Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

“Galvea Engineering” Ltd  is a company whose main activity is surface treatment and coating of metal products. The company was established ten years ago and maintains a high quality of its products. In order to optimize its production processes, the company needs to update and improve the its technologies and make them more resource efficient and ecologically friendly. These measures will improve the energy efficiency of “Galvea Engineering” Ltd and increase its competitiveness by reducing its production expenses and its reliance on raw material deliveries. 
The proposed project is geared towards investment in increasing the energy efficiency, which will lead to a reduction in the resources used to produce a single production item. It will contribute in implementing and developing an ecologically friendly manufacturing, and increase the sustainable competitiveness of the company. 
    The high energy intensiveness of the company is due to the physically and morally aged technologies, to the limited access to new and better practices, systems and models for energy efficient manufacturing.  It is highly imperative that the current manufacturing equipment be updated, but it is lagging behind due to lack of finances. Accomplishing the investment plans outlined in the project will lead to the increased competitiveness of “Galvea Engineering” Ltd through improving the energy efficiency and capacity of the manufacturing process. These measures will also lead to a sustainable growth and to a reduced energy intensiveness for the company as well as the economy in general.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност;: Като част от дейността е извървшен енергиен одит от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Компанията е направила проучване и съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средните предприятия”, Приоритетна ос 3 „Енергийна и ресурсна ефективност”, Инвестиционен приоритет 3.1 „Енергийни технологии и енергийна ефективност”, след събрани три оферти и сключен договор с избрания изпълнител е извършен енергиен одит. Съобразявайки се и изпълнявайки предписанията по процедурата, дружеството възложи изготвянето на Енергиен отдит с цел предписване на препоръки относно мерки за енергийна ефективност. Обследването за енергийна ефективност е извършено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването при избрана база от предоставените. Всяка една от предписаните мерки е основание и за постигане на ефективност и ефикасност на инвестиционните намерения и по-ниска енергийна интезивност. Проекното предложение е напълно в съответствие с предписаните мерки в Енергийния одит и те служат именно за определяне на дейностите по него. Ръководейки се от разпределението на всяка една от мерките, проектът е синхронизиран и структуриран по начин за лесно и ясно идентифициране на всяко едно направление посочено от одитора. Дейностите съответстват на мерките и изясняват инвестиционните разходи за реализация на мерките за повишаване на енергийната ефективност. Чрез извършване на енергийния одит се гарантира, че именно с предвидените за закупуване активи се осигурява постигане на препоръчаните в енергийния одит енергийни спестявания, офертите на доставчиците отговарят на минималните технически и функционални характеристики, приложими за съответния актив, съгласно посоченото в т.1.5. от образеца на Енергиен одит (Приложение Б). Особености и цели на Енергийния одит: 1. Да осигури на ръководството по-богата и точна информация за консумацията на енергия и за енергийните разходи; 2. Да подобри системата за енергиен мениджмънт; 3. Да идентифицира и оцени възможни мерки, които да доведат до икономия на енергия или подобрени показатели за ефективност в зададени граници; 4. Да бъдат получени реални икономии още по време на одита; 5. Да бъде разработен план за внедряване на мерки за икономия на енергия; 6. Да повиши убедеността и подкрепата на ръководството за внедряване на мерки за икономия на енергия. Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - юни - юли месец 2016 г. 2.Сключване на договор с избрания изпълнител - юли месец 2016 г. 3.Подаване на Енергиен одит - август месец 2016 г. 4.Получаване на Становище за съответствие - октомври месец 2016 г. 5.Подписване на ППП за извършване на услугата - октомври месец 2016 г. 18 000.00 0.00
