Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main activity of "ITA Bulgaria" Ltd. has been manufacturing wood products. The company's production is export-oriented and tailored entirely to environmental protection. The management team of the company is convinced that safety and health are a major concern for employers, especially if they want to compete on the European and world market, to apply modern principles of management based on corporate social responsibility. The company operates in full accordance with the provisions of Bulgarian legislation and comply with generally accepted standards of safety and health at work.

The project aims to upgrade operations performed so far on providing safe and healthy conditions of work and plans the following activities:
1. Development, adaptation and introduction of a system for human resources development, incl. opportunities for flexible forms of employment and job rotation.
2.Provide safe and healthy working conditions, improve work and health status of employees

The target group of the project proposal involves all 101 employees employed in "ITA Bulgaria" EOOD, divided into main categories: administration, management personnel and personnel engaged in production. Given that the company is a company employing high level of safety and health at work (already implemented a project on "Safe Work" OPHRD 2007-2013.) Expectations and attitudes of its activities in this area are high.

This project will complement activities carried out to date and will provide an opportunity to reach the maximum level of safety would help prevent accidents, reduce the cost of absenteeism from work and treatment of staff and last but not least will build on the efforts of management in the direction of providing a safe and healthy working conditions for workers and the promotion of the seriousness and importance of this kind of activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост: Предвидената дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в „ИТА България“ ЕООД, където работят 101 служители, като 19 от тях са над 54-годишна възраст, а 4 са хора с увреждания. Стратегията за развитие на предприятието е да се разширява, да увеличава пазарния си дял и асортимента от предлаганите продукти и услуги. Към момента компанията прилага собствени методи за управление на човешките ресурси, но във връзка с планираното възходящо развитие на „ИТА България“ ЕООД се предвиждат увеличаване на числеността на персонала, промени от организационен характер с цел повишаване на производителността на предприятието, наличие на голям брой служители на различна възраст и трудоспособност и с различни кариерни потребности. Това крие и определени рискове и нужди при управлението на човешките ресурси: - големият брой персонал предполага чести отсъствия от работното място на част от служителите, което налага необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и ротация на работното място - наличието на служители над 54 години изисква въвеждане на практики за удължаване на професионалния им живот - различните кариерни потребности на служителите изискват въвеждане на нови мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот - увеличаването на персонала води до необходимост от въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Всичко това обуславя необходимостта от разработването и практическото въвеждане на нова, съобразена с нуждите на работниците и служителите, Стратегия за управление на човешките ресурси, която да включва следните мерки и елементи: 1.Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждане на гъвкави форми на заетост 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастници служители над 54 години 3.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието 4.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот 5. Адаптиране на познанията, уменията и квалификацията на мениджърския екип и на работната сила към променливите условия в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност 6.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива 7.Методи и начини за практическото приложение на заложените в Стратегията цели и мерки за управление на човешките ресурси. Основната цел на предвидената за разработване и практическо въвеждане стартегия е да създаде иновативни модели за организация на труда и усъвършенствана система за развитие на човешките ресурси, които да създадат предпоставки за успешно съвместяване на професионалния и семейния живот на работниците и служителите, удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, нови практики за обезпечаване на човешки ресурси и др. Освен разработването на Стратегията за управление на човешките ресурси, допълнително в рамките на настоящата дейност се предвиждат и реални мерки за практическото й осъществяване, като с приоритет ще бъдат реализирани следните две поддейности: 1. Оптимизарани работни процеси в дружеството чрез въведени гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; 2. Въведени практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - създадена мрежа “между поколенията” с цел плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият натрупаните от по- възрастните работници ценен опит и експертиза. 19 500.00 18 360.00
