Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Project proposal foresees delivery of ready-to-serve food – “warm lunch” (soup, main course, bread and once per week – dessert) in working days for 3000 needy people living in 39 inhabited places located in Ruen municipality, representatives of target audience specified in article 6 of Ordinance RD-06-53 17.09.2021. “Warm lunch” will be delivered to the points, registered in advanced and located at Ruen municipality by means of vehicles registered by Food law requirements.
    Everyone who is willing to have the “Warm lunch”, mustapply in Ruen municipality and if the person covers all the requirements will be approved and will have “warm lunch.”
    The project is set for dealing with the material deprivation by food and general material aid. This will be achieved by providing support to overcome the main identified deprivations of food and basic materials to ensure normal living conditions for people who live in extreme poverty, experience severe material deprivation, and live in social isolation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Дейността е предв. да стартира на 01.07.2023 г.Дейността по приготвяне на топъл обяд ще се предоставя от доставчик, избран след провеждане на открита процедура по реда на ЗОП. Процедурата е публикува на 09.11.2022 г. с Решение № F293662/04.11.2022 г., а изпълн. е избран с Реш. с № D20067659 от 23.12.2022 г. Към настоящия момент все още Община Руен няма сключен договор с избр. изпълн., поради обжалване на реш. за избор на същия. С Реш. № 161 от 09.02.2023 г. КЗК се произнесе в полза на Община Руен и е потвърдила издад.о реш. за избор на изпълн., като правилно и законосъобразно.С Решение № 3568/04.04.2023 г. на ВАС, се потвържд. реш. на КЗК, реш. на ВАС е окончателно. В резултат Община Руен сключи договор за обществена поръчка с № 120 от 10.04.2023 г., с начална дата 10.04.2023 г. и крайна дата 30.09.2025 г..Съгласно чл. 216, ал. 6 от ЗОП, ВАС се произнася в срок до един месецот получ. на жалбата и реш. му е окончателно.Предметът на обществената поръчка е избор на изпълн. за приготвяне и предоставяне на готова храна – топъл обяд на лица от целеви групи,живеещи на територията на Община Руен. Избраният изпълн.е деклариралОбект за произв. на готови за консумация храни в пресен,консерв.,замразен,концентр. или изсушен вид с рег.№02070090, Уд. за рег. №135/30.09.2022г., находящ се на адрес: к.к. „Слънчев бряг“, ПИ 51500.508.184.1, обл. Бургас.Избр.доставчик ЕТ „ЯНКО МЕРМЕКЛИЕВ” ще пред. разнообразно седм. меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискв. за безоп. на храните и националните стандарти и норми за хранене.Матер. база за произв. на готови за консумация храни в пресен,консервиран,замразен,концентриран или изсушен вид на ЕТ „ЯНКО МЕРМЕКЛИЕВ” с рег. № 02070090, Уд. за рег. № 135/30.09.2022 г. се намира в к.к. „Слънчев бряг“, ПИ 51500.508.184.1, обл. Бургас.ЕТ „ЯНКО МЕРМЕКЛИЕВ” е фирма с дългогодишен опит в сферата на кетъринг услугите и произв. на храни, започнала своята дейност през 1994 г. Обектът за произв. на готови за консумация храни в пресен,консервиран, амразен,концентр. или изсушен вид с рег. № 02070090, притежаващ Уд. за рег. № 135/30.09.2022 г., находящ се на следния адрес: к.к. „Слънчев бряг“, ПИ 51500.508.184.1, обл. Бургас е с обща площ от 300 кв. м. Състои се от кухня, подготвителни отделения, миялно отделение и тоалетна. Разполага с модерно оборудване включващо: 4 бр. конвектомата, 3 бр. газови котлони, 2 бр. зеленчукорезачки, 1 бр. месомелачка, 1 бр. тестомесачка, 2 бр. проф. миксери, 12 бр. фурни, 6 бр. скари, 4 бр. хладилници, 2 бр. фризери, 2 бр. проф. миялни машини и много други уреди от най-висок клас. Също така фирмата разполага с минусови хладилни стаи, хладилни стаи за съхранение при положителна температура, както и склад за нехладилно съхранение.Актуалните лицензи и разреш. на фирмата към днешна дата са: Удост. за рег. на обект за произв. на храни № 135/30.09.2022 г.; Сертификат за приготвяне, доставка и продажба на храни за обществено хранене. Кетъринг - ISO 9001:2015; Серт. за приготвяне, доставка и продажба на храни за обществено хранене. Кетъринг - ISO 22000:2018; Действаща система за анализ на опасностите и критичните контролни точки - НАССР.Фирмата притежава 6 броя лекотоварни автомобили, спец. за разнос на храна, регистрирани в ОДБХ.