Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"Mirvana" Ltd. was registered in 1995 in Gorna Oryahovitsa. Its main activity is the production of women’s clothing. 
The project’s overall aim is enhancing the competitiveness of "Mirvana" Ltd. through increasing energy efficiency and expanding production capacity. 
The specific objectives are: 
- Reducing energy consumption and respectively the energy costs per unit produced; 
- Increasing the company’s production capacity and reducing the production costs per unit produced; 
- Improving product qualities and reducing spoilage.

The objectives listed above will be reached though the following activities: 
- Performing an energy audit and preparing a report; 
- Improving the energy and resource efficiency through purchasing and commissioning a new ironing technological line; 
- Introducing and certifying an energy management system in line with the requirements of BSS EN ISO 50001:2011;
- Ensuring visualization and publicity for the project activities. 

Carrying out the activities listed above will lead to the following results: 
- Energy audit performed and prescribed measures for increasing energy efficiency; 
- An implemented and certified energy management monitoring system as per ISO 50001:2011;
- Purchased and commissioned ironing technological line of the highest energy class;
- Increased productivity and production capacity at "Mirvana" Ltd;
- Reducing production costs, respectively the technological value per unit produced; 
- Achieving annual energy savings of 345 281 kWh;
- CO2 emissions savings of 268,604 tons/year; 
- Reduced production energy intensity; 
- Enhanced energy and resource efficiency; 
- Improved quality of the items produced. 
In view of the positive effects listed above, the project will directly contribute to increasing the competitiveness of "Mirvana" Ltd. on the Bulgarian and international markets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по извършване на енергиен одит по образец (дейността беше реализирана чрез изготвяне на енергиен одит съгласно Приложение Б – бюджетно подперо 19.1. от т. 5 Бюджет) : За реализацията на дейност 7.1. Дейности по извършване на енергиен одит по образец, съгласно критериите за размер на предоставяната услуга, фирма Мирвана ООД проведе процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ съгласно условията и реда, предвидени в Закона за управление на средствата от Eвропейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ)/ обн., ДВ, бр. 101 от 22.12.2015 г. Индикативната стойност на процедурата беше 20 000,00 лв. съгласно бюджетно подперо 19.1. от т. 5 „Бюджет“ на настоящата апликационна форма. След обстоен преглед и оценка на събраните предложения, Мирвана ООД избра за изпълнител на услугата по извършване на енергийно обследване и изготвяне на енергиен одит фирма „Енерджи Ефект“ ЕООД, вписана в публичния регистър по чл.60 ал.1 от Закона за енергийна ефективност под номер 00075/ 04.06.2015г. С избрания изпълнител бе сключен договор за изпълнение на услугата. На 09.08.2016г. докладът от енергиен одит съгласно Приложение Б бе изготвен и представен на вниманието на Мирвана ООД. На база на събраната информация и извършеното обследване, в докладът от енергиен одит е препоръчана една мярка за повишаване на енергийната ефективност, както следва: -„Мярка 1: Подмяна на технологична линия за гладене“, характеризираща се с по-добри енергийни и функционални параметри и с по-висок капацитет. Мярката е насочени към повишаване на енергийната ефективност и производственият капацитет чрез замяна на старата и енергоемка гладачна линия с нова енергоспестяваща такава, характеризиращи се с по-добри енергийни и функционални параметри и по-висока производителност. Съгласно направените изчисления е установено, че ефектът от изпълнението на предписаната мярка ще се изразява в годишни спестявания на енергия (ГС): 345 281 kWh/год, което ще резултира в намаляване на емисиите на СО2, от дейността на Мирвана ООД с 268,604 тона/ годишно. Ефективността на инвестицията е оценена чрез метода на срока на откупуване, съгласно, който Мирвана ООД ще възвърне инвестираните средства в посочената мярка в период до 2,1 години след реализация на инвестицията. Определената мярка се характеризира с фактор на енергийните спестявания ЕSR = 47,8 %, следователно мярката надвишава 9,5 пъти минимално изискване за ЕSR = 5%, което доказва нейната целесъобразност и ефективност. На 10.08.2016г., докладът от енергийния одит на Мирвана ООД бе подаден към Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР) съгласно реда посочен в Приложение Щ под вх. № BG16RFOP-807/10.08.2016 г. На 29.09.2016г. бе входирана коригирана версия на доклада в отговор на Становище на АУЕР с Изх. № BG16RFOP-807/ 17.09.2016 г. На 12.10.2016 г. бе получено „Становище за съответствие на енергийния одит № BG16RFOP-807 / 12.10.2016 г., гласящо че „АУЕР одобрява енергийния одит на „Мирвана“ ООД с ЕИК 104024583. Етапи на изпълнение