Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project aims at putting into use a product innovation globally, creating market advantages for the candidate and thereby increasing its competitiveness and market performance. The project creates conditions for Smart Home platform marketing, which is own invention of the company CSD and is a superior alternative to the solutions on the world market by its significant improvements in terms of technical and functional characteristics as well as introduction of new ones. The company owns the copyright on the platform whose source code is ready and is in the stage of beta testing. The product innovation can be offered on the market as a service (Software as a Service - SaaS), allowing cost-effective, easy and rapid creation of a system for smart management of homes and buildings, as well as a locally installed solution for companies with large volumes of data requiring data to stay in their network. The innovativeness of the platform consists of the following key features: ability to store and process unlimited amounts of data; a Machine Learning System for data analyzes; training and self-study capacities and independent decision making; ability to work with different end devices. The system provides opportunity to comply with the European Commission standards for smart home applications - Smart Appliances REFerence ontology, whereas the application of the standard leads to additional resource efficiency. In terms of its usage, the innovation falls within the subject area of the Strategy for Smart Specialization: Mechatronics and Pure Technologies: Intelligent Systems: Smart homes, and, in addition to this it also belongs to the ICT and Informatics field: Big Data, Grid and Cloud Technologies, Web Applications. For the purpose of the innovative product’s marketing implementation the candidate will establish a Data Control Center in the town of Pleven, equipped with a set of fixed tangible and intangible assets – a technology cluster and specialized software.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ДНА - разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативния продукт - 1. Специализиран софтуер за демострационни IoT устройства-1бр.; 2. Специализиран софтуер за генериране на логически правила и тригери-1бр.; 3. Специализиран софтуер за комуникация с готови модули за вграждане-1бр.; Специализиран софтуер за мониторинг и диагностика-1бр.: В рамките на дейността ще бъдат възложени за разработване, тествани, придобити и внедрени специализирани софтуери - ДНА, необходими за пазарната реализация на разработения от кандидата иновативен продукт, както следва: 1. Специализиран софтуер за демострационни IoT устройства обезпечава демонстрационен процес, който да предхожда пряката продажба. Планираният за придобиване софтуер ще направи възможно да се демонстрира функционалността на цялата системата с голям набор от външни устройства, които управляват и/или измерват голям брой физични величини, като докаже, че обхватът на приложение на платформата е огромен и може да покрие разнообразни нужди. Също така софтуерът ще подпомогне да се представят и други иновативни характеристики на платформата - възможността за връзка и работа с различни крайни устройства, които вече клиента има или предпочита да придобие, както и възможността да работи с налични вече цялостни или частични решения за домашна автоматизация. 2. Специализиран софтуер за генериране на логически правила и тригери, които да позволят изпълнение на задачи, покриващи специфични изисквания на клиента. Чрез този софтуер ще се създават специфични индивидуални правила спрямо конкретни нужди и се постига максималното персонализиране на иновативния продукт. Платформата Smart Home съдържа разработени определен краен брой логически правила, задачи и тригери, които са въведени и ще се осъществяват спрямо конкретните нужди на клиента. Продуктът притежава функционална и технологична възможност за добавяне на неопределен брой допълнителни правила и задачи, чиято логическа последователност и алгоритъм трябва предварително да бъдат анализирани и създадени чрез специализирания софтуер. 3. Специализиран софтуер за комуникация с готови модули за вграждане. Платформата Smart Home притежава технологична и функционална възможност за работа с неопределен брой крайни устройства за автоматизация, на различни производители и с различни технически и функционални характеристики. Производителите и видовете крайни устройства постоянно нарастват на пазара и за да може да се покрие пълния спектър от потенциални за навлизане на пазара, е необходимо придобиване на специализиран софтуер за комуникация с готови модули за вграждане, който да комуникира с крайни устройства, да чете данни от тях като част от Центъра за управление на данни и при необходимост да ги подава на иновативната платформа. По този начин внедряваният нов продукт ще може да продължи да комуникира с всички налични устройства на пазара, като ще помага на клиенти с налична система за автоматизация да я надградят до "умна" система за управление. 4. Специализиран софтуер за мониторинг и диагностика на платформата, който ще позволява наблюдението и в реално време с оглед оптимално изпълнение на функциите и минимизиране на риска от колапс поради пренатоварване. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността, които гарантират прозрачно, отговорно и коректно изпълнение: подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно приложимата нормативна уредба (от 1 месец до 3 месец от изпълнение на проекта); сключване на договор за изпълнение (4 месец от изпълнение на проекта); изпълнение, доставка, изготвяне и подписване на ППП (от 4 месец до 18 месец от изпълнение на проекта), заприхождаване на актива в Инвентарна книга и/или Амортизационен план; инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Приемане на изпълнението, подписване на финален ППП (18 месец от изпълнение на проекта). За изпълнението на дейността ще бъдат прилагани следните подходи и методология на работа: сформиране на вътрешен екип за управление на проекта; провеждане на процедури за избор на изпълнители законосъобразно съгласно ЗУСЕСИФ; механизъм за наблюдение и вътрешен контрол; финансова и счетоводна отчетност; управление на рисковете; спазване на изискванията за публичност на ОПИК/ЕСИФ; спазване на изискванията за документиране и архивиране на проектната документация. 285 000.00 285 000.00
