Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal envisages the establishment and provision of a new type of social service for the Municipality of Yambol – „Crisis Center” with a capacity of 12 persons. The service will provide protection for children and elderly people victims of violence, trafficking or other forms of exploitation. Users will be able to benefit the service for up to 6 months within one calendar year. The services are aimed at providing individual support, meeting daily needs and providing legal advice to consumers and socio-psychological assistance when immediate intervention is required.
In the building of the Crisis Center, which will be renovated, equipped and furnished under the project "Creating a Crisis center in Yambol Municipality" under Priority Axis 1 of the Operational Program "Regions in Growth " 2014-2020, there will be separate offices for administrative staff and specialists, rooms for users with appropriate conditions for personal space and privacy, and rooms for common activities with other users and the team of the center. The services will be provided in two units: the Crisis Intervention Unit and the Psycho-Social Support Unit.
For provision of the service, staff will be selected and trained. Qualified specialists for the provision of social services will be appointed, incl. social worker, psychologist, educator, medical person, as well as administrative and support staff, and if necessary external specialists and consultants from various fields as their area of activity and number will be appropriate to the prepared individual social assessments of the users. After the completion of the project, the Municipality of Yambol will continue to provide the service as a delegated state activity.
The establishment of the Crisis Center will complement and expand the existing network of social services in the community in the Municipality of Yambol. The services will improve the quality of life of people from the target groups and their families.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал, ангажиран в услугата: Подборът на персонала, определянето на длъжностите и техните задължения, координацията и управлението му пряко влияят за предоставянето на качествена социална услуга. Чрез изпълнението на дейността ще се осигури благоприятна среда за предоставяне на качествена и ефективна услуга за потребителите на услугата от квалифициран персонал. Подборът, управлението и професионалното развитие на персонала ще е предпоставка за постигане на целите на проекта. Настоящата дейност включва организацията и осъществяването на процеса на подбор на специалисти, необходими за предоставянето на услугите и задоволяване индивидуалните потребности на нуждаещите се лица, и сключване на договори с тях съгласно изискванията на Българското законодателство. По настоящия проект ще бъдат наемани както лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст съгласно чл. 68 от КСО, така и лица, които са придобили това право по реда на КСО. По този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, като специалистите в областта на социалните услуги, както и възможност за по-голям избор на социални експерти при наемане на персонала за изпълнение на дейностите в КЦ. В тази връзка ще бъде разработена процедура за подбор на персонала с определяне на критерии и изисквания към персонала в съответствие със спецификата на услугите. Водещи критерии ще бъдат: опит на кандидатите за работа със случаи на деца/лица, жертви на насилие, трафик или друга форма на експлоатация; емоционална зрялост, готовност, нагласа и чувствителност на кандидатите към работа и общуване с деца/лица, жертви на насилие, трафик или друга форма на експлоатация; вид образование, образователна степен и квалификация. За служителите на центъра ще бъдат осигурени безопасни и здравословни условия на труд на работните им места в отделните кабинети и всички необходими предпоставки за ефективно управление на услугите. Планираме началото на проектните дейности да е от 01.04.2022 г., и реалното стартиране на предоставяните услуги от 01.05.2022 г. При планирането на бюджета Община Ямбол е заложила разходи, необходими за изпълнението на дейностите по проекта преди реалното стартиране