Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

S Systems Ltd. is an engineering company specializing in development of high-tech solutions for the healthcare, hospitality and other industries. The long-term strategy of the company implies a more active involvement in the value chain through the establishment of an own production facility in the town of Yablanitsa (Lovech District) and expansion of the company activities abroad.
The present project proposal includes activities for development of the company managing capacity which are necessary for the implementation of this strategy. This will be achieved through reorganization of two groups of processes: 1) production and resource management processes and 2) decision making and sales processes for marketing the company products domestically and abroad. External experts will be contracted to re-engineer all processes and introduce organizational innovations which will ensure sustainable foundations for the expansion of company activities and improvement of key indicators for efficiency, added value and export. To guarantee sustainability of results, the process alterations will be supplemented with relevant management systems. The first group of processes will be improved with the implementation and certification of integrated quality and environment management systems meeting EN ISO 9001 and EN ISO 14001 standards and the second group - with ensuring access to a comprehensive business intelligence (BI) and customer relations management (CRM) systems as a services (SaaS).
The envisaged costs account for BGN 519,5 thousand, the major amount being for implementation and use of the BI amp; CRM systems, as well as services for process re-engineering. In view of the company development strategy and the project budget, the activities will be implemented on the territory of North-west region (the town of Yablanitsa).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията чрез ползване на специализирани консултантски услуги за реинженринг на процесите в Ес Системс: Ес Системс е бутикова инженерингова компания, която до момента се специализира в разработването на поръчкови решения за клиентите си. През последните години компанията реализира редица многостепенни проекти, в които придоби значителен опит в развойна дейност и като подизпълнител на големи доставчици в страната. Опирайки се на този опит и идентифицираните възможности за нишово позициониране, компанията взе стратегически решения за: - диверсифициране на дейността си в посока преминава от чист аутсорсинг към разработка на собствени продукти и услуги (чрез изнасяне на дейността и откриване на собствена оперативна база в гр. Плевен), - разработване и предлагане на стандартизирани инженерни решения за туристическия и болничния сектор, - географска експанзия на пазарите на съседните балкански държави. Взетите стратегически решения са повратна точка в развитието на компанията. Поради своя микро характер и фокусирането на дейността върху малко на брой бутикови проекти, предприятието до момента не предвиждаше въвеждането на ИКТ базирани решения за управление на бизнес процесите, тъй като малкият екип позволяваше безпроблемно и гъвкаво управление на всеки индивидуален проект. С промяната на стратегията на компанията в посока диверсифициране на продуктовото портфолио и пазарна експанзия, беше установено, че са необходими значителни промени в организацията и по-специално в управлението на търговската дейност на компанията. За да може да се управлява качествено растежа, на компанията се налага внедряването системи за бизнес интелиждънс (BI) и управление на работата с клиенти (CRM). Именно създаването и прилагането на подходящ управленски модел и система е мярката, предвидена да се изпълни с тази проектна дейност. Тя включва разработване на правила и процедури, определящи структурата и организацията на управленските и работните процеси, планирането и използването на наличните ресурси за постигане на предварително определените цели на организацията и усъвършенстване на предлаганите продукти и услуги, подобряване на управлението на ресурси, удовлетворяване на изискванията на потребителите и др. За изпълнението на дейността се предвижда наемането на външна организация, която да извърши необходимия одит на процесите, да подпомогне правилното формулиране на стратегическите и оперативни цели и задачи и оттам да извърши цялостна реорганизацията на дружеството и процесите, както това е описано и в т. 11. В хода на реинженеринга процесите ще бъдат формализирани, като това ще включва описание на входно-изходните ресурси за всеки процес (водещ до ясна идентификация на зависимостите между отделните процеси и установяване на т.