Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project includes two main deliveries: trolleybuses and electric buses:
1. Delivery of 30 new low-floor articulated trolleybuses that will replace depreciated vehicles. In order to ensure their normal operation, reconstruction and modernization of 3 rectifying stations is envisaged. The rectification stations (RS) are the main unit of the power supply system of the electric transport in Sofia. They convert the three-phase voltage supplied by the distribution company into a constant voltage required to power the trolleybuses. In this regard, the efficiency and soundness of the RS supplying the lines along which the newly purchased trolleybuses will be used is crucial for their normal operation.
2. Delivery of 34 new electric buses and 13 new charging stations. To ensure the normal operation of the new rolling stock, construction of new complete transformer posts is envisaged.
The project envisages the construction of electric bus lines to replace existing bus routes. Electric buses will use state-of-the-art fast-charge technology based on ultracapacitors. For charging, 13 charging stations will be built, located at the start and end stations and at the service depots. For the provision of power to the charging stations from the contact network of Sofia Electric Transport EAD, it is necessary to build new transformer rectifiers at selected locations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на проектното предложение: Дейността включва изготвяне на проектно предложение, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004. В рамките на възлагането се извършват следните основни дейности и услуги: - Идентифициране и описание на основните дейности, които да залегнат в проектното предложение - Изработване на бюджет - Изготвяне на прогнозен график за провеждане и възлагане на обществени поръчки - Изчисление и описание на индикатори за изпълнение на проекта - Консултации в процеса на оценка и одобрение на Проектното предложение - допълнителна информация за оценка на проектното предложение и др. 15 480.00 15 480.00
Изготвяне на Анализ на разходите и ползите: Анализът разходи-ползи (АРП) е изготвен в съответствие с методологията, заложена в Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на Комисията и насоките за кандидатстване по процедура № BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.” и е в следния обхват: (1) Представяне на контекста (2) Определяне на целите (3) Идентификация на проекта (4) Анализ на търсенето и на вариантите (5) Финансов анализ (6) Оценка на риска При изготвянето на анализа е съблюдавана следната нормативна рамка: • Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (Регламент (ЕС) № 1303/2013) • Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ • Делегиран Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство; • Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.; • Всички актуални национални методически указания. 35 940.00 35 940.00
Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси: Доставката е за 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси. В рамките на обществената поръчка са включени следните позиции, които са задължителни елементи за осигуряване на нормална експлоатация на тролейбусите и устойчивост на проекта: • Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси • Обучение на работниците и служителите на Възложителя за управление, поддържане, диагностика и ремонт на тролейбусите • Доставка на Диагностично оборудване и специализирани инструменти, необходими за поддръжка на тролейбусите, както следва: Диагностично оборудване за системата за управление (2 к-та), за спирачната система (2 к-та), за хидравлична система (2 к-та), за пневматична система (2 к-та); Специализирани инструменти (2 к-та). • Предоставяне на Възложителя на документация за тролейбусите Новозакупените тролейбуси ще се използват по съществуващи тролейбусни линии с номера 6, 7 и 9 (частично). В момента тези линии ежедневно се обслужват от 30 тролейбуса. Необходими са още 6 резервни, общо 36 тролейбуса. Тролейбусите са разпределени, както следва: по линия №6 – 7 броя ежедневно на линия + 2 резервни, общо 9 тролейбуса. по линия №7 – 11 броя ежедневно на линия + 2 резервни, общо 13 тролейбуса. по линия 9 – 12 броя ежедневно на линия + 2 резервни, общо 14 тролейбуса. От тях 6 бр. са нови превозни средства, закупени през 2014 г. по ОПРР 2007-2013 г. Останалите необходими 8 нови тролейбуса ще бъдат доставени по настоящия проект. Посредством доставката на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси ще се постигне подобряване на качеството на превозната услуга, достъпността и комфорта, както и намаляване на разходите за експлоатация на подвижен състав. 44 800 560.00 44 800 560.00