на предоставяните услуги за период от 1 месец преди издаване на Заповедта за разкриване на социалната услуга, като те са предназначени за назначаването на управител и социален работник. Останалите служители ще бъдат наети със стартиране на услугата. За изпълнението на проекта ще бъдат наети служители на позиции, за които е налице информация в счетоводните отчети на общината за последнrтe години. Разходите за възнаграждения на персонала са планирани на база информация за изплатени заплати за идентични длъжности в центрове за предоставяне на различни социални услуги в Община Ямбол през последните 3г. – 2017, 2018 и 2019. Тъй като планираното стартиране на услугата е през 2022 г., е направен анализ на увеличението на заплатите през тези базови години. Изчислен е среден годишен ръст в проценти: за длъжността „Управител“ – 12.82 % и за длъжността „Соц. работник“ – 10.27 %, и тези проценти са приложени за планиране на сумите в б. р. 1.1. Разходи за възнаграждения на персонала, както следва: Управител: ср. мес. заплата 2020 г. – 1 379.89 лв. 2021 г. – 1 556.79 лв. 2022 г. – 1 756.37 лв. Соц. работник: ср. мес. заплата 2020 г. – 1 258.15 лв. 2021 г. – 1 387.36 лв. 2022 г. – 1 529.84 лв. Заложената стойност за дейността в размер на 5 484.95 лв. е формирана от сбора на предвидените суми в т.5 "Бюджет", б.р. 1.1. и б.р. 3.1. Сумата в т.5 "Бюджет", б.р. 1.1. – 3 917.82 лв. включва месечно възнаграждение за 1 месец на управител – 1 756.37 лв. и осигуровки от работодател – 337.57 лв., и месечно възнаграждение за 1 месец на соц. работник – 1 529.84 лв. и осигуровки от работодател – 294.04 лв. Сумата в т.5 "Бюджет", б.р. 3.1. – 1 567.13 лв. е единна ставка в размер на 40 на сто от допустимите преки разходи за персонал (от бюджетен раздел I) съгласно Указанията за кандидатстване. 5 484.95 395.31
Обучение и супервизия на персонала: Планираното обучение и консултиране на персонала ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите знания и умения на лицата предоставящи услуги в Кризисния център. С изпълнението на дейността ще се осигури възможност за изграждане на капацитет – придобиване на специфични знания и умения в определена сфера на работа, създаване на тесни специалисти за предоставяне на комплекс от спешни мерки в кризисни ситуации за подобряване на средата на живот на нуждаещите се лица. Обучителният процес ще е ориентиран практически и ще се основава на добри практики от българския и международния опит. По време на обученията, персоналът ще получава индивидуални и групови консултации, както и въвеждащи и надграждащи обучения и периодични индивидуални и групови супервизии. Те ще бъдат насочени към членовете на персонала и ще се изразяват в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и в подкрепа и посредничество при разрешаването на комплицирани случаи. Обучението и консултирането на персонала има за цел да създаде знания у служителите за същността на услугата, обхвата на техните задължения, организацията на работа, основната документация и нормативни документи, взаимодействие с други институции и организации, развиване на компетенции (знания, умения и нагласи) за справяне с трудни и кризисни ситуации в работното ежедневие, работа в екип, придобиване и подобряване на уменията им за организиране на ежедневието на настанените деца/лица, включително правила и граници и тяхното следване и др. Супервизията ще осигури подкрепа на работещите в социалната услуга с цел подобряване на тяхната работа и тяхното индивидуално и екипно професионално развитие. Качествената супервизия ще предпази от професионалното прегаряне персонала и ще повиши мотивацията му за работа. Специалистите, извършващи супервизията ще подкрепят служителите чрез обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с личните емоции по отношение на потребителите или колега, взаимоотношения с външни институции или нормативни затруднения в конкретен случай, подобряване на екипните взаимоотношения и функциониране. Чрез екипната супервизия ще се проверява качеството на работата на целия екип от служители. Индивидуалната супервизия ще се провежда при необходимост и според конкретния случай и потребности, като целта й ще е фокусирана върху предоставянето на самостоятелни консултации, свързани с работата на отделни членове на Кризисния център. Ще се осигурят необходимите условия за провеждане на обученията и супервизията. 3 000.00 0.00
