Клуб "Родна реч омайна сладка..." - иновативно обучение по българския език.: 1.1. Допълнително обучение по български език
Голяма част от децата с ромски произход, обучаващи се в детската градина, изпитват затруднения при изразяване на български език. С цел да се преодолеят тези проблеми и да се подпомогне по-лесната им социализация при постъпването им в първи клас, се предвижда допълнителна работа за преодоляване на пропуските по езика. Научно доказано е, че четенето развива въображението и помага за научаването на думи, изрази и цял един език, за това чрез платформата - те ще слушат речта.
Ще бъде проведено допълнително обучение по български език, като децата ще бъдат разделени в три групи с оглед на разпределението им в партньорските организации. (общо 30 деца). За всяка група ще отговаря отделен ръководител. Продължителността на обучението предвидено за всяка група е 40 астрономически часа.
Доброто владеене на официалния език е задължително условия, без което интеграцията на децата от етническите малцинства би била невъзможна. За целта се предвижда в процеса на обучение да се работи за:
- овладяване и прилагане на книжовните форми на българския език в процеса на ежедневно общуване;
- обогатяване на детския речник чрез преразкази на литературни творби подпомагане използването на точна употреба на думите в процеса на комуникация
- развитие на свързаната реч на детето и осъществяване на подготовка за четене и писане.
С цел обучението да постигне устойчиви резултати се предвижда да бъдат проведени няколко открити урока, на които да бъдат поканени родители и представители на местната общност. Ефекта от платформата в тази дейност ще бъде поразителен,защото във всеки един момент децата и родителите и всички останали заинтересовани страни ще могат да присъстват на открити уроци в реално време.Това е голямо предимство и добра възможност да бъдем в " час " с развитието на нашите деца.
1.2. Допълнителни занятия за правата на детето
Децата от предучилищните групи и тези в начален етап от 3 до 6 години, ще бъдат обхванати с допълнителни занимания за правата на детето. Темата е актуална и поражда възможности за дискусии. По време на занятията ще се обсъждат темите за закрила и грижа за децата, правото на общуване с връстници, родители и общество, човешка идентичност, правото да получават основни нужди като храна, образование, здравеопазване и др.
В дейността ще бъдат обхванати общо 100 деца от различни етноси вкл. и български с цел постигане на положително влияние върху процеса на интеграция и етническа толерантност. Занятията ще бъдат проведени в 10 групи. Ще се водят чрез видео уроци и презентации и дискусии, за тази дейност ще бъдат ангажирани двама преподавателя. |
23 300.00
|
23 255.13
|
Клуб "Здраве и хигиена ".: Дейността е насочена към популяризиране на здравните и хигиенните норми сред етническите малцинства. Това е в основата за успешна интеграция в останалите социални структури.Сред идеите за личността на ХХІ век основателно се приема необходимостта от формиране на здравословен стил на живот. Поради това националната здравна политика у нас трябва да е насочена към профилактика на заболяванията и подобряване на здравето, да е свързана с оздравяване на околната среда и утвърждаване на здравето като ценност. Повишаването на здравната култура и информираност, подобряването на здравето на тази етническа група е важен индикатор за способността на държавните институции да поставят за решение и да постигнат позитивна промяна при решаването на остър социален проблем. Това е предизвикателство пред съвременното общество да препотвърдят, че приемат, утвърждават и защитават ценността на живота и равенството на хората като основни нравствени, хуманитарни и социални ценности.
Толерантността трябва да се демонстрира на всички нива,не трябва децата на България да мислят,че всички сме различни .Етносът и религията не са отличителни белези,те не са проблем за обществото те са дълбоко вкоренен предразсъдък на слабите хора.Толерантност е синоним на добродетел,за всеки които я притежава. Клуба ще се проведе 50% интерактивно и 50% практически инициативи.
