Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Moni MG is one of the leading companies in the sector for surface coating and manufacturing of plastic products. In 2012, aiming at diversification of its revenues and possibilities of entering new markets has launched the manufacturing of thermoplastic products. 
The production facility “Injection molding of plastics” manufactures various series of plastic products for the households, electronic and machine building industries. 
The main problems facing the management of the company are the high-energy intensity and low productivity as a result from outdated machinery.
Moni MG seeks to build and maintain its image as a socially responsible company, and pursues a policy aimed at reducing energy consumption and increasing energy efficiency and effectiveness of production process.
Consequently, the activities of this project proposal target at significant and visible progress for environmental sustainability through reduction of the negative impact on the environment and achieving more efficient and responsible use of natural resources through:
• Investment in new energy-efficient high-performance injection molding equipment of plastics and for their recycling in order to implement the energy saving measures recommended in the energy efficiency audit report;
 • Consulting services needed for Introduction and certification of energy management system in accordance with ISO 50001, and performing an energy audit (energy efficiency assessment of Robusta).
The implementation of the project activities will significantly improve the competitiveness of the company in the following areas:
• Improving resource efficiency – the implementation of new technologies and processes will result in saving resources: energy and materials 
• Improving market positions – the increased production capacity of the new equipment will enable the company to expand production potential and increase market share in plastic products segment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 1 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 т – 7 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 1 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона-7 бр.“ Съществуващите шприц автомати за дребноразмерни пластмасови детайли са с ограничена производителност на брой и габарити детайли. Оборудването е старо и с ниска производителност. Налагат се чести прекъсвания на производствения процес поради аварии и необходимост от спешни ремонти. Поддръжката на остарялата техника отнема време и ресурси. Не на последно място е и проблемът с осигуряване на резервни части на мястото на дефектиралите. Това води до голямо количество бракувана продукция и увеличава многократно загубите на дружеството. Капацитетът на производство е нисък - 3 360 000 бр./год с висока енергоемкост – 0,087 kWh/бр. произведена продукция. Като част от дейността ще бъдат закупенo новo производственo оборудване – Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона (7 броя), което което да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност. Новите производствени машини – Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона са от ново поколение, високо технологични и с висока производителност. Те са със силно оптимизирана технология и с подобрена енергийна ефективност, водеща до понижаване на специфичният разход на енергия. Всичко това увеличава функционалността и цялостната производствена ефективност на машините. Електрическите шприц автомати с усилие на затваряне 100 тона (мощност 20 kW) имат възможност за производство на по-голямо количество детайли за по-малко време, породено от новата технология и по-бързите манипулации при работа. Разходът на енергия, реализиран от новото оборудване: Специфичен разход на енергия е 0,01868 kWh/бр. Новите шприц автомати са високоефективни и надеждни. Характеризират се с висока производителност 696 бр./час. Високата ефективност и прецизност на процеса води до понижаване на количествата брак – до около 0.5 %. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка на ново производствено оборудване - Електрически шприц автомат с усилие на затваряне 100 тона – 7 броя - от 2 до 5 мес. Процедурата за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител- от 5 до 6 мес. 3. Доставка на новото оборудване - от 6 до 12 мес. Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Обучение на персонала за работа - от12- до 14 месец Провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ, че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата и то ще бъде пуснато в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК-14 месец 1 261 400.00 1 261 267.00
