Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 672 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal is targeted at improving the production process and resource efficiency, and effectiveness in "Ivo Petrov - Architects" Ltd. through the purchase of Software for energy efficient modeling - 25 pcs, Integrated server system - 1 pc. and Workstations - 8 pcs. The described assets will be located in the company's office in Pleven, where the main activity of the company is located. With the realization of the investment, the company will increase its production capacity for energy efficiency modeling by 30% - from the current 70 services/year (2014) to 91 services/year (2019). The abovementioned will bring significant competitive and financial advantages. The company expects to reach turnover of more than 2 700 thousand BGN (2019), while revenues from foreign contractors will exceed 208 thousand BGN average for the years 2017-2019. With the implementation of the investment project, the company will introduce new technologies in the production process, which will improve resource efficiency and effectiveness. The expected quantities of disposed waste per unit of output will be reduced by 30.92% (from 6.37 kg/service to 4.40 kg/service). The investment project is profitable from a financial point of view, because the internal rate of return of the project exceeds 18%.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствения процес (ще се изпълни чрез закупуването на Софтуер за енергоефективно моделиране - 25 броя, Интегрирана сървърна система - 1 брой и Работни станции - 8 броя): За основните проблеми и ограничения свързани с производствения процес в компанията, ръководството взема решение за закупуване на Софтуер за енергоефективно моделиране-25бр, Интегрирана сървърна система-1бр и Работни станции-8бр. Въвеждането на активите ще позволи разширяване на капацитета, подобряване на производствения процес, оптимизиране времето за разработване на енергоефективен модел и подобряване качеството на услугата. Положителните резултати са следствие от автоматизацията на анализа на средата, в която ще се реализира обекта, вариантния анализ, изследванията на разходите по изграждане и експлоатация на обекта чрез специализиран софтуерен продукт за енергоефективно моделиране. Софтуерните продукти от този тип, по своята същност, представляват програми, които обединяват изходните данни, анализират и калкулират влиянието на всички променливи и предоставят краен резултат, който става база за съставянето на доклада на научноизследователския екип. Именно чрез компонентите на този тип софтуерни продукти, научноизследователският екип изгражда в компютърната програма целия енергоефективен модел, в резултат на което енегрийният модел на обекта ще бъде съставен в значително по-кратък срок. В допълнение, поради факта, че всички данни се обработват от компютърна програма, при всеки случай когато е необходима промяна или преизчисляване на енергоефективния модел, крайните резултати по отношение на заданието за изграждане на обекта ще бъдат автоматично преизчислени с бързодействието на компютърния процесор и както екипът на дружеството, така и възложителят получават веднага краен резултат. Това ще позволи бързо разработване на мултивариантни анализи с неизчерпаем брой варианти. Така, дружеството ще може да предложи на клиентите си достъп до енергоефективния модел на обекта онлайн–за коригиране, екстраполиране на данните и разглеждане на варианти в момента на настъпване на необходимостта от това. Чрез новите възможности, които ще предостави специализираният софтуер, екипът ще може да осъществява ефективен контрол, при наблюдение на реализацията на обекта и постигане на заложените стойности. Чрез така описаните възможности, компанията ще повиши качеството процеса: пълна цифровизация и възможност на мултивариантност на модела във всички фази на изпълнение, онлайн. За обезпечаване работата на системата, предвид изискванията за хардуерен ресурс, с настоящия проект ще се закупят и Интегрирана сървърна система, която да обезпечи работата на Софтуера за енергоефективно моделиране. Предвижда се и закупуването на 8 специализирани работни станции, за работа с "тежкия" софтуер: х1бр. за всеки от 8те екипа. Основните положителни резултати: срокът за изпълнение на енергоефективен модел за даден обект след реализация на инвестицията ще се намали с ~32% (от настоящите средно 45дни до28 дни). При 8 работни екипа от по 4 специалиста за енергоефективно моделиране в компанията, при 11м. работа годишно, ще се изработят над 90 енергоефективни модела. Това обуславя повишаване производствения капацитет на предприятието за енергоефективно моделиране (в края на прогнозния период-2019г) с над 30%. От финансова гледна точка, това ще доведе до ръст в оборота над 28% (2019г), както и повишаване производителността на труда на всеки зает с над 16%. Сега, компанията не може да предлага ефективно услугата за чуждестранни клиенти поради значително по- кратките срокове, които те изискват. Очаква се постигане на оборот от износ около208 хил.