Фирмата разполага със следния персонал: 1. Технолог ХВП - 2 броя; 2. Експерт здравословно и диетично хранене – 1 брой; 3. Главни готвачи - 3 броя; 4. Готвачи - 2 броя; 5. Работник кухня - 6 броя; 6. Шофьори – 6 броя; 7. Домакин – 1 брой.Считано от 07.08.2023 год. топлият обяд ще се приготвя в обект за производство на храни с рег. №02070094 и притежаващ Удост. за регистр. № 141/19.07.2023 год., находящ се в гр. Бургас, ж.к. Зорница бл.46. Новият обект притежава материална база, както следва:Кухня, подготвителни отделения, миялно отделение, съблекалня за персонала и тоалетна. Кухнята разполага със следните съоръжения:.... Прод. в Дейност 3 "Предоставяне на топъл обяд", ред "Описание" 4 692 608.00 405 728.00
Предоставяне на топъл обяд: Дейността е предвидено да стартира на 01.07.2023 г. Топлият обяд ще се приготвя от избрания изпълнител по Закона за обществените поръчки – ЕТ „ЯНКО МЕРМЕКЛИЕВ”, в притежавания от него обект за производство на готови за консумация храни в пресен, консервиран, замразен, концентриран или изсушен вид с рег. № 02070090, притежаващ Удостоверение за регистрация № 135/30.09.2022 г., находящ се на следния адрес: к.к. „Слънчев бряг“, ПИ 51500.508.184.1, обл. Бургас и ще се доставя до пунктовете, предварително регистрирани обекти, находящи се в населени места на територията на Община Руен чрез транспортни средства регистрирани по Закона за храните. Считано от 07.08.2023 год., топлият обяд ще се приготвя в друг обект на ЕТ „ЯНКО МЕРМЕКЛИЕВ” за производство на храни с рег. №02070094 и притежаващ Удостоверение за регистрация № 141/19.07.2023 год., находящ се в гр. Бургас, ж.к. Зорница бл.46........Продължение от Дейност 2 "Приготвяне на топъл обяд", ред "Описание: Електрически пекарни /конвекторни фурни с капацитет на производство 1000 порции едновременно – 3 бр;Професионални хладилни шкафове с различни температурни диапазони – 3 бр.;Хладилни камери/съоръжения с общ обем мин. 100 куб. Метра – 2 бр.;Газови котлона – 5 бр.;Везни (различни видове) – 3 бр.; Планетарен миксер – 1 бр.; Зеленчукорезчка капацитет мин. 200 кг/час – 2 бр.;Месомелачка - 1 бр.;Електрическа скара – 2 бр.;Кухнески робот – 1бр.;Хладилници - 2 бр.;Миялни машини-3 бр.Обектът разполага с минусови хладилни стаи, хладилни стаи за съхранение при положителни температури , както и склад за нехладилно съхранение. Фирмата разполага със следния персонал:Експерт здравословно и диетично хранене - 1 бр.;Технолог ХВП - 2 бр.;Главен готвач - 3 бр.;Готвачи - 2 бр.; Работни кухня - 8 бр.; Шофьори - 5 бр.; Калкулант - 1 бр.;Домакин ( началник склад) - 1 бр.;Чистач/хигиенист - 2 бр. Мястото на раздаване на топлия обяд са пунктовете, предварително регистрирани обекти, находящи се в следните 39-те населени места на територията на Община Руен. Срокът за предоставяне на готовата храна „Топъл обяд“ ще е всеки работен ден от седмицата, за времето от 10:00 часа до 13:00 часа. За раздаването на готовата храна „топъл обяд“ ще бъде ангажиран човешки ресурс – служители на бенефициента. Ако се идентифицират потребители, които са трудно подвижни, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване на храна, ще се изготвят пълномощни на лица, които да ги представляват и да получават храната от тяхно име. Дейността ще се осъществява от специално наети за целта лица за всяко населено място/пункт/, в което се предоставя услугата. Тези лица ще бъдат подпомагани от екипа за управление на проекта, които имат опит в областта и на други социални услуги. Лицата, които ще раздават "топлия обяд" ще разполагат със списъци на потребителите, предоставени от ръководителя на проекта, изготвен на база включени потребители. С цел недопускане разхищението на храни, неполучен обяд ще се предоставя на лица от резервния списък, за което същите се уведомяват от лицето назначен в пункта. 328 482.56 28 400.96
