Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Glas Design intends that the project improves its competitiveness through a combination of activities directed toward development and strengthening of its management and production capacity which include: 
- Introduction and certification of an Integrated Quality and Environment Management System against the requirements of the both standards BDS EN ISO 9001 and BDS EN ISO 14001;  
- Design and introduction of an ICT based software application to manage business processes;  
- Introducing to the market a product covering the requirements of specific BG and international standard BDS EN ISO 12543:2011 (Glass in building; Laminated glass and laminated safety glass) through investment for purchase of "Electric furnace for vacuum glass laminating", conformity assessment of laminated glass against the requirements of the standard, followed by affixing CE-marking to the product.  
The combination of activities envisaged by the project reflects the enlargement of the company's production, the customers' requirements and its fulfilment as a guarantee for market success. The various implementations of glassing and manufactured glasses are increasing, their variety is becoming larger and larger and these facts move the company toward maximum adaptation to the markets, thus pushing it to diversify the products' range. The execution of the project activities shall improve the company's management processes as planning and decision making, communication with customers, but also production connected processes like resources organization, manufacturing and product realization. 
The Integrated Quality and Environment Management system conforming with BDS EN ISO 9001; BDS EN ISO 14001, the conformity assessment of laminated glass against requirements for crash- and bulletproof worthiness, CE - mark - all of these will allow Glas Design to expand its market potential and niche while delivers to products complying with standards, respecting the environment and protecting it
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за услуги по въвеждане на системи за управление в съответствие с изискванията на национални/ европейски/ международни стандарти - Въвеждане на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда по БДС ЕN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001. : Изпълнението на дейността ще бъде предшествано от извършване на действия в организацията след подписване на ДБФП, необходими за реализацията на целия проект: - Заповед за сформиране на екип за управление на проекта и реализация на дейностите, разпределение на отговорности; - Актуализиране на плана за работа по проекта; - Изготвяне и съгласуване на плана на процедурите за избор на изпълнители по проекта. С оглед на определените срокове и необходимостта от съгласуване дейност 1 може да започне след одобрението на План на процедурите за избор на изпълнител, т.е. от втори месец. В рамките на дейност 1 ще бъде извършено следното: 1. Избор на доставчик на консултантска услуга по Въвеждане на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда по БДС ЕN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001 (в съответствие с актуалните версии на стандартите). Предвид стойността на услугата, на базата на Съобщение за набиране на ценови оферти ще бъде избран консултант за разработка и внедряване на Интегрирана система в съответствие с изискванията на двата стандарта. 2. Избор на доставчик на услугата и подписване на договор за предоставяне на услугата. 3. Дейност по въвеждане на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда по БДС ЕN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001. След преглед на спецификата на работата във фирмата ще бъде разработена документация в зависимост от изискванията на стандартите, ще се проведе първоначално съгласуване, въвеждане в действие, провеждане на вътрешен одит съвместно с вътрешни одитори от организацията, при необходимост, корекция на системата и готовност за сертификационен одит. 5 000.00 2 000.00
Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящи за: постигане на съответствие и оценка на съответствие на продукти с национални/европейски/международни стандарти - "Доставка и инсталиране на ""Електрическа пещ за вакуумно ламиниране на стъкло" ; ": В рамките на дейност 2 дружеството ще закупи и инсталира "Електрическа пещ за вакуумно ламиниране на стъкло". С оглед на прогнозната стойност изборът на доставчик трябва да се извърши чрез Публична покана по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС. За целта ще бъдат изпълнени следните действия: 1. Подготовка на документация за провеждане на процедура с публична покана за избор на доставчик на "Електрическа пещ за вакуумно ламиниране на стъкло". Кандидатът ще подготви документация за процедурата, ще съгласува документацията чрез предварителен контрол и след нейното одобрение, ще публикува Публична покана и документация към нея при спазване на изискванията на нормативната уредба. 2. Провеждане на процедура за избор на доставчик на оборудване. Ще бъде издадена Заповед за оценителна комисия, която ще проведе избора на доставчик, ще подготви оценителен протокол и ще го представи за одобрение на Бенефициента. 3. Избор на доставчик и сключване на договор за доставка на "Пещ за ламиниране на стъкло". (след предварителен контрол от страна на УО); След одобрение на документацията от извършената оценка от страна на УО, дружеството ще сключи договор за доставка. 4. Доставка и инсталиране на "Пещ за ламиниране на стъкло", в т.