За преодоляване на пропуските в здравното образование на представителите на ромския етнос, се предвижда да се проведат следните дейности:
• Провеждане на образователни игри за децата – дейността е насочена към подобряване на хигиенните навици. Предвижда се да бъдат организирани тематични дни на здравето, по време на които децата ще затвърждават своите здравословни навици за добра лична хигиена.
• Работа с децата за превенция на вредните навици. Предвижда се да бъдат проведени срещи, консултации и допълнителни занимания с децата от малцинствените групи по проблемите на лошите здравословни навици,хранене и др.
• Срещи-дискусии с родители - повишаване на тяхната информираност относно здравните рискове при децата и значението на добрата лична хигиена за доброто личностно развитие и социална интеграция
Ще бъдат проведени 40 астрономически часа , за 10 смесени групи, разделени в двете детски градини по 5 групи.
|
24 190.00
|
24 136.02
|
Клуб „Театър” - демонстрaция на индивидуалност.: Основната цел на клуба е изграждане на мултиетнически екип, който чрез средствата на театъра и сценичните изкуства да популяризира общите и специфичните черти в народното творчество на етническите малцинства в България. В процеса на работа ще се създадат възможности за разгръщане творческия потенциал на децата, както и изграждане на нравствени ценности като приятелство, толерантност и приемане на различните.Чрез възможностите на видео уроците и видео обучението ще презентираме на децата различни произведения от световната и национална сцена,по този начин ще обогати тяхната обща култура относно театралната практика и ще им даден възможност да изградят кумирен образ на техен любими герой. Участие ще вземат 20 деца на възраст от 3 до 6 г. Участниците ще бъдат разделени в 2 групи по 10 деца в 2 детски градини . Продължителността на занятията на всяка група е 40 астрономически часа.
|
34 480.00
|
50 970.13
|
Клуб „Различията на културите” с четири секции
: Дейността ще се реализира в детската градина . Тя включва елементи от традициите, занаятите, приказния и музикален фолклор, историята, бита и културата на българския и ромския етнос. Ще бъдат създадени:
4.1. Секция „Детски занаяти”
Ще бъдат организирани специални занаятчийски ателиета, в които ще бъдат представени различни традиционни занаяти. Ще има специални детски работилници, в които децата саморъчно ще работят с различни материали при изработването на битови предмети, коледен реквизит, картички, мартеници, боядисване на яйца, украса на чинийки, вази и др. Част от материалите, които ще бъдат използвани ще са от отпадъци и вторични суровини. По този начин ще се обърне внимание на проблемите на околната среда и ще се създаде отговорно отношение сред децата. Чрез интерактивната платформа ще запознаем децата с вредата която човека причинява на природата с начините и методите за добри и лоши практики за украса.Защо трябва да рециклираме отпадаците,защо трябва да събираме разделно боклука и до какво води това.
Учениците от секция „Детски знания” ще подготвят Календар на празниците – съпоставка между българските и ромските празници, който ще бъде отпечатан в тираж 100 бр. и ще бъде разпространен между ученици и местата общност.
Заниманията ще се провеждат в рамките на астрономически часа, като ще бъдат сформирани две групи, по една в двете партньорски организации, общия брой часове е 40 за всяка група.
4.2. Секция „Вокална група”
Колкото повече се познава фолклора на един народ, толкова по-добре се познава самия него. Предвиденото е изучаване на фолклорни песни, което ще даде възможност на децата не само да подобрят комуникацията по между си, но и да опознаят един различен светоглед и ценностна система. Така в условия на музика и песни ще се изгради толерантно отношение, ще се спомогне за преодоляване на предразсъдъците и ще се създадат нови приятелства.
Дейността ще се осъществи в рамките на 40 астрономически часа. Предвижда се формирането на две вокални групи по 10 (общо 20)деца за всяка група. по една група и в двете градини.