лв. средногодишно за всяка от годините 2017до2019. Стъпки за реализация: 1. Подготовка на График за провеждане на процедури за избор на изпълнител (през 1-ви месец); 2. Избор на изпълнител (от 2-ри до 4-ти месец вкл.) 3. Сключване на договор с класираните на първо място изпълнители (през 5-ти месец); 5. Доставка, инсталиране на активите и подписване на приемо предавателни протоколи (през месеците от 6-ти до 9-ти); 6. Финално приемане и подписване на финални приемо предавателни протоколи (през 10-ти месец). 796 642.73 796 380.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще се изпълни чрез закупуване на Софтуер за енергоефективно моделиране - 25 броя, Интегрирана сървърна система - 1 брой и Работни станции - 8 броя): С настоящия проект, кандидата очаква подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Това е функция от електронизиране и компютъризиране в процеса по структуриране, изграждане и представяне на клиента на енергоефективните модели. Сега, при структурирането на модела, при съставяне на чертежите на отделните части от обекта предмет на обследването, се изготвят по няколко предварителни, работни варианта за всяка система (отоплителна, охладителна, фасадна или др.) на обследвания обект. След задаването на данните от предварителните проучвания на средата (хидроложки, геоложки и др.), се разработват работни варианти на чертежите на хартиен носител. Отпечатаните работни версии на чертежите, които са предмет на унищожаване в процеса на работа, са приблизително 30,92% от общо отпечатаните чертежи. Напр. само за 10бр. чертежи (които са за 1 модел), се използват над 16 лин. м. хартия (при стандартна ширина от 914мм), само за енергоефективно обследване само на част "Архитектура". Така, количествата депониран хартиен отпадък за 2014г., при настоящия подход на работа са 446кг за изпълнените 70 услуги (или по 6,37 кг, отпадък от работни варианти на чертежите за всяка поръчка). В допълнение, при изпълнението на всяка поръчка се записват средно по 4до6 компакт диска (CD) с работните версии на изчисленията на енергоефективния модел, които се разменят между експертите в екипа за обмен на работна информация. Това води до допълнителни разходи и генериране отпадък. При всеки следващ вариант на разработвания енергоефективен модел, е необходимо отново отпечатване на работни чертежи и запис на оптични носители (CD), които отново генерират отпадък и влошават ресурсната ефективност на научно изследователския процес. Поради това, компанията оценява ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес по разработване на енергоефективни модели, като незадоволителна. След реализацията на настоящия проект, така описаните ограничения ще бъдат преодолени. Новият Софтуер за енергоефективно моделиране, позволява създаването на чертежа на обследваната система виртуално. Така описаното не изисква работните версии и варианти на всеки чертеж за всяка система да се отпечатват за представяне на екипа работещ по енергоефективния модел и на възложителя за обсъждане и корекции-те ще бъдат представяни графично, онлайн в електронен формат, с възможност за промени в реално време и наличие на актуален резултат на момента. В допълнение, наличието на мощна интегрирана сървърна система, както и работни станции с необходимите хардуерни характеристики за работа със Софтуера за енергоефективно моделиране, ще позволят обмен на информация както между членовете на работния екип, така и с възложителя в реално време, онлайн. Поради това, ще отпадне изцяло необходимостта от работните версии на хартия и на оптични носители (CD). Количеството отпадък за услуга „енергоефективно моделиране“ ще се намали с 1,97кг: от 6,37кг до 4,40кг. Това от своя е намаляване на количеството отпадък предвиден за депониране с 30,92%. Така количеството хартиен отпадък предвиден за депониране към края на прогнозния период (2019 г) ще бъде общо 400кг, при изпълнени 91 услуги (или 4,40кг/за единица услуга). Така ще отпадне необходимостта от пренос на данни (в екипа) на оптични носители (CD), което ще повиши ресурсната ефективност и ефикасност-намалено количество поликарбонат предвиден за депониране между 5,93 кг до 8,89 кг за година при 91 предоставени услуги (2019г.) Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на График за провеждане на процедури за избор на изпълнител (през 1-ви м.); 2. Избор на изпълнител (от 2-ри до 4-ти м. вкл.) 3. Сключване на договор с класираните на първо място изпълнители (през 5-ти м.); 5. Доставка, инсталиране на активите и подписване на приемо предавателни протоколи (през месеците от 6-ти до 9-ти); 6. Финално приемане и подписване на финални приемо предавателни протоколи (през 10-ти м.) 0.00 0.00