ч. провеждане на първоначално пускане и извършване на 72 - часови проби. Окончателната доставка и инсталиране на "Електрическа пещ за вакуумно ламиниране на стъкло" се документира с приемо - предавателен протокол, подписан от двете страни. След извършване на 72 - часовите проби оборудването ще бъде въведено в експлоатация. Закупуването на посоченото оборудване се обуславя от няколко аспекта: 1. При производството на стъклопакети и обработката на стъкло ламинираното стъкло става все по-търсен продукт заради своите специфични характеристики по отношение на шумоизолираност, удароустойчивост и куршумоустойчивост; 2. "Глас Дизайн" закупува такова стъкло под формата на суровина - стъклени листове - от доставчици. Предлаганият избор на листове ламинирано стъкло е ограничен и не позволява пълноценното влагане в продукция. Предвид големия брой възможни разновидности ламинирано стъкло фирмата не може да си позволи да поддържа големи складови наличности от заготовки ламинирано стъкло - на практика, всеки две стъкла могат да се ламинират, така че вариациите са голям брой; 3. Недостатък при закупуването на готови листове ламинирано стъкло е невъзможността за оптимално ползване на ресурсите - за дадено изделие, дори и с малки размери, фирмата трябва да закупи и транспортира до производствения цех много по-голямо количество ламинирано стъкло от производител, от което да изработи даденото изделие; 4. Инсталирането на пещ в производствения цех на "Глас Дизайн" ще позволи фирмата да предлага широка гама продукти на основата на ламинирано стъкло, при оптимизиране на производствените и транспортни разходи, съкратено време за производство и конкурентна цена - при поръчка на конкретно изделие "Глас Дизайн" ще изработи продукта с помощта на собствените си ресурси, като в края ще извърши операцията по ламиниране, на собствена машина, само на конкретното изделие; 5. Ламинирането е единствената операция, която може да се извършва върху закалено стъкло. С оглед на приложението на закалени стъкла в продукцията на дружеството инсталирането на собствена машина, на която да се извършва операцията ламиниране, е ефективна и икономически изгодна. 82 000.00 81 167.00
Дейности за услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията - "Разработване и въвеждане на ИКТ базиран ИКТ софтуер за управление на бизнес процесите в "Глас Дизайн" ООД": Самостоятелно кандидатът ще изготви Техническа спецификация за разработка на софтуерен продукт за подобряване на бизнес процесите в организацията. Предвид максималната прогнозна стойност на поръчката, "Глас Дизайн" ООД ще събере оферти чрез Съобщение за събиране на ценови предложения. След избор на доставчик на услугата ще се подпише договор и ще стартира изпълнението на услуга по разработка и въвеждане на софтуер за осъществяване на външни и вътрешни връзки между различни етапи, страни и нива на бизнеса: - между клиент и организация - комуникация по отношение на поръчката, в т.ч. онлайн заявка, комуникиране на размери, определяне на специфики на операции и др.; - между административен офис, производствено звено и склад "Суровини" - за валидиране на заявка, идентифициране и оптимизиране на налични суровини, стартиране на производствена операция и др. - между административен офис, производствено звено и склад "Готова продукция" - за съхранение и последваща експедиция на продукт; Консултантът ще разработи ИКТ базирано софтуерно приложение за управление на бизнес-процеси, включващ минимум: - Модул "Производство на стъклопакети; - Модул "Обработка на стъкло"; - Управленски модул. Модулите "Производство на стъклопакети" и "Обработка на стъкло" отразяват спецификата на съответния производствен процес. Общи минимални функционалности на софтуерното приложение: - Съдържа база данни за съхраняване на входяща и изходяща информация за производствената дейност; - Осигурява цялостно съхраняване на въведената информация с възможност за справки и статистически данни; - Автоматично създаване на BACKUP на база данни с цел възстановяване при срив на софтуера и необходимост от повторно инсталиране; - Осигурява връзка към обработващите машини по операции; - Взаимодейства с бази данни от склад "Суровини" и склад "Готова продукция"; - Взаимодейства с оптимизационни модули на производствените машини при изпълнението на поръчка; - Възможност за въвеждане на информация за клиентите, като съхранената информация може да се ползва при създаването на справки и дава възможност за повторно използване на данни за поръчки, правени от същия клиент, без да се налага повторно въвеждане или само с частично променяне на данните; - Осигурява генериране и разпечатване на етикет с код, уникален за поръчката, съдържащ информация за производствения процес, изделието и клиента; - Възможност за отпечатване на въведена информация за клиента и поръчката, дава възможност за лесно и бързо сравняване на информация за поръчката, получена при подаване на файлове към машините, за предпазване от грешки при въвеждане на данните; - Генерира и поддържа информация: - за текущо въведените клиенти; - за стъклопакети и обработени стъкла; - за типове стъклопакети и стъкла; - Осигурява наблюдение на процеса на изпълнение на поръчката и управление движението по операции с цел навременно подаване към клиента; - Предоставя възможност за валидиране на заявки, поръчки, експедиционни бележки, контрол и управление на операциите от оператор; - Съвместимо с наличното ИКТ оборудване и индивидуални софтуерни модули на обработващи машини в производствения процес на "Глас Дизайн" ООД; - Генерира записи и взаимодейства с документация на ИСУКОС, при необходимост. 28 000.00 22 100.00
