Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The idea of this project proposal is to develop the so-called drones in the field of monitoring, prevention and analyses of crisis situations. The autonomy of the flying machine makes it possible to reach remote and dangerous locations, where people can not reach by themselves or the access represents danger for their life and health. This can be achieved through a further development of the standard drones with an extra built-in devices and software, which are to implement the functionality for people detection.   
A major problem during the last years is the increasing refugee flow and the illegal border crossing in unregulated places. Other problems are the disasters and the accidents where the rescue operations are conducted in dangerous conditions to human health. It is often required that the military send Cougar helicopters in order to “look around” the area and to locate endangered people. These are extremely expensive and burdening missions for both the state budget, and the military.  
Trough the past year a huge problem for Europe is the refugee crisis and the inability of the countries to rein the illegal border crossings by immigrants. There is a shortage of policemen and gendarmes to guard the border, the built enclosures are being destroyed, and not least, the mountainous terrain and the great borders length determines some bad and dangerous working conditions for the police officers and also their inability to be always at the right place. All these things lead to an increase in the costs for secondment of policeman, ineffectiveness of their work, and exposure of their lives to danger in mountainous and inaccessible areas. The impact of these factors could be minimized through the use of innovative techniques and technologies for automatic detection of intruders, accurate localization and problem signaling which to direct the border police teams.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт ( дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 3 бр. експерти и придобиване на ДМА - 8 бр.: Целта на настоящия проект е да се разработи иновативен продукт, представляващ Комплексно устройство за откриване и разпознаване на хора дистанционно от въздуха. Дейност 1 се съсредоточава върху изграждането на модел на софтуер за управление, самоуправление и навигация на летателния апарат и комуникационен протокол за обмяна на данни и инструкции. Като част от Дейноста ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания - 3 бр. експерти и ще бъде закупено следното оборудване: ДМА 1. Специализирана измервателна система с Цифров Осцилоскоп - 1 бр.; ДМА 2. Комплект надграждащи модули към измервателна система - 1 бр.; ДМА 3. Безпилотен летателен апарат с 6 - 8 перки - 2 бр.; ДМА 4. Бензинов летателен апарат - 1 бр.; ДМА 5. Електрически летателен апарат - хеликоптер със специализирана приставка за монтаж на камера, протектор за камера и фюзелаж - 1 бр.; ДМА 6. Преносима работна станция - 2 бр . Посредством ДМА 1 и ДМА 2 ще се извършват широк набор от измервания на сигнали, напрежения, ток и други технически параметри на ДМА 3, ДМА 4 и ДМА 5, които от своя страна дават информация за процесите на ниско ниво в системата и са база за нейното правилно функционално развитие. ДМА 6 ще се използва за работни станции на експертите, както и за съхранение и обработка на резултатите от тестванията. Дейността ще бъде изпълнена в следните стъпки: Стъпка 1. Сключване на трудови договори с предварително подбраните квалифицирани експерти - 3 бр. (в края на1-ви месец от изпълнението на проекта); • Период на заетост на наетия персонал (от 2 -ри до 15-ти месец); Стъпка 2. Избор на изпълнители за доставка на ДМА (от 1-ри- до 2-ри месец); Стъпка 3. Допълване и разширение на функционалността на модел на модул за управление на летателен апарат (от 2-ри до 4-ти месец);. Стъпка 4. Сключване на договори и доставка на активите (от 3-ти до 4-ти месец); Стъпка 5. Използване на апаратурата за измерване и тестване на компонентите на системата и създаване на програма на устройството за полет по зададена траектория и GPS координати (от 5-ти до 9-ми месец);. Стъпка 6. Оценка на резултатите от измерванията и надграждане на програмата за полет с възможност за самостоятелно следене на обект (от 12-ти до 15-ти месец); ДМА 1 и ДМА 2 представляват специализирана измервателна апаратура, необходима за правилното измерване, засичане, разчитане и интерпретиране на цифрови и аналогови сигнали от устройството. Получените с апаратурата