Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост: Предвидената дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в „ИТА България“ ЕООД, където работят 101 служители, като 19 от тях са над 54-годишна възраст, а 4 са хора с увреждания. Стратегията за развитие на предприятието е да се разширява, да увеличава пазарния си дял и асортимента от предлаганите продукти и услуги. Към момента компанията прилага собствени методи за управление на човешките ресурси, но във връзка с планираното възходящо развитие на „ИТА България“ ЕООД се предвиждат увеличаване на числеността на персонала, промени от организационен характер с цел повишаване на производителността на предприятието, наличие на голям брой служители на различна възраст и трудоспособност и с различни кариерни потребности. Това крие и определени рискове и нужди при управлението на човешките ресурси:
- големият брой персонал предполага чести отсъствия от работното място на част от служителите, което налага необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и ротация на работното място
- наличието на служители над 54 години изисква въвеждане на практики за удължаване на професионалния им живот - различните кариерни потребности на служителите изискват въвеждане на нови мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот
- увеличаването на персонала води до необходимост от въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.
Всичко това обуславя необходимостта от разработването и практическото въвеждане на нова, съобразена с нуждите на работниците и служителите, Стратегия за управление на човешките ресурси, която да включва следните мерки и елементи:
1.Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждане на гъвкави форми на заетост
2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастници служители над 54 години
3.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието
4.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот
5. Адаптиране на познанията, уменията и квалификацията на мениджърския екип и на работната сила към променливите условия в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност
6.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива
7.Методи и начини за практическото приложение на заложените в Стратегията цели и мерки за управление на човешките ресурси.
Основната цел на предвидената за разработване и практическо въвеждане стартегия е да създаде иновативни модели за организация на труда и усъвършенствана система за развитие на човешките ресурси, които да създадат предпоставки за успешно съвместяване на професионалния и семейния живот на работниците и служителите, удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, нови практики за обезпечаване на човешки ресурси и др.
Освен разработването на Стратегията за управление на човешките ресурси, допълнително в рамките на настоящата дейност се предвиждат и реални мерки за практическото й осъществяване, като с приоритет ще бъдат реализирани следните две поддейности:
1. Оптимизарани работни процеси в дружеството чрез въведени гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот;
2. Въведени практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - създадена мрежа “между поколенията” с цел плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият натрупаните от по- възрастните работници ценен опит и експертиза. |
19 500.00
|
18 360.00
|
Осигуряване на средства за колективна защита за работниците и служителите в "ИТА България" ЕООД: Настоящата дейност предвижда осигуряване на средства за колективна защита (СКЗ) за работниците и служителите в „ИТА България“ ЕООД - пожароизвестителна инсталация и подвижна аспирация (прахоуловители и прахоулавящи вентилатори).
Към настоящия момент компанията е покрила задължителните изисквания, свързани с риска от пожар - провеждане на профилактика, на специализирани обучения по пожарна безопасност, периодичен контрол на противопожарното оборудване и др. За да се затвори цикъла от превантивни мерки при риска от пожар и взрив, дружеството трябва да изгради пожароизвеститлна инсталация. По този начин, ще се сведат до минимум преките и косвени щети преимуществено за работниците и служителите на „ИТА България“ ЕООД. Според необходимостта от надграждане на съществуващите условия за пожарна безопасност, компанията предвижда да внедри средство за колективна защита-закупуване, инсталиране и въвеждане в експлоатация на пожароизвестителна инсталация.
Основни рискове:
-Резки масивни промени в захранването и консумирането на енергия, прекъсване на електричеството
-Човешка небрежност
-Лесно запалим производствен материал- суха дървесина
-Повече хора загиват от вдишването на дим, отколкото от самите пламъци, така че бързото информиране на персонала и извеждането от засегнатите зони е от изключително значение за безопасността им.
Производствената дейност е изключително рискова, ето защо ранното сигнализиране и откриване на пожари е първата стъпка, към която компанията се стреми. Задължителен елемент със справянето с риска от пожари е своевременно оповестяване. Когато има една добре изградена пожароизвестителна инсталация и е разположена на точните и стратегически места, ще може да се реагира адекватно и бързо.