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 2 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Хидравлични шприц автомати с усилие на затваряне- 300 т - 2 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 2 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Нови хидравлични шприц автомати- 300 т - 2 бр.“ Двата шприц автомата за производство на средно габаритни детайли са силно амортизирани, с висока енергоемкост и с ниска производителност - 624 бр/час. Ниският клас на точност с който работят води до голямо количество бракувана продукция. Консумацията на енергия от двете машини е в размер на 383 923,08 kWh/год . Налагат се чести прекъсвания на производствения процес поради аварии и необходимост от ремонти. Поддръжката на остарялата техника отнема време и ресурси. Като част от дейността ще бъдат придобити Нови хидравлични шприц автомати - 300 т (2 бр.), които да отговарят на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Мони МГ. Хидравличен шприц автомат - 300 т (работна мощност 12,7 kW) има възможност за производство на по-голямо количество детайли заради големината на ,,работната‘‘ маса и възможност за работа с инструментална екипировка с по-голям брой ,,гнезда‘‘ Новите шприцавтомати са с работна мощност - 12,7 kW имат възможност за производство на по-голямо количество детайли заради големината на ,,работната‘‘ маса В зависимост от експлоатационните режими на работа процента на брак е средно 0,5 % Новите автомати са последно поколение оборудване, ползващо най-съвременните технологии за висококачествено шприцване и висока скорост и прецизност на процесите. Производителността им е значително по- висока - 930 бр./час. Машините са със серво мотор на помпата с регулируеми обороти за спестяване на над 35% електроенергия в сравнение с конвенционално задвижване чрез хидравлична помпа с електронно регулиране и постоянно въртящ трифазен електромотор. Техническите характеристики на оборудването обуславят ниска консумация на електроенергия като Специфичният разход за производството на изделие е 0,0895kWh/бр. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на хидравлични шприц автомати - 300 т (2 бр.) -2 до 5 месец Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител- 5- 6 месец 3. Доставка на оборудването- 6 до 12 месец Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа -12-14 месец Провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ, че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата и то ще бъде пуснато в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК.-14 месец 525 000.00 525 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 3 (Дейността ще бъде извършена чрез придобиване на хидравличен шприц автомат с усилие на затваряне 450 т – 1 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 3 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Нов хидравличен шприц автомат с усилие на затваряне 450 т“. Настоящият шприц с усилие на затваряне 240 тона за производство на пластмасови изделия до 300 г, е морално остарял и силно амортизиран. Натоварването е максимално, поради което машината работи в режими, различен от оптималния. Енергоемкостта е висока и Специфичният разход на енергия за производството възлиза на 0,076 kWh/бр. Хидравличнита система на автомата е неефективна и операциите са бавни и неточно изпълнявани. Като част от дейността ще бъде закупен нов хидравличен шприц автомат , който да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Мони МГ ООД. Работната мощност на хидравличния шприц автомат е 8,77 kW, като производителноста е 1 620 бр./час. Новият шприц автомат 450 т има възможност от една страна за производство на по-голямо количество детайли заради големината на работната маса и от друга възможност за производство на висококачествени изделия с големи габарити, за автомобилната промишленост и за производството на компоненти за енергетичното и автоматизирано оборудване на електропреносната мрежа. Регулирането на честотата на въртене на електрическия двигател задвижващ хидравличната помпа на системата е с оптимизирана технология, която води до понижаване на специфичния разход на енергия до 0,00541 kWh/бр. Всичко това увеличава функционалността и цялостната производствена ефективност на машината. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка на хидравличен шприц автомат с усилие на затваряне 450 т - 1 бр -2 до 5 месец Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител -от 5 до 6 месец 3. Доставка на оборудването - от 6 до 12 месец Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -12- 14 месец Предвижда се провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на оборудването. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за комплексното функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК - 14 месец 562 000.00 562 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 4 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на нова мелница за пластмаса 35/40 – 1 бр.): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 3 „Доставка и въвеждане в експлоатация на нова мелница за пластмаса 35/40“ След процеса на Шприцване на изделията следва процеса на Премахване и смилане на леяците. Изделията получени от шприцмашините се почистват от леяци, които се смилат в мелачка. Получените мленки, в определено съотношение се прибавят към гранулирания материал в бункера на шприцмашините. Съществуващото оборудване използвано за мелене на технологични остатъци (леяци) от производството е старо, амортизирано и с малък капацитет за преработка на материал. Производителността му е ниска - 18 кг/час рециклиран материал. Налагат се чести ремонти и спирания поради аварии, а поддръжката отнема много време и ресурси. Получените мленки не са с добро качество, което намалява количественото им съотношение към гранулирания материал който се прибавя