Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project will increase the company's resource efficiency, expand production capacity, improve the efficiency of production processes by applying new technological solutions in the production, reducing the use of raw materials and reducing the waste generation.
It is planned to be implemented 5 activities: 1)Acquisition of eight assets to improve nesting, shaping, and bending work on finished products and three CAD modeling software, definitive element simulation and cutting out, leading to reduced raw materials and more efficient management of waste in existing production; 2) Elaborating a resource efficiency audit; 3) Organizing and holding a press conference and a round table and publishing 3 messages in traditional and digital media to multiply the results of the project; 4)visualization of the project ; 5) Performance of emission indicators from an accredited laboratory;
Will be held 2 procedures with public call for selecting suppliers of these assets under Article 50 (1) of Low for management the EU structural and investment funds and Decree 160 / 01.07.2016. 
Results
The project will achieve the following direct outcomes:
1) selected contractors and 11 contracts signed with suppliers; 2) acquired 8 assets for cutting and bending of metal products and 3 specialized software applications for design, product modeling, simulation based on end elements and cutting out; 3) Decreased inputs by 7.24%. 4) Reduction of all generated waste by 53.2%; 5) Increasing production capacity by 60%; 6) 10% reduction in emissions into the ambient air; 7) Realized an investment project in support of business, entrepreneurship; accomplished investment for 1 326 589.44  BGN; 8) disseminating project results for multiplier effect (capitalization effect). 9) Reported 1 project with technical and financial reports. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на осем броя активи за подобряване на дейността по разкрой, оформяне и огъване на детайлите до готов продукт и три броя софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой, които водят до намаляване на използваните суровини и до по-ефективно управление на отпадъците в съществуващото производство: Дейност 1 е свързана със закупуване на активи за подобряване на операциите по: Разкрой: - Цифрова машина за надлъжно рязане заменя налична машина за надлъжно рязане. - Цифрова гилотинна ножица с дължина на рязане 3 метра дебелина 6 мм. заменя наличната механична гилотина 4мм. / 2.5м. - Хидравлична CNC гилотина с дължина на рязане 3 метра дебелина 20 мм. заменя наличната хидравлична гилотина 16мм. / 3м. - Машина за плазмено рязане заменя наличната машина за газо- кислородно рязане., Оформяне и огъване: - CNC Листоогъваща машина заменя наличната листоогъваща машина. - Хидравличен Абкант с цифрово управление заменя наличните хидравличен абкант 50 т. / 2.5м. и хидравличен абкант 100 т./3м.; - Четиривалова хидравлична машина заменя налична тривална машина 6мм./2м. - Електрохидравлична машина за огъване служи за огъване на плътни профили и дебелостенни тръби, като тези операции към момента се изпълняват на ръка чрез нагряване и огъване с инструменти. Всеки един от придобитите нови активи ще бъдат използвани за увеличаване на производството на следните продукти: метални конструкции тип Ригел за едноскатни халета; метални конструкции тип Ригел за двускатни халета; метални конструкции тип Ферма за едноскатни халета и метални конструкции тип Ферма за двускатни халета. В резултат от въвеждането на новите осем актива в експлоатация ще бъде намалено: 1. За производството на Метални конструкции тип Ригел за едноскатни халета: а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,1057 кг (2016 г.) на1,0079 кг първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11672 кг (2016 г.) на .0,01509 кг през първата година след проекта. 2. За производството на Метални конструкции тип Ригел за двускатни халета: а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,0285 кг (2016 г.) на 0,9345 кг през първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11497 кг (2016 г.) на 0,01507 кг през първата година след проекта 3. За производството на Метални конструкции тип Ферма за едноскатни халета: а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,1811 кг (2016 г.) на 1,0728 кг през първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11418 кг (2016 г.) на 0,01511 кг през първата година след проекта. 4. За производството на Метални конструкции тип Ферма за двускатни халета а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,1462 кг (2016 г.) на 1,0429 кг през първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11626 кг (2016 г.) на 0,01509 кг през първата година след проекта. Като част от дейността ще бъдат придобити и въведени в експлоатация и три броя софтуерни продукта за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и за разкрой 1 307 071.44 1 268 557.