Придобиване на ДМА - ново оборудване, необходимо за внедряване в производство на иновативния продукт - Технологичен клъстер за съхранение и обработка на големи количества данни (Big data operational)-1бр.: В рамките на дейността ще бъде доставен, монтиран, тестван и въведен в експлоатация ДМА: Технологичен клъстер за съхранение и обработка на големи количества данни (Big data operational). Предвиденият за закупуване ДМА - Технологичен клъстер за съхранение и обработка на големи количества данни (Big data operational) е технологичната предпоставка за реализиране на иновативния продукт - платформа Smart Home. Една от иновативните характеристики на продукта е, че може да се предоставя като услуга (Software as a Service - SaaS), позволяваща евтино, лесно и бързо създаване на система за умно управление на дома и сградите, така и като локано инсталирано решение за компании с големи обеми данни с изискване данните им да не излизат от тяхната мрежа. Пазарната реализация на продукта като облачно базирана услуга може да се случи единствено чрез придобиването и функционирането на технологичния клъстер. Клъстерирането на необходимите сървърни конфигурации позволява те да работят като една система, която съхранява данните на няколко места, така че ако някой от сървърите отпадне (изгори, спре по някаква причина) данните да бъдат съхранени. Клъстерът позволява и добавянето на нови сървъри към него, без да се налага спиране и/или промяна на софтуера, така че да може да се разраства системата. Двете основни функции на клъстера са директно свързани с пазарната реализация на иновативния продукт - платформа Smart Home - осигуряване на сигурност на данните и непрекъсваемост на процесите при добавяне на допълнителен капацитет. Отделните клъстерни модули изпълняват следните специфични функции: модул за генериране на заявки към големи бази от данни – функционирането на платформата Smart Home предполага събиране, съхранение и обработка на огромно количество данни и се изисква наличие на лесен начин за достъп до точно определени данни; модул за четене/запис от/към големи бази от данни – дефинира строго определени начини на запис на данните в системата, които отговарят на цялостната логика на функциониране на системата; модул за анализиране на големи бази от данни – този модул е необходим, за да може да се анализират данните и е технологичната предпоставка за да функционира Machine Learning частта на платформата; модул за паралелно изпълнение на задачи с помощта на програмен език от високо ниво - този модул е необходим, за да може да се разпределят задачите върху различни сървъри от клъстера и така да се изпълняват по-бързо и да се оползотворява по-ефективно хардуера. по този начин се постига ресурсна ефективност, като върху една система (клъстер) работят много клиенти, които да използват на максимум хардуера. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността, които гарантират прозрачно, отговорно и коректно изпълнение: подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно приложимата нормативна уредба (от 7 месец до 9 месец от изпълнение на проекта); сключване на договор за изпълнение (9 месец от изпълнение на проекта ); доставка, изготвяне и подписване на ППП (от 9 месец до 18 месец от изпълнение на проекта), заприхождаване на актива в Инвентарна книга и/или Амортизационен план; инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Приемане на изпълнението, подписване на финален ППП ( 18 месец от изпълнение на проекта ). За изпълнението на дейността ще бъдат прилагани следните подходи и методология на работа: сформиране на вътрешен екип за управление на проекта; провеждане на процедури за избор на изпълнители законосъобразно съгласно ЗУСЕСИФ; механизъм за наблюдение и вътрешен контрол; финансова и счетоводна отчетност; управление на рисковете; спазване на изискванията за публичност на ОПИК/ЕСИФ; спазване на изискванията за документиране и архивиране на проектната документацията 80 196.00 73 949.26
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите - пазарно проучване -1бр.: В рамките на дейността се предвижда да бъде разработено пазарно проучване, което да детайлизира и фокусират маркетинговата стратегия на кандидата при внедряването на пазара на иновативния продукт - платформа Smart Home и да подпомогне изпълнението на заложения бизнес план, вкл. неговата адаптация спрямо промени на пазара в хода на реализацията на продукта. Въз основа на предоставените от външен изпълнител проучвания и анализи на пазара кандидатът ще формулира в детайли действията, които следва да бъдат предприети, с оглед успешното налагане на иновативния продукт на пазара (вкл. промоция, реклама, планиране на канали за комуникация с клиенти и др.). Към настоящия момент кандидатът е анализирал пазара на решения за автоматизация на дома и "умно" управление на дома, отчита предстоящите за въвеждане европейски стандарти в областта, както и тенденциите на основните конкуренти от пазара в САЩ и е разработил бизнес план, в който цената на предлагания продукт като облачно базирана услуга и локално инсталирано решение е конкурентна на пазара. По-детайлен анализ на клиентите и техните нагласи би допринесъл да прецизиране на прогнозираните в бизнес плана цени спрямо отделни групи потребители, промяна на трендовете в хода на изпълнение на проекта, като би подпомогнал успешното изпълнение на заложените прогнози в бизнес плана. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността, които гарантират прозрачно, отговорно и коректно изпълнение: подготовка на задание и избор на изпълнител без провеждане на процедура (от 4 месец 5 до месец от изпълнение на проекта); сключване на договор за изпълнение (6 месец от изпълнение на проекта); получаване на услугата и подписване на ППП (от 7 месец до 12 месец от изпълнение на проекта). За изпълнението на дейността ще бъдат прилагани следните подходи и методология на работа: сформиране на вътрешен екип за управление на проекта; провеждане на процедури за избор на изпълнители законосъобразно съгласно ЗУСЕСИФ; механизъм за наблюдение и вътрешен контрол финансова и счетоводна отчетност; управление на рисковете; спазване на изискванията за публичност на ОПИК/ЕСИФ; спазване на изискванията за документиране и архивиране на документацията. 20 000.00 19 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).