в бункера на шприцмашините. Като част от дейността ще бъде закупена нова мелница за пластмаса 35/40, която да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Мони МГ ООД. Работната мощност на мелницата е 10 kW, а произведената продукция годишно ще възлиза на 100 000 кг. Новата мелница за пластмаса 35/40 е с по-високи технологични възможности при рециклирането на материал, което увеличава производителността от 18 кг/час на 50 кг/час рециклиран материал. Увеличената функционалност и производствена ефективност на новата мелница осигурява повишаване капацитета на преработка-рециклиране на материала от брак и отпадък и обратното му използване като суровина в производствения процес за шприцване на пластмаса. Оптимизираната технология и повишена енергийна ефективност нановата мелница, води до понижаване на специфичният разход на енергия до 0,200 kWh/кг Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка на нова мелница за пластмаса 35/40- 1 бр -2 до 4 месец Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител -4 - 5 месец 3. Доставка на оборудването -5 до 7 месец Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -7 - 8 месец Предвижда се провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на оборудването. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа. След успешно провеждане на тестове за комплексното функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация. 5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК 18 500.00 18 420.00
Консултантски услуги за изготвяне на Енергиен одит: Като част от дейността, бе извършена услуга за изготвяне на Енергиен одит на Мони ООД отговаряща на нуждите на предприятието. Дейността бе изпълнена в периода след обявяване и преди подаване на проектното предложение по настоящата процедура. За подобряване енергийната ефективност на компанията бе необходима специализирана помощ за изготвяне на енергиен одит, който да посочи енергийно-ефективни мерки за намаляване енергоемкостта на компанията. Необходимостта от изготвяне на енергиен одит – обследване за енергийна ефективност на Мони ООД е свързана с адекватната подготовка на инвестиционен проект „Повишена енергийна ефективност и капацитет за производтво на пластмасови изделия“ Мерките в енергийния одит са насочени към устойчиво, екологично развитие на Мони ООД и намаляване на негативното въздействие върху околната среда, чрез прилагането на енергоспестяващи и високопроизводителни технологии. Въвеждането на такива мерки ще направи производството на "Мони ООД по-ресурсно ефективно и по-екологосъобразно. Едновременно с това тези мерки ще допринесат и за разширяване на производството и засилване на конкурентоспособността му чрез намаляване на производствените разходи за единица продукт. Енергийният одит бе извършен от „АЛТЕРЕН” ЕООД , лице вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност с лиценз от АУЕР № 00083/21.03.2016 г. Обследването за енергийна ефективност бе изготвено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. При идентифициране на мерките всяка една от предложените за изпълнение мерки бе с потвърден ефект енергийни спестявания от минимум 5% за съответната мярка. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител – 10.06-25.06 2. Възлагане на изпълнението- 30.06.2016 3. Изготвяне на доклад за Енергиен одит – 01.07.2016- 08.08.2016 4. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга 19 900.00 19 900.00
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му. Мони МГ ООДжелае да гарантира, че отговаря на заявената енергийна политика и желае да демонстрира това на другите, чрез внедряването на система за енергиен мениджмънт ISO 50001. Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне организацята да определи системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. ISO 50001 се основава на рамката за непрекъснато подобряване Планиране-Изпълнение-Проверка-Действие и включва управлението на енергията в ежедневната дейност на организацията. - Планиране: провеждане на енергиен преглед и установяване на базовата линия, показателите на енергийните характеристики, целите и плановете за действие, необходими за постигане на резултати, които ще подобрят енергийните характеристики в съответствие с енергийната политика на организацията; - Изпълнение: въвеждане в действие на плановете за управление на енергията; - Проверка: мониторинг и измерване на процесите и ключовите характеристики на дейностите, които определят енергийните характеристики по отношение на енергийната политика и целите, и дават сведения за резултатите; - Действие: предприемане на действия за непрекъснато подобряване на енергийната ефективност и системата за управление на енергията (СУЕ). Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител за услуга по въвеждане на ISO 50001 – 5 -6 месец 2. Сключване на договор с избрания изпълнител за услуга по въвеждане на ISO 50001 -6-7 месец 3. Внедряване на ISO 50001 в предприятието– 7-13 месец 4. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга 5. Избор на изпълнители за услуга за Сертфициране на ISO 50001- 13-14 месец 7. Сертфициране на ISO 50001 – 14-15 месец 8. Получаване на сертификат за въведено ISO 50001- 15-16 месец 28 000.00 27 780.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).