Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 614 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the implementation of measures for energy renovation of a building - private municipal property with a built-up area of 1,823 sq.m., intended for a sports hall. The investment proposal aims to improve the material base and the provision of sports activities for work in good conditions, as well as the engagement of the youth in relation to sports.
The activities included in the project are:
1. Carrying out an energy efficiency survey and energy efficiency certification - initial energy efficiency survey for the purposes of submitting the proposal;
2. Preparation of an investment project (technical/working), construction work and author supervision for the implementation of the following energy efficiency measures:
- Heat generation measures;
- Lighting measures;
- Measures for utilization of energy from renewable sources (RE) - Solar - PV electricity (construction of a photovoltaic installation)
3. Provision of services for construction supervision and assessment of compliance of the investment project, according to TPL - territorial planning law.
4. Commissioning of the facility.
5. Preparation of an independent expert assessment prepared by a certified energy auditor after the completion of the implementation activities of the construction work.
6. Organization and management of the project and information and publicity of the project;
The implementation of the activities and the implemented energy measures will lead to compliance with the mandatory requirement to achieve the set results such as: minimum 30% saving of primary energy and saving of primary and final energy consumption, which in turn will save a public resource. Nearly 10,000 people will use the improved conditions of the Sports Hall, and this will contribute to greater interest in sports on the part of the population and the improved sports infrastructure in Rudozem municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за енергийна ефективност - първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложението: Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за енергийна ефективност - първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложението е базирано на текущото положение на спортната зала с актуални данни. Анализът на състоянието на залата описва геометрични характеристики и анализ на ограждащите елементи, строителни и топлофизични характеристики на външните стени по фасади, строителни и топлофизични характеристики на прозорците и вратите по фасади, строителни и топлофизични характеристики на покрива по типове, строителни и топлофизични характеристики на пода по типове. Описанието включва енергопотребление от електричество за отопление и вентилация, електричество за битово горещо водоснабдяване, електроенергия за вентилатори и помпи за отопление и вентилация, електричество за осветление, електричество за уреди влияещи и невлияещи на топлинния баланс на сградата, общо годишно потребление на електричество. Анализираните данни в доклада предвиждат следните енергоспестяващи мерки, включени в обследването за изпълнение: - ЕСМ С6: Мерки при ген. на топлина - мярката предвижда закупуването на 2 бр. термопомпени агрегатиу, с КПД не по-ниско от 450% в резултат на което, ще се повиши ефективността на системата за отопление на сградата при съществено подобряване на топлинния комфорт. - ЕСМ С12: Мерки по системите за осветление - Предвижда се подмяна на вътрешните и външни осветителни тела, с нови LED осветителни тела, консумиращи значително по-малко електричество. - ЕСМ D14: Оползотворяване на енергия от възобновяеми източници (ВИ) - Слънчева - PV електричество (изграждане на фотоволтаична инсталация) - Описание на мярката: Мярката предвижда изграждане и въвеждане в експлоатация на автономна фотоволтаична електроцентрала (ФЕЦ) за собствено потребление. Фотоволтаичната електроцентрала ще е с мощност 60,0 kWp. Комплекта включва и батерии за съхранение на енергията. Количеството генерирано електричество от ФЕЦ е изчислено в размер на 77 728,58 kWh/год. Извършена е и технико-икономическа оценка на мерките в обследваната сграда - тя показва, че предлаганите мерки ще доведат до спестяване на потребна енергия в размер на 62,89 % от общото потребление на енергия при срок на откупуване 4,80 години след внедряване на целия пакет от мерки. Икономията на първична енергия е в размер на 76,52%. 5 400.00 0.00