на дейността: 1) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ (месец юни, 2016г.) 2) Събиране, разглеждане и оценка на получените предложения за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит (месец юни, 2016г.) 3) Избор на изпълнител и сключване на договор с избрания изпълнител (месец юни) 4) Извършване на енергийно обследване на „Мирвана“ ООД по образец съгласно Приложение Б, изготвяне на енергиен одит на 09.08.2016г. и подписване на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата 5) Представяне на енергийния одит за разглеждане от АУЕР на 10.08.2016г. 6) Подаване на коригирана версия на доклада от енергиен одит на 29.09.2016г. в отговор на Становище на АУЕР с Изх. № BG16RFOP-807/ 17.09.2016 г. 7) Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение - № BG16RFOP-807 / 12.10.2016 г. 20 000.00 20 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на енергийно ефективна технологична линия за гладене – бюджетно подперо от 2.1 от т.5 Бюджет): Дейността ще допринесе за оптимизация на гладачните процеси и респ. на цялостния производствен цикъл чрез подмяната настоящата морално и физически амортизирана гладачна линия с нова високопроизводителна гладачна линия от най-висок енергиен клас. Необходимостта от подмяната е опосредствана от следните ограничения на настоящата линия за гладене: -ниска производителност, варираща между 25 и 100 бр/ден за различните компоненти на линията -висока енергийна интензивност на производството. Линията потребява около 84kw, като на годишна база потребява 159 936 kwh/год -високи експлоатационни разходи (по ремонт и поддръжка) поради моралната и физическа остарялост на линията в размер на 62 180лв/год -генериране на големи количества брак, неподлежащи на рециклиране поради обгаряне на материалите -ниска ресурсна ефективност: изисква се висок разход на ел. енергия и човешки ресурс Предвид всички тези ограничения на настоящата гладачна база и въз основа на направено енергийно обследване, бе предписана като мярка подмяната на настоящата гладачна линия с нова технологична линия за гладене, състояща се от следните компоненти: - 20бр. електропарна ютия, чиято производителност за 1 бр. е 45 бр/ден при консумация на енергия 0,625kw, докато настоящият й аналог е с производителност 30бр/ден при ел. консумация 1,6kW. 20те броя електропарни ютии ще заменят 10броя старии ютии - 6бр. гладачни маси тип език - всяка с производителност 100бр/ден при консумация 0,6kW енергия, докато всяка от гладачните маси от старата линия са с производителност 37,5 бр/ден при консумация 0,9kW. 6-те броя гладачни маси тип език ще заменят 8броя нископроизводителни гладачни маси - 9бр.гладачна маса с правоъгълна форма-всяка с производителност 67бр/ден при консумация 0,4kW на маса. Настоящите аналози на тези маси са всяка с производителност 25бр/ден и консумация 3,4kW на маса. 9-те броя нови правоъгълни гладачни маси ще заместят 12бр. нископроизводителни стари такива гладачни маси. - 1бр. зиг заг машина - зачиства детайлите преди финално гладене. Ще бъде с производителност 150бр/ден и консумация на енергия от 0,5kW. Старата такава машина е с произв. 50бр/ден и консумира 4 пъти повече енергия-2kW - 1бр. автоматичен парен манекен с производителност 170 бр/ден и консумация на ел.енергия 1,3kW. Използваният до момента манекен е с производителност 100бр/ден и ел. консумация 12kW - 1бр. преса за финално гладене с производителност 200бр/ден и енергопотребление 0,6kW, която ще замени 3 бр. преси, използвани към момента, всяка с производителност 33бр/ден и консумираща 2kW - 1бр. парен котел с КПД 80%, който ще замести използвания към момента изцяло амортизиран парогенератор с КПД 48%. Новият парен котел ще бъде с почти 2 пъти по-голям КПД и ще захранва всички машини от новата линия с необходимата пара за осигуряване на безпроблемната им работа Предимства на новата технологична линия за гладене, състояща се от общо 39 компонента спрямо старата: -новата линия ще бъде с обща инсталирана мощност от 22,06kW, докато настоящата е с почти 4 пъти по-висока – 84kW -експлоатационните разходи за новата линия ще са в размер на 38640лв/год, докато за старата линия са 1,6 пъти по-високи - 62 180лв/год. -ютиите от новата линия ще имат специални покрития (анодизирана плоча и антилепкава технология), предотвратяващи генерирането на брак чрез обгаряне и повреждане на материалите, което ще създаде предпоставки за редуциране на брака и рециклиране на бракуваните материали -По-висока единична производителност на всеки от компонентите на новата линия, вариваща между 45 и 200бр/дневно, докато при старата стойностите варират между 25-100бр/дневно в зависимост от компонента. Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка на тръжна процедура (м2-4) 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м5-6) 4) Доставка на линия за гладене, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м7-18) 311 900.00 311 870.