Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The proposed project is aimed at improving the working environment "DMTeh" Ltd., by providing good and safe working conditions, effective and flexible forms of work organization and human resource management. By achieving these objectives will significantly improve the quality of jobs, respectively, will increase labor productivity and hence competitiveness and sustainability of the company. By project initiative will contribute to fulfilling the objectives of the EU in improving access to employment and job quality with duction of new organizational models, management systems, human resources and investment for safe and healthy working conditions.

The project includes implementation of the following activities:
1. Information, publicity and visualization.
2. Organization and project management;
3. Development, adaptation and implementation of systems for human resource development. Introduction of innovative models of work organization aimed at improving productivity, extending the working life of older workers and environmental protection;
4. Provision of social benefits for workers;


The project initiative is focused on providing good and safe working conditions for the target group of employees in the company including people within the risk groups on the labor market: - persons over 54 years of age and people with disabilities. The project provides for the targeted body to include two persons with a disability and 2 persons above 54 years of age.

The main object and effect of the project implementation is the ability to "DMTeh" Ltd. to introduce innovative models, practices and tools to develop human resources and work organization aimed at increasing productivity and protecting the environment and transition to an environmentally sustainable economy resource efficient.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране, публичност и визуализация; : Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и резултати; - Съблюдаване на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти, финансирани от Европейския съюз; Дейността ще допринесе за огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати; В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г" основани на Регламент ЕС №1303/2013: - ще бъдат монтирани 2 бр. информационни табели на видими места. - ще бъдат доставени и разпространени 300 информационни брошури. Брошурата ще бъде в размер А4, пълноцветна, двустранна, ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки и др. - информационни стикери Информационните брошури са насочена директно към обществеността и представители на целевата група, да се запознаят с проектната инициатива, целите, индикаторите и да се мотивират за включване в участие в проектните дейности. В информационната брошура освен нужната информация за проекта, програмата, ЕСФ, ЕС, източниците на финансиране и ОПРЧР 2014-2020 г. ще се постави и информация за дейността на дружеството и иновативните продукти на "ДМТех" ЕООД. - на закупеното по проекта оборудване ще се поставят информационни стикери, за да се покаже, че оборудването е придобито със средства от ЕС - в края на изпълнението на проекта ще се изготви и разпространи информация за да се запознае обществеността с извършените дейности по проекта и да отчете резултатите от тях и постигнатите индикатори. При всички мерки на информация и комуникация, предприети от бенефициента изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на ЕС, чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнението, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Целта е да се информират целевата група и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране. Да се популяризира финансовия принос на ЕСФ, ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси" 2014- 2020 г. Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност на изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, както и за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Информираността за развитието на проекта и представянето на извършваните дейности са необходимо условие за запознаване на общността с постиганите резултати и връзката им с поставените цели. Основна цел е да се популяризира приноса на ЕС. Целта на комплекса от информационни мерки е свързана и с мотивирането и привличането в максимална степен на всички заинтересовани страни в постигането на планираните резултати. 820.00 817.00
