едновременно следните маршрути: Маршрут 1: - първи курс за деня (до работното място) - гр. Русе - с. Сандрово - гр. Мартен - гр. Русе = 41 км. - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе - гр. Мартен - с. Сандрово - гр. Русе = 41 км. Транспортното средство ще пътува по 2 курса по маршрута /общо 82 км./ и ще превозва 6 работници до и от работното място. Маршрут 2: - първи курс за деня (до работното място) - гр. Русе - с. Белцов - с. Долна Студена - гр. Русе = 117 км. - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе - с. Долна Студена - с. Белцов - гр. Русе = 117 км. Транспортното средство ще пътува по 2 курса по маршрута /общо 234 км./ и ще превозва 8 работници до и от работното място. ПС по трите маршрута ще пристигат сутрин на местоработата на лицата в 7,30 ч., а вечер ще отпътуват от там в 17,00 ч. Ще бъдат използвани следните фирмени автомобили: - Форд Транзит, бензин, Р 5874 РМ, места 8+1 - РЕНО МАСТЕР_Т 35, бензин, Р 9667 РМ, места 16+1 РИК ООД ще осигури двама собствени квалифицирани шофьори, които ежедневно ще изпълняват курсове по описаната по-горе транспортна схема. Оптимизирането на времето за пътуване ще позволи на пътуващите заети лица да съчетават професионалния, личния и семейния живот и ще допринесе за намаляване на текучеството на персонала във фирмата, дължащо се на тази причина. За периода на ползване на транспорта по проекта (12 месеца) лицата от целевата група ще попълват ежедневно присъствени форми при явяване на работа. 24 389.57 22 846.47
Осигуряване на средства за колективна защита за заетите в производството на РИК ООД - част 1.: Целта на дейността е подобряване условията на труд в производството на РИК ООД и намаляване риска от професионални заболявания на работниците, чрез осигуряване на средства за колективна защита, отговарящи на идентифицираните рискове. За постигането й се предвижда закупуването на нови климатици (3 бр.), които да поддържат оптималните стойности на микроклимата в производствената среда и да намалят риска от неблагоприятно му въздействие върху заетите лица, като по този начин ще бъдат спазени и законоустановените изисквания. Климатиците, които в момента се използват нямат достатъчен карацитет да поддържат микроклимата в двете производствените помещения на предприятието. Според спецификата на извършваната работа, в единия цех, където е обособен гладачен участък се изисква голямо потребление на пара, която загрява помещението и увеличава влажността на въздуха и това води до влошаване на микроклимата. Във втория цех са обособени шивашки и кроялен участък, където лошото техническо състояние на наличните климатици води до влошаване на микроклимата и до рискова работна среда, която предизвиква дискомфорт у работниците – главоболие, схващания, прекомерна умора и др. Подмяната на климатиците с нови ще допринесе за поддържането в норма на стойностите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха. Закупуването на нови такива, с филтри с различна степен на пречистване на въздуха ще повиши притокът на свеж въздух, което ще окаже влияние върху работоспособността на работниците и здравословното им състояние. Така ще бъде изпълнена препоръката за климатизация на помещенията, направена в Програмата за необходимите мерки за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на професионалния риск в предприятието. Осъществявайки контрол върху параметрите на микроклимата ще бъде постигнато по–добро влияние върху осъществяване на терморегулацията на организма, което ще гарантира здравословна работната среда и комфорта на работещите в нея. Към момента в двата горепосочени цеха работят всички производствени работници, за които целта на РИК ООД е да създаде и поддържа добри условия на труд, както и да бъдат избегнати рискове от професионални заболявания.Съобразено с кубатурата на помещенията, за да бъдат постигнати нужните нива на охлаждане и отопление е предвидено закупуването на общо 3 бр. климатици за промишлени нужди, имащи характер на оборудване съгл. Указанията за канидатстване по схемата. С помощта им ще бъдат достигнати оптималните стойности на температура и влажност през зимния и летния сезон, ще бъде преодоляно неблагоприятното въздействие на микроклимата, като един от основните рискови фактори на работната среда. Компанията идентифицира необходимост от закупуване на 4 бр. влагоабсорбатори за двата цеха на предприятието, която се обуславя от спецификата на производствения процес. Чрез тях ще се гарантира оптимална циркулация на въздуха, предотвратяване на появилата се влага в помещенията (особено при гладене на готовите продукти), тъй като прекомерната влажност на въздуха благоприятства за предизвикването на здравословни проблеми. За да бъдат поддържани добри и безопасни условия на труд е необходима здравословна среда, която да предлага подходящи нива на влажност. За да постигне оптимални условия за зрителен комфорт, РИК ООД предвижда закупуване на индивидуални LED лампи за машините в производството, които не се нагряват и излъчват мека светлина, която лесно се регулира в различна посока. Осигуряването на индивидуални осветителни тела в РИК ООД е мярка, препоръчана в Програмата за минимизиране на риска. Описанието на дейността продължава в Дейност 4, т. Описание. 0.00 13 273.00
