Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main activity of "ENKO PLASTICS 'Ltd. -. Plovdiv is the manufacture and sale of plastic packaging for multiple use (crates), and plastic household articles. The company also specializes in the recycling of plastic waste and production of plastic regranulate. The main raw materials, which the company processes are polypropylene and polyethylene granulate (PP and PE). The machinery, which the company has plays a major role in the production process. In injection moulding production there are 11 computer-controlled and fully automated injection molding machines purchased between 1999 and 2013. Through continuous upgrading of machinery the company managed to maintain its long-standing leadership position in the industry, both in terms of quality of the products and by the opportunity to offer flexible and dynamic solutions that fully satisfy customers’ needs. Since 2004 "ENKO PLASTICS 'Ltd. has been successfully developing its other activity as well - recycling of plastic waste and production of plastic regranulate. The company has a recycling line for PP and PE. The company mainly uses the plastic regranulate in its own injection moulding production. This project provides implementation of measures to increase energy efficiency in the main production process of "ENKO PLASTICS” Ltd. - Plovdiv - production and sale of plastic packaging multiple use (crates), and plastic household articles. The project provides for supply, installation and commissioning of new mainly energy efficient technological equipment relevant to the process under the following process steps: Production of plastic packaging. The investment is within the scope of Component 1 "Investments within the regime regional investment aid." It provides for supply and installation of three new high-performance injection molding machines that meet the requirements of all new developments in the production of plastic packaging.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Инвестиции за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ /дейността ще бъде извършена чрез Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване - Шприц-машини - 3 бр./: Основната дейност на „ЕНКО ПЛАСТИКС” ЕООД е производство и продажба на пластмасови транспортни опаковки за многократна употреба (каси), както и пластмасови изделия за бита. Фирмата също специализира в рециклирането на пластмасови отпадъци и производство на пластмасов регранулат. Основните суровини, с които фирмата работи, са полипропилен и полиетилен гранулат (ПП и ПЕ). Основна роля в производството има машинния парк, с който фирмата разполага. В шприцово производство това са 11 компютърно управляеми и напълно автоматизирани шприц-машини, закупени в периода 1999г.–2013г. От 2004 година “ЕНКО ПЛАСТИКС” ЕООД успешно разработва и другото си направление – рециклиране на пластмасови отпадъци и производство на пластмасов регранулат. Дружеството разполага с линия за рециклиране на ПП и ПЕ. Фирмата основно използва рециклирания пластмасов гранулат в собственото си шприцово производство. Настоящата дейност предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване - Шприц-машини - 3 бр. Въз основа на оценената в енергийния одит базова консумация и консумацията на енергия след прилагане на мярката за енергийна ефективност Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване са оценени два вида енергийни икономии. На първо място това са чисто енергийните ползи, които са вследствие на прякото намаление в енергопотребление след внедряване на машините. Основното намаление идва от преразпределянето на производството на допълнителните усъвършенствани детайли от старите машини към новите. Планирани енергийни спестявания за цялото предприятие в резултат от изпълнението на проекта (ПЕС): 29.2% /стр.9 от Енергийния одит/. Освен чисто енергийните ползи, след подмяната на старото оборудване е оценено и допълнително енергийно спестяване от намаляването на технологичния отпадък. По регистрирани данни от предприятието, средният технологичен отпадък е в рамките на 3.4% при старите машини, докато при тези от ново поколение - под 1%. При оценката на спестяванията е прието, че след изпълнение на мярката технологичният брак за новите машини ще намалее до 1.4%. При така оценените обстоятелства се очаква обобщените енергийни спестявания годишно да достигнат 1 140 340 kWh /табл.3.1.3.7 от Енергийния одит/ или 205 261,38 лв. /табл. 3.1.4 от Енергийния одит/. Освен преките енергийни ползи дейността ще доведе и до редица неенергийни ползи: - Намаляване на времето за производство на 1 детайл с повече от 2.5% само от използването на модерни сервомотори в новите машини - Новите машини са значително усъвършенствани, с удължени срокове на техническо обслужване, което води намаляване на разходите за експлоатация и поддръжка - Отпадане необходимостта от честа смяна на матриците и пренастройване, което освен намалено количество брак води и до намаляване на общото време за работа на машините - Повишено качество на произведените детайли по отношение на отклонения от зададеното тегло. В резултат на това се очаква неенергийните спестявания годишно да бъдат в размер на 80 090,00 лв. /табл. 3.1.4 от Енергийния одит/. Благодарение на високата производителност на новото оборудване компанията ще повиши производствения си капацитет, новото оборудване ще доведе до увеличаване на производството с над 250 000 броя пластмасови опаковки и друга продукция, това ще позволи на компанията да достигне годишен оборот от над 4 млн.