Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The draft proposal for preparatory activities provides the LAG Tutrakan-Slybo with conditions for building on the current and developing a new Local Development Strategy funded by the European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD) and the European Structural and Investment Funds. Lag has been successfully developing its rural territory for more than 5 years and builds on the partnership established since 2009. The application for the current preparatory activities stems from the motivation and conviction of the LAG, as well as from the desire of the local community to continue the sustainable development of the territory with a new CPM Strategy in the 2021-2027 programming period.The project activities envisaged bring together the efforts of all stakeholders, the local community and the active participants in the LAG to prepare a new strategy document. It will provide a continuation of the measures already implemented to support the different sectors of the economy, vulnerable groups, young people and the non-governmental sector on the territory of the municipalities of Tutrakan and Sivo Pole.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на експертен труд по разработване на цялостна стратегическа рамка ( цели, приоритети, свързаност с национални и европейски политики, нужди и потребности, обосновка, индикатори, бюджет, описания по раздели на Формуляр за СВОМР и др.), вкл.консултиране с местната общност.: Цялостната стратегическа рамка на новата Стратегия за ВОМР ще бъде разработена от експерт/експерти с доказана професионална квалификация в рамките на 30 дни. Формулирането на цели, приоритети, свързаност с национални и европейски политики, нужди и потребности, обосновка, индикатори, бюджет, описания по раздели на Формуляр за СВОМР и др.), вкл.консултиране с местната общност са ключово важни за качеството и приложимостта на бъдещата Многофондова Стратегия за ВОМР. Дейността е основна за подпомагане на процеса за подготовка на стратегии за местно развитие, финансирани от ЕЗФРСР или от повече от един от Европейските структурни и инвестиционни фондове. 5 370.00 5 370.00
Извършване на експертен труд по разработване на приложими Мерки, финансирани от ПРСР, вкл.консултиране с местната общност. : Разработването на приложими Мерки, финансирани от ПРСР/Стратегически план, вкл.консултиране с местната общност ще се извърши от експерт/експерти с доказана професионална квалификация в рамките на 15 дни. Мерките от ПРСР/ ЕЗФРСР са задължителна част от интервенциите за финансиране в Стратегията за ВОМР. Те следва да отговарят на идентифицираните местни нужди по сектори на развитие, да са съобразени с местните ресурси и да бъдат ефективен финансов инструмент за подпомагане на публичния, НПО и частен сектори на територията на МИГ. Съдържанието на всяка мярка следва да е разработено съгласно Указанията на УО на ПРСР, да водят до максимално широко въздействие върху територията и целевите групи, да бъдат адекватно позиционирани в цялостната стратегическа рамка, както и да имат реалистични резултати и индикатори. Дейността е основна за подпомагане на процеса за подготовка на стратегии за местно развитие, финансирани от ЕЗФРСР или от повече от един от Европейските структурни и инвестиционни фондове. 2 685.00 2 685.00
Разработването на приложими Мерки, финансирани от Програми: ОПРЧР, ОПИК, ОПНОИР и ОПОС, вкл. консултиране с местната общност ще се извърши от експерт/експерти с доказана професионална квалификация в рамките на 30 дни. : Извършване на експертен труд по разработване на приложими Мерки, финансирани от Програми: ОПРЧР, ОПИК, ОПНОИР и ОПОС, вкл. консултиране с местната общност. Мерките, финансирани от Програми: ОПРЧР, ОПИК, ОПНОИР и ОПОС или само на една от програмите са задължителни при разработване на Многофондова Стратегия за ВОМР. В момента МИГ изпълнява Стратегия за ВОМР със средства в нея от ОПИК И ОПОС. В новия програмен период МИГ желае да включи допълнително още два фонда с мерки по ОПРЧР и ОПНОИР. Също така експертите ще структурират и разработят приложимите за територията ан МИГ мерки от ОПИК и ОПОС. Дейността е основна за подпомагане на процеса за подготовка на стратегии за местно развитие, финансирани от ЕЗФРСР или от повече от един от Европейските структурни и инвестиционни фондове. 5 370.00 5 370.00
Проучване на тема :"Идентифициране на ресурси, проблеми, потребности и капацитет за прилагане на мерки от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 и Оперативна програма „Образование“ 2021-2027 на територията на МИГ".: Проучванията и анализите на територията на МИГ се извършват за нуждите от разработване на нова Многофондова стратегия за ВОМР. Проучване на тема :"Идентифициране на ресурси, проблеми, потребности и капацитет за прилагане на мерки от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 и Оперативна програма „Образование“ 2021-2027 на територията на МИГ" има за задача да предостави на МИГ актуална информация относно ресурси, проблеми, потребности и капацитет за прилагане на мерки от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 и Оперативна програма „Образование“ 2021-2027 . Младежите, жените и уязвимите групи ще бъдат във фокуса на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027. Насочените към тези групи мерки са в унисон с визията на Европейска комисия за социална Европа. Младежите са очертани като бъдещето на Европа, затова за тях се отделят специални мерки, свързани с качествено образование, обучения и придобиване на умения, които дават повече шансове за работа. Акцент ще бъдат мерките за активиране на младите хора. Именно по тези и други приоритети, свързани с идентифицирани нужди на своята територия, МИГ може да разработи мерки с финансиране от ОПРЧР. От друга страна по Програма „Образование“ 2021 – 2027 г. се планира се широко въвеждане на дигитално образователно съдържание, както и повишаване на нивото на компютърните умения на педагогическите специалисти, учениците и родителите.По програмата ще се насърчава равният достъп на всички деца и ученици до качествено и приобщаващо образование с акцент върху уязвимите групи. Целта е все по-малко деца да отпадат от училище. Именно по тези и други приоритети, свързани с идентифицирани нужди на своята територия, МИГ следва да има достатъчно данни и доказателства дали и какви да бъдат новите мерки за територията от нови две програми. 4 691.00 4 691.00
