Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This investment project is aimed at developing management capacity and growth in "ERGODESIGN" Ltd. through purchasing and introduction of ICT based software solutions - clients and sales management system - 1, MES system for production processes management -1 and a module for waste management which will be integrated with the current ERP system of the company. Improvement of the planning and decision-making process, the process of resources organization, the process of production organization, production realization and internationalization process and waste management process will be achieved as a result of introducing the software systems. The project implementation will allow the introduction of organizational innovation - will be introduced a new method of customer relations of the company. Increasing the average revenue generated from export by over 28% compared to 2015, increase in net sales  compared to investment by 30%, increase in the productivity of the company by over 16% will be achieved in the three years period following the implementation of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез доставка и внедряване на система за управление на клиентите и продажбите и MES Система за управление на производствените процеси.: Ще бъдат закупени и въведени ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите-система за управление на клиентите и продажбите-1бр. и MES Система за управление на производствените процеси–1бр. Системата за управление на клиентите и продажбите е онлайн система, която ще осигурява достъп до обем от материали, цветове, обкови и аксесоари до търговските представители на ЕРГОДИЗАЙН, чрез който търговските представители на база на изискванията на клиента ще могат да планират желаното за обзавеждане помещение, разположението и размерите на мебелите в него, на тази база да бюджетират оферта, която да бъде директно заявена за планиране на материалите и производство. Отделно автоматично и на момента ще бъде бюджетирана и оферта за фирмите предлагащи мебелите на Ергодизайн, т.е. системата ще има й "Business to business" функционалност. Управлението на процеса по продажба ще се състои в това, че: 1) всеки търговски представител ще има достъп до различна база данни за окомплектоване на поръчката в зависимост например от района, в който оперира търговският представител: район с по-ниска покупателна способност на клиентите съответно достъп до материали от нисък ценови сегмент или търговски представител на територията на Румъния –достъп до асортимент, който е често търсен от румънските клиенти на компанията, но по-рядко търсен от българските клиенти; 2) експресно ще се получава цената на крайния продукт – в зависимост от специално избраната комбинация от размери, материали, цветове и аксесоари от клиента, без необходимост от изчисляване от конструктор и ценовик и представяне на крайна оферта в момента на запитването, което спомага за генериране на момента на множество от комбинации всяка от които с крайна цена в съответната валута. Управлението на процеса на продажбите оказва пряко влияние върху планирането и вземането на решения за снабдяване и организация на ресурсите, организация на производствените процеси, реализацията и интернационализацията на продуктите. MES Системата за управление на производствените процеси е система, която ще обединява и систематизира клиентските поръчки в производствени поръчки (партиди) по характеристики на детайлите, дата на доставка, материали и др., взаимодействайки си със системата за управление на клиентите и продажбите, която ще бъде закупена в резултат на настоящия проект, и наличните производствен софтуер и ЕРП система. Системата за управление на производствените процеси ще генерира производствени справки за производствената поръчка, показващи етапите на нейното изпълнение и ще подава информация относно параметрите на окрупнените поръчки до производствения софтуер за изпълнение на производствени поръчки, а не на единични клиентски поръчки. Системата ще дава възможност за създаване на нова производствена поръчка (партида) само за дефектираните детайли или дефектиралите детайли да се добавят към друга поръчка за повторно производство. Системата ще съхранява информация за производство на тези детайли, както и статус, през коя операция детайлите са били произведени повече от един път, която информация ще спомогне ръководството да предприеме мерки за намаляване на дефектиралите детайли в тези сегменти от производствения процес където се генерира най-голямо количество брак. Ще се създава производствен маршрут на детайлите. Системата ще позволява маршрута да бъде оптимизиран и поръчката да бъде извършена при равномерно натоварване на мощностите в най-кратък срок. Ще има възможност за поставяне на етикет с QR код, който след прочит с четец ще дава информация на кои машини вече е обработен детайла и на кои предстои да бъде обработен, както и в колко часа се е случило това и част от коя клиентска поръчка е. Тази информация ще постъпва в системата за управление на производствените процеси и така, отчитайки производствените стъпки на детайлите системата ще дава възможност за контрол и обратна връзка от производството. 523 008.50 523 008.50
