Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main need of ELEGANS MEBEL Ltd is to increase resource efficiency. With this project proposal, the company is applying for the implementation of a new technology pilot for Bulgaria, which is a production innovation. The project is based on a resource efficiency audit.
The project is demonstrative and aims to attract other enterprises in the industry to introduce similar measures in their production. Through the project, the plant will manage its waste efficiently and reduce the amount of raw materials used per unit of output. The project refers to one of the specific waste streams and leads to a reduction of the used chemical substances and the amount of emissions into the atmosphere. The project will be implemented around the Natura 2000 sites. This will have a positive impact on the environment.


The main objective of the project is to increase the resource efficiency of ELEGANS MEBEL Ltd by introducing a pilot technology for Bulgaria, which is a production innovation.
It will be achieved through the following activities:

- Acquisition of tangible fixed assets related to the reduction of raw materials and waste management

- Conducting 2 events to multiply the results of the project

- Publications in traditional and digital media to multiply the results of the project
-Vizualization of the project


Through the above described activities, the following main results will be achieved:

1. Delivered, installed and put into operation Line for digitized furniture production -1pcs.

2. Two public events organized and conducted to multiply the results of the project

3. Publications in traditional and digital media to multiply the results of the project

4. Measures implemented to improve resource efficiency according to the Resource Efficiency Audit
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ДМА, свързано с намаляване на суровини и управление на отпадък: Съгласно извършения Одит за ресурсна ефективност (Приложение Е), като част от дейността ще бъде закупена Линия за дигитализирано производство на мебели – 1бр., която се състой от: 1. Пакетно-разкройващ циркуляр-1бр. 2. Кантираща машина-1бр. 3. Обработващ център-1бр. Производственото оборудване е интегрирано за автоматизирано производство чрез Единен софтуер за управление и Бар код система, а включената към Линията аспирационна система ще спомогне за намаляване на количеството емисии отделяни в атмосферата. Дейността е по елемент А „Внедряване” от насоките за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „регионална инвестиционна помощ”. Тя има за свой основен предмет осъществяване на първоначални инвестиции в материален актив, свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Дейността съответства на дейност 1 описана в Одита за ресурсна ефективност, съгласно който закупуването на актива ще доведе до: - Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция за продукт 1: Мебели от дървесина за спални (кухненски мебели от дървесина): Дървесина бук – намаление с 12,37% Дървесина ясен – намаление с 12,37% Дървесина дъб – намаление с 12,37% Разредител LL42 - намаление с 10,01% Лепило - намаление с 1,57% МДФ Е1 – намаление с 10,82% Фазер Е1 – намаление с 10,83% - Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция за продукт 2: Мебели от дървесина за столови и всекидневни Дървесина бук – намаление с 12,37% Дървесина ясен – намаление с 12,37% Дървесина дъб – намаление с 12,37% Разредител LL42 - намаление с 9,99% Лепило - намаление с 1,55% МДФ Е1 – намаление с 10,82% Фазер Е1 – намаление с 10,82% Средно претеглена стойност на намалението – 5,0229% - По-ефективно управление на отпадъци при производството на продукт 1: Мебели от дървесина за спални (кухненски мебели от дървесина): 03 01 05 Трици, талаш, изрезки, парчета, дървен материал, талашитени плоскости и фурнири, различни от упоменатите в 03 01 04 – намаление с 82,41% 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки – намаление с 14,58% 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества – намаление с 23,96% продукт 2: Мебели от дървесина за столови и всекидневни 03 01 05 Трици, талаш, изрезки, парчета, дървен материал, талашитени плоскости и фурнири, различни от упоменатите в 03 01 04 – намаление с 82,07% 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки – намаление с 10,93% 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества – намаление с 23,51% Средно претеглена стойност на намалението – 39,32% - Преминаване от степени „друго оползотворяване“ и "рециклиране" към първа степен “предотвратяване” съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при управление на отпадък с код 03 01 05 Трици, талаш, изрезки, парчета, дървен материал, талашитени плоскости и фурнири, различни от упоменатите в 03 01 04, 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки, 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества и за двата продукта. - Намаляване на специфичен отпадъчен поток: код 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки и код 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества и за двата продукта - Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция с 3,36% - Намаляване на количеството емисии от производството. По този начин закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната производствена линия ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-устойчиво използване на суровините, намаляване на количеството некачествена продукция/отпадъци, предотвратяване на производствен отпадък и намаляване на емисиите от производствената дейност. 503 000.00 502 980.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършен одит за ресурсна ефективност на фирма “ЕЛЕГАНС МЕБЕЛ” ЕООД. Услугата по изготвянето му е възложена на външен изпълнител. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти. За изпълнител е избрана фирма „ИНХОМ” ООД 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит за ресурсна ефективност по образец 7 500.00 7 500.00
Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - дигитализирано производство на мебели. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на Линията за дигитализирано производство на мебели и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея ще могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Кръгла маса или работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на Линията за дигитализирано производство на мебели и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (19 месец) 2. Провеждане на събитията (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - дигитализирано производство на мебели За постигане на тази цел медийно ще бъдат публикувани следните публикации: 1. Статия за внедрената иновативна технология в „ЕЛЕГАНС МЕБЕЛ” – 2 бр. публикации Статиите ще бъдат публикувани в традиционни и дигитални медии паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта. Целевата група на публикациите са предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. В тази връзка, ще бъдат избрани медии, чиято аудитория включва целевата група на публикациите. Публикациите ще съдържат информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще имат за цел да насърчат други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Подготовка на публикационните материали (статии) (19 месец) 2. Публикуване (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на постоянен билборд- 1 бр. и стикери – 3 бр.): Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Дейността ще бъде изпълнявана за сметка на кандидата. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 1 бр. билборд и 3 бр. стикери за обозначаване на 3-те компонента от новозакупената по проекта производствена Линия. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (2 месец) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация (от 1 до 20 месец) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).