Оганизация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта целят да следят изпълнението на заложените срокове, да контролират паричния поток и целевото изразходване на предвидените в бюджета средства, както и да осъществяват контрол за постигане на резултатите, в съответствие с Насоките за кандидатстване. Община Гулянци ще изпълнява заложената дейност през целия проектен цикъл.
За успешното изпълнение на проекта се предвижда дейността да се възложи на външна организация. Изборът й ще бъде осъществен в съответствие с принципа на доброто финансово управление в съответствие с чл. 30 на Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на ЕП и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, и за отмяна на Регламент (ЕО, ЕВРАТОМ) № 1605/2002 на Съвета (ОВ, L 298 от 26.10.2012 г.). Предвижда се да се назначи и екип (ръководител, координатор и счетоводител) от Общината, за управлението на проекта, съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020, който да ръководи и координира проектните дейности и дейността на избраната външна организация по реда на ЗОП.
Ръководителят на проекта, Марияна Трифонова, е определен чрез следните критерии:
- Изисквания за предишен професионален и управленски опит - минимум 3 години/съгласно приложено CV/ и познания в проектния мениджмънт, в т.ч. с акцент върху опита по администриране и управление на проекти финансирани от ЕС, със следните отговорности:
- Реализиране на предвидените дейности в проектното предложение, със заложените крайни срокове;
- Координация, комуникация и контрол върху работата на избраната външна организация, отговорна за подготовката на документацията;
- Ръководене на срещите с външната организация;
- Осъществяване на текуща комуникация с УО и със страните, ангажирани с изпълнението на дейностите по проекта;
Сформираният екип ще гарантира:
- Надлежно оформяне на документите свързани с изпълнението на дейностите по проекта;
- Законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената БФП;
- Спазване на процедурите по действащите нормативни и поднормативни актове в областта на определянето на изпълнители;
- Качествено и точно изготвяне на техническата и финансова отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство;
- Коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите;
- Качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта.
Избраната организация, съвместно с екипа ще отговарят за изпълнението на дейностите, предвидени в проекта, в съответствие с клаузите и срока на Договора за БФП. Възлагането на дейността за организацията и управлението на проекта на външната фирма по реда на ЗОП, ще гарантира успешно усвоени средства, използвани в съответствие с принципа за добро финансово управление.
Външната организация ще има следните задължения и отговорности:
- Отчитане на разходите по проекта;
- Изготвяне на финансови отчети;
- Осигуряване на цялостното управление на средствата съвместно с Ръководителя на проекта и в съответствие с правилата за добро финансово управление;
- Изготвяне на исканията за плащания по проекта;
- Изготвяне на междинни и окончателни финансови доклади;
- Осъществяване на цялостна координация на техническите аспекти на проекта;
- Изготвяне на документация по провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на ЗОП за предвидените обучения;
- Събиране и класифициране и предаване на документацията по проекта, с цел осигуряване на адекватна одитна пътека.
Цялата документация ще се събира и класифицира и ще бъде на разположение в Община Гулянци при поискване за проверка. Направените разходи по проекта ще се отчитат съгласно изискванията на българското законодателство и правилата на Структурните фондове.
Всички предвидени разходи са без вкл. ДДС,тъй като Общината е регистрирана по ДДС.
По Компонент 1 - 10 694,72 лв. (10% от К 1)
По Компонент 2 - 24 890лв. (10% от К 2)
Общо: 35 584,72 лв. |
35 584.72
|
31 464.56
|
Информация и комуникация : С оглед спазване на задълженията си съгласно условията на процедурата "Активно включване" и правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 относно мерките за информация и комуникация и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация на УО , Община Гулянци ще изпълнява заложената дейност през целия проектен цикъл. При реализирането на всички дейности, ръководителят на проекта от Общината и Избраната Външна организация за изпълнението на дейността „Организация и Управление“ и респективно и при „Информация и комуникация“, ще спазват изискванията и правилата, предвидени в настоящата процедура.
В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинен и финален), както и във всички други документи и материали за провеждането на семинари, тренинги и други, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовият принос на Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 -2020.
