Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project envisages increasing the energy efficiency of "ZIESTO" Plc. through investments related to the replacement of the physically and morally outdated machinery involved in the production of plastic products, with new, energy saving machines.
Investments for the acquisition of new production equipment are planned as follows: injection molding machine type 1-one item; injection molding machine type 2-one item, blastavtomat - one item; CNC milling machine - one item.
Purchase and introduction into exploitation of new equipment is needed to implement the measures included in the energy audit of "ZIESTO" Plc.
As a result of the realization of the investment, the company will realize energy savings of 32.90%.
In frame of the project energy management system will be implemented and certified  in accordance with standard BS EN ISO 50001 / EN ISO 500001, which will ensure sustainability of the project and will improve energy performance, including energy efficiency, use and consumption of energy through systematic management of energy .
The project will act to increase the competitiveness of the company by reducing energy consumption and increasing production capacity, which will lead to more sustainable growth.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Шприц машина Тип 1 - 1 брой): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Шприц машина от тип 1 - 1 брой. Инвестицията допринася за изпълнението на проекта чрез повишаване на енергийната ефективност. Допълнителен ефект е разширяване на съществуващото производство и капацитета на обекта като цяло, поради двойно по-високата производителност на планираната шприц машина 617 бр./час в сравнение със съществуващата - 309 бр./час. Към настоящия момент при производствения процес за производство на пластмасов цилиндър за ръчна водна помпа се използва шприц машина, произведена през 1983 г., която се характеризира с много високо енергийно потребление - 25402 kWh/год. и ниска производителност - 1244160 бр. изделия годишно. Новата шприц машина ще потребява значително по-малко енергия - 19958 kWh/год и ще позволи производителността да се увеличи двойно - на 2488320 бр. изделия годишно. Планираният фактор на енергийни спестявания в резултат от закупуването на шприц машината от тип 1 е 60,71%. Енергийните спестявания в резултат от реализирането на тази инвестиция възлизат на 30845 kWh/год. В резултат от мярката емисиите на СО2 ще се намалят със 25,26 т/годишно. Настоящата инвестиция е относима към Мярка 1 от обследването за енергийна ефективност на „ЗИЕСТО” АД. Новата шприцмашина от тип 1 ще бъде поставена в пластмасовия цех на фирмата. Стъпките за реализация на дейността са: 1. Сформиране на екипа за управление на проекта и разпределение на задачите и отговорностите по управление на проекта. Съставяне на подробен план на дейностите, план за разходване на средствата и план на процедурите за избор на външен изпълнител/и. Съгласуване на плана на процедурите за избор на изпълнител/и с УО. (месец 1 и 2) 2. Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването, необходимо за изпълнение на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност (от 3-ти до 9-ти месец) Още през първия месец от старта на проекта екипът на проекта ще изготви актуален план на процедурите за избор на изпълнител в съответствие с приложимото законодателство (ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.), който ще бъде съгласуван с УО. Планираме възлагането на една обществена поръчка "избор с публична покана" по чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и съобразно разпоредбите на ПМС 160/01.07.2016 г. с няколко обособени позиции, отговарящи на видовете оборудване по проекта. Настоящата шприц машина от тип 1 ще бъде включена в обособена позиция 1. В рамките на настоящата дейност ще бъде изготвена документацията за възлагане на обществена поръчка и представянето й пред Управляващия орган за предварителен контрол, както и обявяване на обществената поръчка, получаване и регистрация на оферти, провеждане на процедура за оценка на офертите и класиране на участниците, предоставяне на протокола от оценката и получените оферти за предварителен контрол от Управляващия орган и получаване на становище от предварителния контрол от страна на Управляващия орган. 3. Сключване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 10-ти до 12-ти месец) Дейността включва изготвяне на проект на договор с избрания изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването по обособена позиция 1, събиране на документите за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 53, ал. 2 от ЗУСЕСИФ от класирания на първо място участник за обособена позиция 1; представянето им за предварителен контрол от страна на УО и след одобрение от УО - самото сключване на договор с избрания изпълнител по обособена позиция 1. 4. Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на машините и подписване на приемно-предавателен/и протокол/и (от 12-ти до 18-ти месец) Дейността включва инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, пуск и провеждане на първоначални изпитания на машината в производствената база на „Зиесто” АД. След тестването и пускането в експлоатация ще се подпише и финалния приемно-предавателен протокол с избрания изпълнител. 70 996.00 70 996.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Шприц машина Тип 2 - 1 брой): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Шприц машина от тип 2 - 1 брой. Към настоящия момент при производствения процес за производство на пластмасов цилиндър за ръчна водна помпа се използва се използва шприц машина, произведена през 1983 г. с инсталирана мощност 30 kW усилие на затваряне 1500 кN , и максимален грамаж на шприцвания детайл 285 гр. Инвестицията допринася за изпълнението на проекта чрез повишаване на енергийната ефективност. За сравнение енергийното потребление за свързаните с мярката дейности към настоящия момент е 25402 kWh/год. След инвестицията и въвеждането в експлоатация на новата шприц машина от тип 2 енергийното потребление за свързаните дейности ще спадне на 16783 kWh/год. Енергийните спестявания от замяната на старата шприц машина с нова от тип 2 ще възлизат на 8618 kWh/год. Очакваният фактор на енергийни спестявания в резултат от инвестицията е 33,93%. В резултат от мярката емисиите на СО2 ще се намалят със 7,06 т./година. Настоящата инвестиция е относима към Мярка 2 от обследването за енергийна ефективност на „ЗИЕСТО” АД. Новата шприц машина от тип 2 ще бъде поставена в пластмасовия цех на фирмата. Стъпките за реализация на дейността са: 1. Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването, необходимо за изпълнение на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност (от 3-ти до 9-ти месец) Изборът на изпълнител за доставката ще се осъществи по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. Планираме възлагането на една обществена поръчка "избор с публична покана" по чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ с няколко обособени позиции, отговарящи на видовете оборудване. В рамките на настоящата дейност ще бъде изготвена документацията за възлагане на обществена поръчка и представянето й пред Управляващия орган за предварителен контрол, както и обявяване на обществената поръчка, получаване и регистрация на оферти, провеждане на процедура за оценка на офертите и класиране на участниците, предоставяне на протокола от оценката и получените оферти за предварителен контрол от Управляващия орган и получаване на становище от предварителния контрол от страна на Управляващия орган. 2. Сключване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 10-ти до 12-ти месец) Дейността включва изготвяне на проект на договор с избрания изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването по обособена позиция 1, събиране на документите за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 53, ал. 2 от ЗУСЕСИФ от класирания на първо място участник за обособена позиция 1; представянето им за предварителен контрол от страна на УО и след одобрение от УО - самото сключване на договор с избрания изпълнител по обособена позиция 1. 3. Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на машините и подписване на приемно-предавателен/и протокол/и (от 12-ти до 18-ти месец) Дейността включва инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, пуск и провеждане на първоначални изпитания на машината в производствената база на „Зиесто” АД. След тестването и пускането в експлоатация ще се подпише и финалния приемно-предавателен протокол с избрания изпълнител. 58 088.00 58 088.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Бластавтомат - 1 брой): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация Бластавтомат - 1 брой. Инвестицията допринася за изпълнението на проекта чрез повишаване на енергийната ефективност. Към настоящия момент при производствения процес за бластирането на пластмасов цилиндър за ръчна водна помпа се използва бластавтомат, произведен през 1994 г. с инсталирана мощност 9,6 kW, при който енергийното потребление за свързаните с мярката дейности е 15 482,88 kWh/год. За сравнение след въвеждане в експлоатация на новия бластавтомат с обща инсталирана мощност 8 kW енергийното потребление ще спадне на 12 902,40 kWh/год. Реализираните енергийни спестявания ще възлизат на 12 902,40 kWh/год. Очакваният фактор на енергийни спестявания е 50,00%. Паралелно с това ще се увеличи и капацитета за производство на пластмасови изделия - от 604 800 бр. изделия годишно, на 1 008 000 бр. изделия/година, т.е. почти двойно. В резултат от мярката емисиите на СО2 ще се намалят със 10,57 т./годишно. Настоящата инвестиция е относима към Мярка 3 от обследването за енергийна ефективност на „ЗИЕСТО” АД. Новият бластавтомат ще бъде поставен в пластмасовия цех на фирмата. Стъпките за реализация на дейността са: 1. Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването, необходимо за изпълнение на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност (от 3-ти до 9-ти месец) Изборът на изпълнител за доставката ще се осъществи по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. Планираме възлагането на една обществена поръчка "избор с публична покана" по чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ с няколко обособени позиции, отговарящи на видовете оборудване. Доставката, монтаж и въвеждане в експлоатация на бластавтомат ще бъде формулирано като отделна обособена позиция (№2) В рамките на настоящата дейност ще бъде изготвена документацията за възлагане на обществена поръчка и представянето й пред Управляващия орган за предварителен контрол, както и обявяване на обществената поръчка, получаване и регистрация на оферти, провеждане на процедура за оценка на офертите и класиране на участниците, предоставяне на протокола от оценката на получените оферти за предварителен контрол от Управляващия орган и получаване на становище от предварителния контрол от страна на Управляващия орган. 2. Сключване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 10-ти до 12-ти месец) Дейността включва изготвяне на проект на договор с избрания изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването по обособената позиция 2, събиране на документите за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 53, ал. 2 от ЗУСЕСИФ от класирания на първо място участник за обособената позиция 2; представянето им за предварителен контрол от страна на УО и след одобрение от УО - самото сключване на договор с избрания изпълнител по обособена позиция 2. 3. Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на машините и подписване на приемно-предавателен/и протокол/и (от 12-ти до 18-ти месец) Дейността включва инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, пуск и провеждане на първоначални изпитания на машината в производствената база на „Зиесто” АД. След тестването и пускането в експлоатация ще се подпише и финалния приемно-предавателен протокол с избрания изпълнител. 51 337.00 51 300.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на ЦПУ фреза - 1 брой): Като част от дейността ще бъде закупенa и пуснатa в експлоатация ЦПУ фреза - 1 брой. Инвестицията допринася за изпълнението на проекта чрез повишаване на енергийната ефективност. Към настоящия момент при производствения процес за изработване на формообразуваща матрица на шприцформа напластмасова саксия Ф180 се използва машина РВ501.24 ХЕБРОС, произведена през 1984 г. с инсталирана мощност 23 kW., при която енергийното потребление за свързаните с мярката дейности е 14 837,76 kWh/год. След въвеждане в експлоатация на новата ЦПУ фреза с обща инсталирана мощност 18 kW енергийното потребление ще спадне на 14 515,20 kWh/год. Реализираните енергийни спестявания ще възлизат на 59 673,60 kWh/год. Очакваният фактор на енергийни спестявания е 80,43%. Паралелно с това ще се увеличи и капацитета за производство на формообразуваща матрица на шприцформа - от 403 бр. годишно, на 2 016 бр. изделия/година, т.е. пет пъти повече. В резултат от мярката емисиите на СО2 ще се намалят със 48,87 т./годишно. Настоящата инвестиция е относима към Мярка 4 от обследването за енергийна ефективност на „ЗИЕСТО” АД. Новата ЦПУ фреза ще бъде поставен в инструменталния цех на фирмата. Стъпките за реализация на дейността са: 1. Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването, необходимо за изпълнение на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност (от 3-ти до 9-ти месец) Изборът на изпълнител за доставката ще се осъществи по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. Планираме възлагането на една обществена поръчка "избор с публична покана" по чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ с няколко обособени позиции, отговарящи на видовете оборудване. Доставката, монтаж и въвеждане в експлоатация на ЦПУ фреза ще бъде включена като отделна обособена позиция (№3) В рамките на настоящата дейност ще бъде изготвена документацията за възлагане на обществена поръчка и представянето й пред Управляващия орган за предварителен контрол, както и обявяване на обществената поръчка, получаване и регистрация на оферти, провеждане на процедура за оценка на офертите и класиране на участниците, предоставяне на протокола от оценката на получените оферти за предварителен контрол от Управляващия орган и получаване на становище от предварителния контрол от страна на Управляващия орган. 2. Сключване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 10-ти до 12-ти месец) Дейността включва изготвяне на проект на договор с избрания изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването по обособената позиция 3, събиране на документите за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 53, ал. 2 от ЗУСЕСИФ от класирания на първо място участник за обособената позиция 3; представянето им за предварителен контрол от страна на УО и след одобрение от УО - самото сключване на договор с избрания изпълнител по обособена позиция 3. 3. Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на машините и подписване на приемно-предавателен/и протокол/и (от 12-ти до 18-ти месец) Дейността включва инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, пуск и провеждане на първоначални изпитания на машината в производствената база на „Зиесто” АД. След тестването и пускането в експлоатация ще се подпише и финалния приемно-предавателен протокол с избрания изпълнител. 225 500.00 225 480.00
Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията БДС EN ISO 50001 в "ЗИЕСТО" АД (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени консултантски услуги за въвеждане и за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията БДС EN ISO 50001. Целта на въвеждането и сертифицирането на стандарта е да позволи на "ЗИЕСТО" АД да установи системите и процесите, необходими, за да се подобрят енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Въвеждането и сертифицирането на системата за енергиен мениджмънт ще доведе до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда, подобряване на рентабилността на фирмата, повишаване на конкурентоспособността. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Избор на изпълнител за Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията БДС EN ISO 50001 в "ЗИЕСТО" АД (от 9 до 10 месец) Дейността включва съгласуване с УО на начина на избор на изпълнител. Съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ не се изисква провеждане на процедура за избор на изпълнител. С оглед осигуряване на конкурентен подбор планираме да бъдат събрани 3 оферти от различни доставчици. 2. Избор на изпълнител за сертификационни услуги за акредитирана сертификация на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията БДС EN ISO 50001 в "ЗИЕСТО" АД (от 9 до 10 месец) С оглед осигуряване на конкурентен подбор планираме да бъдат събрани 3 оферти от различни доставчици. 3. Сключване на договори с избраните изпълнители (11 месец) Договорите ще бъдат сключени с фирмите, предложили най-ниска цена. 4. Провеждане на консултантски услуги за изграждане и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001 в "ЗИЕСТО" АД (от 12 до 15-ти месец) Консултантските услуги включват следните дейности: - Първоначален преглед на състоянието на организацията по отношение околната среда и енергийното управление; - Идентифициране на енергийните потоци; - Идентифициране на законовите и други нормативни изисквания, приети от организацията; - Преглед на предишни обстоятелства, замервания и анализи. - Въвеждащо обучение по ISO 50001:2011 на ръководството и екипа, който ще бъде ангажиран с програмата. Издаване на Заповед на Управителя с определяне на отговорните лица. - Определяне обхвата на системата за енергийно управление. - Формулиране на Политика на ръководството по отношение на енергийното управление. - Разработване на методика за оценка на значимостта на аспектите на околната среда. - Идентифициране на аспектите на околната среда. Оценка на значимите аспекти. - Определяне на общите и конкретни цели по отношение на енергийното управление. - Разработване на проекто-програми по ефективно енергийно управление. - Анализ на програмите и одобряването им от ръководството. - Разработване на документацията на системата: • Наръчник; • Процедури; • Работни инструкции за управление на процеси, потребяващи значими енергийни ресурси. - Внедряване и пробна експлоатация на системата: - Планиране и провеждане на вътрешен одит. Отстраняване на несъответствия, установени при вътрешния одит. - Планиране и провеждане на Преглед от ръководството. 4. Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001 в "ЗИЕСТО" АД (от 16 до 18 месец) Процесът по сертификация ще бъде извършен на два етапа: Етап: Сертификационна оценка Одит на етап 1: Преглед за съответствие на документацията на системата за управление спрямо изискванията на стандарта Одит на етап 2: Извършване на оценка на място на внедрената система за управление, за съответствие с изискванията на приложимите стандарти и нормативни документи, изпълнението на нейните регламенти и ефикасността й. Етап: Сертификация Условие за издаване на сертификат е положително заключение от прегледа на документацията и проверката на място на системата за управление на одиторския екип. 12 400.00 11 950.00
Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Енергийният одит е извършен преди датата на подаване на проекта и е получено становище с одобрение на одита от страна на АУЕР. Стъпките за реализация на дейността са: 1. Провеждане на процедура за избор на енергиен одитор чрез събиране на 3 оферти 2. Оценка и класиране на офертите по критерий "предложена най-ниска цена" и изготвяне на протокол от оценката 3. Сключване на договор с класирания на първо място енергиен одитор 4. Провеждане на енергийно обследване в "ЗИЕСТО" АД и изготвяне на доклад от енергийния одитор 10 000.00 10 000.00
Публичност и визуализация: Като част от дейността ще бъдат изработени стикери за визуализация на оборудването по проекта и табела на проекта. Стъпките за реализация на дейността са: 1. Сключване на договор за външен изпълнител за изработка на стикери за визуализация на оборудването по проекта и табела на проекта Предвиждаме изработката на 20 визуализиращи стикери и 1 брой табела съгласно указанията за визуализация. 510.00 490.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).