В рамките на настоящата дейност се предвижда и закупуване на локална/подвижна аспирация (прахоуловители-6 бр. и прахоулавящи вентилатори-5 бр.). Производственият процес е свързан с генерирането на голямо количество отпадъчен дървен материал, който се разпръсква във въздуха при извършването на работните операции и причинява редица рискове за здравето и безопасността на работниците. Прахоуловителят е предназначен да събира отпадъчни дървесни стърготини и трици директно от дървообработващите машини. Прахоулавящият вентилатор изсмуква и отвежда на разстояние от 30 метра както отпадъчни дървесни стърготини и трици от дървообработващите машини, така и вредни газове, дим и изпарения. Описаните съоръжения представляват напълно подвижни локални аспиратори, които безупречно събират всички отпадъци и филтрират въздуха. Те са компактни и се поставят в производствените цехове в непосредствена близост до дървообработващите машини и не позволяват на отпадъчните дървесини и трици да попадат във въздуха. Подвижността на прахоуловителите и прахоулавящите вентилатори е преимущество от голямо значение, защото реално могат да се поставят до различни машини, в зависимост от натоварването им и потребностите за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Заложената локална аспирация ще осигури покриване на едни от основните рискове, а именно: защита от прах, защита от неблагоприятен микроклимат, защита от биологични агенти в работната среда, както и защита от пожар (дървесните трици и стърготини са много лесно запалими).
Реализирането на настоящата дейност ще доведе до усъвършенстване и надграждане на условията на труд в „ИТА България“ ЕООД и ще подобри професионалния и здравния статус на работната сила чрез осъществяване на превантивен контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място.
ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ:
1. Избор на доставчик/ изпълнител съгласно процедурите и изискванията в ПМС №118/2014 г.;
2. Сключване на договор/и за доставка/изпълнение;
3. Плащане на фактура/и по договор/и;
4. Подписване на приемо-предавателен/ни протокол/и;
5. Изградена и въведена в експлоатация пожароизвестителна система;
6. Доставена и въведена в екплоатация локална/подвижна аспирация; |
16 950.00
|
16 820.00
|
Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в "ИТА България" ЕООД: Специалното работно облекло и необходимите ЛПС съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работа. Предвижда се да се осигурят по 1 бр. зимен комплект (ЗК) и 1 бр. летен комплект (ЛК) СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО и по 1 бр. от изброените ЛПС-та(освен описаните с по-кратък/еднократен срок на износване) само за производствения персонал, т.е. за 99 души (от общо 101 души общ персонал), разпределени в описаните групи длъжности:
НАЧАЛНИК ЦЕХ ,ТЕХНИЧЕСКИ СЕКРЕТАР,ОРГАНИЗАТОР ПРОИЗВОДСТВО
1.ЗК-ватирано зимно яке, водо, студо и ветроустойчива защита,дишаща мембрана,ватиран полугащеризон,памучна блуза с дълъг ръкав от кардирано трико,шапка
2.ЛК-водонепромокаем дишащ софтшел, панталон,тениска с якичка,шапка
3.ЛПС
-Зимни обувки- цели от водоотблъскваща естествена кожа, подплата от естествена кожа и дишащ текстил,абсорбира и освобождава излишната влага, анатомична, алуминиево бомбе, неметална пластина
-Летни обувки -половинки от водоотблъскваща кожа,дишаща подплата,стелка от мек полиуретан,абсорбираща влагата, антибактериална, алуминиево бомбе,неметална пластина
-Водозащитни ръкавици
- Антифони
МАШИНЕН ОПЕРАТОР ДЪРВООБРАБОТВАНЕ
1.ЗК- полугащеризон и яке ватирани и промазани водоотблъскващи, блуза с дълъг ръкав от кардирано трико, шапка промазана тип ушанка
2.ЛК-полугащеризон,яке,къс панталон, тениска и шапка с козирка
3.ЛПС:
-Зимни обувки- цели от водоотблъскваща естествена кожа, подплата от естествена кожа и дишащ текстил,абсорбира и освобождава излишната влага, анатомична, алуминиево бомбе, неметална пластина
-Летни обувки -половинки от водоотблъскваща кожа,дишаща подплата,стелка от мек полиуретан,абсорбираща влагата, антибактериална, алуминиево бомбе,неметална пластина
-Защитни ръкавици
-Защитни очила
-Антифони
-Противопрахови маски.