данни ще подпомогнат оценката и подбора на модулите на разработвания иновативен продукт. ДМА 3, ДМА 4 и ДМА 5 представляват професионални базови модели летателни апарати, които ще служат за провеждането на редица експерименти, целящи намирането на оптималния вариант за базов дрон в комплексната система. ДМА 6 са работни станции, представляващи необходимата работна и изследователска среда за работата на двама от наетите експерти. Екипът ще се състои от експерти на следните работни позиции: Експерт 1 "Научно-приложна дейност" ; Експерт 2 "Иновации"; Експерт 3 "Развойна и тестова дейност в научно-приложната сфера". Докато се завършват дейностите свързани с доставката на предвидените ДМА, експертите работят по развитието на изготвената до момента технология – извършват допълване и разширение на функционалността на модел на модул за управление на движението на летателен апарат, спрямо интерфейсите на поръчаните ДМА дронове и се подготвя средата за изпълнението на тестовете. Експерт 1 използва ДМА1 и ДМА2 за снемане на характеристики на останалите ДМА – летателни апарати. Експерт 2 следи получените резултати да водят до подобряване на характеристиките на продукта, получава резултатите от Дейност 2 и изготвя метод за тяхното прилагане. Експерт 3 асистира на колегите си, записва, обработва и систематизира получените данни от измерванията, изготвя протоколи за извършените тестове. 143 346.61 134 017.19
Дейност 2: Проучване, придобиване и прилагане на резултати от научни изследвания, технологии, know-how, непатентовани открития, права по интелектуална собственост (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 3 бр., придобиване на права по интелектуална собственост - ДНА – 3 бр. и придобиване на ДМА – 4 бр.): Като част от Дейността ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на тествания, изпитвания и анализ - 3 бр. експерти, ще бъдат закупени следните ДНА - ДНА 1 - Софтуерен ъпгрейд на честотната лента на измервателна апаратура - 1 бр., ДНА 2 - Специализиран софтуер за научен анализ на изображения - 1 бр., ДНА 3 - Специализиран софтуер за обработка на данните от термичните изображения - 1 бр. Ще бъдат закупени и ДМА – ДМА 6 Преносима работна станция – 2 бр. и ДМА 7 . Термовизионна камера - 2 бр. ДНА 1 се използва за проучване на сигналите обменяни между дрон и наземна станция. Правилното определяне на честотната лента допринася за осъществяването на иновация при изграждането на комуникационния канал между наземна станция и летателните апарати, позволяваща безотказна работа при зашумена среда и многоканална връзка. ДНА 2 е специализиран софтуер за научен анализ на изображения в софтуерна среда за числов анализ, като се дава възможност за извършване на операции над матрици, изчертаване на функции и представяне на данни, програмна реализация на алгоритми, разработка на човеко-машинни интерфейси и интерфейси с други програмни данни, използвайки различни програмни езици. ДНА 3 дава възможност за специфична обработка на изображения получени от ДМА 7, който от своя страна генерира термични изображения на наблюдаваната сцена. Придобиването на този софтуер предоставя на екипа възможност за извличане на конкретни и специфични за разработваната иновация данни. ДМА 7 - термовизионните камери, са необходими за предаването на видео сигнали в подходящ формат и обработването им в реално време от софтуерната част на иновативната система. ДМА 6 - Преносимите работни станции ще служат за изследователска и развойна среда. Дейността ще бъде изпълнена в следните стъпки: Стъпка 1. Сключване на трудови договори с предварително подбраните квалифицирани експерти - 3 бр. (1-ви месец от изпълнението на проекта); • Период на заетост на наетия персонал (от 2 -ри до 15-ти месец); Стъпка 2. Проучване и прилагане на съвременни методи и алгоритми за разпознаване на изображения и видео и софтуер с отворен код за разпознаване и компютърно зрение (от 2-ви до 5- ти месец); Стъпка 3. Избор на изпълнители за доставка на ДНА (от 1-ри- до 2-ри месец); Стъпка 4. Сключване на договори и доставка на активите (от 3-ти до 4-ти месец); Стъпка 5. Изготвяне на предложение за алгоритъм за разпознаване на обекти за имплементация в Дейност 3. (от 5-ти до 7-ти месец); Стъпка 6. Анализиране на изображения получени от термовизионните камери и подобрение на алгоритъма за разпознаване на живи обекти (от 8-ти до 10- ти месец); Стъпка 7. Финализиране на модула за разпознаване с различаване на хора от други живи обекти (от 11-ти до 15- ти месец); Стъпка 8. Определяне на характеристиките и