Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project  increase the range and improve the access and quality of services and increase the number of customers, using EURES services for transnational mobility.
It will be implemented in two main categories."European Employment Services" category:  Providing mediation and support services for job seekers and employers for transnational mobility, including for apprenticeships and internships, organizing and participating in information events, job fairs, etc. in Bulgaria and in other members of the EURES network; Increasing the capacity of the staff of the EA and EURES partners by organizing and participating in specialized trainings; Organizing and participating in joint initiatives with key partners.
"EURES National Coordination Office" category: Development of the EURES network, which includes both the EA and private providers of intermediary services, as well as establishing a system for planning, management, monitoring and evaluation (SPMME) incl. development of methodologies and indicators for work efficiency. The SPMME will also utilize specialized studies on transnational mobility, EURES services efficiency and customer satisfaction; Development of technical infrastructure and interoperability between the databases of intermediary mobility service providers and the European EURES portal. Exchange of experience, implementation of new approaches and dissemination of good practices through organizing and participating in events at national and international level, incl. with the participation of representatives of the EURES network from other countries.
Activities for increasing the external visibility of the EURES network and the services provided.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на посреднически услуги за ТРЛ и работодатели за транснационална мобилност, включително за чиракуване и стажуване, организиране и участие в информационни събития, трудови борси и др. в България и други страни от мрежата EURES.: Основен ангажимент на Агенция по заетостта като EURES партньор е предоставянето на търсещи работа лица и работодатели на услуги по информиране, консултиране и посредничество за трансгранична мобилност. Предвижда се: •Организиране и участие в информационни събития, кариерни дни, интервюта за работа и трудови борси, насочени основно към български търсещи работа в чужбина лица (с участието на работодатели от други европейски страни), а също и участия в около 20 трудови борси и карирени дни в чужбина годишно (организирани основно от други европейски партньорските служби) за привличане на мобилни работници за България. Част от информационните събития са насочени към работодатели, които да бъдат запознати с възможността да обявят работни места на EURES портала и да наемат работници, граждани на страните от ЕС/ЕИП, както и българи, които към момента пребивават в тези държави. Провеждането на 4 кариерни форума. Разходи за тези събития са за логистика, командировъчни за участие на служители на Агенцията по заетостта. По проекта ще бъдат предоставени услуги на 235 000 търсещи работа лица, както и на 5000 работодатели. • Мигриране на националния EURES сайт на нова платформа,чрез доразвиване и поддръжка на съществуващите функционалности. Националният портал следва да се превърне и в инструмент за подпомагане управлението (планиране, отчитане и мониторинг на дейността) на националната EURES мрежа, особено след акредитирането на други членове и партньори. Чрез улеснения достъп до информация и услуги на националния EURES сайт и онлайн платформата за трудови борси ще се привличат и българи, които биха се завърнали и реализирали на пазара на труда в България. •За осигуряване на квалифицирани и мотивирани служители (EURES съветници/асистенти), се предвиждат възнаграждения за служители, които са преминали специално обучение –на европейско и/или национално ниво за предоставяне на транснационална услуга (лице в лице, по телефон и електронна поща). Предвижда се и наемане на лица, които да подсилят екипите в ДРСЗ и ЦА за работата основно с работодатели. Допълнително наетите лица ще играят основна роля за разкриване на работни места и разясняване на работодателите на ползите от наемането на български специалисти, придобили опит в чужди компании или на специалисти граждани на други европейски страни. Разходите са за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение съгласно националното законодателство. Предвижда наемането на около 140 лица, (общо вътрешни и външни за Агенция по заетостта), пряко ангажирани с подготовката, осъществяването и изпълнението на финансираните дейности по проекта. 6 476 089.90 6 476 089.90
