Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The integration of the Bulgarian labor market into the European Single Market, the rapid penetration of the new information and communication technologies and the ongoing restructuring processes of the national economy raise the question of the ability of the employees to face upcoming changes. In this respect, the employers' requirements towards the workforce in terms of working skills with new production, information and communication technologies, as well as, foreign language skills are constantly increasing.
The objectives of this project address the main problem of this group - the lack of qualified jobs in the labor market, offering opportunities for sustainable and long-term development.
The target group are people employed in bEYE Ltd., which sphere of activity is in the priority sector with Code 62 Activities in the field of information technologies.
The overall objective of the project proposal is to improve the ability of the employees to meet the rapid changes in the labor market.
Specific objectives:
- Enhancement of the skills and competencies of the employees by conducting courses focused on the nature of the held positions.
- Enhancement of the skills of the employees, increasing their career development opportunities, finding a more suitable role for them by conducting trainings tailored to their job.
- Promoting the EU contribution and HRD OP.
- Efficient and effective cost management, ensuring maximum performance against reasonable means.
Basic activities:
Activity 1: Training for Key Competences for Employees under the European Qualifications Framework for: KK 2 "Communication in Foreign Languages".
Action 2: Training for Key Competencies for Employees under the European Qualifications Framework on: Key Competence 4 "Digital Competence".
Activity 3: Providing vocational training to acquire or enhance the professional qualification of employed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”: Необходимостта от провеждане на обучения се проявява и в двете направления за придобиване на ключови компетентности - Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” и Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Необходимостта от провеждане на обучения по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” произтича от: Различната степен на владеене на необходимия за работната среда английски език, предвид факта, че: • Някои служители са работили в чуждестранни фирми в или извън страната, в които се използва английският език, но те не познават специфичната терминология на използваните софтуери в Би Ай и тези в специфичната дейност на клиентите. • Някои служители са работили във фирми, в които като работен език е ползван само български език. • Някои служители не са изучавали английски език специализирано. • Някои служители никога не са използвали в следването си и/или на предишна работа английски език и в настоящата си работа го използват за първи път. • Някои служители са учили в чужбина на английски език, но те представляват много малък процент от екипа. Стремежът на компанията е всички служители да достигнат нивото на няколкото служители, учили в чужбина, които са с перфектен английски, тъй като това би повишило качеството на работата на екипа като цяло и на всеки един служител, тяхното професионално ниво, възможностите им за кариерен растеж, по-голямо уважение и признателност от клиентите и не на последно място ще подобри тяхното самочувствие. Английският език - писмен и говорим, се използва в компанията с цел: провеждане на ефективни бизнес разговори; изнасяне на успешни презентации за представяне услугите на фирмата; водене на преговори, отстояване на позиции и подход в продажбите на услугите на фирмата, осъществяване услугите на компания. Независимо от степента на владеене на английския език, основната дейност на фирмата изисква боравене с информационни, технически и бизнес термини, които са специфични за бизнес средата и които служителите усвояват на база на работата си във фирмата, тъй като идват от други сфери на дейност или това им е първа или втора работа. В обучението по „Общуване на чужди езици“ участие ще вземат 21 служители от следните професионални направления: 19 лица от 482010 – „Икономист – информатик“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – 15 лица "Бизнес консултант информационни технологии"; 4 лица "Консултант, поддръжка на информационни технологии"), 1 лице от 347010 – „Сътрудник по управление на индустриални отношения“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – 1 лице "Началник отдел ЧР, Ноу-хау и Качество") и 1 лице от 346010 – „Офис – мениджър“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – 1 лице „Ръководител сектор Административна и стопанска дейност“). Като цяло тази група владее английски език на добро ниво, но бизнесът изисква нивото да бъде отлично, почти като майчин език, за тези служители, тъй като те комуникират с клиентите на английски език, работят със системи на английски език и създават материали на английски език, които пак в голямата си степен се използват от англоговорящи клиенти. Изборът на лицата по степен на владеене на английски език за включване в обучението Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици" ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото на лицата. При по-голям брой лица (например повече от 15 лица), включени в обучението, лицата ще бъдат разпределени по групи в зависимост от нивото на обучението за постигане на максимална ефективност. Обучението на 21 лица по КК2 „Общуване на чужди езици" ще се проведе в продължение на 300 учебни часа по 45 минути, на три нива, с цел покриване на изисквания за ключови умения на Работодателя за заеманата длъжност. 14 700.00 0.00
Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” .: Необходимостта от провеждане на обучения се проявява и в насока на ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. В обучението по „Дигитална компетентност“ участие ще вземат 31 служители, заемащи различни позиции в БИ АЙ. Тъй като част от тази група служители идва от сфери, коренно различни от информационните технологии, e необходимо повишаване на техните умения в сферата на дигиталните технологии, за да се изгради база, която да помогне за по-лесното справяне с професионалните предизвикателства на работното им място и ще подобри техническите им умения, които ще им помогнат самостоятелно и адекватно да се справят с по-специализираните софтуери, с които компанията оперира. Друга част са служители, които трябва да работят с нови технологии, които биха могли да имат по-добро разбиране към тях и по-правилен подход в разработването на апликации, ако са усвоили във висока степен дигитална компетентност в частност Excel. Необходимостта произтича от: Различното ниво на знания и умения в сферата на ИТ, приложими в оперативния бизнес процес, предвид факта, че: • Някои от тези служители са завършили специалности във висшето си образование, несвързани с ИТ и се налага да ги усвояват в хода на работния процес. • Някои от тях са ползвали в предишните си дейности автоматизирани системи, които са с ограничен и строго специализиран обхват на обработваната информация (правни, счетоводни, одиторски), но опитът им е недостатъчен за бързото оперативно взаимодействие с различните звена в структурата на компанията. • Някои служители имат опит с ИТ с някои софтуерни решения, но те са на по-ниско ниво от софтуерните технологии, с които служителите оперират, за да изпълняват ежедневните си дейности и е необходимо да достигнат ниво, което да кореспондира на нивото на специализирания екип по апликациите на БИС. • Предвижда се да се инсталират специализирани софтуери в сферите, в които работят служителите и те трябва да подобрят нивото си на техническа грамотност, за да могат лесно да се адаптират към тези софтуери след инсталирането им. • Като цяло те трябва значително да подобрят техническите си умения, тъй като вътрешно в компанията се използват апликации, с които те трябва да работят. • Те трябва да усвоят знания в областта на ИТ, които да им помогнат да се запознаят с още нови технологии, които впоследствие се предвижда да бъдат усвоени и използвани от разработчиците за създаване на нови услуги, отговарящи на потребностите на клиентите, а и също така част от тях ще бъдат имплементирани във вътрешната система на планиране и организация на ежедневните дейности на служителите, което ще рефлектира върху тях. Бизнес целите на фирмата, насочени към предоставяне на ефективни, висококачествени и своевременни консултантски услуги на клиентите налагат: • Повишаване на нивото на знания и умения на служителите в областта на използваните в работата информационни технологии. • Създаване на приемственост в опита с боравенето с относимите към работата информационни технологии. • Облекчаване и ускоряване на процеса на въвеждане на новите служители в оперативните процеси и достигане за оптимално време на необходимото за работата ниво на владеене на използваните ИТ. Обученията ще бъдат свързани главно с продуктите, които MS Office предлага. След съобразяване на познанията на всеки един служител и нивото на знания по посочената тематика, компанията ще прецени кои служители на какъв вид обучение по КК4 ще преминат. Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще се проведе в продължение на 45 учебни часа по 45 минути с цел покриване на изисквания за ключови умения на Работодателя за заеманата длъжност. 7 750.00 7 500.00
Предоставяне на професионално обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация на заети лица: Тъй като Би Ай ЕООД работи с иновативни системи на българския пазар на консултантски услуги, това изисква значително повишаване на квалификацията, знанията и уменията на екипа на компанията, които трябва да бъдат както на висотата на новите технически решения, прилагани и внедрявани в дейността на предприятието, така и на нивото на нарастващите потребности на клиентите. Сложността във функциите на разработчиците произлиза от нуждата на клиентите да получават висококачествени услуги, обхващащи в максимална степен техните потребности и налагащи познаване на всички оперативни процеси в техните бизнеси, което изисква прилагането на най-съвременни технологични подходи за анализ и обработка на информация. Във връзка с конкретната дейност предвиждаме да се проведе професионално обучение за 18 лица от целевата група, с цел покриване на образователно-квалификационните изисквания на Работодателя за заеманата длъжност, а именно обучение за придобиване на професионална квалификация за трета степен на следните професии: 482010 - Икономист-информатик, специалност „Икономическа информатика“ 4820101, трета степен на професионална квалификация; 347010 - Сътрудник по управление на индустриални отношения, специалност „Индустриални отношения“ 3470101, трета степен на професионална квалификация. В обучението по „Професионална квалификация“ участие ще вземат 18 служители. Те са от следните професионални направления: 17 лица от 482010 – „Икономист – информатик“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – 17 лица "Бизнес консултант информационни технологии"), 1 лице от 347010 – „Сътрудник по управление на индустриални отношения“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – "Ръководител проект"). Причините, поради които компанията търси способи за повишаване нивото на професионалната квалификация на служителите, са следните: • За някои служители това е първа работа и като цяло нямат опит в работата с информационните технологии. • Някои служители са завършили специалности във висшето си образование, които са свързани с информационните технологии, но никога не са прилагали на практика знанията си. • Някои служители са завършили специалности във висшето си образование, които не са свързани с информационните технологии и се налага да ги усвояват в хода на работния процес. • Някои служители имат опит с информационните технологии, но той е базиран на софтуерни продукти, различни от прилаганите в дейността на фирмата. • Като цяло в компанията има само няколко човека с базов опит, а повечето с никакъв в частта на софтуерни умения по бази данни, софтуерно тестване и автоматизирано софтуерно тестване, управление на проекти – методология Agile – Scrum и Kanban, User Experience Design, ERP systems, CRM systems. Обученията ще бъдат свързани главно с посочените по-горе направления, а именно: софтуерни умения по бази данни, софтуерно тестване и автоматизирано софтуерно тестване, управление на проекти – методология Agile – Scrum и Kanban, User Experience Design, ERP systems, CRM systems, които компанията иска да развие в своите служители, тъй като това са бъдещите технологии, които компанията иска да развива, за да поема повече и нови проекти и да намира нови клиенти, а не на последно място е налице и желание от страна на голяма част от служителите да бъдат обучавани точно в придобиване на знания и умения в тези направления. За целта ще се премине през няколко стъпки, както следва: Стъпка 1. Избор на Изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. Стъпка 2. Провеждане на същинското обучение. 32 400.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).