Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project includes16 activities to improve access to education for adults and children and students from the Roma population of the North district of Tervel and the villages of Orlyak and Kableshkovo in the municipality of Tervel - also populated with compact Roma communities. Ten of the activities are in line with the OPHRD priorities for integrating vulnerable ethnic groups into society.Six activities focus on the educational integration of ethnic minorities and are within the scope of the OPEN. The project will increase the number of persons from vulnerable groups involved in training and employment in specialties that are needed by employers in Tervel Municipality.It will improve the access of the people from the ethnic communities to the social and health services offered in the municipality. The project envisages to increase the number of successfully integrated children and students from the ethnic minorities in the municipality. It will achieve the effect of overcoming the negative attitudes and stereotypes of society towards ethnic communities as a prerequisite for facilitating the process of integration of ethnic minorities in the education and labor market.The project will be implemented by Tervel Municipality and partners, whose field of work and previous experience form capacity for implementation of the activities under the project - Kindergarten in the segregated Roma neighborhood of Tervel , Tervel Medical Center Ltd., LAG-Tervel-Krushari Association. The Tervel Municipality candidate and the "Tervel Medical Center" will be implemented by the Employers' Fellowship, which will provide a working environment for apprenticeship, internship and subsidized employment for 10 trained health assistants .Project funds for activities related to children and students will be spent by the kindergarten partner through the "Prosveta" Department in Tervel Municipality. The Tervel Municipality will spend and manage the budget of all other project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 6: Допълнително обучение по български език за децата и учениците, за които българският език не е майчин : - Организиране в детски градини от населените места в Община Тервел на групи от деца, за които българският език не е майчин и провеждане на занятия с тях по български език – чрез ползване на специфични методи за обучение и учебни пособия за преподаване на български език на деца билингви и за развитие на детското въображение; - Организиране на прояви, които стимулират децата да полагат усилия за по-добро усвояване на български език. Дейността надгражда изпълнявани до момента дейности и политики на Община Тервел, част от Общинска стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етнически малцинства и други общински стратегически документи с фокус върху интеграцията на уязвими групи от населението. При изпълнение на дейността, ще се съблюдава ограничението едни и същи представители на целевата група да не участват в дейности за допълнително изучаване на български език, финансирани от НП на МОН „Развитие на системата на предучилищно образование“ и проекти за образователна интеграция, финансирани по ОП НОИР. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. Обосновка за необходимостта от дейността и целесъобразността на разходите:Дейността цели подобряване на говорното развитие на децата с оглед осигуряване на успешно ограмотяване преди постъпване в началното училище, осъществяване на психологическа готовност на децата за училище и даване на равен старт. Децата живеят в компактна ромска общност и майчиният им език е различен от българския. Родителите са с ниско образование /някои дори неграмотни/ и с нисък социален статус и не проявяват интерес към предучилищното образование. Децата не посещават редовно детска градина и са силно повлияни от семейната и социална среда по местоживеене. Това налага допълнителна работа за повишаване езиковата подготовка, подобряване на комуникативността и социалната адаптация на децата. Основната цел на обучението по български език и литература е оползотворяване на възрастовите предпоставки за цялостно и лингвистично развитие до степен на индивидуална готовност за общуване и успешно обучение в училище. Ще се осъществя с дейности, чрез които ще се изпълнят уточнените държавни образователни изисквания за решаване на задачи от образователните ядра: „Свързана реч- говорене и слушане”, „Граматически правилна реч”, „Звукова култура на речта”, „Речник”,” Възприемане и пресъздаване на литературно произведение”. Основна цел: Придобиване на обща и специална готовност за училище на база социално-личностна подготовка, по-леко и безболезнено преминаване през степените на поетапно развитие. Овладяване на говорим български език и по- качествена подготовка за постъпването им в първи клас чрез: 1. Поощряване и създаване на интерес към ученето. 2. Работа с деца с изоставане в овладяването на учебния материал по български език и литература и адекватното им интегриране в учебния процес. 3. Повишаване на мотивацията за учене. 4. Възпитаване на увереност у децата в собствените им възможности. 5. Натрупване на знания и умения по български език и литература за пълноценно интегриране на децата в учебния процес. 6. Пълноценна интеграция на децата от етническите малцинства и стимулиране на възможностите за равен достъп с цел гарантиране на качествено образование за всички деца. 21 537.82 21 248.43
