Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Grafpak JSC has a fast pace in the market as a reliable producer of high quality paper and cardboard products, and nowadays, with its available production capacities, the company reaches its maximum capacity and operates in a full load mode for the needs of the constantly growing consumer demand we are planning to create a new business site in Vratsa. The new production unit will be spatially, functionally and organizationally separated, with high autonomy and will not rely on their joint.

In order to create the new business premises and in order to optimize the production processes and the necessity to increase the volume of the production, due to the considerable consumer interest, 6 fixed assets will be purchased. The machines will be put into operation in the technological chain of the new business premises of the enterprise. The purchase of these production facilities is essential for the overall increase in the capacity of the enterprise, its successful presence in the national and foreign markets by increasing the volume of produced and realized production, optimizing the working processes, achieving higher productivity and improving the products offered. One main activity will be implemented for the achievement of the set goals: 1. "Activity for improvement of production capacity" The successful implementation will increase the production capacity of the company, increase its export potential and help expand the positions of the local market. At the same time, the company will increase its productivity, increase its revenue generated by exports, and improve production cost efficiency.

All requirements for visualization, publicity, information and communication will be met during the implementation of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствения капацитет – 1-ва част (ще бъде постигната със закупуването и въвеждането в експлоатация на 6 бр. ДМА в новия стопански обект на дружеството): Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели: – увеличаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на Дружеството. В рамките на дейността ще бъдат проведени процедури за избор на доставчик за закупуване на 6 бр. ДМА – 1 бр. машина за производство на хартиени опаковки, 1 бр. автоматична щанца, 1 бр. машина за формоване на кутии, 1 бр. машина за формоване на кутии за хранене, 1 бр. машина за лепене на прозорец към кутия и 1 бр. машина за формиране на опаковки, съгласно изискванията на ПМС №160/2016 г. В съответствие с указанията в подадените оферти на доставчиците и технологичното време, което им е необходимо за извършване на доставката, „Графопак“ АД ще подготви място за поставянето на избраното оборудване в новия стопански обект на дружеството. Това включва определяне на местоположението на машините, съобразено с изискванията им за правилна експлоатация, както и с логиката на производството. Ще бъдат спазени изискванията за база, фундамент за поставяне на машините, за ел. захранване, вентилация и др., за работна температура и влажност в помещенията. В случай на нужда, фирмата ще инвестира собствени средства в подобряването на функционалните характеристики на работното помещение, което ще приеме новите машини, за максимална производителност, дълга експлоатация и превенция срещу повреди, спиращи производствения процес. Извършването на доставките на избраното оборудване ще се осъществи на адреса на новата стопанска единица на предприятието в гр. Враца. Описаните по-горе 6 бр. ДМА не са определени самоцелно, а след внимателно обследване на потенциалните нужди на производствения процес. С цел устойчиво развитие на новата производствена единица, фирмата планира да инвестира средства в закупуването на високопроизводително оборудване, което да отговори на нуждите на потребителското търсене. Новият стопански обект ще произвежда част от досега произвежданите от предприятието продукти – кутии и опаковки от хартия и картон. Необходимостта от закупуване на тези активи е продиктувана и от нуждата да се подобри производството, в частта отдаване на технологични операции на външни изпълнители и извършване на технологични операции с морално остарели машини или с универсални машини, които губят прекалено много производствено време и използвайки значителни ресурси, оскъпяват крайните продукти на предприятието. Понастоящем производството на кутии и опаковки минава през следните етапи: 1. Технологична разработка; 2. Подготовка за печат – клиентът предоставя файлове и се закупува необходимата хартия/картон; 3. Рязане преди печат – ако е необходимо, закупената хартия/картон се прерязва до желания размер; 4. Печат – ако има изображение на изделието, хартията/картонът се отпечатва; 5. Рязане/щанцоване – хартията/картонът се режат по необходимия начин; 6. Поставяне на прозорец – съобразно спецификата на модела на изделието, може да има прозорец – отвор в кутията, който, в зависимост от модела, може да бъде затворен с фолио. 7. Биговане – преди да бъде сгънато, полуготовото изделие минава през процес на биговане, по време на който се оформят ръбове, по които ще се осъществи сгъването; 8. Нанасяне на лепило – ако изделието ще се лепи; 9. Сгъване/ формоване; 10. Лепене; 11. Комплектоване – ако кутията се състои от няколко части, те се комплектоват; 12. Опаковане – в зависимост от изискванията на клиента, се осъществява опаковането на готовите продукти. То може да е по точно зададени бройки в пакет или в определен материал – най-често фолио или хартия. Настоящият проект има за цел да повиши производствения капацитет чрез внедряването на 6 бр. ДМА в новата стопанска единица, които ще спомогнат за елиминирането на логистични затруднения и зависимости от останалите участници по веригата, свързани с разпределяне на операциите по производството на значителен обем от поръчките към подизпълнители, и оптимизиране на времевите, човешките и финансови ресурси на предприятието. ПРОДЪЛЖАВА! 599 000.00 599 000.00