Предоставяне на EURES подкрепящи услуги, които ще улеснят наемането на работа на търсещите работа лица, желаещи да работят в чужбина и на търсещи работа лица от ЕС, наети в България, включително и предоставяне на обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”.: Подкрепящите услуги са определени съгласно чл.7 от Решението на ЕК 2012/733/ЕС за изпълнение на Регламент (ЕС) 492/2011 на ЕП и Съвета и съгласно каталога за услуги в EURES Хартата. Освен това те са предмет на Гл. IV ”Подкрепящи услуги” от новия Регламент 2016 г. на Европейския Парламент и на Съвета относно европейската мрежа на службите по заетостта, достъп на работниците до услуги за мобилност и по-нататъшното интегриране на пазарите на труда (EURES) ще замени Решение на ЕК 2012/733/ЕС. Съгласно пар.38 от Преамбюла на новия Регламент, „услугите за подпомагане ще помогнат за намаляването на пречките пред работниците, когато упражняват своите права съгласно правото на Съюза и за по-ефективното използване на всички възможности за работа, като по този начин се осигурят по-добри индивидуални перспективи за заетост и пътища за намиране на работа за работниците, включително за хората от уязвими групи. Ето защо всички заинтересовани работници следва да имат достъп до обща информация за възможностите за работа и за условията на труд и живот в друга държава членка, както и до основна помощ при изготвянето на автобиографии. При обосновано искане заинтересованите работници следва да могат да получават и по-персонализирана помощ, като се отчитат националните практики.” Налице са множество причини, поради които отделните граждани не осъществяват своите намерения да се превърнат в мобилни работници. Най-често срещани практически затруднения са липсата на информация за каналите за търсене на работа, липсата на езикови умения, разминаване на професионални компетенции и умения при регулираните професии и др. Като се имат предвид посочените по-горе разпоредби и за преодоляване на бариерите пред мобилността, ще бъде подкрепяно организирането на обучение за придобиване или доразвиване на чуждоезикови компетенции. По дейността се предвижда организиране на интензивни езикови обучения по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” до три нива по 100 учебни часа общо 300 учебни часа. Предвижда се също търсещи работа лица, наети в България, да могат да участват в обучения по български език. Предвижда се обученията да бъдат в дистанционна форма чрез дигитални средства. 596 487.24 0.00
Подобряване качеството на предлаганите EURES услуги, посредством повишаване капацитета на служителите на Агенция по заетостта и партньорите, чрез организиране и участие в специализирани обучения.: Новият EURES Регламент предвижда разширяване на EURES услугите и интегриране в общия спектър от посреднически услуги. Изключително важна предпоставка за предоставянето на качествени EURES услуги е наличието на служители, които са специално обучени и имат умения и опит да консултират и информират търсещите работа лица и работодателите при интерес от европейска мобилност. През периода от присъединяването на АЗ към мрежата EURES през 2007 г. до момента е изграден екип от експерти, служители на Агенция по заетостта, които изпълняват своите функции във всички поделения –централна администрация, регионални и локални структури. Те, както и новопъстъпилите служители, определени за EURES съветници и асистенти, трябва да продължат да бъдат обучавани. Задълбочаването и разширяването на знанията им в различни аспекти, свързани с мобилността на работната сила ще доведе до подобряване на предоставяните EURES услуги. По дейността се предвижда: 1.1.Повишаване капацитета на служителите, предоставящи EURES услуги – EURES съветници, асистенти, лайн –мениджъри (директори на ДРСЗ, ДБТ и ръководството на АЗ) чрез специализирани обучения и работни срещи, организирани от EURES Националния координационен офис на национално ниво. За периода на изпълнение на проекта се планира провеждането на около 75 семинара - работни срещи в деветте региона според структурата на АЗ, около 10 бр. семинара - работни срещи с Line мениджъри и ръководството на АЗ, 10 бр. семинари - работни срещи с всички EURES съветници на национално ниво. Разходите по дейността обхващат средства за логистика (наем на подходящи зали, техническо оборудване, кетъринг и др.) и командировъчните разходи за организиране и участие в специализираните обучения за EURES съветници, асистенти и Line мениджъри (около 1 500 участници). 