Изготвяне на инвестиционен проект (технически/работен), СМР за прилагане на мерки за ЕЕ и осъществяване на авторски надзор: Дейността за изготвяне на инвестиционен проект (технически/работен) включва възможни концепции за разработка на проекта. Това дава яснота за възможните решения и правилна насока за инвестиционното предложение. Проектирането на сградата за спортна зала обхваща част Отопление, Вентилация и Климатизация /ОВК/, част Електро, част Енергийна ефективност. Дейността СМР е за прилагане на мерки за енергийна ефективност в общинска сграда с неикономическо предназначение на Община Рудозем, с които да се постигне подобряване на енергийните характеристики на сградата и трансформацията й в сграда с близко до нулево потребление. Сградата, обект на инвестиции по проекта, попада в обхвата на „нежилищните сгради“ и се ползва съобразно основно неикономическо предназначение (за изпълнение на спортни дейности). След изпълнение на проекта сградата ще покрива изискванията за принадлежност на сградата към клас на енергопотребление А и икономията на първична енергия ще е в размер на 76,52%., БГВ и осветление ще се достави от ВИ. Заложените енергоспестяващи мерки за изпълнение по проекта: - ЕСМ С6: Мерки при генериране на топлина Мярката предвижда закупуването на 2 бр. термопомпени агрегати, с КПД не по-ниско от 450% в резултат на което, ще се повиши ефективността на системата за отопление на сградата при съществено подобряване на топлинния комфорт. Мярката ще се реализира след изготвяне на инвестиционен проект по част ОВК. - ЕСМ С12. Мерки по осветление Предвижда се подмяна на вътрешните и външни осветителни тела, с нови LED осветителни тела, консумиращи значително по-малко електричество. Мярката ще се реализира след изготвяне на инвестиционен проект по част Електро. - ЕСМ D4: Оползотворяване на енергия от възобновяеми източници (ВИ) - Слънчева - PV електричество (изграждане на фотоволтаична инсталация) Описание на мярката: Мярката предвижда изграждане и въвеждане в експлоатация на автономна фотоволтаична електроцентрала (ФЕЦ) за собствено потребление. Фотоволтаичната електроцентрала ще е с мощност 60,0 kWp. Комплекта включва и батерии за съхранение на енергията. Количеството генерирано електричество от ФЕЦ е изчислено в размер на 77 728,58 kWh/год. Мярката ще се реализира след изготвяне на инвестиционен проект по част Електро. Всички мерки са препоръчани с приложения Доклад от обследване за енергийна ефективност. Ползите от проекта пряко ще се видят от всички преки крайни ползватели на сградата – деца и възрастни - граждани и гости на община Рудозем - около 10 000 крайни потребители, които ще се ползват от постигнатите резултати за енергоспестяване. Дейността упражняване на авторски надзор съгласно изискванията на ЗУТ. Следва да бъдат извършвани дейности по осъществяване на авторски надзор за съответствие на изпълнението на строително-монтажните работи с изготвените инвестиционни проекти по съответните части във връзка с реконструкция и рехабилитация на обекта, предмет на инвестицията. Дейностите по упражняване на авторски надзор включват: Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; Изработване на допълнителни чертежи на детайли; Извършване на допустими от закона промени в проекта, при необходимост; Присъствие/Участие при съставяне и подписване на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случаите на установяване на точно изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя и др. 959 472.00 0.00
Предоставяне на услуги за строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно ЗУТ: Дейността ще обхваща упражняването на строителен надзор на одобрения проект. Част от дейностите, които следва да бъдат извършени от лицето, избрано за упражняване на строителния надзор са: - Извършване на надзор по време на строителството върху всички видове СМР, които се изпълняват от строителя на съответния обект, в съответствие със законовите правомощия и задължения на изпълнителя; - Съставяне на протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, при влязло в сила разрешение за строеж; - Изготвяне, заверяване и извеждане на заповедна книга за обекта и предаването й на изпълнителя на строителството; - Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, които се съставят по реда на действащото законодателство; - Съставяне и организиране подаването от името на Възложителя на всички необходими документи, искания, заявления и др. документи пред компетентните органи, с оглед осъществяване на инвестиционния процес без прекъсване: - Изготвяне и представяне на Възложителя на технически паспорт за обекта и Окончателен доклад за обекта по смисъла на Чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, изготвени в съответствие с Наредба № 2/31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в РБ и минимални гаранционни срокове за изпълнени СМР, съоръжения и строителни обекти; - Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно инвестиционните проекти и изискванията на нормативните актове; - Осигуряване спазването на условията за безопасност на труда, съобразно ЗБУТ и наредбите към него; - Извършване на контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със ЗООС и ЗУО и наредбите към тях; - Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършване проверки за съответствие на: техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели; - Подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените работи; - Съставяне на констативни актове, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с Възложителя и Изпълнителите на проектирането и строително- монтажните дейности, с които удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор. С този акт се извършва предаване на строежите от Изпълнителя на строително-монтажните дейности на Възложителя; - Други дейности, в компетенциите на лицето, упражняващо строителен надзор. