Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

     The company was founded in 2008 as a Ltd. and in 2012 it was converted to „OLIMPMIR “ LLC with economic activity code 17.21 - Corrugated paper and paperboard and containers of paper and paperboard. The manufacturing activity is based in Ruets, Targovishte, where, upon arrival of the corrugated paperboard, the large boards are cut out by a cutting and creasing machine and made into packaging blanks. The blanks are passed through the slotter machine and the die machine, where they are cut and stamped according to the client needs. The unfolded paperboard containers subsequently go through a folder-gluer line prior to being strapped and arranged in pallets. The pallets are reinforced with stretch film and the final products are stored or prepared for expedition.
      Through the investment project the company has got the intention to expand the production by implementing new equipment, to improve the energy efficiency, to diversify the product range and to ultimately improve its competitiveness by means of the following activities:
- Delivery, installation and implementation of a machine, used for the production of tri-layer corrugated paperboard;
- Investment in recuperative equipment;
- Implementation of an automated energy consumption monitoring system;
- Services concerning the implementation of ISO 50001;
- Services concerning the certification of ISO 50001;
- Services concerning an Energy audit preparation for establishing energy efficient investment measures;
- Visualisation services.
     Except the direct energy savings, the planned investments will also lead to additional benefits in other areas, e.g. benefits for the environment by reducing energy consumption and noxious CO2 emissions. The company will utilise only recycled materials for its production activities – recycled paper rolls.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване- дейността ще бъде извършена чрез закупуване на нова Линия за производство на три пластово велпапе - 1 бр.: Като част от дейността ще бъдe закупена и пусната в експлоатация Линия за производство на три пластово велпапе 1 брой, която да допълни и затвори напълно производствено-технологичния цикъл за изработка на опаковки от велпапе, което е основната икономическа дейност на фирмата. Към настоящият момент компанията не разполага с линия за производство на трипластово велпапе. За повишаване на конкурентоспособността чрез подобряване на енергийната ефективност и капацитет, което да доведе до по-устойчив растеж и до понижаване на енергийната интензивност, "ОЛИМПМИР" ООД ще реализира инвестиции за закупуване и въвеждане в експлоатация на ново високопроизводително оборудване.Последователност на процеса за производство на трислойно велпапе ще бъде: монтира се първият рулон с хартия на прилежащата стойка необходим за горният пласт от велпапето. След това се монтира вторият рулон хартия необходим за вътрешният вълнообразен пласт. Зарежда се ваната с лепилото за слепване на двата пласта. Двата пласта хартия минават през първия лепилен агрегат и се получава продукта двуслойно велпапе. Тук производственият цикъл може да се прекъсне ако искаме да произведем двуслойно . Впоследствие двуслойното велпапе минава през втория лепилен агрегат където е монтиран третия рулон с хартия и се получава трислойното велпапе, което продължава към сушилния агрегат. След сушилният агрегат се настройват ножовете и биговете за надлъжно рязане и биговане както и ножа за напречно рязане и се задават бройките на партидата. В края на линията вече имаме форматирани плотове за производството на опаковки. Новата линия за производство на три пластово велпапе ще е с инсталирана мощност около 100 kW. Работна ширина ще бъде 1300 мм. и скорост на производство 50 м/мин. Има възможност за надлъжно и напречно разкрояване на плота. Обслужващия персонал ще бъде трима работника. Инвестицията се отнася за мярка 1 от енергийния одит. Стъпките за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез провеждане на процедура „Избор с публична покана“(от 1 до 3 месец); 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 3 до 6 месец); 3. Реализация на дейността(от 7 до 8 месец). След доставката на линията следва монтажа, настройки и пускови наладъчни операции, обучение на персонала и постепенно въвеждане в експлоатация на линията. 450 000.00 450 000.00
Придобиване на ново оборудване- дейностите ще бъдат извършени чрез закупуване на: система за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия чрез рекуператор- 1 брой и система за мониторинг на енергопотреблението- 1 брой: Чрез инвестиционния проект ОЛИМПМИР ООД, планира дейности за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия чрез монтиране на рекуператор във вентилационна система. Вентилационната система има за цел да отвежда топлината от машините, за да не се задържат отделените изпарения. Мярката е осъществена чрез използване на отпадна топлина от производствени помещения, която се изхвърля през зимния отоплителен сезон и минава през рекуператор, който връща чист атмосферен затоплен въздух в работното помещение чрез вентилационна система. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне или охлаждане на пресния въздух. Затопленият или охладен въздух преминава през топлообменник и затопля или охлажда свежия атмосферен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление и охлаждане, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния студен външен въздух през зимата и обратно, през лятото. Рекуператорът е устройство, чрез което се извършва повторно използване на топлината или на студа във вентилационните системи. ОЛИМПМИР ООД възнамерява да внедри автоматизирана система за мониторинг на електрическото потреблението (СМЕ) в производствената база, която записва потреблението на електроенергия за основните технологични процеси и системи в предприятието, което позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в разпределителното табло на компанията, монтиране на хaрдуер който да събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/, ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. Управлението ще може да планира и да реализира енергийно ефективно производство на базата на получена и преработена информация за разходите за електроенергия, суровини и материали Инвестициите се отнася за мярка 2 и 3 от енергийния одит. Стъпките за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнители - ще се осъществи чрез провеждане на процедура „Избор с публична покана“(от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 4 до 6 месец); 3. Реализация (от 7 до 8 месец). 8 181.92 8 181.60
Консултански услуги за: извършване на енергиен одит по образец; въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- ISO 50001; сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- ISO 50001; публичност и визуализация: Консултантските услуги за извършване на енергиен одит са задължителни за проекта и целят предписване на мерки за подобряване на енергийната ефективност на предприятието. Предписаните мерки се реализират в проекта предлаган от бенефициента, като предварително мерките и резултатите от тях са проверени от АУЕР. Агенцията за усойчиво и енергийно развитие издава становище за съответствие на енергийния одит, което служи на бенефициента да кандидатства по процедурата за безвъзмездна финансова помощ "Енергийна ефективност за МСП". Енергийния одит е единствената услуга от проекта, която трябва да бъде извършена предварително и трябва да бъде регистрирана за стартиране в първия месец и да бъде с продължителност 2 месеца. Фирмата планира разходи за консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001.Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление. Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: Енергийно планиране; Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; Планиране на управлението на енергията. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. Разходи за публичност и визуализация - ще бъдат изготвени обозначителни табели 2бр., които ще се поставят на видно място в производственото предприятие. Стъпките за изпълнение на дейноста: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения.(от 1 до 3 месец); 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 1 до 6 месец)- не е винаги задължително; 3. Реализация (от 1 до 8 месец). 23 500.00 23 390.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).