Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project envisages in two schools on the territory of Lom LAG - Dimitar Marinov Middle School Lom and St. Kliment Ohridski Primary School in the village of Staliyska Mahala, to implement activities to support the successful integration of students from marginalized groups and to prevent their early dropout from the education system and improving their access to school education by: creating conditions for the development of interests, talents and abilities of students by including them in a total of 8 groups for extracurricular activities in sports, culture, Bulgarian folklore, literature, art, ecology and healthy lifestyle and improving the inclusive school environment in both schools, including through the establishment and operation of Dimitar Marinov Middle School Lom in an office for psycho-social counseling and correctional work with parents. The activity is mainly aimed at providing psycho-social consultations and correctional work with parents who prevent their children from attending school regularly. Activities for the purchase of teaching materials and aids for both schools will be implemented. The successful integration of students from marginalized groups and to prevent their early drop-out from the education system and improve their access to school education will be realized by improving the living conditions in schools, including the purchase of ICT. Activities are envisaged to promote communication and joint performances between students from marginalized and non-marginalized groups studying in both schools through their participation in joint initiatives. The project envisages the creation of an audio-visual training studio and the integration of electronic forms of education in the educational process at Dimitar Marinov Middle School in Lom. The idea of ​​an educational audio-visual studio is related to the idea of ​​turning the whole school space into a space for creating innovations. Camps and other student trips will be held.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на условия за допълнителна работа на педагогическите специалисти с ученици от маргинализираните групи чрез включването на учениците в групи/клубове за развитие на талантите, интересите и способностите им.: Целта на дейността е чрез включването на учениците от маргинализирани групи от двете училища в извънкласни дейности да бъдат задоволени потребностите им от развитие на талантите, интересите и способностите им в областта на спорта, културата, изкуството, българския фолклор, екологията и здравословния начин на живот. Групите в ОУ "К. Охридски" ще бъдат от по10 ученика, Вкокалното и Танцовото студио - по 15, а Клуб "Скаути" от 16 ученика, включително ученици, които са извън целевата група с цел насърчаване общуването и съвместните изяви между ученици от маргинализирани и немаргинализирани групи. Дейността предвижда създаването и функционирането на групи за извънкласни дейности (клуб, студио) в СУ "Димитър Маринов" град Лом и в ОУ "Климент Охридски" с. Сталийска махала, община Лом. В СУ "Димитър Маринов" се предвижда групите да са "Танцово студио", "Вокално студио" и Клуб "Скаути". В партньорската организация се планира създаването и функционирането на: 1. Клуб „Изобразително изкуство”; 2. Клуб "Приложно изкуство”; 3. Клуб "Художествено слово”; 4. Клуб „Български народни танци”; 5. Клуб „Здраве и екология”. Целите на дейността са използвайки иновативни форми и подходи да бъде осигурен лесен достъп до качествено образование на интегрираните в обучението деца и ученици от маргинализирани общности, включително роми, като основните задачи са съобразени със съвременните европейски тенденции на глобализация и интеграция, а именно: да се научим да знаем; да се научим да действаме; да се научим да живеем заедно; да се научим да се реализираме и това да доведе до толерантност, градивност, сътрудничество. Третата цел на дейността е подобряване на приобщаващата среда в училище, за да се превърне училището в по-привлекателно за учениците място. Предвиждат се занимания с различни видове танци (български народни,класически, характерен, съвременен танц и фрий-денс) и пеене. Предвиждат се художествени и приложни дейности с учениците с интерес към изобразителното и приложното изкуство. С готовите продукти ще бъдат организирани изложби. В клуб "Художествено слово” учениците ще се запознаят с различни произведения за деца от български и световни автори, ще развиват уменията си да пишат и говорят на правилен книжовен български език. В Клуб „Български народни танци” учениците ще бъдат ангажирани с разучаване на български народни танци. В Клуб „Здраве и екология” учениците ще бъдат обхванати в дейности, свързани с екологичните проблеми и здравословния начин на живот. За Клуб "Скаути" се предвиждат: 1. Скаутски спортен уикенд с пикник в гората - 4 уикенда. 2. Скаутски спортен уикенд с планинско ориентиране - 4 уикенда. 3. Летен скаутски лагер „Във водата е безопасно!” на Китен - 1 лагер. 4. Зимен скаутски лагер „В планината без страх” на Банско - 1 лагер и Зимен скаутски лагер „В планината без страх” на хижа „Божурица“ – 1 лагер. 