Доставка на 34 броя нови 12 метрови електробуси и 13 броя нови зарядни станции: Доставката е за 34 броя нови 12 метрови електробуси и 13 броя нови зарядни станции за електробуси (включително монтажа). В рамките на обществената поръчка ще бъдат включени следните позиции, които са задължителни елементи за осигуряване на нормална експлоатация на електробусите и устойчивост на проекта: • Доставка на 34 броя нови 12 метрови електробуси • Доставка и монтаж на 13 броя нови зарядни станции - входна мощност на AC/DC или DC/DC препоръчително 400 kW+- 600 kW • Диагностично оборудване и специализирани инструменти за поддържане и ремонт на електробусите и зарядните станции, както следва: Диагностично оборудване за системата за управление на електробусите (3 к-та), за спирачната система на електробусите (3 к-та), за хидравлична система на електробусите (3 к-та), за пневматична система на електробусите (3 к-та); Специализирани инструменти за електробуси (3 к-та); Диагностично оборудване за зарядни станции (3 к-та) и специализирани инструменти за зарядни станции (3 к-та) • Осигуряване на техническа документация, за електробусите и зарядните станции • Обучение на личния състав, който ще експлоатира, поддържа, диагностицира и ремонтира електробусите и зарядните станции Новозакупените електрически автобуси ще се използват по съществуващи автобусни линии 73, 74, 60 и 6. Посредством доставката на 34 броя нови 12 метрови електробуси ще се постигне подобряване на качеството на атмосферния въздух, достъпността и комфорта, както и намаляване на разходите за експлоатация на подвижен състав. Зарядните станции за електрически автобуси по настоящия проект няма да могат да се използват от други електрически превозни средства, различни от доставените по проекта. 47 117 237.47 42 675 035.48
Реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции и изграждане на комплектни трансформаторни постове (КТП): Дейност 5 се отнася към т. 13.1.4. „Дейности за оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства“ от Насоките за кандидатстване и включва три поддейности, описани по-долу. Поддейност 1 Изготвяне на идеен инвестиционен проект за 3 броя съществуващи токоизправителни станции На базата на изготвения в поддейност 1 идеен инвестиционен проект за ТИС "Веслец", ТИС "Юнак" и ТИС "Слатина" ще бъде обявена обществена поръчка за инженеринг, включваща изготвяне на работен проект, авторски надзор, доставка на електротехническо и електронно оборудване за ТИС и СМР. Месец за стартиране на дейността 2 Продължителност на дейността (месеци) 1 Поддейност 2 Реконструкция и модернизация на 3 броя съществуващи токоизправителни станции (инженеринг) Планирано е в рамките на поддейност 2 да бъде извършена реконструкция и модернизация на следните три токоизправителни станции: ТИС "Веслец", ТИС "Юнак" и ТИС "Слатина". Включените в проекта ТИС са разположени в град София, на терени собственост на „Столичен електротранспорт” ЕАД или Столична община и ще спомагат за захранването на тролейбусните и електробусни линии, по които ще се движат новозакупените превозни средства по проекта. Реконструкцията и модернизацията на 3 броя ТИС включва изготвяне на работен проект, авторски надзор, доставка на електрическо оборудване за ТИС и СМР. Конкретизирането на строително-монтажните дейности и оборудване, необходими за реконструкцията и модернизацията на всеки ТИС, и остойностяването по количества и единични цени на предвидените СМР ще бъдат възможни след изработването на идеен инвестиционен проект. Месец за стартиране на дейността 8 Продължителност на дейността (месеци) 40 Поддейност 3 Изграждане на комплектни трансформаторни постове (инженеринг) Инженерингът за поддейност 3 обхваща: 1. Изготвяне на проектна документация (работен проект), съгласуване на проекта и др., необходими за издаване на разрешение за поставяне съгласно ЗУТ 2. Доставка и монтаж на електротехническо и електронно оборудване за КТП и СМР 3. Изграждане на нови кабелни мрежи +/- 660V за 4 бр. зарядни станции DC/DC 4. Осъществяване на авторски надзор. Четирите комплектни трансформаторни постове (КТП) с мощност 800 кVA ще бъдат разположени на следните локации: в ж.к. Овча купел 2, ж.