4.3. Секция „Спортни танци”
За формиране на толерантно отношение не е достатъчно само да се приемат различията, но и да се изтъкват и приликите. Затова се предвижда да се организира обучение по спортни танци, в което да участват деца от българския и ромския етнос. Работейки заедно по усвояване на нови знания и умения, децата ще установят, че не са толкова различни и ще възприемат своите връстници според уменията им, а не според етническата им принадлежност.
Заниманията ще се провеждат в рамките на 40 астрономически часа, като ще бъдат сформирани две групи, по една в двете партньорски организации.
4.4. Секция „Народни танци”
Изучаването на фолклорните празници и традиции ще даде възможност на децата и учениците да опознаят богатия фолклорен свят на българския и ромския етнос. Чрез включването на широк кръг от дейности – слушане, разказване и съчиняване на приказки, предания и легенди, възпроизвеждане на празници, пеене на песни, съчиняване на ритмични съпроводи и импровизация на танцови движения, децата ще се научат да оценяват своите връстници според способностите им, а не според етническата им принадлежност. По този начин, в детската градина и училището ще се изгради атмосфера на толерантност, уважение към различните и ще се преодолеят наложените стереотипи към ромската общност.
Заниманията ще се провеждат в рамките на 40 астрономически часа, като ще бъдат сформирани две групи, по една в двете партньорски организации.
Постигнатите резултати от дейността на клуб „Различията на културата” ще се представят на заключителен празник „Ден на етноса – да се опознае и живеем заедно” (6 месец), като част от кампанията за толерантност. С цел популяризиране на постигнатите резултати ще бъдат отправени покани към представителите на местните медии за отразяване на събитието, ще бъдат поканени и родители и общественици.
|
41 050.00
|
40 677.12
|
Клуб „За нашата планета Земя”: Детската градина е първото звено в образователната система и поради тази причина съвременните условия налагат да се усъвършенстват подходите за развитие на детската личност. Днешното дете расте в твърде динамична обкръжаваща го действителност, към която проявява подчертан интерес. Ограниченият му социален и познавателен опит затруднява процеса на адаптирането и приобщаването му към все по-сложните и противоречиви явления в нея, затова задачи, които си поставя клуба са насочени към:
- Развие у децата правилно и природосъобразно отношение към заобикалящият ги свят;
- Възпитаване на умение за наблюдателност и естетически вкус;
- Подпомогне осмислянето на закономерностите в природата и необходимостта от опазването й чиста;
- Формиране на навици и умения за природосъобразен начин на живот;
Основните дейности ще обхванат децата от детската градина и са насочени към:
• провеждане на беседа с децата на тема „Разделно събиране на боклука”
• изработване на контейнери за разделно събиране на отпадъците за всички групи в детските градини , като за целта ще бъдат използвани материали от вторични суровини;
• организиране и провеждане на конкурс за детско творчество на тема „Жива Чистота”
• организиране и подреждане на кът на екологичното възпитание в детската градина „За чист глобален дом”
• организиране на „Да изчистим днес" когато ще се извърши почистване на около дворното пространство на учебните заведения. За участие ще бъдат поканени и родителите. |
20 130.00
|
20 082.87
|
Информационна кампания - дигитални конференции и кръгли маси . : По време на тази дейност се предвижда размяна на опит и беседи във връзка с проблемите на българските роми. Ще бъдат осъществени следните инициативи:
1. Начална конференция
Целта на конференцията е информиране за културното многообразие и трайно разбирателство между всички хора от различни културни, национални или етнически принадлежности. Друга цел на конференцията е премахване на предразсъдъците и нетолерантното отношение към хората с различна етническа принадлежност. Дейността ще се проведе съвместно с представители на местните медии.Ще бъде направена Power Point презентация по темата. Предвижда се участие да вземат 50 участника.
2. Провеждане на среща-дискусия на тема: „Методи за решаване на етнически конфликти”.