При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация:
- Емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС;
- Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта;
- Общото лого за програмен период 2014 - 2020г. и наименование на финансиращата програма ОП РЧР в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
На видимо място в центъра на град Гулянци, както и в сградата на ОА Гулянци, ще бъдат поставени постоянни информационни табели със значителни размери на основната база, която ще указва, че в общината се реализира проект, финансиран от ЕС.
За завършилите обучение за придобиване/повишаване на професионална квалификация са предвидени Удостоверения/Сертификати със задължителен знак и упоменаване на финансирането от ЕС.
Ще бъдат изработени баджове за всички Лични Асистенти и за преминалите обучения за ПК, на които ще им бъде осигурена 6 месечна заетост със задължителен печат/знак на ЕС.
Върху всички документи и материали за семинари, тренинги и други свързани с изпълнението на проекта, които се използват от участниците или обществеността, както и във всички доклади за изпълнение на договора (междинни и финален) ще бъде упоменаван финансовият принос, чрез печат/знак на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 - 2020.
С цел оптимална популяризация, при стартиране на процедурата ,,Активно включване'' и дейностите по нея Община Гулянци предвижда излъчването на 1-минутни радио-съобщения по два пъти на ден, за първите 2 месеца от началото на изпълнението им.
Община Гулянци ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от нея проект и за подкрепата на проекта от Европейския социален фонд, чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 - 2020 и в съответствие с "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация за периода 2014 - 2020 г."
Дейността ще се изпълнява през целия проектен цикъл.
Всички предвидени разходи са без вкл. ДДС,тъй като Общината е регистрирана по ДДС.
По Компонент 1 - 984 лв. (1% от К 1)
По Компонент 2 - 1 426 лв. (1% от К 2)
Общо: 2 410 лв. |
2 410.00
|
2 410.00
|
Предоставяне на обучения за придобиване/повишаване на професионална квалификация на 30 лица от целевата група, за професиите техник-озеленител и охранител: Проучванията на пазара на Труда в България, отчитат като основен проблем ниската степен на квалификация на работната ръка и липсата на мотивация за започване на работа. Друг проблем обуславящ неактивността на населението е липсата на предлагане на работни места, подходящи за образователното и квалификационно равнище на лицата или самата липса на квалификация. Чрез предоставяне на възможността за професионална квалификация, Община Гулянци цели:
- да редуцира броя на неактивните лица, полагащи грижи за лица с увреждания/вкл.деца с увреждания/, създадавайки условия на максимална равнопоставеност за тях;
- да минимизира неблагоприятното социално положение и психологическа демотивация на хората в неравностойно положение. Демотивация и социална изолация, породени от ограничаването на реализацията на член/ове на семейството полагащ/и грижи за тях.
Реализирането на целите в настоящата дейност от Общината отговарят на основните тезиси, касаещи темата за ,,социално включване'' залегнали в Стартегия ,,Европа 2020'' и в ОбПР Гулянци 2014 - 2020.
Същността и значението на Професионалната квалификация е изрично закрепена в ЗНА. Лицето трябва да достигне определена степен на ПК, за да заема съответна длъжност и да упражнява определена трудова функция. Обществената функция на професионалната квалификация е насочена към създаване на възможности за високопроизводителен и ефикасен труд.
Поради значителния брой хора, непритежаващи степен на образование и/или професионална квалификация в Гулянци, Общината предприема целенасочени мерки, с които да подпомогне въпросната целева група (неактивни лица полагащи грижи за член на семейството с увреждания/вкл. деца с увреждания/), като им осигури възможност за развиване на умения и подобряване на трудовите способности, което ще доведе и до по-добър личен и социален живот. Предвидените дейности и цели по настоящия проект са насочени към близките, полагагащи грижи за хората с увреждания, но индиректно и към самите лица с увреждания (ЛУ).
Основната цел на дейността е да повиши адаптивността на 30 лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства, отчитайки актуалните местни тенденции и нужди на пазара на труда в Общината, които са и обект на Програмата, чрез включването им в обучения, явяващи се и вид посреднически услуги, водещи до придобиване/повишаване на знанията, специализация и квалификацията по професиите::
- Техник-озеленител - 24 лица;
- Охранител - 6 лица.
