Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project contributes to the business objectives of the candidate to improve the governance, to achieve effective organization of the activities and to increase the competitiveness of the services offered. The company is experiencing a serious need to improve its performance through refined customer relationships, increase of productivity and optimization of the workflow, reduction of the risk of mismanagement of available resources and information. 
For the achievement of the corporate objectives and the meeting of the needs identified, the project proposal is aimed at developing managerial capacity and growth through ICT based solutions of Via Expo Ltd by: 
- service activities for the development of ICT-based system for managing clients and events
- activities for investments in new equipment and software applications that contribute to the introduction of ICT based system for event and customers management 
- service activities for environmental management standards setting BS EN ISO 14001 and a standard for the information security management BS EN ISO 27001
- service activities for the certification of a standard for environmental management BS EN ISO 14001 and a standard for information security management BS EN ISO 27001
The result from the project consists in the optimization and automation of the workflows in the enterprise, the optimized productivity, the improved customer relationships and the expanded customer database, the improved management based on better analytics and forecasting that will ensure the information security and the optimized resource management related to environmental impact, the increased revenues and the enhanced market positions at the national and international markets, the increased efficiency and effectiveness of the company and the quality of services offered.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност по предоставяне на услуга за разработване на ИКТ базирана система за управление на клиенти и събития: В рамките на дейността ще бъде възложена за разработване, тествана, придобита и внедрена специализирана ИКТ базирана система за управление на клиенти и събития. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността, които гарантират прозрачно, отговорно и коректно изпълнение са: подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно приложимата нормативна уредба (от 1 месец до 3 месец от изпълнение на проекта); сключване на договор за изпълнение (4 месец от изпълнение на проекта); изпълнение, доставка, изготвяне и подписване на ППП (от 4 месец до 16 месец от изпълнение на проекта), заприхождаване на актива в Инвентарна книга и/или Амортизационен план; инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Приемане на изпълнението, подписване на финален ППП (16 месец от изпълнение на проекта). За изпълнението на дейността ще бъдат прилагани следните подходи и методология на работа: сформиране на вътрешен екип за управление на проекта; провеждане на процедури за избор на изпълнители законосъобразно съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС и оперативно ръководство; механизъм за наблюдение и вътрешен контрол; финансова и счетоводна отчетност; управление на рисковете; спазване на изискванията за публичност на ОПИК/ЕСИФ; спазване на изискванията за документиране и архивиране на проектната документация. ИКТ базирана система за управление на клиенти и събития ще обхване, като оптимизира и автоматизира основни процеси от дейността на кандидата - управление на взаимоотношенията с клиенти и управление на събития. В основата на изграждането на системата за управление лежи анализът на процесите, ресурсите и информацията с оглед интегрираното им и оптимизирано управление и реализиране. На базата на този анализ се формира концепция за оптимизиране на връзките между отделните елементи и създаване на инструментариум за автоматизиране на управлението им. В рамките на настоящата дейност ще бъде извършено: • Определяне на обхвата и архитектурата на ИКТ базираната система за управление на клиенти и събития въз основа на базовите модули и функционалности, които към момента са идентифицирани от кандидата; • Разработване на системата в определената функционалност; • Внедряване на системата чрез съдействие при създаването на организационна структура за изпълнение на дейностите по проекта; разработване на оперативен план за действие и график на изпълнение на дейностите по проекта съвместно с бенефициента; обучение на ключовия персонал на кандидата; • Пилотиране и тестване на системата. Планираното време за извършване на настоящата дейност е общо 12 месеца след избора на изпълнител за дейността. Реализирането на дейността ще премине през следните етапи: Фаза 1 – Подготовка на проекта и анализ – На този етап се създава се организационна структура за изпълнение и се определя в детайл обхвата и архитектурата на системата. Фаза 2 – Разработване на системата – Създава се развойната среда за проекта върху доставения хардуер. Извършва се конфигуриране и детайлно тестване на системата с отразени в нея процеси от Концепция за внедряване. Провеждат се функционални тестове по модули и се извършва интеграционен тест за валидиране на логиката на внедрената система, съобразно тестови сценарии подготвени от клиента. Фаза 3 – Внедряване на системата – На този етап се извършва зареждане на основните данни в системата. Подготвя се документация за крайните потребители и се извършват обучения върху внедрената функционалност с данните на клиента, заредени в системата. Създава се план за преминаване към продуктивно използване на системата. Изгражда се продуктивната среда върху доставения в рамките на процедурата хардуер. Фаза 4 – Продуктивен старт – Извършва се зареждане на начални информационни масиви в системата и се преминава към нейната продуктивна експлоатация. На този етап се извършва фина настройка на системата в продуктивен режим. Потребителите се подпомагат в тяхната ежедневна работа с работещата система. 200 000.00 0.00
