Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

AFI 2010 Ltd. was founded in 2011. The Company's main source of economic activity is 16.24 - Production of wooden containers. The company has four manufacturing facilities located in Vinishte.
In order to improve the production capacity of the company and its export potential with this project provides:
- Implementation and certification system for environmental protection according to international standard ISO 14001: 2015;
- Implementation and certification system for quality management, ISO 9001: 2015 / re-certification /
and purchase of fixed assets directly related to international standards. Fixed assets will be put into operation at the production plant in Vinishte. Through certification introduced standards will increase the selling prices of finished products with a minimum of 10% foreign / western / markets and by purchased fixed assets will increase total production capacity of the company and will reduce the cost per unit of production by at least 15%. Separately will have resistance to product quality. The project will create new workplaces. It is envisaged that the detection of at least one new workplace. The project will contribute to increasing the company's turnover by at least 60% for the next three years after project implementation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез въвеждане на система за управление на качеството, съгласно международния стандарт EN ISO 9001: Дейността се състои в разработване и внедряване в предприятието на система за управление на качеството, съгласно международния стандарт ENISO 9001 версия 2015, чрез транзитиране - преминаване към новата версия на стандарта. Прилагането на стандартите на ISO в стопанските организации им позволява да постигнат висока конкурентоспособност в национален и международен план. Спазването на изискванията на стандартите на ISO включва изграждането на система за организационно поведение, насочена към ценностите на потребителите и тяхното приобщаване към целите на бизнеса на организациите. С въвеждането на международните стандарти в организациите се решават много от въпросите, свързани с международната търговия и отпадат много бариери пред международния бизнес. Спазвайки правилата на международните стандарти, разработени от ISO, организациите са в състояние значително да редуцират разходите, в т. ч. и времето за проектиране, изработване, тестване и въвеждане в производство на новите изделия. Стандартите на ISO притежават широк обхват и са насочени основно към процесите в организациите. Правилата им налагат изработването на формализирани програми и системи, изключително необходими за осигуряването на професионализъм в управлението на процесите и висок имидж на фирмата. EN ISO 9001 e най-популярният и широко разпространен международен стандарт, поставящ изискванията към системите за управление, чрез който дадена организация демонстрира способността си да предоставя продукт/услуга с постоянно високо качество, който да удовлетворява клиентските и приложимите нормативни изисквания и да се стреми към непрекъснато усъвършенстване на процесите и продуктите. Всяка организация, която иска да увеличи ползите от непрекъснатото си усъвършенстване и се стреми към непрекъснато подобрение на управленската си дейност и процеса на работа внедрява и се сертифицира по EN ISO 9001. EN ISO 9001 e приложим за всяка организация, независимо от нейния размер, вид и дейност, която извършва. Стандартът се основава на следните основни принципи, които гарантират успешно ръководене и функциониране на една организация: • насоченост към клиента; • лидерство; • приобщаване на персонала; • процесен подход; • взимане на решение, основани на доказателства; • подобряване. Версия EN ISO 9001:2015 предлага изцяло нова структура на системата за управление на качеството с цел улесняване на интегрирането с други системи за управление, както и изменения в изискванията към използването на документи и записи, които стават по-опростени. Основната промяна в EN ISO 9001:2015 е свързана с приравняването към Annex SL на Директива на ISO организацията за уеднаквяване на структурата на всички ISO стандарти за системи за управление. За извършване на плавен преход към новото издание и успешна подготовка за ре-сертифициране по EN ISO 9001:2015, трябва да бъдат взети необходимите мерки, относно актуализацията и преработването на наличната документация по EN ISO 9001:2008. Промените са значителни и е необходимо ново разбиране и прилагане на практика за привеждане в съответствие на внедрената Система за управление. Акценти в EN ISO 9001:2015: • определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели; • определяне на контекста /вътрешен и външен/на организацията и заинтересованите страни; • повече ангажираност от страна на висшето ръководство - лидерство; • вземане под внимание за обратната връзка от всички заинтересовани страни, а не само от клиентите. Нови концепции: • управление на риска; • лидерство; • анализ на вътрешен и външен контекст; •документирана информация. С въвеждането на нова система за управление на качеството, фирмата официално декларира своята ангажираност и гарантира пред своите служители, клиенти, властите и обществото като цяло, че реално е обвързана с усъвършенстване на системите за управление на качеството и устойчивото развитие на организацията. 