Придобиване на ново производствено оборудване, чрез: Закупуване, доставка и пускане в експлоатация на Производствена линия за горещо поцинковане на метални изделия - 1 брой : Производственият процес в Галвея инженеринг" ООД обхваща студено и горещо поцинковане на готови стоманени детайли и профили. Поцинковането е метод за защита на стоманата от корозия, чрез полагане върху нейната повърхност на друг метал цинк. По този начин с времето старее и се окислява цинка, като запазва стоманата. Основните технологични съоръжения при горещото поцинковане са: •Вана за обезмасляване с водоводно подгряване от кожухотръбен топлообменник •Вана за промивка I •Вана за байцване •Вана за промивка I •Флюсова вана •Вана за сушене •Вана за горещо поцинковане-обем 1,0 м3 с подгряване на електроенергия •Смукателна вентилация за отвеждане на излишните изпарения извън сградата с воден филтър и въздушен вентилатор. •Транспортно оборудване-два телфера с товароподемност 1 т. Извършването им се осъществява във вани, съдържащи разтвори в които детайлите се поставят за определено време. Използваните вани са напълно амортизирани и всеки един ден експлоатацията им е изключително незадоволителна. Компанията не може да постигне нито оптимални обеми, нито да развие произвосителността си с наличното оборудване, напротив - изпада в наложително осигуряване на по-добри производствени мощности. Съществен проблем за фирмата е ограничението, което й налага размерът на ваната за поцинковане - 1 куб. метър. Съоръженията са изграждани преди повече от 20 г. и не отговарят на потребителските нужди в този сектор. Само 1 куб. метър на ваната е крайно недосратъчен обем и не позволява поцинковане на детайли с по-широки размери, което сериозно оказва влияние на производството. При развитото индустриално производство в наши дни, това ограничение е пагубно за фирмата. Дружеството е принудено да отказва поръчки и да губи значителен пазарен дял, защото не е конкурентоспобно. Поради тази съществена причина е наложително закупуването на оборудване, което да позволи фирмата да осъществява поцинковане на детайли над 1 метър ширина и да се развива разширявайки производството си с нов -значително по-надеждно и по-качествено оборудване. Закупуването на вани с размер 7 куб. метра ще позволи на компанията съществено да разшири капацитета на производство, като увеличи обработената продукция на годишна баз от 129 т.- на 1 200 т., което е почти 10 пъти повече в сравнение с настоящото състояние. Като много важно предимство е обстоятелството, че новата технологична линия е предвидено да оползотворява отпадъчната топлина от ваната с разтопен цинк и чрез система от утилизатори да загрява вода и въздух по всички части на технологичната линия. При новото оборудване ще се използва за енергоизточник природен газ. Чрез системата от утилизиращи инсталации ще отпадне енергията Енергийните спестявания от реализирането на мярката се изчисляват на 1 117 658,79 kWh/год, което ще повлияе не само за намаляне на разходите за произведена тон продукция, но способства за редуциране на енергийната интензивност на предприятието - водеща цел както на настоящата процедура, така и на ръководството на компанията. Греописаните активи ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект, както и до значително подобряване на качеството и ефективноста при работа. Инвестицията се отнася към мярка 1 от ЕО. Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните активи за горещо поцинковане на метални изделия 1.Пещ за поцинковане на структурна стомана - 1 бр. 2.Кран висящ едногредов електрически Q=5т.- 1 бр. 3.Кран висящ електрически Q=2т.- 1 бр. 4.Изработване и монтаж на: подготвителни вани -10 бр. въздуховоди - 1 бр. вентилатор 1 бр. скубер от РР - 1 бр. и пречиствателно съоръжение- 1 бр. 5.Сушилня за технологичната линия- 1 бр. 6.Доставки на газ(газова инсталация)- 1бр. Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - 3-4 месец 2.Сключване на договор и доставка на активите - 4-5 месец 3.Инсталиране, тестване и пускане на активите в експлоатация - 15 месец 1 110 435.02 0.00
Придобиване на ново производствено оборудване: 1. Закупуване на пречиствателна станция за отпадни води - 1 брой; : За да извършва основната си дейност, компанията трябва да разполага с пречиствателна станция за отпадните води след поцинковане. Без наличието на такава станция е невъзможно осъществяването на произвоствтото. Поради тази причина е наложително не само закупуването на оборудване за поцинковане, но и на пречиствателна станция през която да се пречиства отпадната вода от производството. Инсталирането на станцията е пряко свързано с производствения процес, използването на водата при поцинковане задължително изисква пречистването й в последствие. Тези свързани етапи в произвоството определят и обема от продукцията, който ще се реализира. При наличието на по-големи произведени обеми респективно е необходимо и изграждането на по-голяма пречиствателна станция, която да способства за поддържане на тези обеми. Към момента "Галвея Инженеринг" ООД разполага със стара пречиствателна станция за отпадните води на производството. Като останалата част от оборудването е амортизирана и даваща често дефекти. Наличната амортизиранта станция не може да обхване обема на новото производство и оказва ограничаващо влияние за развитието на компанията. Поради стария си способ на работа при наличната пречиствателна станция, разходомера за дозиране е със въртяща се част и поради работата в агресивна среда, в която се намира дефектира много често. Всяка година е необходима неговата подмяна, което води до разход от 15000 лева. При новата пречиствателна станция няма въртяща се част и експлоатационния живот на разходомера е в пъти повече от стария. При старата пречиствателната станция, също се използват и 3 броя бъркалки, които при агресивната среда на работа се амортизирани в следствие на което дават чести повреди и доста често се чупят. Налага