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съотвествие с БДС EN ISO 50001:2011 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по разработване и внедряване на ISO 50001 и услуги по сертифициране - бюджетни подпера 20.1 и 20.2 от т. 5 Бюджет) : Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: -нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001:2011, Мирвана ООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси -нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на Мирвана ООД; транспорта, редуциране потреблението на горива В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните поддейности: I.Разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избран консултант, който ще има следните задачи: 1.Енергийно планиране -определяне обхвата и физическите граници на СУЕ -анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол; -разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ - разработване на енергийна политика -залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им; 2.Документиране на Системата - изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията -идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др.изисквания във връзка с управлението на енергията - определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им -извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3.Интегриране на документацията в Мирвана ООД - информиране на служителите за целите на СУЕ -разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4.Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ -Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него -Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5.Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството II.Сертификация на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001:2011 Тази поддейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1.Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на Мирвана ООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2.Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и др. изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на Мирвана ООД с изискванията на ISO 50001:2011. Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения (м3-4) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите (м5) 4) Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с ISO 50001:2011 (м6-10) 5) Провеждане на одит на етап 1 (м11) 6) Провеждане на одит на етап 2 (м12) 7) Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (м13) 27 975.00 27 665.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез изработка на визуализационни материали – бюджетни подпера 23.1 до 23.3 от т. 5 Бюджет) : Фирма „МИРВАНА“ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. За тази цел ще се изработят следните информационни материали: 1) 1 брой пълноцветен информационен плакат размер А3 (бюджетно подперо 23.1 от т. 5 Бюджет), който ще бъде изработен в началото на проекта и ще бъде поставен на входа на административната и производствена сграда на „Мирвана“ ООД в Горна Оряховица, така че да бъде видим за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни, с цел осигуряване на публичност на дейностите по проекта. Плакатът ще се характеризира със следните задължителни реквизити: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - ЕФРР; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2) 39 броя стикери (бюджетно подперо 23.2 от т. 5 Бюджет) – по 1 за всеки от компонентите на гладачната линия. Стикерите ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ще бъдат поставени върху всички 39 актива, образуващи гладачната линия, която ще гарантира енергийните спестявания, описани в проекта. 3) 1 информационна табела (бюджетно подперо 23.3 от т. 5 Бюджет), която ще бъде поставена в производственото и административно седалище на „Мирвана“ ООД в Горна Оряховица, където е и мястото на изпълнение на дейностите по настоящия проект. По този начин табелата ще бъде видима за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. Табелата ще съдържа информация за наименованието, целта, продължителността и бюджета на проекта и ще подчертава приноса на ЕС чрез ОПИК. Мирвана ООД ще предприеме и следните допълнителни мерки за осигуряване визуализация и публичност на дейностите по проекта: -Осигуряване на визуализация за Системата за енергиен мениджмънт - в цялата документация свързана със Системата за енергиен мениджмънт ще бъде интегрирана подходяща визуализация. -Осигуряване на визуализация за проектната документация - визуализация ще бъде осигурена и върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕФРР за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. Всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Етапи на изпълнение на дейността 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (месец 1) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 2) 4) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 3) 5) Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (месец 4-18) 350.00 203.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).