функционалностите на софтуерната база на иновативния продукт. (от 11-ти до 15-ти месец); Екипът ще се състои от експерти на следните работни позиции: Експерт 4 "Научна дейност"; Експерт 5 "Софтуерно осигуряване"; Експерт 6 "Развойна и тестова дейност в научната сфера". Докато се завършват дейностите свързани с доставката на предвидените ДНА, експертите работят по развитието на изготвената до момента технология. Извършват се проучвания и на научни публикации за алгоритми и методи за компютърно зрение и разпознаване. Експерт 4 отговаря за работата с ДНА 2 и ДНА 3 (инсталирани на 1 от двете работни станции) и изготвянето на теоретични модели на разпознаваемите обекти и предоставя/получава данни за прогреса на екипа от Дейност 1. Експерт 5 изпълнява задачите свързани с интерпретация на данните от ДНА 1 и работи за изготвяне на характеристиките и функционалностите на софтуерната база на иновативния продукт. Експерт 6 се занимава с изследвания на алгоритмите, сравнение на характеристики като бързодействие, ниво на грешката и начини за самообучение на системите като ползва също и втората преносима работна станция. 93 985.14 89 823.08
Дейност 3: Създаване и тестване на прототип (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 2 бр и допълнителен квалифициран персонал - 2 бр. , и придобиване на ДМА – 2 бр.): Създаването и тестването на прототип на разработваното иновативно изделие е основната цел на проекта и съответно може да се определи като основна дейност на проекта. Дейност 3 е взаимно свързана с Дейности 1 и 2, като започва изпълнението си успоредно с тях, а именно от 1-вия месец от изпълнението на проекта. Текущите резултатите от Дейност 3 рефлектират върху насоките и проучванията в дейности 1 и 2. От своя страна текущите резултати по дейности 1 и 2 се внедряват своевременно в тествания прототип, прилагайки новооткрити научни, научно-приложни резултати и know-how в разработката на иновацията. Като част от Дейноста ще бъде нает квалифициран персонал за създаване и тестване на прототипа – 3 бр. експерти и ще бъде закупено оборудване – ДМА 6 Преносима работна станция – 1 бр., ДМА 8 Мобилно устройство за приемане на сигнали/данни от летателния апарат – 1 бр. и необходимите консумативи за създаване и тестване на прототипа - ултразвукови сензори за разстояние, портативна постоянна памет за архивиране, микро памет за вграждане в летателния апарат, безжичен рутер и др., както и закупените по Дейност 1 летателни апарати. Дейността започва от 1 месец, като тогава се назначава Експерт 7 „Автоматизация“. Експертът ще бъде назначен на 4-часов трудов договор за период от 14 месеца с месечно възнаграждение в размер на 1531.40 лв., представляващо сбора между размера на брутното трудово възнаграждение на лицето плюс разходите за здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя. Предвижда се заетостта на този експерт да стартира от началото на втория месец от подписването на договора за БФП. Тъй като интензивността на работата по тази дейност ще се увеличи след получаването на първите резултати от Дейности 1 и 2, след 4-ти месец, се предвижда назначаването на допълнителен квалифициран персонал - 2 бр. експерти, а експертът по софтуерно осигуряване Антония Ташева прекратява работата си по Дейност 2, като заетостта й ще продължи по Дейност 3, считано от петия месец за период от 11 месеца. Допълнително ще бъдат избрани още двама експерти - Експерт 8 "Софтуерно разпознаване" и Експерт 9 "Комуникационни мрежи и програмиране", с квалификация в областта на Компютърна и комуникационна техника или Информатика и математика, за да подсилят екипа при изпълнение на задачите за разработка на софтуерните модули на системата, с цел завършване на разработката в срок. Двамата експерти ще бъдат наети от 5-тия месец от стартирането на дейността, като с тях ще бъдат сключени 4-часови трудови договори за период от 10 месеца, а месечното им възнаграждение ще бъде в размер на 1531,40 лв. представляващо сбора между размера на брутното трудово възнаграждение плюс разходите за здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя. Дейността ще бъде изпълнена в следните стъпки: Стъпка 1. Сключване на трудов договор с предварително подбрания експерт (1-ви месец от изпълнението на проекта) • Период на заетост на наетия персонал (от 2 -ри до 15-ти месец); Стъпка 2. Избор на изпълнители за доставка на ДМА (от 3-ри- до 4-ти месец); Стъпка 3. Сключване на договори и доставка на активите (от 5-ти до 6-ти месец); Стъпка 4. Асемблиране и настройка на компоненти (от 6-ти- до 8-ми месец); Стъпка 5. Тестване и валидиране в релевантна среда (от 7-ми- до 8-ми месец); Стъпка 6. Програмиране на софтуерните модули за разпознаване. (от 4-ти- до 10-ти месец); Стъпка 7. Внедряване на софтуерните модули, инсталиране и инициализиране на наземната станция (от10-ти до 11-ти месец); Стъпка 8. Демонстрация в релевантна среда (от10-ти до 11-ти месец) Стъпка 9. Установяване и конфигуриране на комуникационна среда за връзка между летателен апарат и наземна станция (от 11-ри до 13-ти месец); Стъпка 10. Тестване и демонстрация на създадения прототип на иновативното изделие в операционна среда (от 13-ти до 15-ти месец). 78 427.92 71 095.37