Предоставяне на съпътстващи мерки: Предвидено е да стартира в третия проектен месец - 01.07.2023 г. Материалната помощ се реализира успоредно с мерките за социално приобщаване, като насочване и подкрепа за излизане от бедността на уязвимите лица чрез развиване на силните им страни и поощряване на тяхната самостоятелност. Подкрепящите дейности включват помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги в областта на социалното благосъстояние, здравеопазването, образованието и заетостта. Право за ползване на съпътстващи мерки има всеки потребител на топъл обяд. При преценка на необходимостта от съпътстваща мярка за всеки конкретен потребител няма да се проявява дискриминация по отношение на възраст, пол, вероизповедание, семейно положение, убеждения, умствени и физически затруднения или по какъвто и да е друг признак. На потребителите ще се предоставя възможност за активно участие при вземането на решение по всички въпроси, касаещи техния живот. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на потребителите на проекта и индивидуалните им нужди относно: консултиране/ насочване към програми и проекти, финансирани от ЕСФ+ за социални услуги; консултиране/ насочване към програми и проекти, финансирани от ЕСФ+ за квалификация и заетост, както и друго мерки, финансирани от ЕСФ+, които се реализират на територията на общината; консултиране/ насочване за предоставяне на социални помощи, консултиране/ насочване за предоставяне на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; консултиране и помощ за управление на семейния бюджет; консултиране относно здравословно и балансирано хранене; съдействие за попълване на формуляри и ползване на общински или други административни услуги; съдействие за ползване на здравни и образователни услуги; консултиране за възможностите за осигуряване на трудова заетост на лицата в трудоспособна възраст и др. 328 482.56 28 400.96
Определяне на целевите групи: Подборът на лицата, крайни потребители по проекта ще стартира след подписване на договора за БФП.От месец май 2023 г. Община Руен ще организира достатъчно широка обществена разгласа за проекта. Общ.Руен ще изготви съобщение, с което ще се обяви началото на приема на заявления за включване в проекта, което ще съдържа информация, отнасяща се до конкретните изисквания, срок и място за подаване на документи за включването на потенциалните кандидати в проектната дейност. Съобщението ще бъде публикувано на официалната интернет страница на Общ. Руен, както и предоставено на кметовете на отделните населени места в общината. Събраните и регистрирани в деловодната система на общината заявления ще бъдат предоставени на определената със заповед на кмета на Община Руен комисия за подбор, която да извърши първоначалния подбор на кандидат-потребителите и състави списък на лицата, желаещи да ползват услугата „Топъл обяд“. Подготвеният списък, заедно със заявленията и приложените към тях документи, ще бъдат предоставени на Дирекция "Социално подпомагане" – с. Руен за извършване на проверка за принадлежност към съответната целева група. Основни целеви групи за предоставяне на топъл обяд ще бъдат: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 г., които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица; Конкретният брой лица от всяка група е динамичен и в различни етапи на изпълнение се променя, затова при подбора на потребителите ще се съблюдава общия брой на целевата група да не надхвърля определените 3 000 потребители. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, той ще бъде разпределян на лица от целевите групи,посочени в чл.4, ал.1 и 2, чл.6, ал.1 от Наредбата. Предоставяне на топлия обяд ще се извършва в пунктовете, предварително регистрирани обекти, находящи се в 39-те населени места на територията на Община Руен.Общ. Руен се състои от 39 населени места и е с приблизително население от 30 000 души, състоящо се предимно от възрастни хора с изключително ниски доходи. След проведени разговори с кметовете на населените места се установи, че по-голямата част от жителите са пенсионери, с ниски доходи, без подкрепа от близки и роднини. Не са запознати с възможностите за подкрепа, която могат да получат от ДСП-Руен и поради тази причина, никога не са били обект на социално подпомагане. От месец май 2023 г., Общ. Руен ще предприеме действия по набиране на заявления. За целта ще бъдат ангажирани всички кметове на населените места, които ще окажат необходимото съдействие на всички нуждаещи се лица, като им съдействат да се регистрират в ДСП-Руен, като лица нуждаещи се от подкрепа и съответно да се определи принадлежността им към отделните целеви групи.Прогнозната бройка потребители на „топъл обяд“ се обосновава именно на това предварително проучване направено от Община Руен. Във връзка с липсата на информация, колко от лицата получават помощи на повече от едно основание, същата ще бъде налична след стартиране на дейността по определяне на целевите групи, след потвърждаване на принадлежността на кандидатите от ДСП-Руен. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).