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти обхваща проверка за съответствие със : - законността на заварените строежи в имота; - законосъобразността на издадената скица (виза за проектиране) с указан начин на застрояване, издадена в съответствие с влязъл в сила ПГП ; - съгласуваността на пред проектни проучвания или идеен проект; - спазването на изискванията на действащите нормативни актове за проучване и проектиране и БДС и Еврокодовете, към момента на изработване на проекта ; - Пълнота и структурно съответствие на инженерните и други изчисления съобразно нормативните изисквания, а когато изчисленията са извършени с помощта на софтуерен продукт – пълни входно-изходни данни, както и данни за фирмата изработила лицензирания софтуерен продукт - спазване на изисквания за безопасност на проекта; - съгласуваността на проекта с всички специализирани контролни органи и експлоатационни предприятия в зависимост от вида на строежа ; - съгласуваността между отделните части на проекта ; - проверка на правилно проектиране на инсталации и инженерни системи ; - проверка на пълнота на проектната документация; - проверка на издадените предварителни договори за присъединяване от експлоатационните дружества. 10 800.00 0.00
Въвеждане на обектна в експлоатация: Строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от началника на Дирекцията за национален строителен контрол или от упълномощено от него лице при условията и по реда на Наредба №2 от 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. С цел облекчаване на административните процедури, са сведени до минимум законоустановеният срок и изискващите се документи за назначаване на държавна приемателна комисия. Възложителят на строежа или упълномощено от него лице прави искане за издаване на разрешение за ползване до началника на ДНСК или упълномощените от него длъжоностни лица. Към искането се прилагат окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор, разрешение за строеж (акт за узаконяване), протокол за определяне на строителна линия и ниво, констативен акт за установяване годността за приемане на строежа - образец № 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, документ (удостоверение) от Агенцията по геодезия, картография и кадастър за предадена екзекутивна документация, заверена заповедна книга, документ за собственост. В срок от седем работни дни от постъпване на искането, началникът на ДНСК или упълномощеното длъжностно лице назначава или отказва да назначи държавна приемателна комисия. Административната процедура по въвеждане в експлоатация наистина е изключитгелно опростена, но целта за бързина и “по-малко държава” може да бъде реално постигната само в случай, че всички участници в инвестиционния процес са изпълнили коректно задълженията си, съобразно цялото действащо законодателство. Спазването на Закона за устройство на територията е задължително, но не и достатъчно условие за успешното реализиране на инвестицията с издаване на разрешение за ползване на завършения строеж. В зависимост от спецификата и предназначението на строежа е необходимо при проектирането, изпълнението и въвеждането в експлоатация да бъдат съобразени и изпълнени и изискванията на съответните приложими специални закони. Видно от гореизложеното и като се съобразят изискванията на нормативната уредба по устройство на територията за доказано изпълнение на строежа в съответствие с чл. 169, ал. 1, 2 и 3 ЗУТ, удостоверено чрез съставените актове и протоколи по време на строителството и подробно изяснено в окончателния доклад на лицето, упражняващо строителен надзор, доказана функционална пригодност и годност за безопасна експлоатация по предназначение на завършения строеж, практически не е възможно и не е законосъобразно да бъде издадено разрешение за ползване от ДНСК преди да е издаден сертификат за приемане. 2 400.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Оценката за постигнати енергийни спестявания в сградата на спортна зала - Рудозем, изготвена при условията и по реда на тази наредба, има за цел да удостовери количеството спестена енергия в резултат на изпълнени енергоспестяващи мерки в сградата. Оценката по ал. 1 от Наредба Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г.ще бъде извършена за изпълнен пакет 1 от комбинирани енергоспестяващи мерки и генерираре на енергия от ВИ, препоръчани в обследването за енергийна ефективност. Постигнатите енергийни спестявания в сградата се установяват чрез обследване за енергийна ефективност, извършено по реда на тази наредба. Доказването на енергийните спестявания чрез обследване се прилага, когато изпълнените енергоспестяващи мерки в сградата имат количествено оценен и прогнозиран ефект, отразен в един или в повече от един доклад от предходно обследване на сградата. Постигнатите енергийни спестявания се потвърждават, след като бъдат установени и доказани с изчисления и измервания съгласно чл. 11 от същата наредба. Оценката ще се използва за издаване на удостоверения за енергийни спестявания по чл. 74 от ЗЕЕ и/или за информационни цели, предвидени в ЗЕЕ. Оценката за постигнати енергийни спестявания ще се извършва от оторизирано лице по чл. 43, ал. 1, съответно по чл. 43, ал. 2 от ЗЕЕ. Тя ще се изготви за всички въведени действащи мерки за спортната зала и съответстващите им срокове на действие. Изборът на периода, през който