5. „Лятна академия за скаути” - дейностите ще се реализират през лятната ваканция.“ Предвиждат се: за Клуб "Български народни танци", Клуб "Художествено слово", "Танцово" студио и "Вокално студио" - изнасяне на 2 годишни съвместни концерта на сцената на НЧ "Постоянство" 1856 Лом. За Клуб "Изобразително изкуство" и Клуб "Приложно изкуство" се предвижда представяне на четири съвместни изложби. За Клуб "Здраве и екология" се предвиждат съвместни изяви, свързани с околната среда: отбелязване Ден на Земята, Ден на гората, Ден за безопасен Интернет, Ден на розовата фланелка и други. Първият етап от изпълнението на дейността включва определяне на ръководителите на групите и ще стартира през първия месец на проекта. Вторият етап е сформиране на групите и запълване с необходимия брой ученици, ще се осъществи през втория месец на проекта. Стартирането и функционирането на клубовете ще започне през третия месец на проекта. Закупуване на необходимите материали за дейността на групите ще се реализира през третия месец на проекта. 78 034.65 77 576.16
Създаване и функциониране в СУ "Димитър Маринов" град Лом на кабинет за психо-социални консултации и корекционна работа с родители, възпрепятстващи децата си от редовно посещаване на училище.: Описаната дейност е иновативна и се осъществява за първи път на територията на МИГ Лом. Целта на дейността е подобряване на приобщаваща училищна среда и партньорството с родителите на учениците от СУ „Димитър Маринов”, чрез създаването и функционирането на кабинет за психо-социални консултации и корекционна работа с родители. Основно дейността е насочена към осъществяване на психо-социални консултации и корекционна работа с родители, възпрепятстващи децата си от редовно посещаване на училище. Към него ще бъдат насочвани и родители на ученици от ОУ "Кливент Охридски" с. Сталийска махала. Участието на родителите e ключово за развитието на учениците и техните академични постижения. То е особено важно за децата от маргинализираните групи, както и за тези, които имат обучителни трудности. Дейността е ключова и за личностното и социалното развитие на учениците. Тя ще се реализира чрез три под-дейности: 1. Консултативна дейност – Това ще повиши доверието между училището и семействата. Родителите ще споделят своите умения и опит в група с други родители, ще чуят това, което вълнува другите, ще имат възможност да се научат от чуждия опит. 2. Образователна дейност - Най-важният елемент от партньорството с родителите е комуникацията, която е постоянна и се случва достатъчно често, на разбираем език и във формат, удобен както за родителите, така и за учителите. За родителите ще се организират обучения и уъркшопи, на теми, предложени от тях. 3. Занимателни дейности с родители и деца – тези дейности влияят положително върху емоционалното развитие на учениците и повишават доверието между тях и родителите им. Ще бъдат организирани: - Седмица на бащата; - Състезание „Ние знаем” – отбори от ученици от начален етап, съвместно с техните родители ще се състезават на теми здравословен начин на живот, традициите в моето семейство, историята на моето семейство; - Състезание „Играя с мама и татко” – деца и родители участват заедно в забавни игри, които учат на работа в екип, толерантност, взаимопомощ. Първият етап от реализиране на дейността е назначаване на трудов договор на ръководител на кабинета и ще бъде реализиран през втория месец на проекта. Това ще бъде специалист с необходимото образование и специфичен опит. След това, през третия месец на проекта, за кабинета ще бъде закупено необходимото обзавеждане и оборудване, ще бъдат закупени материали. Кабинетът ще започне своята дейност през третия месец от реализиране на проекта. Надяваме се, че чрез реализирането на проекта ще успеем да мултиплицираме тази практика и сред друтите училища от територията на МИГ Лом. 9 350.83 7 817.22
Създаване и функциониране на аудио-визуално учебно студио в СУ "Димитър Маринов" град Лом.: Ние сме бързо равиващо се иновативно училище, нашите стремежи са да надграждаме и развиваме постигнатото до момента. Създаването в рамките на проекта на учебно аудио-визуално студио ще превърне цялото училищно пространство в пространство за създаване на иновации. Нашето студио е първо по рода си на територията на МИГ Лом. Създаването и функционирането на аудио-визуално учебно студио в СУ "Димитър Маринов" град Лом цели да бъде обособено място, като учебна лаборатория, където учениците ще се обучават да създават сами, на първо място, музикален софтуер (подходящ е за начинаещи) и на второ място, да създават аудио-визуални учебни материали заедно с учителите (напр. видео-уроци) в помощ на учениците и учителите. Целите са чрез практика и усвояване на работата с познатите софтуерни програми да се създаде нов софтуерен продукт. В студиото учениците ще се обучават да работят практически със специализиран софтуер и в резултат да създават нов, свой софтуерен продукт. Изработените аудио-визуални учебни материали ще се съхраняват в специална "облачна библиотека" (в облака), до която ще имат достъп всички - учители, родители и ученици, и ще се