лв. Освен постигането на посочените по-горе цели реализирането на дейността ще доведе до намаление на натиска върху компонентите на околната среда чрез намаляване на емисиите на СО2 годишно с 934 тона /табл. 3.1.3 от Енергийния одит/. Посочената инвестиция се отнася към Мярка 1 от Одита. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - 1 - 5 месец. 2. Сключване на договор и доставка на активити - 6 - 12 месец. 3. Инсталиране, технически проби и пускане в експлоатация - 12 месец. 1 296 000.00 1 202 999.98
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност /дейността е извършена преди изготвяне на проектното предложение от "ЕНЕРГОЕФЕКТ КОНСУЛТ" ЕООД/: Съгласно 13.1 от Условията за кандидатстване, за да са допустими по настоящата процедура, проектите трябва да се основават на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. В тази връзка избраният изпълнител "ЕНЕРГОЕФЕКТ КОНСУЛТ" ЕООД с Управител инж. Михаел Делийски, номер на регистрация в публичния регистър по чл. 60 от ЗЕЕ №00035/02.07.2016г., извършва енергийно обследване на компанията и изготвя Енергиен одит. Енергийният одит е изготвен по образец на АУЕР и включва: 1. Резюме на доклада. 2. Увод. 3. Препоръчани мерки за повишаване на енергийната ефективност. 4. Очаквани спестявания и план на изпълнение на мерките. 5. Оценка на съответствието с действащите разпоредби и законодателство за опазване на околната среда и здравословни и безопасни условия на труд. 6. Рентабилност на проекта. 7. Допълнителни ползи от проекта. 8. Справка за годишно потребление на енергия. В резултат на извършеното енергийно обследване "ЕНЕРГОЕФЕКТ КОНСУЛТ" ЕООД предлага една енергоспестяваща мярка: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване - Шприц-машини - 3 бр. В резултат на изпълнението на мярката одитът предвижда: Годишно потребление на енергия на предприятието (ГП): 2 352 198kWh/год. Коригирано годишно потребление на енергия на предприятието за годината, приета за представителна (КГП): 3 900 203kWh/год. Годишни спестявания на енергия от препоръчания пакет мерки (ГС): 1 140 341 kWh/год. Планирани енергийни спестявания за цялото предприятие в резултат от изпълнението на проекта (ПЕС): 29.2% Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 45.13 %. Обобщените финансови параметри за Мярка 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване са /табл.3.1.4/: 1. Енергийни спестявания - 205 261,38 лв./год. 2. Неенергийни спестявания - 80 090,00 лв./год. 3. Общо спестявания - 285 351,38 лв./год. 4. Инвестиции - 1 197 832,50 лв. 5. Срок на откупуване - 4,2 години. 6. Живот на оборудването - 10 г. От доклада е видно, че инвестицията е жизнеспособна, срокът на откупуването й е сравнително кратък /4,2 години/, а вътрешната норма на възвръщаемост, изчислена с помощта на Приложение В1, е добра - 19,96%. Стъпки за изпълнение на дейността - изборът на изпълнител и изпълнението на услугата са извършени преди внасяне на проектното предложение. 19 600.00 27 325.00
Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: подготовката за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде извършена от консултантска фирма с опит в тази област. Основните етапи в подготовката са: 1 ЕТАП Преглед и оценка на състоянието 1.1 Преглед и оценка на състоянието за съответствие на действащата система с изискванията на стандарт ISO 50001. 1.2 Провеждане на интервюта със служители на отговорни длъжности, ангажирани в обхвата на Системата за управление на енергията (СУЕ) и определяне на представител на ръководството и координатор(и) по енергийна ефективност (ЕЕ). 2 ЕТАП Планиране 2.1 Разработване на графици за изпълнение на разработката, изготвяне на необходими документи по изграждането на СУЕ – заповеди, програми и др. 2.2 Провеждане на първоначално обучение. 2.3 Определяне от страна на ръководството на политиката и целите по ЕЕ. 2.4 Провеждане на енергиен преглед и установяване на показатели за ЕЕ. 3 ЕТАП Разработване на документация на СУЕ 3.1 Разработване на наръчник на СУЕ 3.2 Разработване на Процедури и оперативни документи за: - Отговорности на ръководството; - Енергийно планиране; - Енергийна базова линия; - Показатели на енергийните характеристики; - Обучение, осъзнаване и компетентност; - Управление на документи и записи; - Оперативно управление; - Мониторинг и измерване; - Несъответствия, коригиращи и превантивни действия; - Преглед от ръководството; - Резултатност и подобрения. 4 ЕТАП Внедряване 4.1 Провеждане на обучение по внедряване на СУЕ; 4.2 Набиране на записи от работата на системата; 4.3 Планиране, подготовка и провеждане на вътрешен оит; 4.4 Промени в документите при установена необходимост по време на одит. 4.5 Планиране и провеждане на Преглед от ръководството. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - 1 месец. 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата - 2 - 4 месец. 4 000.00 3 900.00
Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: За сертифициране на системата "ЕНКО ПЛАСТИКС" ЕООД ще сключи договор с оторизирана сертифицираща компания. Последната ще осъществи сертификационен одит при следната последователност: Одит - Фаза 1: - одитира се документацията на системата за управление; - оценява се работното място и специфичните за него условия и се провежда обсъждане с персонала на фирмата, за да се определи степента на готовност за Одит - фаза 2; - оценява се състоянието на фирмата и нейното разбиране на изискванията на стандарта, особено по отношение на идентифицирането на ключови характеристики или съществени аспекти, процеси, цели и функциониране на системата за управление; - събира се необходимата информация по отношение обхвата на системата, процесите и местоположението на фирмата, както и свързаните с тях законови и регулаторни аспекти и съответствие с нормите; - разглежда се разпределението на ресурсите за одит - фаза 2 и се съгласуват с фирмата подробностите относно извършването на одит - фаза 2; - преценява се дали да се планират и извършат вътрешни одити и преглед от ръководството и дали нивото на внедряване на системата за управление потвърждава, че фирмата е готова за одит - фаза 2. Ако се установят несъответствия в одит - фаза 1, те ще бъдат коригирани от фирмата преди провеждане на одит - фаза 2. Сертификационен одит /одит - фаза 2/: Ръководството на фирмата ще получи и съгласува с изпълнителя одитен план в началото на одит - фаза 2. Одитът ще започне с начална среща, ще бъде обяснена процедурата, следвана в одита. В рамките на одита в помещенията на фирмата одиторите разглеждат и правят оценка на ефективността на внедрената система за енергиен мениджмънт. Одиторите ще сравнят практическото прилагане на системата за управление с документираните процеси и да ги оценят във връзка с изпълнение на изискванията на стандарта EN ISO 50001. Това ще се постигне чрез задаване на въпроси към служителите, проверка на съответните документи, протоколи, заповеди и указания, а също и отделните производствени участъци на фирмата. В края на одита на място ще се проведе последна среща. В одита ще бъдат ангажирани най-малко онези служители, които имат управленски функции в рамките на фирмата и чиито области са били включени в одита. Водещият одитор ще докладва за отделните елементи и ще обясни положителните и отрицателните резултати. Ако се установят несъответствия водещият одитор може да препоръча издаване на сертификат на фирмата само след приемане или проверка на коригиращите действия от страна на одитния екип. Одитът ще се документира в одитен доклад /отделно за одит - фаза 1 и одит - фаза 2/ и ще бъде завършен с помощта на допълнителни записи. Сертификатът ще бъде издаден, когато процедурата за сертифициране бъде прегледана и одобрена от директора на сертифициращия орган, негов заместник или номиниран представител. Сертификатът ще бъде издаден само когато несъответствията са приети или са проверени от одитния екип. Валидността на сертификата ще бъде 3 години. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - 6 месец. 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата - 6 - 7 месец. 9 000.00 0.00
Публичност и визуализация: Основна цел на дейността е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. Всички дейности по информиране и публичност ще са в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. „ЕНКО ПЛАСТИКС” EООД ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, произтичащи от Регламент /ЕС/ № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 13.12.2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за Структурните фондове на ЕС и на Регламент за изпълнение /ЕС/ №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 год. за определяне на правила за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При изпълнение на проекта, съфинансиран от ОПИК, както и на мерките по информация и публичност, задължително ще се спазват изискванията, посочени в чл. 2 и 3 на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информация и публичност ще включват следните елементи: а) емблемата на Европейския съюз, в съответствие с техническите характеристики, установени в т.6 на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и позоваване на Европейския съюз; б) позоваване на ЕФРР: „Европейски фонд за регионално развитие“; в) единно лого и послание за всички оперативни програми, подчертаващо получената добавена стойност от интервенцията на Общността: „Една посока, много възможности”. За постигане на публичност и повишаване информираността, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. е планираното използването на следните мерки за информация и публичност: 1. Плакат А3 - В периода на изпълнение на проекта Изпълнителят ще постави 10 броя плакати на входа на фирмата и на видни места в производствените помещения. 2. Стикери - Закупеното по проекта оборудване ще бъде обозначено с 6 броя стикери, поставени на видими места. 3. Промоционални материали: бележник, химикалка и хартиена торбичка - по 200 бр. и флаш-памет - 80 бр. Стъпки за изпълнение на дейността: - избор на изпълнител - месец 1; - изпълнение на услугата - месец 2-12. 2 529.00 2 487.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).