Осигуряване на средства за колективна защита за работниците и служителите в "ИТА България" ЕООД: Настоящата дейност предвижда осигуряване на средства за колективна защита (СКЗ) за работниците и служителите в „ИТА България“ ЕООД - пожароизвестителна инсталация и подвижна аспирация (прахоуловители и прахоулавящи вентилатори). Към настоящия момент компанията е покрила задължителните изисквания, свързани с риска от пожар - провеждане на профилактика, на специализирани обучения по пожарна безопасност, периодичен контрол на противопожарното оборудване и др. За да се затвори цикъла от превантивни мерки при риска от пожар и взрив, дружеството трябва да изгради пожароизвеститлна инсталация. По този начин, ще се сведат до минимум преките и косвени щети преимуществено за работниците и служителите на „ИТА България“ ЕООД. Според необходимостта от надграждане на съществуващите условия за пожарна безопасност, компанията предвижда да внедри средство за колективна защита-закупуване, инсталиране и въвеждане в експлоатация на пожароизвестителна инсталация. Основни рискове: -Резки масивни промени в захранването и консумирането на енергия, прекъсване на електричеството -Човешка небрежност -Лесно запалим производствен материал- суха дървесина -Повече хора загиват от вдишването на дим, отколкото от самите пламъци, така че бързото информиране на персонала и извеждането от засегнатите зони е от изключително значение за безопасността им. Производствената дейност е изключително рискова, ето защо ранното сигнализиране и откриване на пожари е първата стъпка, към която компанията се стреми. Задължителен елемент със справянето с риска от пожари е своевременно оповестяване. Когато има една добре изградена пожароизвестителна инсталация и е разположена на точните и стратегически места, ще може да се реагира адекватно и бързо. В рамките на настоящата дейност се предвижда и закупуване на локална/подвижна аспирация (прахоуловители-6 бр. и прахоулавящи вентилатори-5 бр.). Производственият процес е свързан с генерирането на голямо количество отпадъчен дървен материал, който се разпръсква във въздуха при извършването на работните операции и причинява редица рискове за здравето и безопасността на работниците. Прахоуловителят е предназначен да събира отпадъчни дървесни стърготини и трици директно от дървообработващите машини. Прахоулавящият вентилатор изсмуква и отвежда на разстояние от 30 метра както отпадъчни дървесни стърготини и трици от дървообработващите машини, така и вредни газове, дим и изпарения. Описаните съоръжения представляват напълно подвижни локални аспиратори, които безупречно събират всички отпадъци и филтрират въздуха. Те са компактни и се поставят в производствените цехове в непосредствена близост до дървообработващите машини и не позволяват на отпадъчните дървесини и трици да попадат във въздуха. Подвижността на прахоуловителите и прахоулавящите вентилатори е преимущество от голямо значение, защото реално могат да се поставят до различни машини, в зависимост от натоварването им и потребностите за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Заложената локална аспирация ще осигури покриване на едни от основните рискове, а именно: защита от прах, защита от неблагоприятен микроклимат, защита от биологични агенти в работната среда, както и защита от пожар (дървесните трици и стърготини са много лесно запалими). Реализирането на настоящата дейност ще доведе до усъвършенстване и надграждане на условията на труд в „ИТА България“ ЕООД и ще подобри професионалния и здравния статус на работната сила чрез осъществяване на превантивен контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. Избор на доставчик/ изпълнител съгласно процедурите и изискванията в ПМС №118/2014 г.; 2. Сключване на договор/и за доставка/изпълнение; 3. Плащане на фактура/и по договор/и; 4. Подписване на приемо-предавателен/ни протокол/и; 5. Изградена и въведена в експлоатация пожароизвестителна система; 6. Доставена и въведена в екплоатация локална/подвижна аспирация; 16 950.00 16 820.00
Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в "ИТА България" ЕООД: Специалното работно облекло и необходимите ЛПС съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работа. Предвижда се да се осигурят по 1 бр. зимен комплект (ЗК) и 1 бр. летен комплект (ЛК) СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО и по 1 бр. от изброените ЛПС-та(освен описаните с по-кратък/еднократен срок на износване) само за производствения персонал, т.е. за 99 души (от общо 101 души общ персонал), разпределени в описаните групи длъжности: НАЧАЛНИК ЦЕХ ,ТЕХНИЧЕСКИ СЕКРЕТАР,ОРГАНИЗАТОР ПРОИЗВОДСТВО 1.ЗК-ватирано зимно яке, водо, студо и ветроустойчива защита,дишаща мембрана,ватиран полугащеризон,памучна блуза с дълъг ръкав от кардирано трико,шапка 2.ЛК-водонепромокаем дишащ софтшел, панталон,тениска с якичка,шапка 3.