Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main purpose of the project is to give citizens the opportunity to use telemedicine services through creating a telemedicine system which will incorporate in itself a telemedicine platform and medical measuring instruments. The implementation of the project will lead to the market realization of the service in two thematic areas of the Innovation strategy for smart specialization of the Republic of Bulgaria 2014-2020 (IS3), to be specific: “ICT” and “Industry for a healthy life and bio-technology".
The realization of the entrepreneurial idea will be possible by providing support for the foundation and development of "Algeria BG" EOOD as a newly established company with main economic activity under the classification of economic activities code: 62.09 Other activities in the field of information technology.
Specific goals:
- Encouraging the entrepreneur (a 54-year-old woman) in implementing her entrepreneurial idea of establishing a telemedicine system on the territory of Sliven district, subject of this project;
- Providing the needed conditions for the telemedicine system to allow both the measurement of the current state of wide range of patient-specific medical indicators and their immediate delivery to the supervising medical person, as well as the ability to remotely monitor in a real-time manner the vital signs of patients (holter monitoring);
- Giving the entrepreneur the opportunity to accomplish and develop his entrepreneurial idea by engaging a qualified team of specialists and purchasing high-tech equipment so the idea is implemented in the best possible and competitive manner, resulting in providing a high-quality innovative service to end-users;
- Creating the needed conditions for intelligent and sustainable growth of the newly established company by overcoming the existing constraints and barriers mainly related to funding access.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Реализиране на пазара на предприемаческа идея - част 1: Предприемаческа идея: предлагане на услугата телемедицина чрез създаване, поддържане и развитие на система за телемедицина включваща създаване, развитие и поддръжка на онлайн платформа за телемедицина и доставка на необходимото компютърно оборудване и на медицински измервателни уреди. Платформата, която ще бъде разработена от екип на Алгера БГ ЕООД ще дава възможност за моментно събиране на широк спектър от данни за конкретен пациент и своевременното им изпращане към лекуващ или наблюдаващ лекар. Предвижда се системата да предлага и възможност за дистанционно непрекъснато следене в реално време на жизнени показатели на пациенти (холтер мониториране) чрез включване на допълнителна функционалност към платформата. Алгера БГ ЕООД планира да реализира предприемаческата идея по следния начин: Създаването, развитието и поддръжката на онлайн платформа за телемедицина ще бъде основна задача на квалифицирания екип от трима души, назначени на трудови договори по проекта. Екипът ще се състои от две лица, които попадат в категорията Квалифициран персонал, обект на оценка: -Предприемачът ще бъде назначен на длъжност "Програмист, софтуерни приложения" с код по НКДП 25146001. За него се предвижда 8 часова дневна заетост и ангажираност от 18 месеца и брутно месечно възнаграждение в размер на 3 100.00лв. Със своята образователно-квалификационна степен и придобитият опит, като програмист над 7 години, лицето отговаря в максимална степен на поставените изисквания по процедурата. -Лицето, различно от предприемача (квалифициран персонал, обект на оценка) също ще бъде назначено на длъжност "Програмист софтуерни приложения" с код по НКДП 25146001. За него се предвижда 8 часова дневна заетост и ангажираност от 15 месеца и 4 дни и брутно месечно възнаграждение в размер на 3 100.00 лв. Със своята образователно-квалификационна степен магистър и придобитият опит, като програмист над 7 години, лицето отговаря в максимална степен на поставените изисквания по процедурата. Двете лица ще имат задачи и отговорности по създаването, развитието и поддръжката на онлайн платформа за телемедицина и на системата като цяло. Подробно описание е представено в т. 9 Екип. -В екипа на „Алгера БГ“ ЕООД ще бъде включено и лице, което е квалифициран персонал, но не е обект на оценка. То ще бъде назначено на длъжност „Специалист, поддръжка приложения“ с код по НКДП 3512 3011. За него се предвижда 4 часова дневна заетост и ангажираност от 16 месеца и 12 дни и брутно месечно възнаграждение в размер на 500.00 лв. Лицето ще отговаря на минималните изисквания за заемане на длъжността. Предвиждаме това да бъде лице с трайни увреждания. Задълженията и отговорностите му са подробно описани в т. 9 Екип. Общо разходи за екип: 120 600,00 лв. За създаването на платформата за телемедицина и за функционирането на системата е необходимо следното оборудване –ДМА – 6 бр.: 1. ЛАПТОП 1 (ЛАПТОП ЗА РАЗВОЙНА ДЕЙНОСТ) – 3 БР. С цел обезпечаването на трите работните места с техника, са предвидени три лаптопа, на които ще се разработва, развива и поддържа платформата. Ще бъдат закупени лаптопи с техн. параметри, които ще дадат възможност на работещите да извършват безпрепятствено своите задължения. Преносимостта на лаптопите ще позволи на екипа да бъде мобилен и да се справя с внезапно настъпили проблеми и спешни задачи във всеки един момент. 