Дейности за услуги във връзка с оценка на съответствие на продукти с национални/европейски/международни стандарти - Оценка на съответствието и продуктова сертификация по БДС EN ISO 12543 : 2011(1-6) (Стъкло за строителството. Пластово стъкло и пластово безопасно стъкло) : Производството на ламинирано стъкло спада към нерегулираната област. Групата стандарти БДС EN ISO 12543 : 2011(1-6) (Стъкло за строителството. Пластово стъкло и пластово безопасно стъкло) [http://www.bds-bg.org/bg/standard/?natstandard_document_id=72216] съдържа дефиниции и определя различни изисквания към качествата на Стъкло за строителството. Пластово стъкло и пластово безопасно стъкло). Изпълнението на стандартите от групата БДС EN ISO 12543 : 2011 доказват всички по веригата от закупуването на стъклото до продаването на готовото изделие, т.е. "Глас дизайн" произвежда продукт, който трябва да бъде оценен за съответствие с БДС EN ISO 12543 : 2011(1-6, този продукт преминава продуктова сертификация по БДС EN ISO 2543-4:2011. След оценка на съответствието и доклад за извършените тестове и анализи, органът за оценка на съответствието ще издаде Сертификат/маркировка за продуктово съответствие. Така фирмата ще може може да предоставя на своите потенциални клиенти независима оценка на качеството на продукцията от ламинирано стъкло, ще може да поставя СЕ - маркировка на продукцията и заедно с това ще демонстрира изпълнение на стандарт от нерегламентираната област. Доколкото приложенията на ламинирано стъкло постоянно нарастват и с оглед на качествата му като безопасно и защитно стъкло "Глас Дизайн" ще възложи оценка на съответствието на ламинирано стъкло за постигане на продуктово съответствие с посочения стандарт по отношение на ударо- и куршумоустойчивост. Такава оценка на съответствието може да бъде направена чрез лабораторни тестове и изпитания в акредитирана лаборатория. За постигането на този резултат екипът по проекта ще публикува Съобщение за събиране на ценови предложения за "Услуга за извършване на оценка на съответствието на ламинирано стъкло", ще проведе избор на доставчик и ще сключи договор за предоставяне на услугата. Избраният доставчик на услугата - орган за оценка на съответствието - ще извърши оценка на съответствието на продукта и ще предостави Доклад от проведени лабораторни анализи и тестови изпитания в съответствие с EN ISO 12543:2011, въз основа на който фирмата ще може да гарантира продуктово съответствие и да поставя СЕ - маркировка на изделията. 0.00 7 940.00
Дейност за услуги по сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на национални/европейски/международни стандарти - Сертифициране на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда съгл. БДС ЕN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001: Сертификацията на системата ще бъде извършена след въвеждането на ИСУКОС, трябва да бъде съобразена с изискванията за наличие на генерирана документация по действието на системата. В рамките на Дейност 5 от проекта ще бъде извършено следното: 1. Избор на доставчик на услуга за Сертифициране на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда съгл. БДС ЕN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001; Предвид ниската стойност, предвидена за услугата, дружеството ще публикува Съобщение за събиране на ценови предложения за услугата по сертифициране на интегрираната система. 2. Провеждане на избор и подписване на договор за "Сертифициране на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда съгл. БДС ЕN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001"; Ще бъде сключен договор с Орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021-1:2015 от националния орган по акредитация на Република България - ИА „БСА”, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, която е страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EAMLA в област сертификация на системи за управление или страна по IAF MLA (International Accreditation Forum, Multilateral recognition Agreement). 3. Проведен сертификационен одит на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда. 8 000.00 7 380.00
Дейности по осигуряване на публичност и визуализация по проекта : Основните цели на дейността по информация и комуникация са повишаване на обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК; информиране на широката общественост за ролята, която играят ЕС и РБ при отпускането на помощта и за резултатите от нея; гарантиране на прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; информиране за ЕФПП като източник на европейско съфинансиране. При реализация на мерките за публичност дружеството ще следва изискванията за информация и комуникация, дадени в Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Следните дейности ще бъдат изпълнени от кандидата при изпълнение на проекта: - На сайта на организацията ще бъде публикувано, кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, с открояване на финансовата подкрепа от ЕС непосредствено след подписване на ДБФП; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, ще се посочва, че проектът се финансира по линия на оперативната програма, съфинансирана от ЕФРР; - Всички обяви, публикации, изработени материали, проектни документи ще отговарят като текст и графика на изискванията за публичност и комуникация, като посочват, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК 2014-2020, с номер и наименование на проекта на български език; - Всички доставки и услуги, извършени по договора за безвъзмездна помощ, ще популяризират финансирането и подкрепата от ЕС и ОПИК; - Доставеното оборудване ще има информационен стикер; - Дружеството ще изготви и постави плакат с информация (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на входа на сградата, където се изпълнява проекта; 500.00 80.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).