Осигуряване на средства за колективна защита за заетите в производството на РИК ООД - част 2.: Продължение на Дейност 3, т. Описание: Вследствие на изпълнението й ще се осигури здравословна осветеност на раб. места и работниците няма да са принудени да се привеждат над работещите машини, при което рискът от трудови злополуки е повишен. LED осветлението е най-екологичното и ергономично осветление в наши дни, без ултравиолетово и инфрачервено излъчване, без трептене. С преминаването към него ще се премахне дразненето на очите, ще се повиши концентрацията на работниците и ще се премахне неблагоприятното въздействие на наличното осветление. Във връзка с предписанията на Програмата за минимизиране на риска за предприемане на мерки за подобряване ергономията на работното място, проектното предложение предвижда закупуване на специални ергономични столове, плотове и постелки за производствените работници. Според Национален регистър на професионалната заболеваемост, работещите в шивашкия бранш страдат най-много от травми на китките, ръцете, краката, гръбначния стълб. Използването на ергономични столове от работниците ще предотврати неправилни и принудителни пози при работа. Така ще се премахне статичното напрежение и умората и ще се запази за по-дълго време работоспособността на организма. Ергономичните столове ще предотвратят появата и прогресирането на заболявания на гръбначният стълб, ще осигурят здраве и комфорт. Използваните към настоящия момент столове са амортизирани и не покриват стандартите за ергономичност и превенция на уврежданията на опорно-двигателния апарат. Въвеждането на ергономичните столове ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза. На работниците ще бъде осигурен допълнителен комфорт по време на работа, което ще повиши ефективността на труда им. Ще бъдат постигнати следните преки ползи: по-добро здраве от ергономията, повече комфорт от възможността за регулация на височината, повишена продуктивност. Предвижда се закупуването на 23 ергономични стола–17 бр. за шивашки участък и 6 бр. за кроялен и гладачен участък. Ще имат следните характиристики: възможност за регулиране на височината и дъбочината на седалката; осигуряващи опора на гърба в областта на кръста; с материя на седалката, която не позволява хлъзгане и не запарва; с основа с 5 лъча, завършващи с пета; със стабилна и издържлива конструкция; осигуряващи ергономична позиция за работа. Ергономичните (уширени) плотове са подходящи за производствения процес на РИК ООД, тъй като ще улеснят работещите на шевни машини при изработването на по-големи детайли (пр. при извършване на отделните операции, когато се шият палта, шлифери, сака). Предвидено е закупуването на 19 бр. ергономични плотове за прави машини и оверлози. Целта на закупуването на ергономични постелки е подобряване здравословните и безопасни условия на труд в РИК ООД. Те са подходящи за кроялния и гладачния участък на предприятието, където работниците извършват трудовата си дейност правостоящи, вследствие на което рискът от възникване на здравословни проблеми е голям. Продължителното стоене в изправено положение върху твърда повърхност нарушава правилното циркулиране на кръвта, повишава се натоварването върху ходилата и това може да доведе до мускулни схващания, както и до дисконфорт, умора и др. Ергономичните постелки имат функцията да облекчават натоварването на краката и да намаляват напрежението в кръста, сухожилията, мускулните групи и ставите, стимулират циркулацията на кръвта. Това се дължи на тяхната еластичност и мекота, които запазват естественото движение на изправеното тяло, като и от друга страна се изключва риска от подхлъзване и създават стабилност и сигурност. В допълнение, постелките изолират от студ, топлина, вибрации и шум. Използването им ще окаже благоприятно влияние върху работоспособността на работниците, намалявайки вероятността от професионални заболявания, съответно и върху качеството на извършваната дейност. Предвидено е закупуването на 6 бр. ергономични постелки - за 2 кроячи и 4 гладачи. 18 091.00 4 377.44
Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за заетите в РИК ООД.: Целта на дейността е да се осигурят здравословни и безопасни условия на труд и да се създадат предпоставки за превенция на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез закупуване на нови и по-усъвършенствани лични предпазни средства и специално работно облекло за част от заетите в РИК ООД. Дейността е разработена на база утвърден от кандидата Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа въз основа на извършената оценка на риска на работните места. В съответствие с разпоредбите на Наредба №3/2001 за минималните изисквания за безопасност и опазването на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място, работодателят – РИК ООД е осигурил един минимум от ЛПС, които предвид изпълняваните дейности и съществуващите опасности за здравето и безопасността на работниците, не са достатъчни да осигурят адекватна защита. Във връзка с конкретните условия на труд в предприятието, свързани с влиянието на редица вредни фактори и рискове от наранявания и професионални заболявания се налага да се закупят нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа лични предпазни средства и специално работно облекло: - 23 бр. Ергономични обувки с ортопедични подметки за работниците на длъжности оператор шевна машина, крояч, гладач, работник спомагателни шивашки дейности. Предвид спецификата на производствения процес, работниците са изложени на риск от преумора на краката. За да им се осигури по-голямо удобство е предвидено закупуване на ергономични обувки, чиято неогъваема средна част на ходилото ще осигури стабилност и поддръжка на свода, подвижните стелки осигуряват допълнителен обем, в случай че краката са подути, както и свобода на стъпалата, което е от значение при някои заболявания. Обувките трябва да осигуряват достатъчно удобство и комфорт на работниците, в противен случай се получава натоварване на мускулите и се допринася за проблеми на стъпалата, глезените, краката, колената и гърба. Ортопедичните обувки ще помогнат за равномерното натоварване на мускулите и за поддържането на правилна стойка, както в седящо, така и в правостоящо положение. Целта на закупуването на ергономични обувки с ортопедични подметки е повишаване работоспособността на лицата и осигуряването на добри условия на труд. - Метални ръкавици за кроялен участък – 2 бр. – изработени от неръждаема стомана, предпазващи от срязване и пробождане. 1 220.00 1 220.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включващи ремонт и оборудване на помещение за отдих и хранене.: Целта на дейността е осигуряване на социални придобивки за работещите в РИК ООД, изразяващи се в ремонт и оборудване на помещение за отдих и хранене, което от своя страна ще създаде възможност за пълноценна почивка и възстановяване по време на работния процес. Предприятието развива дейността си в наета производствена база, в рамките на която е осигурил помещение, но то има нужда от допълнителни ремонтни дейности и оборудване, с цел по-добри условия за заетите. Остарялото оборудване създава неудобство и риск при използването му. Предвид характера на извършваната дейност от работниците, почивката за тях е от изключително значение с цел възстановяването им и качественото осъществяване на работния процес. Работата в шивашкия бранш се характеризира с големи по обем поръчки, кратки срокове, рядко променяща се работна поза, понякога необходимост от извънреден труд. За да се постигне по-голямо удобство за лицата да ползват законоустановената им почивка е необходимо да се: 1. закупи следното оборудване: - Кухн. шкаф с плот и мивка - 1бр., Маса 1 бр. и Столове 6 бр. – неразривна част от оборудването на една стая за хранене; - Микровълнова фурна 1 бр. – необходима за претопляне на храната; - Хладилник – наличието му е необходимо за съхранение качеството на храната и запазването й, особено през летния сезон; - Автомат за вода 1 бр. – за постоянно наличие на топла/студена вода за работниците; - Бойлер 1 бр., за осигуряване на топла вода за посочената по-горе мивка; - Климатик 1 бр., необходим за осигуряване на комфортни условия - затопляне на помещението през есенно-зимния сезон и съответно охлаждането му през летния сезон. 2. извършат следните дейности, с характер на „текущ ремонт“ съгласно ЗУТ: - Доставка и монтаж на 5,5 м2 ПВЦ дограма, 50 м2 гипс картон, профили, крепежни елементи, 20 м2 окачен таван, 20 м2 балатум, первази, 1,5 м2 фаянс, 50 м2 шпакловка, 50 м2 боядисване. Помещението е с площ 20,56 кв. м., има нужда да се подобри състоянието му: дограмата е стара и метална, стените се нуждаят от пребоядисване, подовото покритие е за смяна, таванът също се нуждае от ремонт. Изброеното по-горе ще допринесе за удобството на работниците да ползват законоустановената им почивка пълноценно. Предвид напрежението от извършваната дейност и факторите на работната среда, необходимостта от почивки, които да се използват за пълноценен отдих и възстановяване, е основателна. Работоспособността на работещите е от особено значение при осъществяването на работния процес. Затова е и необходимостта почивките по време на работа да се провеждат извън работното място в специално определени за това помещения – стая за почивка, което ще допринесе за висока и трайна работоспособност, качество на извършваната дейност и опазване здравето на работниците. 8 684.00 7 988.91