До момента, въпросните лица са нямали възможност за трудова реализация, тъй като са били ангажирани да полагат грижи за зависим член на семейството си/вкл.деца с увреждания/, което допълнително е задълбочавало социалната изолация и демотивация у тях.
За успешното изпълнение на обученията, се предвижда възлагането им на Външна организация, с необходимия опит и Лицензия, съгласно изискванията и разпоредбите на НАПОО. Изборът ще се извърши след провеждане на процедура съгласно ЗОП, за услуги над 30 000лв/без ДДС/ и ще отговаря и на заложените параметри и изисквания:
- хорариум на часовете;
- кода на професиите;
- брой на обучаваните лица;
- официален документ, свидетелстващ за завършеното обучение.
Учебните планове и програми ще са съобразени със ЗПОО. Обученията ще стартират, след проведен подбор на семействата с лица с увреждания, ЛА и подходящата фирма, отговаряща на зададените изисквания.
Предоставената възможност от Общината, финансирана от програмата „Активно включване", ще позволи лицата полагащи грижи за зависими членове на семейството, да започнат обучителен курс, който след успешното му звършване и придобитата/повишената професионална квалификация по професията, ще позволи на лицата и след края на програмата да се чувстват по - пълноценни, с по - равнопоставени възможности на трудовия пазар, устойчиво конкурентоспособни и в готовност да започнат работа на трудов договор.
Стартиране: от 5 месец
Всички предвидени разходи са без вкл. ДДС,тъй като Общината е регистрирана по ДДС.
Общо: 35 500 лв. |
35 550.00
|
35 550.00
|
Осигуряване на заетост на 14 лица, полагащи грижи за лица с увреждания, след предоставяне на обучения и посреднически услуги за период от 6 месеца: По данни на НСИ от 2014 г. общият брой на лицата на възраст 25 - 54 навършени години, които са икономически неактивни (не са нито заети, нито регистрирани в Бюрото по Труда ) е 547.8 хил., или 17.6% от населението в същата възрастова група. Като броят им в по-неразвитите райони на страната, е значително по-голям.
Неактивните лица са част от населението в извън работната сила, които в условията на икономически растеж, подобрена ситуация в домашната среда и на пазара на труда могат отново да започнат работа. Неактивността им е породена от редица причини, ситуации и обстоятелства, често независещи от тях.
Проучванията показват, че един от най-често срещания фактор за възпрепятстване активността им е необходимостта за полагане на грижи на член от семейството /вкл. деца с увреждания/ както и недостатъчната квалификация и конкурентоспособност на неактивното лице.
Лицата отдалечени от пазара на труда (безработни и неактивни лица, полагащи грижа за лица с увреждания/вкл. дежа с увреждания/), често не са предпочитани от работодателите, дори и при разкриване на работна позиция, отговаряща на тяхната квалификация, поради:
- липсата на професионален опит;
- изградени трудови навици;
- ниска степен на притежавано образование и/или професионална квалификация.
ОА Гулянци отчита нуждите и проблемите на целевата група и предвид отбелязаните социални дейности в Общинския план за развитие на Община Гулянци 2014 - 2020 (ОбПР) и в стремежите си за оптимално подпомагане на лицата да набавят така необходимия за тях опит, извежда като приоритет необходимостта за създаване на временна 6 месечна заетост към Общината, на 14 лица, след извършено обучение за придобиване/повишаване на професионална квалификация, за подпомагане на кариерното им развитие.
ОА предвижда да сключи 14 бр. трудови договори на 8-часов работен ден, с представителите на целевата група на следните позиции със съответните за позициите права и задължения, както следва:
1. Техник - Озеленител - Код на длъжността по НКПД 2011: 3112 3020 – 11 лица;
2. Охранител - Код на длъжността по НКПД 2011: 5414 1007 - 3 лица.
Община Гулянци цели да направи своя принос към изпълнението на стратегията „Европа 2020” и да подпомогне намаляването на броя на безработните и хората в бедност, чрез разкриването на отбелязаните работни позиции и след проведените обучения. По този начин ОА Гулянци покрива и тезите залегнали по ПО1 и по ПО2 на ОП "Развитие на Човешките Ресурси".