Дейност по предоставяне на услуги за внедряване и сертифициране на стандарт за управление на околната среда БДС EN ISO 14001 и на стандарт за управление на сигурността на информацията БДС EN ISO 27001: В рамките на дейността ще бъдат разработени и внедрени стандарт за управление на околната среда БДС EN ISO 14001 и на стандарт за управление на сигурността на информацията БДС EN ISO 27001, както и сертифицирани съответните стандарти. Услугата по разработване и внедряване на стандартите и тази по сертифициране ще бъдат разработени от двама независими външни изпълнители съгласно нормативните изисквания. Необходимите стъпки за изпълнението на двете услуги са идентични, като разработването и внедряването на стандартите ще предхожда тяхното сертифициране. Стъпките, които гарантират прозрачно, отговорно и коректно изпълнение са: подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно приложимата нормативна уредба (от 4 месец от изпълнение на проекта); сключване на договор за изпълнение (4 месец от изпълнение на проекта); изпълнение - разработване и внедряване на системата - вътрешен одит и подписване на ППП (от 4 месец до 8 месец от изпълнение на проекта). Приемане на изпълнението, подписване на финален ППП (8 месец от изпълнение на проекта). Сертифицирането ще се извърши от 9 до 10 месец и ще бъде последвано от издаване на сертификати за двата международно признати стандарта. За изпълнението на дейността ще бъдат прилагани следните подходи и методология на работа: сформиране на вътрешен екип за управление на проекта; провеждане на процедури за избор на изпълнители законосъобразно съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС и оперативно ръководство; механизъм за наблюдение и вътрешен контрол; финансова и счетоводна отчетност; управление на рисковете; спазване на изискванията за публичност на ОПИК/ЕСИФ; спазване на изискванията за документиране и архивиране на проектната документация. Необходимостта от внедряване на двата стандарта е пряко свързана с подобряване на експортния потенциал на компанията, доколкото работата с международни партньори и клиенти изисква прилагането на международно признати стандарти в приложимите области на дейност. Стандартът за управление на околната среда е пряко свързан с внедряването на възможността на дистанционно провеждане и участие в събитията, организирани от Виа Експо и намаления въглероден отпечатък от дейността. Основните елементи, които ще бъдат разглеждани и регулирани от системата са - емисии, изпускани във въздуха (във връзка с транспорта на участниците в събитията), използване на природни ресурси, енергия (с оглед енергийно ефективни активи и дейности и минимизиране на хартиения офис). Системата за управление на сигурността на информацията (ISMS) е подход, който цели управление на поверителността, цялостта и наличността на информацията в дадена компания и гарантиране на непрекъсваемост на бизнес процесите в дадена организация, които имат отношение към управлението на сигурността. Чрез въвеждане на стандарта кандидатът ще гарантира в максимална степен сигурността, както на собствената си информация, така и на тази на своите клиенти, като информацията е основният ресурс, с които работи кандидатът и това налага действия за ефективната и защита и управление. В част разработване и внедряване на стандартите ще бъде извършено: • предварителен анализ на обхвата, дейността и потребностите на компанията от перспективата на съответствието с изискванията на стандартите; • разработването на системите • поетапно внедряването (въвеждането) на системите. • провеждане на обучения, инструктажи. Ще бъде проведено обучение-инструктаж по изпълнение изискванията на ISO 9001:2008 и СУК. • извършване на корективни действия и провеждане на вътрешен одит. В част сертифициране на стандартите избраният изпълнител - орган по сертификация ще извърши сертификационен одит за съответствие на внедрените системи за управление на качеството със стандартите, след което ще бъдат издадени сертификати 12 000.00 0.00
Дейност по закупуване на ДМА и ДНА, необходими за функциониране на ИКТ базираната система за управление на събития и клиенти: За целите на внедряване на ИКТ базираната система за управление на клиенти и събития е необходимо закупуване на следните активи: ДМА: 2 броя технологични сървъри за съхранение и обработка на данни, върху които ще бъде инсталирана ИКТ базираната система за управление на клиенти и събития, както и за целите на изпълнение на изискванията на стандарт за управление на сигурността на информацията БДС EN ISO 27001. Закупуването на 2 сървъра се обуславя следните факти 1. основно върху единия ще работи системата, а върху другия ще работи базата данни; 2. ако отпадне който и да е от двата, другият ще бъде настроен така, че да поеме цялата работа - т.е. осигуряване 100% гаранция за непрекъсваемост на процесите (в допълнение това е и изискване по стандарт за управление на сигурността на информацията БДС EN ISO 27001).3. единият сървър си копира данните на другия и обратно - така се осигурява постоянна поддръжка на данните на 2 места и възможността за загуби информация се минимизира. ДНА - 2 броя операционна система, свързана с функционирането на двата сървъра; 1 брой база данни. В допълнение с оглед ефективно функциониране на Модул Видео стрийминг от ИКТ базираната система за управление на клиенти и събития е необходимо да се закупи видео стрийминнг сървър и камера. Тези активи допринасят допълнително и за целите на внедряването на стандарт за управление на околната среда БДС EN ISO 14001, доколкото обезпечават възможността за дистанционно участие в събития и последващото намалено въздействие върху околната среда. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността, които гарантират прозрачно, отговорно и коректно изпълнение са: подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно приложимата нормативна уредба (от 1 до 4 месец от изпълнение на проекта); сключване на договор за изпълнение (4 месец от изпълнение на проекта); доставка, монтаж, тестване, пускане в експлоатация и подписване на ППП (от 4 до 6 месец от изпълнение на проекта), заприхождаване на активите в Инвентарна книга и/или Амортизационен план; инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Приемане на изпълнението, подписване на финален ППП (6 месец от изпълнение на проекта). За изпълнението на дейността ще бъдат прилагани следните подходи и методология на работа: сформиране на вътрешен екип за управление на проекта; провеждане на процедури за избор на изпълнители законосъобразно съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС и оперативно ръководство; механизъм за наблюдение и вътрешен контрол; финансова и счетоводна отчетност; управление на рисковете; спазване на изискванията за публичност на ОПИК/ЕСИФ; спазване на изискванията за документиране и архивиране на проектната документация. Доставката на активите ще предхожда внедряването на стандартите и на ИКТ базираната система за управление на клиенти и събития. 46 395.28 0.00
Дейност по визуализация на проекта: Дейността ще бъде съобразена с изискванията за визуализация на УО, както като форма, така и като предоставяна информация. Ще бъдат осигурени информационна табела за входа на предприятието и информационни стикери за всеки един актив. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).