Организация и управление на проекта;: За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта дейността Организация и управление на проекта е структурно определяща за осъществяване на проектната идея. Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл 18 месеца и ще включва: - Наблюдение и контрол на дейностите по проекта по отношение на време, използвани ресурси и постигнато качество на отделните етапи. - Установяване и предвиждане на отклонения от плана на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети за изпълнението на проекта; - Регулярно провеждане на срещи на екипа на проекта за установяване на постигнатия напредък; - Управление на обхвата, времето, разходите, рисковете, комуникациите, промените и измерителите на проекта от страна на управленски екип; - Предприемане на коригиращи мерки, за да се осигури изпълнението на проекта навреме, в рамките на бюджета и с необходимото качество. Управленският екип за организация и управление на проекта се състои от ръководител и счетоводител. С ръководителят на проекта ще се сключи граждански договор, а счетоводителят на проекта, ще бъдат външен доставчик на услуги, външно възлагане. Членовете на екипа ще носят отговорност за правилното и законосъобразното изпълнение на набелязаните дейности. Екипът на проекта ще отговаря и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани за всяко едно лице. Ръководителят на проекта ще бъде лице, различно от лицето представляващо кандидата, с оглед на по-доброто разпределение на задачите и отговорностите и коректното изпълнение на проекта. Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата. Счетоводителят по проекта ще е избран съгласно професионалния си опит и квалификация. Той ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта. Счетоводителят ще съгласува активно дейността си с ръководителя и ще го подпомага в неговата дейност. Ръководителят ще осъществява цялостната координационна дейност между екипа по управление на проекта, целевата група, управителя на фирмата и УО на ОПРЧР по изпълнението на проекта, ще събира информация, ще подпомага работата на ръководителя и счетоводителя на проекта при изготвянето на текущи, междинни и окончателен отчети по проекта, спазва изискванията на Ръководството за изпълнение на проекти по ОПРЧР. Ръководителят и счетоводителят на проекта дейно ще участват в информационните кампании, ще мотивират безработните и неактивни лица, представители на целевата група да се включат в проектната инициатива, както и да преминат курс по ключова компетентност, ще представя и популяризира по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, ще отчита проектната документация пред Управляващия орган. При избора на външни изпълнители-доставчици на оборудване и техника, ще подпомагат управителя на фирмата при изготвяне на необходимата документация и спазването на разпоредбите на ПМС№118 от 20.05.2014 г. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси и да се гарантира, че разходите по проекта ще бъдат извършени в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление. 13 410.00 19 632.11
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността, удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители и опазване на околната среда.: С изпълнението на дейността се цели оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в ДМТех ЕООД. Необходимо е да се промени съществуващата система за развитие на човешките ресурси и да се обвърже със стратегията за развитие и потребност от организационни промени в дружеството. Дружеството върви устойчиво в годините, като непрекъснато увеличава своя персонал. До няколко месеца ще бъдат назначени 6 нови работници, по спечелен проект за Ново работно място и текущото състояние по управление на човешките ресурси не отговаря на съвременните изисквания в тази област. С този проект и конкретната дейност, ние смятаме че ще постигнем целите за оптимизация на работните процеси и гъвкави работни условия, които ще допринесат за повишаване производителността на труда в предприятието и опазване на околната среда. Тази дейност се явява и логична последователност на проектите, които сме изпълнявали по оперативните програми и е естествено надграждане на тях. В дейността са са включени следните под дейности, съобразени с целевата група по проекта, която включва лица над 54 годишна възраст и лица с увреждания : 1. Оптимизация на работните процеси с въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; 2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години); За осъществяване на дейността от основно значение е разработване, придобиване и внедряване на иновативен на софтуер за управление на човешките ресурси (УЧР) в предприятието. Заданието за разработка на този софтуер ще бъде конкретизирано за работната среда на ДМТех и ще има всички модули за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Този софтуер, заедно със система за безконтактно отчитане на работното време, ще обезпечи всички важни елементи на дейността: - Оптимизация на работните процеси; - Гъвкаво работно време - Ротация на работното място - Плаващо работно време, време за отдих и почивка и други дейности за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители в дружеството, които са едни от най-квалифицираните и техния опит е много важен за фирмата. - Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, планиране и оптимизиране на заетостта по работните процеси, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда с използване на по-малко енергийни потребности; - Въвеждане на нова система за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; - Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за