7 000.00 6 950.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез сертифициране от акредитиран орган на системата за управление на качеството, съгласно международния стандарт EN ISO 9001:2015.: Дейността се състои в провеждането на сертификационен одит от международно призната акредитирана организация и издаване на международно признат акредитиран сертификат за съответствие с EN ISO 9001:2015. Система за управление на качеството EN ISO 9001:2015 е модел на система за управление, базирана на принципа на непрекъснато усъвършенстване. EN ISO 9001 е стандарт, които изисква участието на всички служители на всички нива в организация, особено на висшето ръководство. Система за управление на качеството EN ISO 9001:2015 е доброволна и не се прилага в това отношение към специфични законови изисквания. Стандартът EN ISO 9001:2015 се прилага във всички организации, независимо от вида и размера им. Този стандарт може да се използва от всяка организация, която има за цел: - да създава, прилага и поддържа система за управление на качеството да действа в съответствие с нейната установена политика по качеството да демонстрира, че спазва изискванията на стандарта чрез самооценка и самостоятелна декларация, както и чрез потвърждение от трети страни - в това число акредитирани сертифициращи органи. EN ISO 9001 е важно предимство за организациите с цели като: - удовлетворяване изискванията на потребители, търсещи продукт с постоянно високо качество и излаз на пазара на Европейския съюз /ЕС/ и световния пазар; - конкурентоспособност на вътрешния и външен пазар; - усъвършенстване системите за управление на качеството; - намаляване и улесняване на одити от страна на клиенти и партньори; - съществено подобряване на организацията на работата на целия персонал във фирмата. - разпределяне в предприятието на отговорностите и пълномощията. Процесът на сертификационен одит се състои от следните основни етапа: - подготовка на одита: събиране на необходимите данни за организацията и внедрената система обект на сертификация; - одит 1-ва част: одит на документираната система за управление, документиране на одита. При установяване на несъответствия същите трябва да се коригират преди да се премине към следващия етап; - одит 2-ра част: изготвяне и предаване на одитен план, на организацията обект на сертифициране. По време на този етап одитора/ите от страна на сертифициращата организация установяват съответствието между практическото прилагане на внедрената система за управление с документираните процеси и ги оценява във връзка с изпълнение на изискванията на стандарта; - издаване на сертификат - издаване на акредитиран международно признат сертификат. 5 000.00 4 950.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез въвеждане на система за управление на околната среда, съгласно международния стандарт EN ISO 14001: Дейността се състои в разработване и внедряване в предприятието на система за управление на околната среда, съгласно международния стандарт EN ISO 14001 версия 2015. Системата за управление на околната среда/СУОС/ е част от цялостната управленска система на предприятието. Тя включва организационната структура, планиране, отговорности, практики, процедури, процеси и ресурси за реализация и поддръжка на управлението на околната среда. Целта на СУОС е предпазването от отрицателно въздействие върху околната среда, стимулиране на дейности и действия, подобряващи екологичното състояние на предприятието, управление на суровините и материалите, използвани при производството на продукти и услуги и отпадъците, редуциране на енергийните разходи и други. СУОС е инструмент който дава възможности на организацията да достигне и систематично да контролира желаното от нея равнище на работата по опазване на околната среда. Системата за управление на околната среда съдържа основни принципи и изисквания, насочени към идентификация, изследване, контролиране и преразглеждане на факторите, оказващи влияние върху околната среда, позволяващи на организацията да формулира адекватна политика и цели, насочени към нейното опазване. ISO 14001 е един от водещите екологични стандарти в света. Той създава рамка за управление на аспектите на влияние на организацията върху околната среда и за подобряване на резултатността спрямо нея. Стандартът се базира на четири ключови елемента, които са: ◾Планиране – включва визия и ангажиментите на ръководството по отношение на опазването на околната среда и намаляването на въздействието върху нея, както и анализ на аспектите на въздействие върху околната среда; ◾Изпълнение – включва въвеждането на механизми за контрол на операциите с цел намаляване на въздействието на организацията; ◾Проверка – базира се мониторинг на определените от организацията значими аспекти на околната среда и цели