2. СЪРВЪРНА СИСТЕМА – 1 БР. Всяко уеб базирано приложение има нужда да бъде разположено върху сървър. С цел по-достъпно администриране, по-голяма сигурност и свиване на разходи за хостинг и поддръжка в дългосрочен план, платформата за телемедицина ще бъде хоствана на сървърна система на „Алгера БГ“ ЕООД. Освен за хостване на работещата платформа, сървърът ще има възможност да поеме и разполагане на развойна среда, която да служи на програмистите при отстраняването на неизправности и развиването на платформата в бъдеще, както и да запазва бекъп версии, които биха осигурили сигурност и надеждност на данните, които ще се съхраняват. 246 953.00 139 664.99
Реализиране на пазара на предприемаческа идея - част 2: 3. РУТЕР – 1 БР. Интернет връзката е от съществена необходимост за работата на платформата. От гледна точка на сигурност е необходимо да има рутер, който поддържа едновременно два входящи интернет доставчика, като при възникнал проблем с единия, трафикът автоматично ще бъде прехвърлен към другия. Предвидено е рутерът да има възможност за свързаност и чрез 4G модем, като по този начин интернет връзката става независима от наземните доставчици. Такъв рутер е жизненоважен за осигуряването на стабилност и сигурност на системата. 4. НЕПРЕКЪСВАЕМ ТЗИ – 1 БР. Непрекъсваемото токозахранване е устройство, осигуряващо захранване с ел. ток, в случай че има неизправност в ел. мрежа, като например внезапна промяна в напрежението поради авария. Постоянната интернет връзка и непрекъснатата работа на сървъра, не са възможни без осигуряването на непрекъснато токозахранване. За да се подсигури захранването както до сървъра, така и до безжичния рутер за Интернет е необходим достатъчно мощен UPS, който при непредвидени аварии да даде достатъчно работно време на системата, в което да се осъществи включване на алтернативен източник на ел. енергия. Обща стойност на оборудването: 21 008,00 лв. Планираме процесът по създаване на онлайн платформата за телемедицина да стартира непосредствено след подписване на договор за БФП между „Алгера БГ“ ЕООД и УО и да продължи около 7 месеца. „Алгера БГ“ ЕООД предвижда да извършва своята основна дейност по създаване и поддръжка на системата за телемедицина в работно помещение от около 100 кв. м., наето дългосрочно под наем от юридическо лице. Работното помещение ще се намира в гр. Сливен, област Сливен. Квалифицираният екип и оборудването, необходимо за създаване на платформата ще бъдат ситуирани в описаното работно помещение. Разход за наем: 24 984,00 лв. За да функционира системата за телемедицина е необходимо тя да работи със съответните медицински измервателни уреди, както следва: 1. 12 КАНАЛНО ДИГИТАЛНО УСТРОЙСТВО ЗА ЕКГ (ЕЛЕКТРОКАРДИОГРАМА) – 4 БР.: електрокардиограмата е записаният изходен резултат на електрическата активност на сърцето. Когато тя е в дигитален формат, нейното споделяне със специалисти става бързо, лесно и удобно. Чрез своевременното събиране на информацията и споделяне с компетентни лица става възможно вземането на жизненоважно за пациента решение. Уредът, който се предвижда да бъде част от системата за телемедицина, може в допълнение на Електрокардиограмата да следи и т.нар. CEB (Cardiac Electrical Biomarker), който дава индикации за увреждане на миокарда и значително подобрява диагностичната точност на ЕКГ. Залага се на устройство за ЕКГ, което има възможност да направи точна кардиограма на база 5 електрода. Целта е по-бързото и по-лесно разполагане на електродите и намаляването на вероятността за грешно поставен електрод, който да даде флуктуации в кардиограмата. 2. KОМПЛЕКТ ЗА ДИГИТАЛНА ВИДЕОСКОПИЯ (ОТОСКОПИЯ И ДЕРМАТОСКОПИЯ) – 4 БР.: комплектът дава възможност за записване на снимков и видео материал от пациентите, както и предаването му в момента на събиране чрез “жива връзка” към специалисти в областта на запитването. Отоскопията се използва за събиране на изображения и видео материал от ушния канал на пациента. Дерматоскопията позволява изследването на кожни проблеми на пациентите чрез голямо приближение на картината, което е предпоставка за лесно разчитане на снимковия/видео материал. Високата разделителна способност на дигиталния комплект осигуряват чисти и точни кадри, с минимално наличие на смущения, които да бъдат удобни за разчитане от специалист. 3. ДИГИТАЛЕН СТЕТОСКОП – 4 БР.: използва се за преслушване на дишането, сърдечните тонове, чревната перисталтика и големите магистрални съдове. Дигиталният стетоскоп дава възможност за живо споделяне на събраната информация към лекуващ лекар или записване на събраните от аускултацията звуци във файл и последващото им споделяне с лекуващи лица. 246 953.00 103 207.62