За целите на срещата ще бъдат поканени представители от различни етноси и малцинствени групи. Дискусията ще се проведе в конферентна зала в област Видин. Ще присъстват деца,родители и преподаватели от детската градина. Ще бъдат поканени представители от професионални гимназии и средни общообразователни училища от региона, педагогически съветници, представители на Общинска администрация, общински съветници, работещи в социалната сфера и журналисти от местни печатни и електронни медии.Ще бъде направена Power Point презентация по темата. Предвижда се участие да вземат 50 участника.
Целта на дискусията е участниците да се запознаят с идеята на националната кампанията за борба с дискриминацията и методите за решаване на религиозни конфликти. Срещата ще даде възможност на присъстващите да изразят своите позиции и възгледи по изложените теми. Всеки участник ще получи комплект информационни и рекламни материали, посветени на кампанията.
3. Заключителна конференция - за повишаване на обществената чувствителност и разбиране към проблемите на етническите малцинства
Акцентът на кампанията са правата на ромите и техните морални ценности. Разискване на тяхната перспектива и участието им в подобряване на основните принципи и ценности на училищния живот. Целта на кампанията е поддържане на съзнанието в младите хора от етническите малцинства за запазване на основните им права, за тяхното осъзнаване и упражняване. Предвижда се участие да вземат 50 участника
4. Хепънинг „Да запазим детските усмивки”
Хепънингът ще се проведе в двете населени места град Белоградчик и град Видин. Ще бъдат изработени с логото на програмата и името на проекта ленти за китки, значки и тениски. Ще бъдат раздавани знаменца и балони на минувачи, ще се обиколят детските площадки и местата за игра на децата. Целта е да се обхванат повече странични заинтересовани страни към темата за толерантността и премахване на предразсъдъците и нетолерантното отношение към децата и учениците с различна етническа принадлежност.За отразяване на събитието ще бъдат поканени и местните медии. Предвижда се участие в хепънингите да вземат 70 участника от град Белоградчик и 70 участника в хепънинга в град Видин.
Кампанията ще бъде анти-дискриминационна. По време на срещите ще присъстват представители на различни институции и организации, представители на медии, младежи и граждани. По време на кампанията ще бъдат поставени интересни въпроси за теми свързани с ангажираността на институциите, ролята и мястото на училището и семейната среда за анти-дискриминационно възпитание. В рамките на тази кампания ще бъдат осъществени и открит урок по толерантност с деца от детската градина.
|
34 220.00
|
17 100.00
|
Инициатива - "Активни родители и деца": След присъединяването на България в Европейския съюз за наше огромно съжаление страната бе напусната от активните и можещи хора. Сред ромския етнос се наблюдават хора (родители), които създават огромни семейства не за да им се радват, не за да разширяват и поддържат бита и народния дух на семейството, а за да получават социални помощи. Това е един от огромните проблеми не само на България, а и на Европейския съюз. Голям обем от хора и изключително ниско КПД. Най-важното нещо за преодоляване на тези негативни тенденции и приобщаване към обществото е хората да бъдат образовани, но поради липсата на образование в ромския етнос и лошите икономически условия, ние сме свидетели на лоши статистически данни. Ниска посещаемост на детски градини от ромски етнос.
За преодоляването на тези негативни тенденции е необходим нов и модерен подход в следните направления:
• Провокиране включването на родителите във възпитателния процес.
• Мотивиране на деца и родители за участие в образователния процес.
• Борба с негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и различия.
|
0.00
|
0.00
|
Учебно-технически средства : Сдружение „ЕКО ПРОГРЕС” разполага с виртуалната платформа, която ще се предостави на градините - партньори за безвъзмездно ползване по време на проекта и две години след приключването му. За изработката са използвани изцяло web-базирани технологии. За нуждите на системата са интегрирани и няколко допълнителни подсистеми: за конвертиране на pdf файлове във флаш файлове; софтуер позволяващ четенето на файлове през браузъра без да се инсталират допълнителни програми.