2. Повишаване капацитета на служителите на АЗ, които не предоставят пряко EURES услуги. За да се превърне мобилността в стандартен изход, постигнат при контактите между АЗ и търсещите работа лица, е необходимо служителите, които работят в локалните поделения на АЗ да получат специализирани знания. Това може да бъде направено с провеждането на информационни сесии по места. Предвиждат се информационни сесии в дирекции “ Бюро по труда”. EURES съветникът от региона или EURES асистентът от съответното ДБТ ще презентират напр. мрежата, цели, задачи, стратегически документи, основни дейности –информиране, консултиране, посредничество, EURES портала и националния EURES сайт, особености при пренос на права и др. Дейността включва провеждане на 3 информационни сесии за периода на проекта във всяко ДБТ от страната, вкл. за служители на филиалите. Разходите са за логистика (кетъринг) за събитията и командировъчни за EURES съветници, които ще проведат част от информационните сесии (около 40) – в ДБТ, където EURES асистентите са с недостатъчен опит за тяхното провеждане. 3. Организиране на двудневно предварително обучение на национално ниво за бъдещи EURES съветници, служители на АЗ и на организациите, които ще бъдат акредитирани като EURES членове/партньори през следващия тригодишен период. Предварителното обучение се провежда от Националните координационни бюра на страните членки по предварително определени теми. Участват опитни EURES служители и кандидатите за EURES съветници. Разходи са предвидени за командироване на служители, но не и за логистика, тъй като обученията ще се провеждат в сградата на Агенция по заетостта. 187 520.14 187 520.14
Организиране и участие в инициативи съвместно с ключови партньори (като други европейски мрежи, социални партньори, местни и регионални власти, учебни заведения, НПО и др.): Съгласно новия Регламент (2016 г.) на Европейския Парламент и на Съвета относно европейската мрежа на службите по заетостта, достъп на работниците до услуги за мобилност и по-нататъшното интегриране на пазарите на труда, (EURES), се предвижда сътрудничество със социалните партньори и участие на други заинтересовани страни. Съгласно чл.16 на EURES Регламента, Европейското бюро за координация улеснява сътрудничеството между мрежата EURES и други информаионни и консултански служби и мрежи на Съюза, а Националните координационни офиси си сътрудничат с тези служби и мрежи на национално, регионално и местно равнище, с цел постигане на синергичен ефект и избягване на припокривания. Националните координационни офиси улесняват и сътрудничеството на мрежата EURES със социалните партньори на национално равнище, като осигуряват редовен диалог с тях в съответсвие с националното право и практика. Дейността ще включва участие в съвместни инициативи с другите европейски мрежи, социални партньори, институции, местни и регионални власти, учебни заведения, НПО и др. насочени към информиране на граждани, както и организиране на работни форуми (семинари, работни срещи) за обмен на информация и координиране на инициативите за предоставянето на информация на българските граждани. Сътрудничеството цели увеличаване броя на българските граждани, които познават правата си като европейски граждани, включително правото си да работят свободно във всяка страна членка на ЕС. От друга страна се постига повишаване познанията на EURES съветници и асистенти чрез обмен на информация и сътрудничество на регионално и локално ниво. По този начин става възможно предоставянето на комплексна информация на лицата, интересуващи се от мобилност. По дейността не се планира и не се очаква нито пряко нито косвено облагодетелстване на ключови партньори. Ползите са изцяло и директно за българските граждани. Разходите по дейността включват такива за логистика (наем, техническо оборудване, подготовка на материали, кетъринг), предметни награди и др. за провеждане на съвместни инициативи и за командировъчните разходи в страната на служителите на АЗ за участие в тях. 839.10 839.10
Подпомагане осъществяването на дейностите на Националния координационен офис, при осъществяването на специфични негови функции и дейности, насочени към определяне( акредитиране) на частни организации доставчици на услуги, като EURES партньори, които да изградят/разширят мрежата в страната: В изпълнение на новия Регламент (2016 г.) на Европейския Парламент и на Съвета относно европейската мрежа на службите по заетостта, достъп на работниците до услуги за мобилност и по-нататъшното интегриране на пазарите на труда, (EURES) е необходимо да се създаде нова структура на националната EURES мрежа и координиращото звено в Агенция по заетостта следва да гарантира, че са изпълнени всички задължения по този и по Регламент (ЕС) 492/2011 (чл. 12, 13 и 14). За да може мрежата EURES да разгърне пълния си потенциал, трябва да се създаде система за определяне/акредитиране на нови членове/партньори, които да се ангажират да спазват изцяло приложимите трудови стандарти и правни изисквания, както и другите стандарти за качество на EURES. Дейността включва: • Създаване на система за подбор и