се извършва оценката на енергийните спестявания, включително използваният обем изходна информация от предходното обследване на сградата, се мотивира в доклада от обследването, с което се установяват постигнатите енергийни спестявания. За целите на оценката ще се предостави наличния доклад от извършено обследване на сградата и издадения въз основа на него сертификат, включително документи, доказващи изпълнението на мерките и техническите им характеристики, в съответствие с препоръките от предходното обследване. Резултатите от оценката за постигнати енергийни спестявания ще се оформят във вид на протокол за потвърдени количества спестена енергия в сграда, който съдържа информацията, необходима за издаване на удостоверения за енергийни спестявания по чл. 74 от ЗЕЕ. Протоколът се съставя на хартиен носител и в електронен формат по образец, утвърден от изпълнителния директор на АУЕР, подписва се от изпълнителя и от възложителя на оценката и се предоставя на възложителя. При оценка на постигнати енергийни спестявания чрез обследването за енергийна ефективност, задължително се извършва проверка за съответствие на постигнатия клас на енергопотребление след изпълнение на пакет от мерки, чийто енергоспестяващ ефект е обект на оценяване. За издаване на удостоверения за енергийни спестявания по чл. 74 от ЗЕЕ електронната форма на протокола по чл. 26, ал. 6 се представя в АУЕР от собственика на сградата - община Рудозем. 5 400.00 0.00
Организация и управление на проекта и публичност и информираност на проекта: Дейността Организация и управление на проекта обхваща:  Експертно, организационно и техническо управление, изпълнение и отчитането на проекта  Осъществяване на ефективно взаимодействие и координация между страните, имащи отношение към изпълнението на проекта  Прилагане на насоки, указания, правила и процедури във връзка с управлението и изпълнението на проекта;  Провеждането на обществените поръчки по проекта;  Изготвяне на становища относно законосъобразност на действията на комисията за избор на изпълнители на обществените поръчки по проекта;  Подготовка и окомплектоване на необходимите документи за съгласуване на проведените процедури/ проведеното възлагане на обществените поръчки;  Изготвяне на становище, в случай на обжалване на процедура по възлагане на някоя от обществените поръчки, възлагани във връзка с изпълнението на проекта;  Подготовка и окомплектоване на необходимите възражения и документи във връзка със съмнения за нарушение, водещи до налагането на финансови корекции;  Подготовка на становища и доклади във връзка с изпълнението на проекта;  Изпълнението на препоръки, дадени от страна на управляващия орган, във връзка с проекта и изготвяне на писмени становища по тях;  Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори, както и наблюдаване на плащания и лимити, на справки и отчети по изпълнението на проекта;  Изготвяне на становище относно възникнали по време на изпълнението на договора за строителство непредвидени разходи;  Изготвяне, при необходимост, на допълнителни споразумения към договорите, включително и окомплектоването на искания за сключването им;  Идентифициране на потенциални проблеми по време на изпълнението на договора за управление на проекта и предлагане на решения за преодоляването им;  Отчитане на дейностите по проекта от извършване на цялата инвестиция по съответния проект. Основната цел на дейността за Публичност и информираност е да осигури осведоменост за съществуването, целите, внедряването на енергийните мерки, резултата и въздействието на подкрепата от Националния план за възстановяване и устойчивост на Република Българияот за изпълнението на настоящия проект. Задължително е крайния получател да прилага подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 г. за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. - необходимо е да се посочви произхода и да се осигури видимост на финансирането от Съюза, като при всички мерки за информация, комуникация и публичност, изрично се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: 1. Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“ (с лога, в съответствие с оперативните насоки за използване на емблемата на ЕС за периода 2021-2027 г.). 2. По време на осъществяването на дадено предложения за изпълнение на инвестиция (ПИИ) КП информира обществеността за получената подкрепа, като:  Включва на уебсайта – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС;  Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС.  По време на изпълнението на проекта на видимо място се поставя временен билборд с големи размери за дейности, които отговарят едновременно да следните условия: (1) общата финансова подкрепа надхвърля 500 000 евро и (2) се състоят в закупуване на физически обект, изграждане на инфраструктура или строителни дейности. Допустимо е на билборда да бъде визуализирано логото/емблемата/гербът на бенефициента, както и стойността на съфинансирането.  Постоянна обяснителна табела (плака) се поставя до една седмица след отстраняване на билборда. Табелите съдържат същите основни елементи като билборда.  Организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. 16 391.20 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).