Дейност за подобряване на производствения капацитет – 2-ра част (ще бъде постигната със закупуването и въвеждането в експлоатация на 6 бр. ДМА в новия стопански обект на дружеството): ПРОДЪЛЖЕНИЕ! Придобитите активи ще окажат положителен ефект върху устойчивото развитие на новия стопански обект на „Графопак“ в гр. Враца и ще подобрят производствения капацитет на предприятието, както следа: – 1 бр. Машина за производство на хартиени опаковки – Въвеждането на машината в екплоатация ще подобри качеството на опаковките и ще намали времето за производство на единица изделие с ≈40%. Към момента тази операция се възлага на подизпълнител и струва на „Графопак“ ≈0,16 лв./ изделие , а качеството на полуготовия продукт невинаги е на ниво. Машината ще оптимизира процесите на рязане, биговане, нанасяне на лепило, сгъване и лепене и ще доведе до намаляване на производствените разходи с ≈ 11 хил. лв. годишно. – 1 бр. Автоматична щанца – включването й в производствения процес в новия стопански обект на предприятието ще доведе до намаляването на времето за производство на единица изделие с ≈25%, тъй като новият актив ще щанцова над 300 листа/ минута, като се елиминира времето за доставка от подизпълнителя, което може да отнеме дни. Допълнително, понастоящем фирмата заплаща 0,06лв без ДДС на удар + цена на щанца (между 200 и 1000 лв), което ще доведе до икономия в разходите за външни услуги на годишна база в размер на над 5000 лв. – 1 бр. Машина за формоване на кутии и 1 бр. Машина за формоване на кутии за хранене – въвеждането на тези високотехнологични машини, които могат да оформят автоматично кутии с различни форми и размери и от различен материал – хартия, картон, велпапе, ще оптимизират производствения процес, тъй като те позволяват изпълнението на редица операции без режим на подготовка или прекъсване на работа. Посредством подаващо устройство се предава предварително отпечатания и изрязан картон от хартиения рафт до пренасящата верига и след това се изпраща към формовъчната форма. По време на тази процедура картонът е залепен и може да се регулира позицията на залепването. Обемът на залепването може да се измери, докато се извършва операцията, без спиране на работата. След залепване, оформеният картон се транспортира до колектор, за да бъде автоматично изчислен като предварително уговорено количество и автомаркировка без спиране на производството. Внедряването им в производството в новата стопанска единица ще доведе до увеличаване на произвежданите кутии с над 200 хил. бр. или с почти 4 пъти повече от произвежданите досега. – 1 бр. Машина за лепене на прозорец към кутия – ще намали значително разходите за външни услуги на дружеството по отношение на процеса лепене на прозорец, което ще рефлектира в икономия в размер на 0,05 лв./продукт или над 10000 лв. на година. В допълнение, фирмата се очаква да произвежда с над 20% повече кутии и опаковки с т.нар. прозорец, тъй като ще може да предложи по-конкурентни цени. – 1 бр. Машина за формиране на опаковки – към момента операциите по формоване и лепене от производствения процес на опаковки струва на компанията 0,03 лв./бр. или за 2018 г. „Графопак“ е похарчил повече от 4500 лв. за извършване на този процес от подизпълнители. Новата машина освен че ще оптимизира производствените разходи, ще спомогне за увеличаване на броя на произвежданите опаковки с ≈ 35% или от 152 хил. произведени опаковки за 2018 г., предприятието очаква да произведе над 200 хил. бр. опаковки през 2020 г. ПРОДЪЛЖАВА! 0.00 0.00
Дейност за подобряване на производствения капацитет – 3-та част (ще бъде постигната със закупуването и въвеждането в експлоатация на 6 бр. ДМА в новия стопански обект на дружеството): ПРОДЪЛЖЕНИЕ! Всички операции, които извършват предвидените за закупуване активи, към момента се възлагат на подизпълнители, а това отнема много време, забавя производствения процес, увеличава себестойността на крайния продукт и изисква значителен финансов ресурс. За да се изпрати полуготовата продукция към подизпълнител, тя трябва да се преброи и опише, пакетира, натовари на пале, палетизира и достави до адреса на подизпълнителя, а след това да се комуникира с него, да се организира транспорта обратно, да се приеме продукцията и да се преброи отново. Целият този процес забавя и усложнява до голяма степен цялостното производство и темповете на работа. Рискът от производствен брак е по-висок, което води до по-ниска производителност на час. Тези високопроизводителни и високотехнологични машини ще съкратят времето за производство на единица изделие със средно около 30%, а времеемкият логистичен фактор ще бъде премахнат, което ще намали и брака на полуготовите изделия в случаите на неправилно транспортиране. Това ще увеличи гъвкавостта на „Графопак“, а новата стопанска единица на предприятието ще може да предлага по-кратки и по-конкурентни срокове на своите клиенти. Въвеждането в експлоатация на 6 бр. ДМА ще се отрази положително върху подобряването на производствения капацитет в следните направления: – създаването на нов стопански обект, който да подобри производствения капацитет на предприятието и да удовлетворява пазарните обеми на търсене; – значително намаляване на разходите за външни услуги, които в момента предприятието има по отношение на подизпълнители за извършване на описаните операции по производството на кутии и опаковки, и инвестиране в ново, високотехнологично и високоефективно оборудване; – високите производствени разходи ще бъдат значително намалени и ще спомогнат за оптимизация на производствените вериги; – по-високо качество на произвежданите продукти в сектора. При внедряването на описаните 6 бр. активи се очаква: –увеличаване на производството на висококачествени изделия от хартия и картон с близо 5 пъти; –нарастване на производствения капацитет на предприятието с общо ≈45%. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).