Въвеждане на информационни и комуникационни технологии за управление на отпадъците чрез имплементиране на модул за управление на отпадъците към налична ЕРП система : В резултат на изпълнение на дейността ще бъде закупен и внедрен модул за управление на отпадъците към налична ЕРП система - 1бр. ЕРГОДИЗАЙН спазва стриктно ЗУО и с оглед на това чрез настоящия проект ще автоматизира процеса по управление на отпадъци чрез закупуване и внедряване на ЕРП модул за управление на отпадъците към наличната ЕРП система, който заедно с наличния производствен софтуер ще доведат до оптимално използване на генерираните отпадъци. Основната функция на модула за управление на отпадъците ще бъде да осигури автоматизирано обслужване на дейностите по поддържане на чистотата и управление на отпадъците-планиране, изпълнение, контрол и отчитане, включително предоставяне на справочна информация за различни цели, предназначение и обобщаване на данните. Ще поддържа бази данни и генерира справки относно: генерираните отпадъци по вид, количество, тегло и източник; складови движения на отпадъците; сключени договори с фирми за сметоизвозване; количества извозен отпадък, количества складиран отпадък или количества повторно включен в производствения процес отпадък. Основните производствени отпадъци са отпадащите при разкрой и кантиране части от плочи от дървесни частици /ПДЧ/, пластмасови кантове, декоративни профили и др., Софтуер за оптимизация на разкроя, който не е предмет на настоящия проект ще позволи проследяване къде в производствения процес какво количество суровини остават не включени в изделията и ще подава информация на модула за управление на отпадъците при коя операция колко и с какви размери парчета от плоскости и кантове са отпаднали при изработка на изделията. Тази информация ще постъпва в модула за управление на отпадъците, ще бъде обработвана с него, съпоставяна с количествата суровини постъпили в производствения процес и количествата готова продукция и ще изготвя статистически справки и анализи относно процентно съотношение по вид и количество отпадък и вложени суровини, процентно съотношение по вид и количество отпадък на единица продукция; разрези по видове и количества отпадъци при производството на мебели. Тази статистика ще позволи както вземането на управленски решения относно намаляване на генерирания производствен отпадък така и вземане на решения в кои изделия може да бъдат включени вече отпадналите количества суровини, така че да бъдат използвани оптимално. Целта е колко може по-голямо количество производствен отпадък да бъде върнат и оползотворен в производството. Производственият отпадък, който е с твърде малък размер и в неподходящо състояние за използване в производствения процес ще бъде етикетиран и депониран от компанията, с която в момента ЕРГОДИЗАЙН има сключен договор за извършване на тази дейност. Освен производствения отпадък, който се състои от части от плоскости и кантове в компанията се генерира и битов отпадък, който се състои както от опаковките на суровините-амбалаж, с които те се доставят, така и от ежедневната човешка дейност. Този отпадък е необходимо да бъде обозначаван и извозван и не може да се използва повторно. ЕРП модулът за управление на отпадъците, който ще бъде закупен и внедрен ще позволи: - Ефикасно управление и контрол на потреблението на ресурсите, което ще доведе до намаляване на производствения отпадък и намаляване на разходите за депониране на отпадъци; - Пълна проследимост при кои обработки в производствения процес, какъв и колко отпадък се генерира; - Разпределяне на отпадъка на три категории: производствен отпадък, който ще се използва отново в производството; производствен отпадък за депониране и амбалаж и битов отпадък за депониране; - Планиране на генерирания производствен отпадък, амбалаж и битов отпадък; - Подпомагане изготвянето на анализи и прогнози; - Повишаване на екологичното съзнание на служителите, промяна в мисленето и навиците им и въвеждане на добри "зелени" практики в компанията. 25 950.00 25 950.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).