Дейност 4 Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативен продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната услуга);: Дейността включва изпълнението на следните стъпки: Избор на изпълнител за извършване на услугата (19 месец); Сключване на договор и извършване на услугата (от 20 до 21 месец); В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по разработване на икономическа оценка - 1бр., финансова оценка - 1 бр. и техническа оценка на разработвания иновативен продукт – 1 бр., която ще бъде извършена от външен изпълнител на базата на предоставените му изследвания, изпитвания, измервания и тествания. Тези оценки ще допринесат за определянето на перспективите пред внедряването и пазарната реализация на разработката (Комплексното устройство за откриване и разпознаване на хора дистанционно от въздуха), очертавайки по този начин и изгледите за устойчиво развитие на дружеството кандидат в резултат на изпълнението на проекта. Чрез Техническата оценка ще се анализират техническите характеристики на разработения по проекта иновативен продукт и ще се определи дали те са подходящи за използване му по предназначение, като в резултат на оценката ще се определи степента на пригодност на разработваната иновация. По този начин ще се гарантира, че разработваният продукт изпълнява заложените в проектното предложение функции и задачи. Икономическата оценка ще предостави анализ на перспективите пред кандидата с оглед на очакваните финансови резултати вследствие на пазарната реализация на разработвания по проекта иновативен продукт. В съдържателен план това включва анализ на цените на конкурентите на алтернативни продукти на разработваното по проекта Комплексно устройство, оценка за въздействието на проекта върху общата конкурентоспособност на организацията като цяло. Основната цел на икономическата оценка е да се гарантира, че разработването на иновацията има потенциал за пазарна реализация, която да доведе до оптимални резултати за дружеството и да очертае пътищата за осигуряване на устойчиво функциониране на кандидата при максимално ефективно разходване на наличните ресурси. Финансовата оценка ще включва анализ на финансовото състояние на кандидата и необходимите инвестиции за завършване на разработката и внедряването й в производството, а също така и на други компоненти като възвръщаемост на необходимите инвестиции с описани различни варианти, анализ на прогнозираните отчети за приходи и разходи, нетната текуща стойност на проекта и вътрешната норма на възвръщаемост. Основната цел на финансовата оценка е да представи анализ на жизнеспособността на идеята за внедряване на разработвания продукт. 55 000.00 54 500.00
Дейност 5. Изработване на пазарен анализ (вкл. проучване), маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната услуга): Дейността включва изпълнението на следните стъпки: Избор на изпълнител за извършване на услугата (19 месец); Сключване на договор и извършване на услугата (от 20 до 21 месец); В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по изработване на пазарен анализ – 1бр. и маркетингов план - 1 бр. за пазарна реализация на иновативния продукт, която ще бъде извършена от външен изпълнител. Благодарение на изпълнението на дейността кандидатът ще придобие реална представа за очакваните продажби, както и с план за навлизане, както на вътрешния, така и на външни пазари. Реализацията на дейността допринася за успешното изпълнение на проекта в посока на устойчиво използване на неговите резултати от страна на кандидата и неговият екип. Целта на пазарния анализ е да определи конкретните пазарни потребители на иновативния продукт по категория потребител, както и обемите на потенциалните продажби. Анализът следва да се базира на различни източници на информация - налични изследвания, проучване чрез анкетни карти, секторни анализи и др. Анализът също така трябва да открои основните пазарни