получаване на информация за изпълнението на целите и постигането на резултатите; ◾Непрекъснато подобряване – базира се на въвеждане на мерки и правила за постоянно усъвършенстване на системата и за намаляване на въздействието. Основни инструменти за непрекъснатото подобряване са предприемането на ефикасни коригиращи и превантивни действия; Системата за управление на околната среда обхваща следните основни процеси: ◾Оценка на аспектите на въздействие върху околната среда – включващ методика за оценката им и за определянето на тези от тях, които са със съществено влияние, което можем да управляваме; ◾Правно съответствие – включващ изисквания за идентификация на приложимите международни, национални и местни нормативни изисквания, стандарти и норми, както и ред за извършване на оценка на съответствието с тях; ◾Реагиране при извънредни ситуации – включващ изисквания за прилагане на правила и планове за действие при аварийни ситуации, бедствия и катастрофи; ◾Мониторинг – включващ изисквания за записване и анализ на информация свързана със определените като значими аспекти на околната среда; ◾Контрол на операциите – включващ изисквания за контрол на извършваните производствени и спомагателни дейности, така че да се постигне понижаване на въздействието; ◾Управление на човешките ресурси – включва изисквания за постоянно усъвършенстване на персонала, обучение и повишаване на квалификацията; ◾Управление на документираната информация /документи и записи/ – този процес регламентира реда за разработване, промяна и разпространение на създадената система за управление; ◾Наблюдение, измерване и подобряване на системата за управление на околната среда – вкл. управление на несъответствия, коригиращи и превантивни действия; С въвеждането на СУОС, фирмата официално декларира своята ангажираност и гарантира пред своите служители, клиенти, властите и обществото като цяло, че реално е обвързана с решаването на проблемите на околната среда и устойчивото развитие на организацията. 7 000.00 6 950.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез сертифициране от акредитиран орган на системата за управление на околната среда, съгласно международния стандарт EN ISO 14001: Дейността се състои в провеждането на сертификационен одит от международно призната акредитирана организация по стандарта и издаване на международно признат акредитиран сертификат за съответствие със стандарт EN ISO 14001. Система за управление на околната среда EN ISO 14001 е модел на система за управление, базирана на принципа на непрекъснато усъвършенстване. EN ISO 14001 е стандарт, които изисква участието на всички служители на всички нива в организация, особено на висшето ръководство. Същността на системата е да се идентифицират аспектите на околната среда, както и законодателните и други изисквания, които се прилагат към тези аспекти и подходящото управление на тези аспекти. Основната задача на стандарта е подкрепа на опазването на околната среда и предотвратяване на замърсяването по начин, който отчита социално-икономическите нужди. Системата за управление на околната среда съгласно EN ISO 14001 е доброволна и не се прилага в това отношение към специфични законови изисквания. Стандартът EN ISO 14001 е приложим за всички организации, независимо от вида и размера им. Този стандарт може да се използва от всяка организация, която има за цел: - да създава, прилага и поддържа система за управление на околната среда, да действа в съответствие с нейната установена политика по околната среда да демонстрира, че спазва изискванията на стандарта чрез самооценка и официална декларация, както и чрез потвърждение от трети страни - в това число акредитирани сертифициращи органи. EN ISO 14001 е важно предимство за организациите осъзнавайки потенциалните икономии и намаляване на потреблението на енергия и суровини, намаляване на разходите за обезвреждане на отпадъци, по-ниски такси, свързани с използването на природните ресурси, по-ниски цени, застраховка, произхождащи от намалението на риска подобряване управлението на организацията (планиране, определяне на цели и цели и програми), намаляване на вредното въздействие върху околната среда, структуриран начин, по който да се извършва информацията и комуникацията повишено доверие на заинтересованите страни, редовни вътрешни одити и одити от трети страни за бързо откриване на слаби места. Избягване на съдебни процеси (например по отношение на екологичните щети, аварии). Процеса на сертификационен одит се състои от следните основни етапа: - подготовка на одита: събиране на необходимите данни за организацията и внедрената система обект на сертификация; - одит 1: одит на документираната система за управление, документиране на одита. При установяване на несъответствия същите трябва да се коригират преди да се премине към следващия етап; - одит 2: изготвяне и предаване на одитен план на организацията обект на сертифициране. По време на този етап одитора/ите от страна на сертифициращата организация установяват съответствието между практическото прилагане на внедрената система за управление с документираните процеси и ги оценява във връзка с изпълнение на изискванията на стандарта; - издаване на сертификат - издаване на акредитиран международно признат сертификат. 