използват за разнообразяване на преподаваното учебно съдържание. Освен това, облачната библиотека ще бъде използвана, когато на ученик се налага да отсъства от училище, за да не пропуска уроци, по време на ваканциите, при изготвяне на домашни работи и др. Известно е, че децата от малгинализираните групи много често изпитват сериозни затруднения при овладяване на учебното съдържание, което води до обезкуражаване и ранно отпадане от образователната система. Използването на разнообразни и интересни начини на неговото преподаване и поднасяне подпомага процеса на възприемане на учебния материал, а това води до подобряване на академичните резултати на учениците и успешното им преминаване в по-горен клас и по-горна образователна степен. В самия творчески процес по изготвяне на аудио-визуалните материали ще бъдат включвани и учениците от маргинализирани групи, с цел повишаване на техния интерес към учебните дисциплини. Студиото ще бъде използвано и в помощ на групите за занимания по интереси. В него ще се правят записи на Вокалното и Танцовото студио, ще бъдат записвани участниците в Клуб "Художествено слово". Ще бъде създаден онлайн канал за новини, в който сътрудници ще бъдат ученици, под ръководството на ръководителя на студиото. Каналът ще отразява както работата по проекта, така и дейността на двете партньорски училища. В студиото ще бъде заснет филм за реализирането на проекта, който ще бъде използван за популяризиране на дейностите и резултатите от тяхното осъществяване. Дейността предвижда оборудване на помещението за студио и назначаване на един учител - негов ръководител, на трудов договор. Дейността на аудио-визуалното студио ще се подпомага от ученици от гимназиален етап с интерес към работата с аудио-визуална техника. За дейността на студиото ще бъде изготвен подробен график в кой ден от седмицата, по колко часа каква дейност ще бъде реализирана.Дейността ще стартира през втория месец на проекта с подготовка на помещението за аудио-визуално студио. Вторият етап - назначаване на ръководител на студиото също ще се реализира през втория месец на проекта. Третият етап - закупуване на оборудване за дейността на студиото ще се реализира през третия месец на проекта. Четвъртият етап - същинската дейност на аудио-визуалното учебно студио ще стартира през третия месец на проекта. 24 364.97 23 071.67
Интегриране на електронни форми на обучение в образователния процес в СУ "Димитър Маринов" град Лом.: Развитието на съвременното общество често поставя редица предизвикателства пред хората, включително и пред образователните институции. Едно от тези предизвикателства е пандемията от COVID19, която постави българските училища в непредвидена ситуация, а именно - необходимостта от провеждане на обучението на учениците от разстояние, или дистанционно обучение. Тази извънредна ситуация показа, че училището се нуждае от спешно интегриране на електронни форми на обучение в образователния процес. Такъв процес вече започна в СУ "Димитър Маринов" град Лом, но е необходимо неговото разширяване и пълноценно реализиране. Особен проблем при въвеждане на електронни форми в образователния процес е невъзможността на учениците от маргинализирани групи да се включват пълноценно в дистанционното обучение, поради липсата на подходящи устройства (лаптоп, таблет) и Интернет свързаност. Проблемът, който се наблюдава при много ученици е липсата на умения да работят с определени програми, електронни образователни продукти и приложения. От друга страна, обаче, те одобряват този начин на работа и го намират за много по-интересен. Ученици, които не проявяват интерес към учебния процес в реалната класна стая, са много активни и ентусиазирани, когато са във виртуална класна стая. За успешното интегриране на електронни форми на обучение в образователния процес в СУ "Димитър Маринов" град Лом е необходимо да бъде подобрена и осъвременена материалната база в класните стаи. Целите, които тази дейност си поставя са чрез електронни комуникации учебната среда да се разшири, учебно-образователното пространство да излезе извън рамките на класната стая и по този начин да се подобри качеството на предоставяното образование на учениците. Елементи на образователната среда ще станат разнообразни уеб-базирани електронни обучителни средства (програмни продукти, цифрови артефакти в различни файлови формати, инструменти за изследване, проектиране, представяне, споделяне и т.н.) и съвременни устройства. Мобилността и достъпът до глобалната мрежа изискват активно усвояване от учениците и прилагане на компетентности, свързани с отговорно и етично онлайн поведение, гарантиращо сигурност и безопасност в кибер пространството. Това ще доведе и до подобряване на достъпа до качествено образование на деца и ученици от различни маргинализирани групи. Дейността цели, също така, учениците да придобият необходимата висока компетентност за работа с компютърни системи за електронно обучение, създаване на облачно хранилище с електронни образователни ресурси и интегриране на модулите за електронно обучение в учебните часове. 22 212.00 22 211.94

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).