определяне/акредитация на частни организации, доставчици на посреднически услуги или друг вид организации, които да изградят/разширят мрежата от членовете/партньорите на EURES в страната. За целта е необходимо да се проучи опита на други страни членки и да се изработи система за подбор на партньори с ясно определени критерии – общоевропейски и национални; да се изработят процедури, съобразно националното законодателство; да се изготвят проекти на заявления, споразумения и др., както и при необходимост да се направят предложения за промени в Устройствения правилник на Агенция по заетостта и др. нормативни документи. • След утвърждаване на системата за определяне/акредитиране на партньори и на системата за мониторинг по дейност 6 ще започне разширяване на мрежата като се цели акредитирането/приемането на 10 EURES члена/партньора, които да се включат в механизмите за обмен на информация за работни места и на кандидатури за работа(последното след създаване на съответната база данни на европейско ниво). 19 200.00 19 200.00
Създаване и прилагане на система за планиране, управление, мониторинг и оценка на националната EURES мрежа вкл. разработване на методологии и индикатори за проследяване на ефективността от работата на българските партньори на мрежата EURES.: В изпълнение на новия Регламент (2016 г.) на Европейския Парламент и на Съвета относно европейската мрежа на службите по заетостта, достъп на работниците до услуги за мобилност и по-нататъшното интегриране на пазарите на труда, (EURES) е необходимо да се създаде нова структура на националната EURES мрежа и координиращото звено в Агенция по заетостта следва да гарантира, че са изпълнени всички задължения по този и по Регламент (ЕС) 492/2011 (чл. 12, 13 и 14). Звеното ще отговаря за планиране, мониторинг и оценка на дейностите при предоставянето на EURES услугите на територията на България. Дейността включва: • Създаване на система за планиране, управление, мониторинг и оценка на националната EURES мрежа вкл. разработване на методологии и индикатори за проследяване на ефективността от работата на българските членове/партньори на мрежата EURES. Следва да се направи анализ на прилаганите от Агенция по заетостта системи за управление, мониторинг и оценка на външни организации и да се създадат предпоставки за непрекъснато наблюдение на изпълнението на годишните EURES планове, представяни на ЕК и ефективността на националната EURES мрежа. • След утвърждаване на системата за планиране, управление, мониторинг и оценка на националната EURES мрежа, ще започне разширяване на мрежата като се цели акредитирането/приемането на 10 EURES члена/партньора, които да се включат в механизмите за планиране на национално ниво, за координирано изпълнение на планираните дейности, за отчитане, съобразно с приетите индикатори за измерване на ефективността. 19 200.00 19 200.00
Развитие на технически инфраструктури и оперативна съвместимост между базите данни на предоставящите посреднически услуги за мобилност и европейския EURES портал.: Съгласно Регламент (ЕС) 492/2011 (чл. 12, 13 и 14) страните членки следва да гарантират обмена на информация относно работни места, автобиографии и кандидатури за работа. EURES България изпълни задължението си да направи обявените в АЗ работни места достъпни за всички европейски граждани. През април 2014 г. е осъществена връзка между EURES портала и националната база данни (НБД), с която оперира Агенция по заетостта. Всички свободни работни места, с изключение на обявените във връзка със субсидирани програми и мерки на пазара на труда, се публикуват в EURES портала автоматично след публикуването им в НБД. Процесът се задвижва от уеб услуга. Съгласно разпоредите на новия Регламент (2015 г.) на Европейския Парламент и на Съвета относно европейската мрежа на службите по заетостта, достъп на работниците до услуги за мобилност и по-нататъшното интегриране на пазарите на труда (EURES) (чл.17) ЕК приема необходимите технически стандарти и формати, които имат за цел създаването на единна информационно-технологична платформа. Държавите членки гарантират, че предаването на информация за свободни работни места, заявления за работа и автобиографии става посредством един-единствен координиран канал. Освен това чл.19 на Регламента разпорежда създаване на оперативна съвместимост между националните системи и европейската класификация на уменията и професиите. Необходимо закупуване на сървър и UPS, за да може да се осъществява постоянно трансфериране на данни от базата данни на Агенция по заетостта към европейските бази данни с работни места и кандидатури за работа. За техническото подсигуряване на EURES екипа и наетите в рамките на проекта служители ще се закупят компютри и друга офис техника, за да се обезпечи обмена с ЕК и да се подсигури качество на предоставяните EURES услуги. Предвижда се закупуване на 140 настолни компютри, 140 външни SSD дискове, 140 MS офис пакети и 140 операционни системи Windows. Във връзка с изпълнението на дейността се предвижда за нуждите на проекта да се изработи електронно заявление за участие. Подадените заявления ще се регистрират автоматично в деловодната система на АЗ и данните за лицата ще се преливат автоматично в НБД. 498 677.28 498 677.28