-Профилна полумаска със слой активен въглен с клапа
МЕХАНИК / НАСТРОЙЧИК
1.ЗК- полугащеризон и яке, памучна блуза с дълъг ръкав, топла шапка трико
2.ЛК-полугащеризон,яке,къс панталон, тениска и шапка с козирка
3.ЛПС
-Зимни обувки с метално бомбе-цели от водоотблъскващ набук и текстил,антибактериална, непромокаема, абсорбираща подплата, подвижна, абсорбираща влагата стелка, композитно бомбе, неметална пластина, противохлъзгащо ходило
-Летни обувки-половинки от микрофибър и кожа,дишаща подплата, абсорбираща влагата,неметална пластина ходило от каучук
-Защитни ръкавици
-Предпазен лицев шлем-поликарбонатен щит с козирка,сменяем визор
-Антифони
ЕЛТЕХНИК
1.ЗК- полугащеризон и яке,памучна блуза с дълъг ръкав,кардирано трико,топла шапка трико
2.ЛК- полугащеризон и яке от антистатичен памучен плат пробан, памучна тениска,шапка
3.ЛПС
-Зимни обувки – диелектрични боти
-Летни обувки – диелектрични
-Защитни ръкавици – диелектрични
-Антифони
МОТОКАРИСТ
1.ЗК- полугащеризон и яке ватирани и промазани водоотблъскващи, блуза с дълъг ръкав от кардирано трико, шапка промазана тип ушанка
2 ЛК-масло и водоустойчиво яке и полугащеризон със светлоотразителни ленти, памучна тениска,шапка
3.ЛПС
-Зимни обувки-цели от водоотблъскваща естествена кожа със светлотразителни елементи, абсорбираща подплата, подвижна, абсорбираща влагата стелка, композитно бомбе, неметална пластина, противохлъзгащо ходило
-Летни обувки - от микрофибър,дишаща подплата, абсорбираща влагата,композитно бомбе,неметална пластина, ходило от каучук
-Защитни ръкавици
-Антифони
ОГНЯР
1.ЗК- полугащеризон и яке,памучна блуза с дълъг ръкав,кардирано трико,топла шапка трико
2.ЛК-полугащеризон и яке от антистатичен памучен плат пробан против горимост, памучна тениска,шапка
3.ЛПС
-Зимни обувки-цели от водоотблъскваща естествена кожа със светлотразителни елементи, абсорбираща подплата, подвижна, абсорбираща влагата стелка, композитно бомбе, неметална пластина, противохлъзгащо ходило
-Летни обувки - от микрофибър,дишаща подплата, абсорбираща влагата,композитно бомбе,неметална пластина, ходило от каучук
-Защитни ръкавици
-Защитни очила
-Антифони |
55 000.00
|
54 853.62
|
Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще се бъдат възложени за оперативно изпълнение на на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта.
Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от Кремена Райкова - експерт с доказан опит. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. Всички разходи за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента.
ЕТАПИ:
1. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от експертите от външния изпълнител по отношение на техническия мониторинг и по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати.
2. Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта.
|
7 333.33
|
7 200.00
|
Информиране и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския паралмент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рaйони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията.
Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно:
• Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му;
• Две информационни табели с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити - в административния офис на фирмата, в производствената база на дружеството.
• Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидено за закупуване по проекта.
Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянните информационни табели, които ще бъдат изработени, ще бъдат поставени на видно място пред обекти на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването и обзавеждането, които са предвидени да се закупят в рамките на проекта.
ЕТАПИ:
1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност;
2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта;
3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационните табели;
4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването и обзавеждането, закупени по настоящия проект;
5. Поставяне на видно място на информационните табели;
6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта.
|
1 600.00
|
1 550.00
|