Дейност за добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите услуги (ще се изпълни чрез закупуване на Софтуер за енергоефективно моделиране - 25 броя, Интегрирана сървърна система - 1 брой и Работни станции - 8 броя): Със закупуване на активите по настоящия проект, "Иво Петров-Архитекти" ООД ще подобри съществуващите услуги, както и ще им добави нови характеристики. Сега, предлаганите енергоефективни модели са статични, поради липсата на взаимообвързаност между отделните променливи в модела-т.е. промяната на даден параметър, не води автоматично до промяна на целия модел. Това не позволява представяне на мултивариантен енергоефективен модел (т.е. с няколко различни варианта за реализация на обекта), което е съществена характеристика, за клиента на компанията. Сега разработваните енергоефективни модели, не могат да бъдат представяни на клиентите онлайн, поради липсата на "работна среда" (сървърно пространство и специализиран софтуер). Това е съществено ограничение и в етапа на създаване на енергоефективния модел. Ограничение носи и липсата на възможност за управление на енергоефективния модел в при строителството му. Често, в етапа на изпълнение, се налагат промени и изменения, продиктувани от външни фактори. Това предполага и промени в стойностите на очакваните данни за енергопотреблението на обекта. За управление на енергоефективния модел, е уместно той да не бъде статичен, да позволява бърза и лесна онлайн промяна, в работна среда, която автоматично, да преизчислява данните за енергопотреблението на обекта. За преодоляване на тези ограничения и за подобряване качеството на съществуващата услуга, както и за добавяне на гореописаните нови характеристики, "Иво Петров-Архитекти" ООД кандидатства с настоящия проект. Интегрираната сървърна система ще позволи безпроблемното функциониране на софтуера за енергоефективно моделиране, като едновременно ще позволи онлайн достъпност, бързо изчисление и мултивариантност. В допълнение, поради високите технологични характеристики на сървърната система, тя ще позволява едновременното обработване на десетки енергоефективни модели, преизчислението им в реално време и калкулиране на резултат, от нанесени промени. Сървърната система и Софтуера за енергоефективно моделиране ще позволят мултивариантност, управление на енергоефективен модел в реално време и пълна онлайн достъпност на моделите от всяка точка на света. Що се отнася до работните станции, работата с тежки графични файлове (каквито използва Софтуера за енергоефективно моделиране) изискват значителни хардуерни възможности не само от сървъра където е инсталиран софтуера, но и от работните станции, които го достъпват и реално обработват файловете. Предвижда се закупуването на 8 специализирани работни станции (за всеки екип по 1 бр.), за 8те екипа работещи по енергоефективно моделиране, за работа с "тежкия" софтуер. В момента, "Иво Петров-Архитекти" ООД не разполага със сървърна система и с високопроизводителни работни станции в офиса си в гр. Плевен. С реализацията на настоящата дейност, ръководството на компанията очаква значително подобряване на конкурентоспособността си, което да резултира в увеличаване на клиентската база на дружеството, както и в увеличаване броя на предлаганите услуги. От финансова гледна точка, това ще доведе до ръст в оборота над 28% в края на прогнозния период (2019г), както и повишаване производителността на труда на всеки зает с над 16%. Сега, компанията не може да предлага ефективно услугата за чуждестранни клиенти поради значително по- кратките срокове, в които чуждестранните възложители изискват предоставяне на резултат от изследването. С реализацията на проекта, се очаква постигане на оборот от износ 208 хил.лв. средногодишно за всяка от годините 2017 до 2019. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на График за провеждане на процедури за избор на изпълнител (през 1-ви м.); 2. Избор на изпълнител (от 2-ри до 4-ти м. вкл.) 3. Сключване на договор с класираните на първо място изпълнители (през 5-ти м.); 5. Доставка, инсталиране на активите и подписване на приемо предавателни протоколи (през месеците от 6-ти до 9-ти); 6. Финално приемане и подписване на финални приемо предавателни протоколи (през 10-ти м.) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).