ЛПС -Зимни обувки- цели от водоотблъскваща естествена кожа, подплата от естествена кожа и дишащ текстил,абсорбира и освобождава излишната влага, анатомична, алуминиево бомбе, неметална пластина -Летни обувки -половинки от водоотблъскваща кожа,дишаща подплата,стелка от мек полиуретан,абсорбираща влагата, антибактериална, алуминиево бомбе,неметална пластина -Водозащитни ръкавици - Антифони МАШИНЕН ОПЕРАТОР ДЪРВООБРАБОТВАНЕ 1.ЗК- полугащеризон и яке ватирани и промазани водоотблъскващи, блуза с дълъг ръкав от кардирано трико, шапка промазана тип ушанка 2.ЛК-полугащеризон,яке,къс панталон, тениска и шапка с козирка 3.ЛПС: -Зимни обувки- цели от водоотблъскваща естествена кожа, подплата от естествена кожа и дишащ текстил,абсорбира и освобождава излишната влага, анатомична, алуминиево бомбе, неметална пластина -Летни обувки -половинки от водоотблъскваща кожа,дишаща подплата,стелка от мек полиуретан,абсорбираща влагата, антибактериална, алуминиево бомбе,неметална пластина -Защитни ръкавици -Защитни очила -Антифони -Противопрахови маски. -Профилна полумаска със слой активен въглен с клапа МЕХАНИК / НАСТРОЙЧИК 1.ЗК- полугащеризон и яке, памучна блуза с дълъг ръкав, топла шапка трико 2.ЛК-полугащеризон,яке,къс панталон, тениска и шапка с козирка 3.ЛПС -Зимни обувки с метално бомбе-цели от водоотблъскващ набук и текстил,антибактериална, непромокаема, абсорбираща подплата, подвижна, абсорбираща влагата стелка, композитно бомбе, неметална пластина, противохлъзгащо ходило -Летни обувки-половинки от микрофибър и кожа,дишаща подплата, абсорбираща влагата,неметална пластина ходило от каучук -Защитни ръкавици -Предпазен лицев шлем-поликарбонатен щит с козирка,сменяем визор -Антифони ЕЛТЕХНИК 1.ЗК- полугащеризон и яке,памучна блуза с дълъг ръкав,кардирано трико,топла шапка трико 2.ЛК- полугащеризон и яке от антистатичен памучен плат пробан, памучна тениска,шапка 3.ЛПС -Зимни обувки – диелектрични боти -Летни обувки – диелектрични -Защитни ръкавици – диелектрични -Антифони МОТОКАРИСТ 1.ЗК- полугащеризон и яке ватирани и промазани водоотблъскващи, блуза с дълъг ръкав от кардирано трико, шапка промазана тип ушанка 2 ЛК-масло и водоустойчиво яке и полугащеризон със светлоотразителни ленти, памучна тениска,шапка 3.ЛПС -Зимни обувки-цели от водоотблъскваща естествена кожа със светлотразителни елементи, абсорбираща подплата, подвижна, абсорбираща влагата стелка, композитно бомбе, неметална пластина, противохлъзгащо ходило -Летни обувки - от микрофибър,дишаща подплата, абсорбираща влагата,композитно бомбе,неметална пластина, ходило от каучук -Защитни ръкавици -Антифони ОГНЯР 1.ЗК- полугащеризон и яке,памучна блуза с дълъг ръкав,кардирано трико,топла шапка трико 2.ЛК-полугащеризон и яке от антистатичен памучен плат пробан против горимост, памучна тениска,шапка 3.ЛПС -Зимни обувки-цели от водоотблъскваща естествена кожа със светлотразителни елементи, абсорбираща подплата, подвижна, абсорбираща влагата стелка, композитно бомбе, неметална пластина, противохлъзгащо ходило -Летни обувки - от микрофибър,дишаща подплата, абсорбираща влагата,композитно бомбе,неметална пластина, ходило от каучук -Защитни ръкавици -Защитни очила -Антифони 55 000.00 54 853.62
Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще се бъдат възложени за оперативно изпълнение на на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта. Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от Кремена Райкова - експерт с доказан опит. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. Всички разходи за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента. ЕТАПИ: 1. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от експертите от външния изпълнител по отношение на техническия мониторинг и по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати. 2. Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта. 7 333.33 7 200.00
Информиране и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския паралмент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рaйони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: • Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му; • Две информационни табели с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити - в административния офис на фирмата, в производствената база на дружеството. • Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидено за закупуване по проекта. Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянните информационни табели, които ще бъдат изработени, ще бъдат поставени на видно място пред обекти на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването и обзавеждането, които са предвидени да се закупят в рамките на проекта. ЕТАПИ: 1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност; 2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта; 3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационните табели; 4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването и обзавеждането, закупени по настоящия проект; 5. Поставяне на видно място на информационните табели; 6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта. 1 600.00 1 550.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).