се да се сменят всяка година. Разходите за смяната им е 3 броя х 2000 лева/бр. или 6000 лева годишно. При новата пречиствателна станция в съвременния басейн, тя ще бъде без бъркалки за разбъркване, а със система за барботиране. С инсталирането на новата пречиствателна станция ще се постигне увеличаване на производителността и съществено ще се подпомогне предприятието с цел повишаване на конкурентоспособността му. С предлагането на услуга за по-големи обработки, както в размери така и в количества ще изведе дружеството от застоя в който е принудено да стои в момента. При обработване на еднакво количество продукция на годишна база, новата станция съкращава в пъти времето за работа от 890 ч/г. - на 297 ч/г. - при 890 куб. м обработена продукция и от 8000 ч/г на 2667 ч/г при 8000 куб. м обработена продукция, което води до спад на консумираната енергия от 52000 Kwh/y на 32500 Kwh/y. Разходът на енергия при еднакво обработена продукция със старата пречиствателна станция и новата предвидена за внедряване в енергийния одит е следния: при по-висока инсталирана мощност новата пречиствателна станция разходва по-малко - kWh/тон - 4,40 Kwh/m3 за новата спрямо - 6,50 Kwh/m3 за старата. Което още веднъж потвърждава не само необходимостта от станцията, но и ефективността и ефикасността от използването й. Инсталирането на новата пречиствателна станция ще осигури безпроблемно обработката на по-големите детайли и по-големите обеми. Чрез реализиването на това инвестиционно намерение, компанията ще разполага с цялостно решение на производствения проблем и ще бъдат спазени изискванията към опазването на околната среда и отговаряне на задължителните предписани норми от занодателството. Инвестицията се отнася към мярка 2 от Енергийния одит Стъпките за изпълнение на Дейността са: 1.Избор на изпълнител - 3 - 4 месец 2.Сключване на договор и доставка на активите - 9-17 месец 3.Инсталиране, тестване и пускане на активите в експлоатация - 18 месец 455 400.00 0.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена, чрез закупуването на 1. Газокар - 1 брой): На този етап дружеството използва стар и амортизиран мотокар на дизелово гориво, в момента повечето детайли са с много малко собствено тегло паради малкия размер на ваната и не се налага товаро разтоварни операции в такива обеми, какви то се очакват с повишеното производство. Спецификата на поцинковането изизква да се работи с различни по размери детайли и да се извършват различни по обхват операции. Но поради тежестта на детайлите, подлежащи за поцинковане в повечето случаи е невъзможно служителите собственоръчно да предвижват тежките и обемни стоманени детайли. В някои случай, дори да не са толкова обемни или тежки, поради различните си форми и острота, физически е невъзможно служител да ги премести от едно на друго място с цел обработката им. Единственият начин посредством, който е въможно поставянето на подлежащите на обработка детайли е чрез газокар. Спазено е изискването определено в насоките за кандидатстване активи предназначени за превоз на товари, е да бъдат с технически допустима максимална маса над 3,5 t. Поради тази причина за да достигне детайла подлежащ на поцинковане до ваните е необходимо осигурявато на газов мотокар, с помоща на който да се прикачи металния компонент и да се предостави за обработка. Разполагайки с газов мотокар, дружеството ще може да обработва по-големи по обем продукти и да не бъде завивимо от тежестта им, формата им или вида от които са произведени. Със закупуването на актива, компанията ще може да осъществява операциите, които до момента са я ограничавали в производството и ще постигне по-висока производителност при по-ниски разходи. Извършване на на производствена сграда се отнася към мярка 3 от ЕО Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: 1.Избор на изпълнител (3-5 месец) 2.Сключване на договор с избрания изпълнител (6 месец) 3.Доставка на актива (8 - 9 месец) 33 586.30 0.00
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му): С внедряването и сертифицирането по ISO 50001, компанията предприема заключителна стъпка към всеобхватност на процеса по управление на енергийните потоци. Обхват на ISO 50001: Системата за управление на енергията е нов международен стандарт за енергийно управление, посредством който ще бъдат определени изискванията към системите за енергийно управление на организацията, като и предоставя възможността да разработи и прилага политики и цели, които са съобразени с всички законови изисквания. Стандартизацията в областта на енергийното управление включва следното: Електрозахранване -Възлагане на обществени поръчки за енергийни системи и оборудване -Използване на енергията и въпроси, свързани с оползотворяване на отпадъците/отпадните води -Измерване на текущото потребление на енергия -Прилагане на система за измерване за документиране, отчитане и валидиране на непрекъснатото подобряване на системата за енергийно управление. Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне на "Галвея Инженеринг" ООД, да определи системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики. Той се прилага към всички променливи, които оказват влияние върху енергийните характеристики, и могат бъдат наблюдавани и повлияни от организацията. Чрез ISO 50001 ще се осигури системата, по която организацията да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Структурата на ISO 50001 е базирана на общите елементи на стандартите за управление на ISO и лесно може да бъде интегриран с други системи за управление, такива като ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 и т.н. Тъй като предприятието е въвело EN ISO 9001:2015 и EN ISO 14001:2004, процесите на внедряване и сертифициране по EN ISO 50001 ще бъде малксимално улеснен и ефективно реализиран. Внедряването на стандарт ISO 50001 ще подпомогне организацията да направи значителни подобрения на енергийната ефективност. 1.Прилагате на контролните механизми за енергийно управление; 2. Енергийно управление на базата на познание за най-съвременните изисквания за енергийна ефективност. 3. Идентифициране на областите, където потреблението на енергия, може да бъде намалено в съответствие с възможно най-малко въздействие върху човешкото здраве и околната среда. 4.Прилагане на план за енергийно управление, чрез който ще се: разработи изходна база за ползването на енергия, активно управление на енергийното потребление и енергийните разходи, намаляване на емисиите без отрицателно въздействие върху дейността, непрекъснато подобряване на използването на енергия и на произведената продукция с течение на времето. Стъпките за изпълнение на всяка поддейност включват: 1.Избор на изпълнител за услугата по въвеждане на ISO 50001 (1-3 месец) 2.Сключване на договор с избрания изпълнител и извършване на услугата по въвеждане на ISO 50001 (4-6 месец) 3.Избор на изпълнител за узлугата по серитифициране и извършването му (7 месец) 15 000.00 0.00
Дейност по осигуряване на публичност и визуализация: Дейността по информиране и публичност е напълно съобразена с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Изцяло се спазват задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС. Предвидените мерки се основават на Регламент на (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г.за определяне на общоприложими разпоредби за ЕФРР, ЕСФ, КФ, ЕЗФРСР, ЕФМДР и за определяне на общи разпоредби. При осъществяване на дейностите по проекта, бенефициентът ще съблюдава за поставяне на: -емблемата на ЕС в пълно съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; -успоменаване на фонда или фондовете оказващи подкрепа на проекта; -общото лого за програмния период 2014-2020 г., в съотвествие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Компанията се задължава да информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: -включва на уеб-сайта си, кратко описание на проекта, включително новите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; -поставя обозначителни плакати; -информира всички участници в проекта за финансирането; -във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта или друг доказателствен материал, бенефициентът посочва финансиращата го оперативна програма и фонда или фондовете осъществяващи подкрепата; -не по-късно от три месеца, бенефициентът поема ангажимента да постави постоянна табела на видимо за обществеността място. В табелата посочват наименованието и основното предназначение на проекта. Те се изготвят в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия; -логата и изискванията за тяхното използване ще бъдат изтеглени от сайта www.eufunds.bg като Ембелемата на ЕС и логото на програмен период 2014-2020 г. ще се изобразят с еднакви размери. Предоставяне на информация относно изпълнението на дейностите по проекта е не само с цел популяризиране приноса на Европейските фондове, но и с цел създаване на достъпност на българските предприятия до предоставените им възможности. Чрез оповестяване на дейностите и участващите в процеса финансиращи институции, обществото се запознава с политиките и практиките на ЕС. По този начин всички желаещи и недостатъчно добре запознати с програмите финансирани от ЕС ще могат да добият представа и да разберат за истинското практическо приложение на фондовете. Ръководството на "Галвея Инженеринг" ООД води политика на явна, коректна, ясна и своевременна позиция към всеки един свой контрагент. Осведомеността за дейностите във фирмата, прозрачността при всяка една стъпка на инвестиции и развитие е отличителен белег, с който фирмата се гордее. Информирайки обществеността за финансираните проекти придава добавена стойност не само на компанията, но и на нейните служители, на нейните контрагенти, показвайки изпълнението на всеки един поет ангажимент и надграждайки към следващия. Спазването на изискването за публичност и информиране е постоянна практика на компанията, която се е изградила с дългите години на реализация. Стъпките за изпълнение на всяка поддейност включват: 1.Избор на изпълнител за услугата по осигуряване на публичност и визуализация (1-3 месец) 2.Сключване на договор с избрания изпълнител и извършване на услугата по осигуряване на публичност и визуализация (4-месец) 3.Извършването на услугата по осигуряване на публичност и визуализация (5-18 месец) 2 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).