нар. „тесни места“ и възможности за паралелно изпълнение), диаграма на отговорностите (RACI chart) на всеки ангажиран в даден процес и оценка на зрелостта, предлагаща комплект от метрики, с които да бъде измервана ефективността и ефикасността на съответния процес. Цялостния процес по реинженеринга ще вземе предвид останалите дейности, а именно: - необходимостта от съответствие на реинженерингованите процеси с изискванията на стандартите ISO 9001 и 14 0001; и - предвижданата автоматизация на процесите, които имат пряка връзка с използването на BI и CRM системите или резултатите от тях. Тъй като се предвижда изнасяне на оперативната и производствена дейност на компанията в гр. Плевен, основната част от мерките (над 70%), предвидени в тази дейност, ще бъдат реализирани на територията на СЗР. 80 000.00 78 250.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на Ес Системс чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление на качеството и околната среда по БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001: Следвайки предписанията от реинженеринга на процесите в компанията, Ес Системс ще предприеме стъпки за внедряване и сертифициране на системи за управление на качеството и управление околната среда в съответствие с изискванията на стандартите БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001, които да гарантират устойчивост на предприетите нововъведения. БДС EN ISO 9001 Външната полза от БДС EN ISO 9001 е в повишеното доверие на клиента. Сертификатът по ISO 9001 не е само за престиж, той показва на клиента, че срещу него стои стабилен партньор, който работи по ясни правила и защитава неговия интерес. Притежаването на сертификат по ISO 9001 често е изискване в търгове и обществени поръчки. Вътрешната полза за Ес Системс от въвеждането на система за управление на качеството ще бъде в това, че системата налага строг организационен ред, изяснява кой, какво, къде и как извършва във фирмата и всичко се описва в процедури и инструкции. Това гарантира недопускане грешки от организационен характер. Стандартът ISO 9001 изисква да се планира, разработи, внедри и поддържа и постоянно да се подобрява документирана система, която включва: - управление на документи и данни, политика и цели по качеството, отговорности и комуникации; - управление на ресурсите (компетентен персонал, определена и поддържана инфраструктура и управлявана работна среда); - осигуровки за качество по етапите на възпроизводствения процес (планиране на продукт, комуникации с клиента, проектиране и разработване, закупуване, “производство” и процеси след производството); - събиране и анализ на данни, наблюдение и измерване на процеси и продукти; - вътрешни одити, коригиращи и превантивни действия, прегледи от ръководството. БДС EN ISO 14001 Стандартът ISO 14001 дефинира изисквания и насоки за внедряване на ефективна система за управление на околната среда, с която фирмата гарантира пред партньорите си и пред обществото, че може да: - прави мониторинг на въздействията на нейните производствени процеси върху околната среда, и най-вече на тези въздействия, които се изразяват в използване на природни ресурси и в замърсявания с вредни твърди отпадъци, вредни емисии към вода, почва и въздух или недопустимо ниво на шум, миризма, прах, вибрации и др; - управлява въздействията на нейните продукти върху околната среда – те да са проектирани така, че ако са за консумативна употреба, да подлежат на рециклиране или безвредно унищожаване, а ако са инвестиционни продукти, да могат да бъдат подложени на “разделен демонтаж” след края на полезната им употреба; - прилага подходящи технически, технологични, организационни и други мерки, за да ограничава рисковете или опасностите, свързани със замърсяванията, поне до предели, допустими от международното или местно законодателство (в най-добрия случай фирмата въвежда свои изисквания, по-строги от тези на законодателството). Ползите от внедряване и сертифициране по ISO 14001 са както стопански, така и социални. Като прави данъчно признати “присъщи разходи” за опазване на околната среда, ЕС Системс ще икономисва потенциални глоби и други финансови загуби. Същевременно фирмата ще се радва на позитивен обществен отзвук поради доказаната си социална отговорност към опазване на околната среда. Все по-често големите компании поставят изискване към своите доставчици да имат сертификация по ISO 14001. Тъй като оперативната и производствена дейност на компанията ще са съсредоточени в гр. Ябланица, основната част от мерките (над 70%), предвидени в тази дейност, ще бъдат реализирани на територията на СЗР. 24 000.00 23 930.