Стартиране на дейността: от 11 месец
Всички предвидени разходи са без вкл. ДДС, тъй като Общината е регистрирана по ДДС
Общо: 62 622,48 лв. |
62 622.48
|
60 972.66
|
Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства/включ. деца с увреждания/, чрез реализиране на услугата Личен асистент за 25 лица с увреждания.: По статистически данни към момента броят на хората с увреждания в област Плевен е 26 360, които са и обект на социално подпомагане. В Община Гулянци броят на регистрираните лица с увреждания е 2 640, като от тях 1 338 лица са подпомагани, по данни на Дирекция " Социално подпомагане" гр. Никопол, филиал Гулянци, съгласно ППЗИХУ. Посоченият брой обхваща ( Хора с повече от едно хронично заболяване; Самотни възрастни хора с увреждания; Хора с увреждания, които имат нужда от придружител, подкрепа във всекидневния живот; Деца с увреждания).
Базирайки се на тези данни Община Гулянци поставя приоритет върху Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства /включ. деца с увреждания/. Опитът от реализираните досега програми със социална насоченост (Национални и такива финансирани от ЕС) показва, че чрез предоставянето и реализирането на услугата ЛА в най - оптимална степен се задоволяват потребностите на уязвимите групи. Предоставената услуга рефлектира върху всички членове на семейството, в което има лице с увреждане/вкл. деца с увреждания/ и чрез нея се улеснява социалната интеграция, достъпа и кариерното развитие на пазара на труда на цялата уязвима група.
Услугата Личен Асистент предимно е насочена към хора с трайни увреждания и ограничени двигателни възможности (предимно физически ), попадащи в риск от социална изолация и нуждаещи се от помощ във всички ежедневни дейности, не само в частта на комуналното и битово обслужване. Важна функция на ЛА е, че тя стимулира ползвателя на услугата (лицето с увреждане/вкл.деца с увреждания/) към изграждане на умения за самостоятелно справяне у индивида, които цялостно подобряват неговата социална среда, като същевременно и намаляват риска от попадане в зависимост или в институция. ЛА участва активно в живота на подпомагания човек и затова отношенията между двамата се базират на взаимно доверие и партньорство. Този вид Услуги позволяват гъвкавост и са съобразени със специфичните предпочитания, нужди и потребности на лицето с увреждания. Поради близките взаимоотношения между обгрижващото лице и пациента, много често те са в близки отношения и/или с роднинска връзка.
Лицата, нуждаещи се от постоянни грижи, трябва да отговарят на следните изисквания:
- да са лица с 90% и над 90% трайно намалена работоспособност с определена чужда помощ;
- да са деца с 50% и над 50% намалена възможност за социална адаптация с определена чужда помощ;
Извън горе-упоменатите дейности включващи се в посочената услуга, ЛА допълнително се ангажира с придружаването при посещение на лекар, на лицето за което се грижи и при извършване на различни медицински манипулации и изследвания, рехабилитация, лечебна физкултура и др. Той се грижи за личите нужди и персоналните потребности, необходими за протичането на нормалния живот на човека
Неактивните лица могат да бъдат включвани в дейността „Личен асистент” и да участват в нея, ако отговарят и на следните условия:
- да са членове на семейството или роднини по възходяща или низходяща линия до втора степен, по съребрена линия до втора степен, роднини по сватовство до втора степен или съжителстващи лица по смисъла на т. 2, §1 от Допълнителната разпоредба на ЗСП или от семейство на роднини и близки;
- за дете с трайно увреждане, настанено в това семейство по реда на чл. 26 от ЗЗД;
- да живеят в едно и също населено място с това на лицето, за което полагат грижи.
ОА Гулянци ще обследва обстойно вида на потребностите и броя на семействата с лица с увреждания, нуждаещи се от Услугата Личен Асистент. Ще изготви Комплексна Оценка на потребностите за всички лица, заявили желание да ползват услугите по проекта (по утвърден образец), на базата на която ще се подберат 25 семейства, на които ще бъде предоставена услугата.