Платформата позволява трансфер на данни, а чрез тях се изграждат умения и знания. Е-обучението се отнася към електронния процес на познание и включва: уеб-базирано обучение, компютърно базирано обучение, виртуални класни статии и дигитално сътрудничество. Същността на е-обучението преминава през интернет, интранет/екстранет, аудио или видео устройства, сателитна телевизия и CD-ROM.Той се отнася и за описанието на традиционни форми на обучение, които използват елементи на дигитализация в ежедневния процес на обучение. Тези т. нар. „хибридни курсове“ в момента са доста повече, отколкото дистанционно предлаганите. Например в САЩ 70% са предлаганите дистанционно курсове и 80% хибридни такива.
За целите на допълнително обучение по кръжоци, ще е необходимо виртуалната платформа да се попълни с необходимото съдържание. Това ще бъде реализирано от външен изпълнител с ясно поставени етапи и в тясна връзка с ръководителите на всяко обучение.
За попълване на интерактивното съдържание на всеки кръжок, ще се следва да се закупят заложен брой електронни уроци с оглед методика за провеждане на всяко обучение и учебна програма.
Наложилите се съвременни пазарни условия изискват от образователната система да преосмисли концепцията за обучението и то да се основава на всички типични за него видове активност: общуване, изследване, познание и практическо приложение. С цел да отговори на нуждите на своите възпитаници и да повиши техните познавателни способности, се предвижда да бъде подобрена вътрешната среда в ОДЗ "Иглика" ,гр. Белоградчик и ЦДГ „Звънче”, гр. Видин, чрез закупуването на учебно-технически средства и апаратура. Ще бъдат закупени 40 бр. таблети за възпроизвеждане на дигитални дидактически уроци; 4 бр. мултимедиини екрани и 4 бр. мултимедиини проектора; 40 бр слушалки за таблет.
Техниката се предвижда да бъде използвана, както за целите на проекта, така и за бъдещи учебните дейности в ОДЗ "Иглика" ,гр. Белоградчик и ЦДГ „Звънче”, гр. Видин.
|
26 260.00
|
26 260.00
|
Разработка и разпространение на визуални материали: Целта на дейността е осигуряване на информираност и публичност пред обществеността за идеите, съдържанието, целите и предвидените инициативи по проект "Децата-еднакви в различието" Предвидените дейности за информация и публичност са съгласно комуникационна стратегия на оперативните програми за програмен период 2014-2020 в съответствие Регламент 1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. Техническите характеристики ще бъдат в съответствие с Регламент за изпълнение (ЕО) № 821/2014 на Комисията. Разходите за информация, публичност и визуализация няма да надвишават 2% от общите допустими разходи по проекта (при стойност на БФП по-голяма или равна на 200 000 лв.). Предвиждат се следните етапи:
• Ще бъдат изработени и оформени плакати на проект "Децата-еднакви в различието", които ще бъде разпространен на обществени места във всички населени места с участие по проекта .
• Ще бъде съставена, оформена, странирана и издадена дипляна , чрез която ще се популяризират целите на ОП ,,Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 и идеите, съдържанието, целите и предвидените инициативи по проект "Децата-еднакви в различието".
• Дизайн, предпечат и издаване на рекламна брошура , в която ще включва информация за проекта и проектните дейности, също така ще популяризира целите на ОП , постигнатите резултати по проекта и ще се споделят добри практики.
• Ще бъдат изработени и поставени табели за визуализация в офиса на водещата организация, общината и в градините- партньори.
• Ще бъдат изработени ленти за китки и значки с визуализация по проекта за хепънинг.
|
2 200.00
|
2 200.00
|
Организационни дейности.: Ефективно управление, контрол и мониторинг на изпълнението на дейностите по проект "Децата-еднакви в различието". Реализиране на заложените дейности и цели, и постигане на планирани резултати и индикатори. |
20 280.00
|
20 092.03
|