Провеждане на специализирани изследвания, проучвания и анализи за транснационална географска и професионална мобилност, за ефективността и удовлетвореността на потребителите на услуги, предоставяни от Агенцията по заетостта и партньорите на EURES: Подобряването на работата на институциите на пазара на труда, публичните и частните посредници ще има за резултат увеличаване обхвата и подобряване достъпа и качеството на предоставяните услуги за транснационална мобилност. Дейността включва провеждане на специализирано изследване на транснационална географска и професионална мобилност – анализ на потоците в трансграничните региони с Румъния и Гърция; анализ на нагласите на търсещите работа в чужбина, мотивите за търсене на работа в чужбина, предходен опит и т.н., както и проучване на нагласите на българските работодатели за наемане на българи с опит в чужбина или на мобилни европейски граждани. Предвижда се да се проведе и специализирано изследване относно явлението „мобилност обратно към държавата на произход” (return mobility), което да предостави насоки за развиване на услуги, които да отговарят на нуждите на българските граждани, които искат да се завърнат обратно. Изследването ще обхваща нагласите и на работодатели, които се интересуват от привличане на българи от чужбина, както и за наемане на граждани на други държави от ЕС да работят в България. С изследването ще се идентифицират стимулите, чрез които може да бъде привлечена работна сила за работа в България. През предходния период от присъединяване на Агенцията по заетостта към EURES мрежата до стартиране на настоящия проект са проведени две външни изследвания със следните параметри: 1. Качество на EURES комуникационните дейности на национално ниво /изследване сред пълнолетното население; изследване сред лица, ползвали EURES услуги; изследване сред работодатели, ползвали EURES услуги; 2. Осъществяване на поставените EURES цели и приоритети /изследване на наличната информация относно услугите предлагани от EURES мрежата – desk research; изследване посредством дълбочинни интервюта с експерти на EURES мрежата; 3. Качество на насочените към клиентите EURES услуги /изследване сред лица, ползвали EURES услуги; изследване сред работодатели, ползвали EURES услуги. Планираните по дейността изследвания ще дадат възможност за сравнителен анализ. Освен това ще бъдат изследвани и услугите, предоставяни от другите EURES членове/партньори, акредитирани въз основа на системата за акредитация, която ще бъде създадена в рамките на този проект. Направените анализи на работата от външна независима организация ще повиши ефикасността на услугите, тъй като ще се направят изводи за необходими промени за подобряване на качеството на предлаганите услуги, за подобряване на системите за мониторинг и събиране на стратегически данни. 159 338.29 97 440.00
Организиране и участие в конференции, кръгли маси, семинари, раб. срещи, кариерни форуми и др. на национално и междунар. ниво за обмен на опит, разпространение и въвеждане на добри практики, въвеждане на нови подходи и услуги за подпомагане на транснационалната мобилност, за координиране на мрежата на евр. ниво, за планиране и отчитане на дейностите, вкл с участието на представители от др. страни: Предвидени са участията в ръководените от ЕК Управителен борд на EURES, Група за координация на EURES, работна група „Информация и комуникация”, работна група „Оперативна съвместимост”, работна група "Планиране и отчитане", работна група на координаторите на обучения (около 2 пъти годишно за всяка група) и др. Планира се участие на служители на АЗ в начално и последващо обучение за EURES съветници. Обученията се организират от Европейската Комисия. Ще бъдат обучени до 12 EURES съветника –за региони София, Ловеч,Русе, Пловдив и Благоевград, а в случай на напускане/пенсиониране на съветници от други региони, ще обучат нови съветници и за тях. Ппланирани са 3 бр. национални отчетни конференции и международен семинар в България с участие на представители на EURES екипите от други европейски страни. Информационно – отчетните конференции се организирани на национално ниво и е вече традиционно събитие за екипа на EURES България. Те дават възможност на българските EURES съветници, асистенти, Line мениджъри и ръководството на АЗ да се