5 000.00 4 950.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез инвестиции в ново оборудване допринасящо за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление.: За целите на настоящия проект фирмата предвижда да закупи и вкара в експлоатация следното производствено оборудване: - Хоризонтален банциг за листене - 1 брой; - Хидравличен банциг - 1 брой; - Устройство за заточване и чапразене на банцигови ленти - 1 брой. По настоящем кандидатът извършва тези дейности с уреди, които са амортизирани и с ниска производителност. Това неминуемо рефлектира върху качеството на произведеното изделие. Поради непрецизната работа извършена работа на съществуващия банциг се реализира огромен обем производствен технологичен брак. Това прави процеса на производство скъп, а продукцията – нерентабилна. Благодарение на новите машини, процесът по производство на опаковки ще се реализира за много по-кратко време /т.е. нараства производителността/, а повишената прецизност ще елиминира до нула технологичния брак, в следствие от реализирания до сега допълнителен механичен процес. Ефективността на новото оборудване ще рефлектира върху увеличаване обема на произведената продукция, а от там върху възможностите за поемане на нови поръчки. Чрез закупуване и вкарване в експлоатация на устройство за заточване и чапразене на банцигови ленти качеството на банциговите ленти ще се повиши многократно, тъй като дори най-скъпата лента, ако не е заточена и начапразена правилно, ще бъде неефективна. Затова пък изтъпена лента след правилна подготовка ще работи като нова. Твърдостта на дървото, както и неправилната експлоатация влияят на живота на лентата. АФИ 2010 е удебена, че качеството на банциговата лента зависи не само от изходния материал, но и от начина на последната подготовка за използването й и поради тази причина инвестира в такъв вид уреди. Чрез въвеждане в експлоатация на оборудването ще се постигне намаляване времето за изработка на единица продукт, голяма серийност в изработката, намаляване себестойността на изделията (намаляват се броя на работните процеси) и задоволяване изискванията по отношение на качество на крайните клиенти. До момента липсата на достатъчен производствен капацитет е основната причина за отказване поръчки на потенциални външни клиенти. Специфичната цел, която ще бъде постигната посредством изпълнението на дейността е засилване на експортния потенциал на кандидата. С напредване на технологиите за производство на оборудване за селското стопанство, клиентите повишават изискванията си за високо качество и постигане на определен стандарт при изработка на всеки детайл от оборудването. За да бъде конкурентна на пазара, фирмата – кандидат следва да отговори на високите изисквания на фирмите – партньори от ЕС. Това неминуемо води до необходимост от инвестиции в ново оборудване, което да подобри качеството и характеристиките на крайния продукт на АФИ 2010 ЕООД. Със закупуване на новите машини ще се подобри качеството на производство на опаковки от фирмата, което ще доведе до навлизане на нови пазари, увеличаване на клиентите, както и на доволните клиенти, което е от голяма важност за АФИ 2010 ЕООД. По настоящем, фирмата използва остарели машини, които имат двойно по-ниска производителност и не могат да смогват на увеличаващите се поръчки от клиенти. Поради остарялото оборудване не веднъж фирмата е отказвала поръчки, които са с по-кратък срок за изпълнение. С новите машини, както и с внедрените стандарти АФИ 2010 ЕООД ще затвърди пазарните си позиции, ще има достатъчен производствен капацитет, за да отговори на търсенето на пазара и ще навлезе на чуждестранните пазари. 96 000.00 95 850.00
Публичност и визуализация: По тази дейност ще бъдат организирани две прес-съобщения (встъпително и заключително) за осведомяване на обществеността за стартирането и завършването на проекта, и за постигнатите резултати. Ще бъдат напечатани 20 брошури и 50 листовки с информация за проекта. Ще бъдат изготвени обозначителни табели, които ще се поставят на видно място в производственото предприятие. В рамките на настоящия проект АФИ 2010 ЕООД ще организира публичност и визуализация според изискванията на ръководството за изпълнение на проекти по процедура BG16RFOP002-2.002 „Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП“, както следва: - Поставяне на обозначителна табела, по време на изпълнението на дейностите, с текст указващ, че дружеството изпълнява проект по ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020”, пред официалния вход на площадката на дружеството; - Поставяне на разяснителна табела, след приключване на дейностите указваща, че със съдействието на Оперативната програма са изпълнени дейностите, заложени в проектното предложение; - Всички документи, произтичащи от Системите за управление, ще отговарят на изискванията за визуализация. 2 000.00 997.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).