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност: В рамките на изпълнение на дейността бяха събрани две ценови предложения (оферти). Беше определен и срок от 50 дни за извършване на обследването и изготвяне на доклада. За външен изпълнител на услугата беше избрана фирма "Програм Консултинг" ООД, София, с която на 11.01.2018 г. беше сключен договор. В изготвения от изпълнителя Одит за ресурсна ефективност са направени: - описание на производствения процес (вкл. технологична блок-схема) на производствената площадка, за която се предвиждат дейности, свързани с подобряване на ресурсната ефективност - представено аналитично описание на произвеждани продукти за 2016 г.: метални конструкции тип Ригел за едноскатни халета; метални конструкции тип Ригел за двускатни халета; метални конструкции тип Ферма за едноскатни халета; Метални конструкции тип Ферма за двускатни халета - анализи на употреба на суровини,спомагателни материали и ОХВ преди и след изпълнението на проекта - формулирана една дейност за изпълнение от потенциалния бенефициент: Дейност 1, свързана със закупуване на активи за подобряване на дейностите по разкрой и оформяне и огъване и на три броя софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой - анализи на управлението на отпадъците преди и след изпълнението на проекта по отношение на: образуване на отпадъци, оползотворяване на отпадъците, приемане на отпадъци; - оценка на промяната на управление на образуваните отпадъци съгласно йерархията по чл. 6 от ЗУО. - описание на технологичните решения и методи, които ще бъдат внедрени в резултат от изпълнението на дейността, предвидена в одита. 14 900.00 14 900.00
Организиране и провеждане на една пресконференция и една кръгла маса и публикуване на 3 броя публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Като част от дейността ще бъде организирана една пресконференция в гр. Габрово. Това публично събитие ще бъде анонсирано с пресъообщение до регионалните печатни и дигитални медии. Техни представители и регионалните кореспонденти и репортери на национални обществени и частни медии и частни медии ще формират целевата група от участници. Пред тях ще бъдат представени целите и постигнатите резултати от проекта за информиране на обществеността, включително и на представителите на бизнеса от сектора или подобни сектори. През последния месец 12 ще бъде организирана и проведена и еднодневна кръгла маса. За участие в нея ще бъдат поканени представители (собственици и управители) на предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност, заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски или браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на кръглата маса е чрез презентации и дискусия да се подобри информираността и да се покаже ефекта относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други производствени предприятия да въведат такива ресурсоефективни решения. Тези представители ще формират целевата група. Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана на специалната страница на проекта в интернет сайта на бенефициента. Ще бъдат поканени и представители на регионални медии. След приключването на събитието ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение за кръглата маса. Регионалният сектор на УО ще бъде предварително уведомен за датите на провеждане пресконференцията и на кръглата маса. Трите публикации - една в печатна медия и две в дигитални медии ще бъдат публикувани като рекламни съобщения (карета). Те ще бъдат изготвени и оформени в съответствие с изисквания за представяне на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 3 600.00 0.00
Визуализация на проекта: В рамките на изпълнение на дейността ще бъдат изпълнени мерки по визуализация, информиране и публичност на проекта. При тяхното изпълнение изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта. За осъществяването на тази дейност ще се прилагат методи в съответствие с условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и в съответствие с Регламент на ЕС № 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета и Регламент за изпълнение № 821/2014 г. на ЕК. А. Визуализация - Не по-късно от два месеца от началото на проекта ще бъде поставен плакат формат А3 (временна табела). Три месеца след приключването на проекта ще бъде поставен постоянна формат А3 с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа на входа на сградата на бенефициента със задължителната текстова и визуална информация и идентичност, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Печатните информационни материали – дипляни за проекта, ще съдържат всички задължителни елементи текстова и визуална идентификация, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се съдържа задължителната текстова и визуална информация и идентичност, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Б. Информиране и публичност: - В рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ на сайта на бенефициента ще бъде публикувана подробна информация за одобрения за финансиране проект в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - В сайта на бенефициента ще бъде създадена отделна страница за проекта , на която ще бъде представено описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа от ЕС. Ще бъдат спазени всички изисквания за представяне на Единния наръчник. Разходи за дейности, свързани с осигуряване на визуализация и публичност: - постоянна табела- 1 бр. х 290.00 лв. - стикери за придобито оборудване - 11 бр. х 8.00 лв.=88.00 лв. 378.00 0.00
Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория: В рамките на изпълнение на дейността беше определен и срок до 17.04.2018 г. за извършване на измерванията и изготвяне на протоколите. За външен изпълнител на услугата беше избрана фирма "Екоексперт 6"ЕООД, Варна. На 16-17.04.2018 г. бяха извършени измервания: а) на вредни вещества, изпускани в атмосферния въздух от неподвижни източници от аспирация на машина за газокислородно рязане; б) измервания на вредни вещества, изпускани в атмосферния въздух от неподвижен източник: Аспирация на машина за газокислородно рязане-комин. 640.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).