запознаят с постигнатите резултати на национално ниво, да обсъдят добри практики и нови предложения за постигане на поставените с EURES насоките цели. Участниците могат да направят сравнение между направеното в техния регион и това, което са постигнали техните колеги в другите региони. На форумите участват представители на другите европейски мрежи, социалните партньори и EURES съветници от други страни, които представят съвместни инициативи и проекти или условията на живот и труд в съответните страни, както и процесите на работа в другите служби за заетост. Планираня международен семинар има за цел обмен на добри практики и договаряне на бъдещи съвместни инициативи. Обикновено се канят представители на 3-4 партньорски EURES екипа, а от българска страна участват EURES съветници. Модерирането на семинарите може да бъде възложено на външни експерти с опит при провеждане на международни форуми. Планирани са работни посещения в сходни служби за заетост в другите европейски страни за обмен на опит и добри практики, в които да бъдат включени EURES съветници и лайн мениджъри (около 30 лица). Предвиждат се 2 събития тип „кариерен форум”, които да се реализират в други държави с цел представяне условията на живот, труд и и работни места в България, за които могат да кандидатстват европейски и български граждани, работещи или живеещи в чужбина. Акцент на тези събития ще е насърчаване на български граждани да се завърнат обратно в България. Ще се подпомага организирането на кариерни форуми в страни, в които има големи български общности. Целта на инициативата е български граждани, които учат, живеят и работят в чужбина да бъдат запознати с възможностите за стартиране или продължаване на своята професионална реализация в родината, за да могат да вземат информирано решение за завръщане в България. По време на кариерните форуми, посетителите ще бъдат запознати с възможностите за заетост в страната, доброто трудово и социално законодателство, мерките за съчетаване на личния и професионалния живот, програми за стажуване и повишаване на професионалната квалификация и други мерки в областта на заетостта, както и ще имат възможност да осъществят директен контакт с присъстващите работодатели-изложители. Планираните разходи по дейността са за логистика (вкл. наем зали, техническо оборудване, кетъринг), хонорари на външни лектори и превод и разходи за командировки съгласно Наредбата за командировките в страната и Наребата за командировките в чужбина. По отношение на обученията, организирани от ЕК (за включване на EURES съветници в първоначални и последващи обучения) са предвидени само разходите, които са за за сметка на Агенция по заетостта, тъй като Европейската Комисия поема на този етап самолетни билети, настаняване и частично изхранване в дните на обучение. 181 759.97 181 759.97
Развиване на активна информационна и медийна кампания за повишаване на външната видимост на EURES мрежата и предоставяните услуги.: Дейностите за подобряване видимостта на услугите, осигурявани от мрежата EURES и популяризирането на мрежата са залегнали в Комуникационната стратегия на Агенцията по заетостта. Цели се постигане на по-добра външна осведоменост чрез активна медийна позиция, чрез поддържане актуалността на българската EURES интернет страница и чрез създаването и разпространението на информационни материали за всяка от целевите групи. Предвижда се чрез публикуване на обяви, излъчване на радио-клипове, чрез публикуване на информация на интернет страницата на Агенция по заетостта и чрез прессъобщения, изпратени до централни и регионални медии (вестници, електронни медии, радио и телевизии) да се насочва общественото внимание към възможностите, осигурявани от мрежата EURES. Медийно отразяване на предстоящи за провеждане на международни трудови борси и Европейските дни за заетост. Медийните изяви подпомагат набирането на кандидати за обявените работни места и изграждат положителен образ на EURES мрежата. Ще се изготвят информационни материали на хартиен и електронен носител. Информационните материали /брошури, дипляни, флайери/, ще бъдат съобразени с целевите групи към които са насочени – търсещи работа лица от България, търсещи работа лица от страните членки на ЕС/ЕИП, работодатели от България и работодатели от страните членки на ЕС/ЕИП. На пр.: Брошурата “Условия за живот и работа в България”, предназначена за ТРЛ от другите страни /300 бр./, ще бъде изготвена на електронен носител /CD/ на английски и френски език. Тя ще се разпространява чрез българските EURES съветници по време на трудови борси, организирани от другите страни членки, както и по време на информационни-трудови борси. CD форматът е предпочетен, тъй като е по-удобен и лек за пренасяне; дипляни „Да работим в Европа” за търсещи