Дейност 7: Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства: - Идентифициране на ученици с голям брой отсъствия от учебни занятия; - Насочване на идентифицираните ученици към работа с психолог, към участие в спортни и други школи за извънкласна работа; - Организиране на изяви, които да допринасят за себеутвърждаването на учениците, които са в риск от отпадане от училище и да ги приобщават към ценностите на училищния живот. Дейността надгражда изпълнявани до момента дейности и политики на Община Тервел, част от Общинска стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етнически малцинства и други общински стратегически документи с фокус върху интеграцията на уязвими групи от населението. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. Обосновка за необходимостта от дейността и целесъобразността на разходите: Младият човек, независимо от неговия произход, приема и наследява ценностите, нормите, културата, езика и необходимите навици за осъществяване правата и отговорностите в разнообразните социални взаимодействия. Интеркултурната педагогика има за цел да разкрие различният начин на живот, език, мислене, религия, облекло, празници и други особености на различните деца. Живеейки заедно, децата трябва да се научат да приемат тези различия. Заниманията с любими на всички деца и ученици рисуване и приложни изкуства, музика, опазване на природата, запознаването с един от най- старите занаяти, какъвто е грънчарството, в извънучилищна и неформална среда, спомага формирането на знания, умения и способности за толерантно и хуманно общуване между децата, които са представители на различни етнически общности. Влизайки в образователната система, ученикът вече има друга социална роля. В този кръг той трябва да се научи да е равноправен член на групата, която се отнася към него с изисквания, както към всички останали деца. Доказано е, че поставяйки учениците, отпаднали или застрашени от отпадане в училище в нова за тях общностна група, каквито са клубовете по интереси в ЦПЛР, развива у тях нови социални, нравствени и естетически чувства, качества и позиции – съобразяване с мнението на другите, отстъпчивост пред техните желания, чувства и умение за координиране на личните и другарски потребности, приемане на интересите и ролите и т.н. С учениците ще работят квалифицирани учители с висше образование и със специалности „Педагогика на обучението по изобразително изкуство“, „Педагогика та обучението по музика“, „Педагогика на обучението по биология и химия“. 46 576.14 40 424.98
Дейност 8: Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства: Провеждане на занятия с участието на работодатели от Община Тервел и региона, вкл. посещения на стопанства, обекти в които се предоставят услуги, производствени бази , търговски обекти и др. с цел повишаване на интереса и информираността на учениците за професиите, които се практикуват в района на Община Тервел. Дейността ще се изпълнява за първи път на територията на Община Тервел. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. 6 606.36 6 717.03
Дейност 9: Насърчаване участието на родителите в образователния процес: Организиране в детски градини и училища на различни по вид прояви, които приобщават родителите на деца от ромски произход към живота в детската градина и училището. Дейността надгражда изпълнявани до момента дейности и политики на Община Тервел, част от Общинска стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етнически малцинства и други общински стратегически документи с фокус върху интеграцията на уязвими групи от населението. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. 2 092.41 2 032.08
Дейност 10: Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина или учебни занятия: - Идентифициране на родители на деца от ромски произход, които не припознават образованието като ценност, определят други приоритети за децата си (нискоквалифицирана работа, създаване на семейство) и по този начин възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина и училище; - Провеждане на индивидуални и групови срещи с идентифицираните родители, изясняване на проблемите на семейството, подкрепа за разрешаване на проблеми, които оказват влияние върху нагласите на родителите към образованието, мотивиране на родителите и приучаване към функциите на настойници, чиято задача е да осигурят за децата си образование – последното като предпоставка за трудова реализация и пълноценен живот . Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. 2 173.61 1 472.35
Дейност 11: Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието Дейността ще се изпълнява за първи път на територията на Община Тервел.: - Обединяване на родители на деца от различни етноси около поставени общи цели, свързани с работата на техните деца в детската градина и училището; - Презентиране в родителската общност на положителни страни от живота на всеки от етносите и респ. на проблемите на всеки етнос – с цел осъзнаване на общите ценности и проблеми и осмисляне на различията. Дейността е в съответствие с Актуализираният общински план за интеграция на ромите за периода 2015-2020 г., както и с Актуализираната общинска стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2015-2020 г. 9 676.20 9 674.16

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).