к. Гоце Делчев, с. Герман и ТБ Депо. Комплектните трансформаторни постове (КТП), включени в проекта, ще бъдат изградени на крайните спирки на електробусните линии, за да осигурят необходимата електроенергия за зарядните станции на електробусите, част от проекта. КТП ще бъдат изграждани само на местата, където необходимата електроенергия ще бъде осигурявана от съответното електроразпределително дружество, обслужващо района. Те ще бъдат разпложени на общински терени и след изграждането им ще останат собстеност на „Столичен електротранспорт” ЕАД / Столична община. Детайлните дължини на електрическата мрежа, кабелни трасета и др., както остойностяването по количества и единични цени на предвидените СМР, ще бъдат готови след изработването на идеен инвестиционен проект (на база на който ще бъде обявена обществена поръчка за инженеринг, изготвянето на идеен проект е извън обхвата на настоящия проект и е за сметка на “Столичен електротранспорт“ ЕАД) и съгласуване с електроразпределителното дружество. Месец за стартиране на дейността 14 Продължителност на дейността (месеци) 34 Във връзка с изграждането на комплектни трансформаторни постове дейност 5 включва и заплащането на такси за проучване и присъединяване към мрежата на ЧЕЗ в размер на 88 хил.лв. Допълнителна информация относно дейност 5 е дадена в отделен документ в секция 12. Прикачени електронно подписани документи. 16 545 299.50 14 199 075.74
Строителен надзор: Предоставяне на консултанска услуга по смисъла на чл. 168 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ за упражняване на строителен надзор. Дейността включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обектите в експлоатация. Строителен надзор ще се осъществява върху следните обекти предмет на две обособени позиции: 1. Реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции 2. Изграждане на комплектни трансформаторни постове (КТП) Лицензираният строителен консултант има следните отговорности: следи за законосъобразно започване на строежа; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на строежа за въвеждане в експлоатация; оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; оценката за енергийна ефективност; спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества и качеството на използваните материали, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, както и за дефекти, появили се по време на гаранционния срок. При установяване на нередности и некачествени работи същите се констатират своевременно в заповедната книга на строежа и следва да се отстранят. Дейността ще включва и изготвянето на комплексна оценка за съответствие на изготвените проекти във връзка с издаване на разрешение за строеж и въвеждането на обектите в експлоатация. 12 852.00 12 852.00
Организация, управление и комуникация съгласно чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност от изпълнението на проекта, която ще продължи през целия период на проекта. За целта ще бъде създаден Екип за управление на проекта (ЕУП). ЕУП ще се състои от 12 члена. ЕУП е пряко отговорeн за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение. Той ще осъществява цялостната координация на проекта, ще подготвя доклади, ще изготвя исканията за плащане, ще участва в комисиите за избор на изпълнители по отделните обществени поръчки, ще дава указания на изпълнителите. С изпълнението на мерките за информация и комуникация ще се повиши информираността на гражданите на Столична община за ролята и приноса на ЕС, както и ще се подобри общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта. Дейността ще включва следното: - до два дни след подписване на АДБФП, Столична община и Столичен Електротранспорт ЕАД ще публикуват на своите интернет страници описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта. - Ще бъдат произведени плакати с информация за проекта, които ще се поставят на видно място в сградите на общината и партньора и при провеждане на публични събития по проекта. Плакатите ще съдържат задължителните елементи за визуализация, вкл. емблемата на ЕС, пълните наименования „Европейски съюз“ и „Кохезионен фонд“; общото лого за ЕСИФ за програмен период 2014-2020 г., логото и слогана на ОПОС 2014-2020 г., наименованието на проекта; общата стойност на проекта и размера на европейското и националното съфинансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Ще се проведат публични събития за популяризиране на проекта – пресконференции, както и официални церемонии „първа копка“ и откриване на обектите. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин. - Ще се подготви текст съобразно изискванията, указващ приноса на ЕС, който ще бъде поставян на всички изготвени писмени материали и документи по проекта - Ще бъдат поставени на видни места временни билбордове и постоянни обяснителни табели, както и информационни стикери на материалните активи и оборудването, закупени по проекта Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Специалист “Изпълнение на мерките за информация и комуникация” от ЕУП ще осъществява контрол върху изпълнението на предвидените по проекта мерки по информация и комуникация. 568 430.40 557 429.04

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).