работа лица от България на български език - предоставя сбита и полезна информация за ориентиране българските ТРЛ в услугите, които предоставяме и необходимите стъпки и документи, които те да подготвят при кандидатстване за работа в чужбина. Това улеснява работата на EURES съветниците и помощниците. Около 120 000 бр; флайер „Да работим в България” на английски език, за търсещи работа лица от другите страни от ЕС/ЕИП, ще съдържа синтезирана информация за услугите предлагани от АЗ като член на EURES, полезни линкове и данните за контакт с българските съветници. Около 2 000 бр.; Ще се изготви дипляна „EURES за работодатели”. Дипляната ще бъде двуезична на български и английски език. Ще предоставя информация относно услугите, които предоставя Агенцията по заетостта за работодатели от България и от другите страни членки. Около 2 000 бр. - За рекламиране на провежданите събития –трудови борси, наемане на работници, информационни дни е необходимо да се изготвят плакати (около 2000 бр.). Освен това ще се изработи и плакат, който да спомогне за разпознаването на Агенция по заетостта като член на мрежата EURES (400 бр.). Предвидени са и рол банери (25 бр.), визитки за EURES съветниците и материали като папки, блок листи , химикали, чанти и др. за EURES годишните национални отчетни конференции, международните семинари и информационните дни за работодатели. 69 915.48 69 915.48
Информираност и публичност: Целта на дейността е популяризация на дейностите по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В рамките на дейността се предвижда прилагането на следните мерки: • Разпространение на информация за EURES услугите в социалните медии. • Изработване и разпространение на промоционални материали; • Публикуване на актуална информация за проекта на интернет-страницата на АЗ. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. 21 962.40 21 962.40
Организация и управление: За успешната реализация на проектното предложение се предвижда екипът за организация и управление на проекта да бъде от служители на АЗ, като разпределението на отговорностите ще бъде възложено със заповеди съгласно действащата нормативна уредба и методология за възнаграждения. Екипът за организация и управление на проекта се състои от Ръководител, Координатори, Счетоводители и Експерти. Ръководител на проекта – отговаря за изпълнението на проекта от страна на Агенция по заетостта. Подписва цялостната документация, св. с реализирането на Проекта; ръководи всички дейности, като осъществява връзки между отделните нива на управление и взема съответните управл. решения; следи и контролира качеството и количеството на извършените дейности; оформя и следи за подготвянето на отчетите до УО и дава указания за изготвянето им; приема месечните доклади на членовете на екипа; носи отговорност за финансовите потоци на парични средства; организира подготовката и провеждането на тръжните процедури за избор на изпълнители; организира дейностите за прозрачност; участва в изготвянето на плана за мониторинг и в извършването на оценките по него; контролира постигането на индикаторите на проекта; утвърждава и изпраща на УО месечните справки за състоянието на сключения договор и за изпълнението на дейностите по договора, полугодишни и годишен доклади, както и междинни и заключителен доклади. Координатор – около 2 бр. – координират и контролират дейността на екипа по Проекта, служителите по региони в ДРСЗ и в ДБТ при изпълнение дейностите по Проекта; координират провеждането, организирането и изпълнението на дейностите по Проекта; осъществяват контакти с външни организации, следят за стриктното изпълнение и отчитане на дейностите по Проекта. Счетоводители – около 2 бр. - Осигуряват счетоводно отчитане на разходите по проекта. Изготвят финансовите отчети. Осигуряват цялостното управление на средствата под ръководството на Ръководителя на проекта, в съответствие с правилата за добро финансово управление и при спазване на принципите за ефективност и целесъобразност при разходването на средства, предоставяни от ЕС. Носят цялата финансова отговорност за изпълнението на проекта. Надлежно съхраняват счетоводната и финансовата документация по проекта. Участват в изготвянето на исканията за плащания по проекта. Експерти - около 6 бр. - по проекта се предвижда да участват експерти, вкл. юрист от отдел "Общ. поръчки" с място на работа ЦА на АЗ. Задълженията на експертите ще бъдат вменени допълнително при стартиране изпълнението на проекта и в съответствие с техните компетентности като служители на АЗ и спрямо функциите им по проекта. Екипа ще следи за адекватното прилагане на нормативната уредба, свързана с извършваните дейности, включително ще се координират и съгласуват дейностите, свързани с подготовката на тръжната