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез използването на BI и CRM управленски системи като услуга (SaaS): Тази дейност предвижда закупуването на системи за бизнес интелиждънс (BI) и управление на работата с клиенти (CRM) под формата на софтуер като услуга (SaaS). Потребността от въвеждането на подобна система произлиза от очакваните промени по отношение на процесите, свързани с разширяване на пазарното присъствие на компанията на местно и международно ниво (вж т.11.3), както и от необходиостта за достъп до много на брой и големи информационни масиви с актуална информация. С BI системата се предвижда да се осигури достъп до информация, позволяваща анализ и оценка на пазара или съответни сегменти от пазара, анализ и проучвания на корпоративни клиенти, достъп до актуална бизнес информация и данни. Системата ще е подходяща за изследване на партньори, анализ на отрасли, региони, идентифициране на възможни доставчици чрез селектиране на компании по определени критерии, управление на доставчиците, анализ на финансовото им състояние, управление на риска. Информацията ще се предоставя в удобен за търсене и ползване вид, ще съдържа регистрови данни, данни за съдружници, финансови данни и друга релевантна информация с опции за ранкиране и подреждане за специфични бизнес/продажбени цели. Селектираните потенциални клиенти ще могат да бъдат анализирани по отношение на исторически сведения, медийно отразяване, история на споменавания в регистри с отворени данни и др.п. Системата ще позволява изследване на конкуренцията и постоянна съпоставка спрямо релевантни дружества и избрани критерии. CRM системата ще бъде насочена към оптимизиране на управлението на растящата база контрагенти на компанията и ще включва множество модули за работа с контрагенти, управление на договори, оферти и документация и съответни задачи.BI решението ще позволи на организацията да взема конкурентни стратегически решения, базирайки се на аналитичната обработка на големи масиви информация (национални и международни), резултатите от която информация ще бъдат допълнително подкрепени от уникален по рода си медиен мониторинг, който ще позволи тълкуването на аналитичната информация в социален контекст, което може да бъде направено единствено посредством семантичен анализ, който позволява задаване на въпроси към системата на неформален („човешки“) език. На база идентифицираното знание от BI системата ще бъдат идентифицирани пазарни ниши и потенциални клиенти, които да бъдат таргетирани. Процесът по управление на всички проекти (от идентифицирането на пазарните ниши и потенциалните клиенти, през преговорния процес, изпълнението на проекта, гаранционното и извънгаранционно обслужване и допълнителните индивидуални разработки по проекта) ще бъде автоматизиран чрез CRM системата, която интегрирана с BI решението ще позволи на всеки етап от развитието на даден проект да бъдат идентифицирани потенциалните опасности и възможности, като по този начин дава възможност за вземане на информирани и навременни управленски решения и адекватна реакция при изпълнението на проекта в реално време. Не на последно място използването на CRM Решение ще направи управлението на отношенията с контрагентите независими от индивидуалния експерт, служител или мениджър и ще осигури приемственост и заменяемост в целия проектен цикъл. Очакванията са, че чрез ползването на BI и CRM системи значително ще се облекчат процесите по набавяне на стратегическа и оперативна бизнес информация и управление на работата по настоящи и бъдещи проекти на компанията. Това от своя страна ще улесни пазарната реализация на продуктите на компанията и интернационализацията им, без да е необходимо наемането на допълнителна работна ръка. Тъй като оперативната и производствена дейност на компанията ще са съсредоточени в гр. Плевен, основната част от мерките (над 70%), предвидени в тази дейност, ще бъдат реализирани на територията на СЗР. 415 000.00 408 300.00
Дейности за публичност и визуализация на проекта: В рамките на тази дейността се планира осигуряване на няколко ключови компонента за гарантиране на визуализацията и публичността на проекта в съответствие с изискванията за УО съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и Общите условия на ДБФП. Първоначално ще бъдат създадени и ще се приложат съответните образци на документи - темплейти с необходимите реквизити (header/footer), така че да се спази необходимият набор от мерки за информиране и публичност. Тези образци ще се използват за електронна комуникация по проекта, за публикуваните и вътрешните документи и т.н. На второ място, се планира закупуването и поставянето на две информационни табели с предвиден разход общо 500 лв. Те ще бъдат поставени на входа и в основното работно помещение. 500.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).