Разкриване и функциониране на социалната услуга: Кризисния център е социална услуга, делегирана от държавата дейност, която се открива със Заповед на Изпълнителния директор на АСП по предложение на Директора на Регионална дирекция за социално подпомагане. Услугата ще се предоставя на всеки потребител за срок до 6 месеца. Планираният брой места в услугата е 12, като той е съобразен с указанията на ОП РЧР 2014, ОПРР 2014-2020, Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социалната услуга „Кризисен център“ и Инвестиционната програма на град Ямбол. Сградата на Кризисния център се намира в първи жилищен район, на адрес гр. Ямбол, ул. „Ресен“ № 2. Разположението на центъра отговаря на изискванията в Методическото ръководство на АСП за местоположение, достъпност и материална база. Проектът предвижда услугите в центъра да се предоставят в две звена – Звено за кризисна интервенция и Звено за психо-социална подкрепа. Звеното за кризисна интервенция ще предоставя комплекс от социални услуги за деца и лица, пострадали от насилие, трафик или друга форма на експлоатация, които ще се предоставят за срок до 6 месеца (за отделните потребители) и ще са насочени към оказване на индивидуална подкрепа, задоволяване на ежедневните потребности и правно консултиране на потребителите или социално-психологическа помощ, когато се налага незабавна намеса, включително чрез мобилни екипи за кризисна интервенция, както и разрешаване на най-спешните им нужди с посредничеството на други институции и организации – Районен съд, Районна прокуратура, юристи, полиция, лекари, психолози, трудови посредници. Звеното за психо-социална подкрепа ще осигурява такава на деца и лица след преживяно насилие и/или оказаната кризисна интервенция, както и социално посредничество и насочване към алтернативни социални услуги в подкрепа на социалното включване – ЦОП, ЦСРИ. Предоставянето на услугите ще е в съответствие на индивидуалните потребности на нуждаещите се лица при прилагане на комплексен подход. Настаняването на потребители в Кризисния център ще се извършва чрез ДСП /с издаване на Заповед за ползване на социалната услуга, придружена с доклад-предложение/. За всички останали случаи, когато настаняването на потребители се случва през нощта или в почивни дни, ползването на услугата се извършва по реда описан в Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социалната услуга „Кризисен център“. Разходите, предвидени за изпълнение на дейността включват разходи за възнаграждения на персонала и екипа за управление на проекта, външни специалисти, командировки, канцеларски материали и консумативи, почистващи препарати, хигиенни материали, препарати за дезинфекция, домашни потреби, постелен инвентар, лекарства и медикаменти, режийни разходи, охрана, храна, информация и публичност и други разходи, необходими за функционирането на социалната услуга. Разходите за възнаграждения на персонала при реалното настаняване на потребители в социалната услуга, заложени в т. 5 "Бюджет", б.р. 2.2. са планирани на база прогнозно годишно увеличение на ЕРС. Тъй като е планирано услугата да се предоставя в периода 01.05.2022 - 30.06.2023г., е направен анализ на увеличението на ЕРС за предоставяне на социалната услуга Кризисен център за последните 3г., посочени в Насоките за кандидатстване – 2018, 2019 и 2020 и ЕРС за 2021г., утвърден с РМС № 790/30.10.2020 г. Изчислен е среден годишен ръст в проценти (13.67%) и е приложен за изчисляване на прогнозните ЕРС за 2022 и 2023г. и планиране на сумите в б.р. 2.2. Заложената стойност за дейността в размер на 221 120.40 лв. = 224 120.40 лв. (сума в т.5 "Бюджет", б.р. 2.2.) – 3 000.00 лв. (стойността на дейност 2 „Обучение и супервизия на персонала“, част от сумата в б.р. 2.2.). Сумата в т.5 "Бюджет", б.р. 2.2. – 224 120.40 лв. е изчислена на база прогнозни ЕРС за 2022 и 2023г., и е получена като сбор от произведението 1 260.22 лв. (ЕРС на месец за 2022г.) х 12 места х 8 месеца и произведението 1 432.49 лв. (ЕРС на месец за 2023г.) х 12 места х 6 месеца. 221 120.40 112 600.75

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).