документация, съобразно процедурите на Закона за обществените поръчки; Ще изготвя платежни документи и ще извършва финансов контрол, плащане и осчетоводяване на плащанията по проекта; Ще води кореспонденция с УО, ще изготвя искания за авансови, междинни и окончателни плащания, ще следи за архивиране и съхранение на документацията съгласно разписаните в АЗ процедури. Предвидените средства в бюджета на проекта за възнаграждения на екипа за организация и управление е изчислен въз основа на средна часова ставка за структурата на Агенцията по заетостта. В бюджета на проекта са включени и разходи за командировки в съответствие с Наредбата за командировките в страната и приетите Вътрешните правила за командироване на служите в Агенцията по заетостта. При реализирането на проектните дейности в екипа по проекта могат да бъдат наети служители и на други длъжности, съобразно изпълнението на конкретни задачи (например при реалзиране на събития, конференции, информационна кампания и др.) 817 000.00 829 760.76
Предоставяне на финансов пакет по Компонент II на лицата, които желаят да се реализират в България : Дейността цели предоставяне на услуги за достъп до пазара на труда на лица от ЕС, кандидатстващи за работа в България и допълнителен финансов пакет при наличие на подписан договор с работодател в България. Целевата група по новосъздадения Компонент II са търсещи работа лица до 54 г. вкл. с висше образование, които през последните 6 месеца са били заети, самоосигуряващи се и/или получавали обезщетения в друга държава, новозавършили образованието си лица в друга държава. Пакетът от услуги ще се получава от отговарящите на условията за допустимост лица, сключили договор с български работодател, със или без посредничеството на АЗ, или започнали самостоятелна дейност в България, и ще включва: 1. Подкрепа и консултиране за включване в заетост при работодател на територията на България, за лицата желаещи да получат посредничеството на АЗ. 2. Осигуряване на помощ за наем за лица без собствено жилище в населеното място, в което ще започнат работа в България. 3. Предоставяне на грижа за дете/деца от 0 до 5 г. (вкл.), непосещаващи детски заведения и предучилищни групи, на родител започнал работа в България (грижата е допустима до 8 часа на ден) и за дете/деца от 0 до 12 г. (вкл.), посещаващи детски заведения, предучилищни групи или училище на родител започнал работа в България (грижата е допустима до 4 часа на ден). 4.Улесняване интеграцията на членовете от семейството на лицата от целевата група чрез предоставяне на чуждоезиково обучение с ваучери и предоставяне на стипендии на тези от тях, които са регистрирани в ДБТ. 5. Покриване на разходите за транспорт от и до работното място за заетите лица. 6. Осигуряване на стимули на лицата, започнали работа в населено място, където доходите са по-ниски от средните за страната. 7. Информиране, мотивиране и насочване на лица към самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. и насочване към финансови посредници за предоставяне на микрокредити на стартиращи фирми по линия на финансовите инструменти на ОП РЧР. Пакетът от услуги ще бъде осигурен на лицата от целевата група за период до 12 месеца и ще зависи от техните желания и индивидуални нужди. Представителите на целевите групи следва да запазят заетостта си в България минимум 12 месеца след края на финансовата подкрепа. Лицата, желаещи да се реализират в България подават електронно заявление за участие, в едно с документите за допустимост за включване в Компонент II. Служители на АЗ ще извършват проверка за допустимост на лицата и ще гарантират, че попадат в обхвата на целевата група по Компонент II. С лицата преминали успешно проверка за допустимост, които са посочили, че желаят да си намерят работа в България с посредничеството на АЗ, ще се свързва трудов посредник, който ще изготвя индивидуален план за действие (профилиране) на търсещото работа лице спрямо неговите индивидуални нужди и възможности за включване в мерките за заетост. Лицата от целевата група, които желаят да се реализират в България като заети или самостоятелно заети лица представят на служителите в бюрото по труда информация, необходима за сключване на Споразумение за предоставяне на финансов пакет. С всички допустими лица от целевата група, започнали работа при работодател в България, вкл. със започналите самостоятелна стопанска дейност ще се сключва Споразумение с АЗ за предоставяне на финансов пакет. Стойността на пакета е на база конкретното работно място и в размер, определен съобразно исканата/ите услуги в него. Споразумението е за период от 24 месеца, като средствата се предоставят в рамките до 12 месеца от сключването на трудовия договор. 3 877 970.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).