Реализиране на пазара на предприемаческа идея - част 3: 4. ЛАПТОП 2 (ЛАПТОП ЗА ТЕЛЕМЕДИЦИНА) - 4 БР. Към всеки комплект за телемедицина е предвиден по един лаптоп, който да служи за събиране на данните от устройствата и последващото им изпращане към платформата или за осъществяване на връзка в реално време между лекуващия лекар и пациента. Лаптопите следва да бъдат компактни с цел лесната им преносимост, както и с intel i5 поколение процесор и SSD хард диск, което ще осигури по-дълъг живот на батерията им. Към всеки такъв ще бъде добавен и 4G безжичен модем за интернет, за да се осигури интернет връзка и в най-отдалечените населени места. По този начин системата за телемедицина ще бъде най-слабо зависима от външни фактори (ел. енергия и наземен Интернет). Обща стойност на четирите комплекта: 24 872,00 лв. Гореописаните уреди ще бъдат по 4 броя от всеки вид и ще бъдат разположени във всеки един от четирите общински града на област Сливен (Сливен, Нова Загора, Котел и Твърдица). По този начин се цели пълно покритие на територията на областта. Предвижда се тясно сътрудничество с четири общопрактикуващи лекари (по един във всяка община), в чиито кабинети ще бъдат разположени съответните комплекти. Процесът на работа чрез системата и уредите ще бъде уреден чрез договорни отношения между „Алгера БГ“ ЕООД и съответния лекар с крайна цел създаване на функциониращи четири ТОЧКИ ЗА ОТДАЛЕЧЕНО ЗДРАВЕ. За да бъде разширен спектърът от предлаганите услуги планираме системата да дава възможност за дистанционно непрекъснато следене в реално време на жизнени показатели на пациенти (холтер мониториране). За целта е необходим софтуер, чието разработване ще бъде възложено на външен изпълнител предвид кратките срокове и натовареността на квалифицирания екип на „Алгера БГ“ ЕООД, ангажиран по проекта. Стойност на софтуера: 49 970,00 лв. За предлагане на тази услуга е необходимо да бъдат закупени холтер устройства, които не са включени в бюджета на проекта с оглед единичната им цена и стойностният праг на същественост за ДМА. За да бъдат заинтересованите лица добре запознати с функционалностите на платформата и да се поддържа обратна връзка с тях и пациентите, се предвижда провеждането на обучителни и информационни презентации пред лекари и потребители. С цел представянето на функционалностите на платформата и измервателните уреди нагледно пред широка аудитория е необходим МУЛТИМЕДИЕН ПРОЕКТОР с достатъчно добър контраст и осветеност, за да бъдат визуализирани и най-малките детайли в системата, взетите изследвания като ЕКГ, кръвно налягане, снимки и видео от комплекта за отоскопия и дерматоскопия и др. Стойност на проектора: 2 489,00 лв. С цел пълното и актуално представяне на услугите на системата в Интернет пространството, се планира създаването на Интернет страница на ‚Алгера БГ“ ЕООД. За да бъде от възможно най-голяма полза на текущите и потенциалните клиенти, тя ще съдържа следните модули: Информационни страници, даващи информация за „Алгера БГ“ ЕООД, системата за телемедицина и функционалностите й; Модул за новини, в който да се публикуват статии в областта на „телемедицината“, както и новини за развитието и състоянието на системата; Модул за автоматично показване на брой регистрирани лекари и пациенти в системата, както и брой отворени и разрешени казуси в същата; Модул, където ще бъдат публикувани “Често задавани въпроси” и техните отговори; Модул за обратна връзка от страна на клиентите; Модул с интерактивна карта, на която са показани всички “точки за отдалечено здраве”, както и кратка информация за всяка от тях - работно време, телефон за връзка, лице за контакт и др.; Възможност за достъп до онлайн платформата за телемедицина (линк); Възможност за качване и визуализиране на видеа, показващи различни функционалности на системата за телемедицина; Интернет страницата ще има интегрирани в нея следните маркетингови инструменти: Facebook Pixel, Google Tag Manager, Google Analytics, Google Optimse. Стойност на Интернет страницата: 5 000,00 лв. 246 953.00 0.00
Визуализация на проекта: Дейността за визуализация на проекта ще се осъществява в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., които са съобразени с мерките в Регламент (EС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство. Дейността за визуализация ще се осъществи посредством следните мерки за информиране и публичност: - поставяне на плакат (5 бр.) с информация за проекта (мин. размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Плакатите ще бъдат поставени в работното помещение на „Алгера БГ“ ЕООД, както и в четирите точки за отдалечено здраве, на видно за обществеността място - вход на сграда; - поставяне на пет постоянни информационни табели: една в офиса на „Алгера БГ“ ЕООД и по една в четирите точки за отдалечено здраве; - издаване и разпространение на 500 информационни дипляни; - публикуване на две прессъобщения в местни интернет медии с информация за резултатите от проекта; - поставяне на стикери за визуализиране на оборудването. - включване на информация за проекта на интернет страницата на кандидата Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на Европейския фонд за регионално развитие. 1 500.00 1 450.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).