обучение; - Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Дейността по разработването на системата за управление на човешките ресурси ще се осъществява и извършва от 2 -ма ключови експерти: софтуерни и хардуерни специалисти на трудов договор, в тясна координация с управленския екип на проекта и управителя на фирмата. Ключовите експерти са магистър инженери с опит в разработването на софтуер при изпълнение на проекти по ОП Конкурентоспособност. Реализация на проектния цикъл е 17 месеца и ще включва: Подробно разписване на заданието на софтуера за УЧР. Подробно разписване на системата за отчитане на работното време и интерфейса за комуникация и управление със софтуера за УЧР. Разработване на софтуера със всички модули обезпечаващи дейността. Въвеждане на всички данни от технологичния и производствен процес в софтуера за оптимизиране и планиране на работните дейности. Внедряване на всички системи и база данни. Тестване и практическо въвеждане в експлоатация на системата за УЧР. 67 350.00 59 321.52
Осигуряване на социални придобивки за работещите.: С изпълнението на тази дейност се цели да се осигурят социални придобивки на работещите в ДМТех, както и изграждане на достъпна среда за работа и отдих на лица увреждания, които работят в ДМТех и са в целевата група по проекта. За осъществяването на тази дейност са предвидени следните мерки: - Осигуряване на достъп за хора с увреждания с монтиране на асансьор в сградата, където се помещава ДМТех.; - Оборудване на помещение за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; - Оборудване на помещение за краткотраен отдих, физическа култура и спорт. 1. Управителят на предприятието е лице с увреждане, който се предвижва с помощни средства. Настоящето състояние на сградата, където се намира фирмата е обособена на 4 етажа и ДМТех има под наем помещения за осъществяване на своята дейност. Производственото помещение, пласмент и търговия се намира на 1-ви етаж, цеха за механични заготовки е на етаж минус 1, а административната част се намира на трети и четвърти етаж, включваща развоен отдел и управител. В сградата има изградена шахта за асансьор, но такъв не е монтиран. За осъществяване на нормална работна дейност на лицето с увреждане и безопасно предвижване е предвидена мярка по монтиране на асансьор. Дейността на лицето е пряко свързана с предвижване по отделните звена на фирмата и липсата на асансьор се явява голяма пречка. Също така асансьора е необходим и за лицата над 54 години от целевата група за улесняване условията на труд и съвместяването на професионалния и личния живот. Изпълнението на тази мярка се състои от закупуване и монтиране на елементите на асансьора, за 4 етажа. За изпълнението на тази мярка няма нужда от основен ремонт, а само от действия по закупуване и монтиране на съответните съоръжения. Разходите по мярката са отнесени по бюджетно перо 9.1 - СМР. 2. По проекта е предвидено и оборудване на помещение за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. За осъществяване на мярката ще бъде наето помещение от около 20 квадратни метра. В момента няма такова помещение в предприятието. Изискванията ни за наем на тази зала, ще са за помещение, което не се нуждае от ремонт. Предвиждаме да закупим само оборудването на стаята, което ще включва. Кухненски шкаф с мивка, кухненски мебели за инвентар, 5 броя маси, столове, електрическа кухненска печка, две микровълнови печки, хладилник, кафе машина, миялна машина, кухненски съдове за приготвяне и консумация на храна. Тази придобивка ще е от полза на всички заети лица, на които ще се създадат условия за ползотворна почивка и условия здравословна храна. В момента заетите имат липса от подобен кът. 2. По проекта е предвидено и оборудване на помещение за краткотраен отдих, физическа култура и спорт. За осъществяване на мярката ще бъде наето помещение от около 20 квадратни метра. В момента няма такова помещение в предприятието. Изискванията ни за наем на тази зала, ще са за помещение, което да не се нуждае от ремонт. Предвиждаме да закупим само оборудването на стаята, което ще включва. Три удобни ергономични стола и маса за кът за релакс, велоергометър, бягаща пътечка,масажен стол, гирички, телевизор, мебели за инвентар и книги . Стаята за краткотраен отдих е изключително необходима на заетите в ДМТех, имайки предвид, че работа е свързана със постоянно стоене на стол и съгласно здравословните норми се изисква краткотрайна почивка с натоварване на мускулни групи различни от тези при работните процеси. Също така по инструкцията за работа с монитор е необходима периодична почивка и релакс. Всички тези социални придобивки ще подобрят работната среда в предприятията, чрез осигуряването на добри и здравословни условия на труд, което от своя страна ще подобри качеството на работните места и ще рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Мерките по тази дейност са в съответствие с плана за минимизиране на риска в ДМТех ЕООД. 52 520.00 49 694.46

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).