Стартиране на дейността: от 5 месец
Всички предвидени разходи са без вкл. ДДС, тъй като Общината е регистрирана по ДДС
Общо: 219 461,4лв. |
219 461.40
|
204 682.88
|
Интегрирани комплексни мерки за Подкрепа за намиране на работа
и подобряване достъпа до заетост на лицата с увреждания.: В националния план на България за изпълнение на Стратегия ,,Европа 2020’’ ясно са дефинирани следните цели:
1. Не по-малко от 76% от хората между 20 – 64 годишна възраст да са в заетост (при сегашни показатели от около 63%) до 2020 и
2. Намаляване на хората в бедност с 260 хиляди души до 2020 г. Община Гулянци се придържа към 3-те основни стълба в стратегията на ОП РЧР, а именно:По-висока и по-качествена заетост;Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване; Модернизиране на публичните политики
Отчитайки целите в националния план на страната за изпълнение на ,,Европа 2020’’ и придържайки се към формулировките в стратегията на ОП РЧР, Гулянци, използвайки възможностите предоставени по ,,Активно включване’’ планира да въведе Интегрирани комплексни мерки за подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до заетост на лицата с по-ниска степен на увреждане.
Планираната дейност, отговаря в пълна степен и на двете приоритетни оси на ОП РЧР:
ПО 1: ,,Подобряване достъпа до заетост и качество на работните места’’;
ПО 2: ,,Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване’’.
Реализирането на Интегрирани комплексни мерки за подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до заетост на лица с по-ниска степен на увреждане на територията на Гулянци е продиктувано и от факта, че в Общината липсват достатъчно социални заведения и услуги за нуждаещите се. Това поставя хората с увреждания в риск от социално изключване и ограничава възможностите на лицата с увреждания, но в трудоспособност, за достъп до пазара на труда. За минимизирането на тези рискове, Община Гулянци планира въвеждането на горе-упоменатите мерки по процедура ,,Активно включване’’ на ОП РЧР.
Посочената дейност в настоящото проектно предложение е обусловена и от тезисите, заложени в три стратегически документа:
- Стратегия ,,Европа 2020'';
- Областна стратегия за развитие на Област Плевен 2014-2020;
- Общински план за развитие на Община Гулянци 2014-2020.
Първият документ, поставя акцент върху иновации, възстановяване и опазване на околната среда и преодоляване на социалните неравенства, с изведени 5 ключови цели. Преодоляването на социалните неравенства е една от тези ключови цели и ,,крайгълен камък'' в Стратегия 2020.
В Облстната стратегия за развитие на област Плевен, ясно е дефинирано обстоятелството, че основни центрове в областта, с концентрация на предлагани услуги в общността се намират в Община Плевен, Община Червен бряг, Община Долни Дъбник и Община Никопол. Община Гулянци не е посочена като такъв център.
В Общинския план за развитие на Гулянци са видни няколко важни демографски фактора:
* отрицателен естествен прираст;
* отрицателен механичен прираст;
* намаляване броя на работоспособно население;
* увеличаване дела на безработни лица (44, 6%);
* увеличаване дела на лицата с увреждания.
Именно последните два фактора, допълват необходимостта от въвеждането на Интегрирани комплексни мерки за ЛУ но в трудоспособност.
В настоящия проект и съгласно Наскоите на УО, Общината ще заложи на действията в рамките на Компонент 2, Дейност 3, насочени към ЛУ :
- Организиране на Трудови борси
- Организиране на семинари и лекции
- Консултиране и тренинг обучения
Интегрирането на комплексни мерки за подкрепа за намиране на работа на лица с по-ниска степен на увреждане, както и подобряването на достъпа им до заетост е сред основните приоритети на Ръководството на ОА Гулянци. Чрез провеждането на семинари и лекции, консултации, тренинг обучения и трудови борси, Общината ще съдейства и подпомогне ЛУ в усилията им за по-пълноценна социална интеграция и реализация на пазара на труда. Планираният период от 1 до 16 м.от план-проекта, гарантира устойчивост, ефикасност и качество на предлаганите услуги, както и положителен краен кумулативен ефект.
Дейността ще се реализира през целия проектен цикъл
Всички предвидени разходи са без вкл. ДДС, тъй като Общината е регистрирана по ДДС
Общо: 29 500 лв. |
29 500.00
|
29 500.00
|