Информиране и публичност на проекта.: Целта на тази дейност е да се информира обществото и целевите групи за проекта и резултатите от него. Реализацията й ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение визуализацията на проекти, финансирани от ЕС. При спазване изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., са предвидени следните мерки за визуализация и разпространяване на резултатите: - Отпечатване на 5 бр. плакати, съдържащи информация за целите и дейностите по проекта. Ще бъдат поставени в обхванатите от проекта производствени помещения и помещение за отдих и хранене. Те ще включват: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; - Отпечатване на 100 бр. дипляни, съдържащи: емблемата на ЕС; упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма; наименованието на проекта; адреса на Единния информационен портал; - Изработване на стикери за закупените по проекта средства за колективна защита (3 бр. климатици за производствените помещения и 1 бр. за помещение за отдих и хранене), съдържащи емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, логото за програмен перод 2014-2020 г., и номера на договора за безвъзмездна помощ; - Провеждане на информационен ден за представяне на проекта - в наета за целта оборудвана зала, предвижда се изработване на материали за участниците, с необходимата визуализация. Събитието ще бъде предварително анонсирано по подходящ начин, като информация ще бъде изпратена и на УО. На подходящо място в залата ще бъде монтиран информационен банер, съдържащ наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта, знамената на ЕС и РБ; - 2 бр. публикации – след официалния старт на проекта и в края на проекта за представяне на резултатите от него; Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта ще бъдат посочени финансиращата програма (Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г.) и фонд. 1 400.00 1 400.00
Организация и управление на проекта.: Целта на дейността е осигуряване на успешното управление на проекта, постигане на заложените цели и оптимизиране на проектните ресурси. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Предвижда се проектът да стартира с провеждане на работна среща между членовете на екипа за управление – ръководител, технически сътрудник и счетоводител. Целта на тази среща ще бъде да се определят начините за комуникация и да се разпределят задачите и отговорностите, с оглед ефективност на изпълнението на дейностите. Участниците в срещата ще определят методите за отчитане на резултатите след приключването на всяка предвидена дейност. Ще бъде обсъден времевия график и съставен план за действие, съобразно ролята на всеки един от членовете. След първата среща екипът по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът за управление ще отговаря за избора на външни изпълнители и за отчетността по проекта - организиране на документооборота и водене на счетоводната отчетност; изготвяне и предаване на УО на междинни доклади; изготвяне и предаване на УО на заключителен доклад по проекта. Задълженията на Ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип. Задълженията и отговорностите на останалите членове на екипа са, както следва: 1. Технически сътрудник: - Подготвя и изпълнява проектните дейности в съответствие с одобрения проект и план-графика на дейностите; - Поддържа ефективна комуникация и координация между компанията-кандидат и избраните външни изпълнители; - Наблюдава спазването на графика на проектните дейности и изпълнението им в съответствие със заложените цели и индикатори; - Подпомага дейността по доставка на предвидените средства за колективна защита; - Извършва наблюдение и анализ на удовлетвореността на участниците в проекта – конкретни бенефициенти; - Докладва напредъка на проекта на работни срещи на екипа по проекта; - Отговаря за съхранението на техническата и финансова документация по проекта; - Подпомага процеса на подготовка на междинните и заключителния технически и финансови доклади по проекта; 2. Счетоводител: - Своевременно осчетоводяване на разходите; - Следене за целесъобразността на разходите; - Организиране на документооборота; - Водене на систематични счетоводни отчети за обобщаване на счетоводната информация, свързана с проекта; - Участва в подготовката на междинните и заключителния технически и финансови доклади по проекта; Настоящата дейност застъпва един от основните принципи на Устойчивото развитие, а именно ресурсната ефективност, насърчавайки мерките, които позитивно допринасят за защита и подобряване на околната среда, като намаляване на консумацията на ресурси и др. Поради това е предвидено минимално разходване на хартия, тонер и други ресурси, разходите за които са описани в следващата точка. 7 000.00 6 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).