ниши, сегменти и да опише техните основни характеристики. В резултат на анализа се очаква дружеството кандидат да разполага с реална оценка относно възможностите за продажби, техния обем и стойност, търсена продуктова гама, продължителност на жизнения цикъл на продукта и съпоставимостта му с разходите по неговата реализация. Основните задачи на маркетинговия план ще бъдат да определи печелившите пазари, да определи целевия пазар – кой ще купува продукта, да определи начините за достигане до целевите клиенти – канали за дистрибуция, ценова политика и комуникация с пазара. Маркетинговият план трябва да проучи необходимостта от разширяване на функционални възможности на Комплексното устройство, да посочи ефективните методи за навлизане на нов пазари, както и да изработи стратегия за увеличаване на приходите от продажби от конкретните групи клиенти. 38 000.00 37 800.00
Дейност 6 Организиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез организиране на 3 бр. Промоционални събития в България): Дейността включва изпълнението на следните стъпки: Избор на изпълнител за извършване на услуга (19 месец); Сключване на договор и извършване на услугата (от 20 до 21-ви месец); За да бъде успешно наложен на пазара, иновативният продукт е необходимо да бъде популяризиран сред заинтересованите страни – основно органите за опазване на обществения ред и сигурността, пожарни и аварийни служби. Именно поради тази причина, организацията планира да организира и проведе в рамките на проекта на 3 целеви демонстрации в България с цел представяне на разработения иновативен продукт – Комплексно устройство за откриване и разпознаване на хора дистанционно от въздуха. Демонстрационните събития ще бъдат проведени в гр. Плевен – градът, в който се осъществява разработката, гр. София – столицата на страната, където са базирани основните ръководни органи на изпълнителната власт, в това число Министерствата на вътрешните и отбраната и гр. Хасково, който се намира в близост до границата с Турция, откъдето нелегалните имигранти най-често проникват в страната. С оглед осигуряване на необходимите зали и техника, дружеството – кандидат ще сключи договор с външен изпълнител, на който ще възложи услугата по наемане на 3 бр. зали, оборудвани с лаптоп, проектор и екран в посочените населени места. При провеждане на планираните целеви демонстрации, дружеството кандидат ще привлече като участници представители на полицията, военните структури, планински спасителни служби, Гражданска защита, и др., като участниците ще бъдат канени на териториален принцип – по райони на планиране, като във всяко събитие ще има представители от по 3 района. По този начин с организирането на 3 промоционални събития ще бъдат обхванати службите в 1/3 от областните центрове на страната. Целта на събитията ще бъде насочена към запознаване на участниците – представители на полицията, гранична полиция, военни, спасителни служби, гражданска защита и др., в качеството им на пряко заинтересовани от въвеждането на продукта страни, с приложенията, многобройните предимства и положителните ефекти, които ще окаже използването на иновативния продукт в тяхната ежедневна работа. Демонстрациите ще се проведат пред по около 50 участници във всеки от трите града в рамките на 4 часа в подходящо оборудвани за целта зали. Участниците ще получат презентационни и информационни материали, отнасящи се до разработения иновативен продукт. 6 500.00 21 000.00
Визуализация на проекта: Дейността обхваща всички действия и мерки, свързани с осигуряването на публичност и визуализация на проекта съгласно правилата на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 20142020. Във всички документи, свързани с осъществяването на дейностите по проекта, както и в официалните отчети за изпълнението на договора, ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФФР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 2020 г. Дейността ще бъде извършена в следната последователност: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, който да изготви информационни табели, 2броя, стикери и листовки 1 000 бр., формат А4, съгласно изискванията за информираност и публичност; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител, съгласно изискванията. 3. Изготвяне на информационни табели, стикери и листовки. 4. Поставяне на информационните табели на мястото на изпълнение на проекта и в административния офис на дружеството и на стикерите върху закупените дълготрайни материални активи. 2 000.00 450.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).