Анализ на тема" Социален капитал на територията на МИГ за изпълнение на нова Многофондова стратегия за ВОМР 2021-2027". Актуална инвентаризация на заинтересовани страни, местни лидери, местна общност и местен капацитет.: Проучванията и анализите на територията на МИГ се извършват за нуждите от разработване на нова Многофондова стратегия за ВОМР. Актуалната оценка на наличния социален капитал на територията на МИГ за изпълнение на нова Многофондова стратегия за ВОМР 2021-2027" е от ключова важност за територията, за разработването на конкурентна и реалистична рамка на финансовите интервенции. Социалният капитал винаги е бил важна предпоставка за бъдещото развитие на всяка територия, особено на населените места в селските райони. Актуалната информация и инвентаризация на заинтересовани страни, местни лидери, местна общност и местен капацитет са основополагащи при подготовка на територията на МИГ да разработва и прилага нова Многофондова Стратегия за ВОМР. Бъдещата Стратегия за ВОМР може да бъде успешен инструмент за местно развитие само ако нейниятт успех се крие в осъзнатото развиване на социалния капитал и баланса между него и другите два – финансов и човешки. 4 691.00 4 691.00
Изготвяне и разпространение на информационни материали: За насърчаване на включването на местното население в разработването и бъдещото прилагане на стратегиите за Водено от общностите местно развитие, както и за подкрепа за информиране на местното население относно възможността за финансиране на стратегиите по повече от един фонд, МИГ"Тутракан-Сливо поле" предвижда изработването на следните информационни материали: 1.Изработка на информационна табела по проекта: 1 брой. Табелата е задължителен артикул за публичност и информираност по подмярка 19.1. След подписване на административния договор до изтичане на срока за мониторинг МИГ е длъжен да постави на видно за обществеността място табела с размер не по-малък от А3, съдържащ информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР. 2.Изработка на информационен трансперант по проекта: 2 брой. Информационните Трансперанти са необходими елементи за визуализация по време на всички дейности по проекта. Те ще бъдат подвижни и ще информират участниците в публични и информационни събития, че МИГ разработна нова Стратегия за ВОМР , както и задължителното съдържание, свързано с упоменаването на финансирането, номер на договор, бюджет и др. съгласно Техническите изисквания към информацията във връзка с оповестяване на подпомагането на дейността от ЕЗФРСР, които се определят съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г., съгласно приложение № 2 от Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014 - 2020 г. 3.Отпечатване на работен бележник с химикал: 500 броя Работният бележник с химикал е информационен материал за процеса по подготовка на Стратегията за ВОМР с възможност за записки и ще се предоставя на всеки участник в планираните работни и информационни събития на територията на МИГ. 4. Отпечатване на Информационен бюлетин: 2 тиража по 200 броя или общо 400 броя. В информационния бюлетин ще бъде предоставена до местната общност и заинтересованите страни на теритоирята на МИГ информация за Стратегията за ВОМР, бъзможностите за участие на мерки и фондове, бюджет и др. приложима информация. 5.Отпечатване на информационна брошура "Възможности пред територията на МИГ за прилагане на подхода ВОМР през новия програмен период".: 500 бр. Информационната брошура е за нуждите по публичност и информираност на територията на МИГ и ще предостави на общността възможностите пред територията на МИГ за прилагане на подхода ВОМР през новия програмен период. 3 530.00 3 530.00
Публикации в местната преса 7.1. Публикации в реагионални печатни медии за информиране на местната общност 7.2. Публикации в реагионални електронни медии за информиране на местната общност: Публикациите в местната преса и електроните медии са метод за информиране и привличане на съпричасност в малките населени места на територията на МИГ. Местната преса и електроните медии все още си остават достъпно средство за информация в селския район и достоверен източник за новини за територията. МИГ ще публикува основна информация за местното население относно възможността за финансиране на стратегиите по повече от един фонд, покани и съобщения за предстоящи информационни събития, напредък по проекта, за това по какъв начин граждани и заинтересовани страни могат да се включат в разработването на Стратегията за ВОМР. Чрез публикациите в пресата и излъчванията в електроните медии на двете области МИГ ще насърчава включването на местното население в разработването и бъдещото прилагане на стратегиите за Водено от общностите местно развитие. 5 860.00 5 859.99
Оперативни разходи: Оперативните разходи за срока на проекта в рамките на 6 месеца са: - разходи за консумативи за администриране на проекта ; -такса за издаване на Удостоверение от РИОСВ относно Решение по оценка на съвместимостта на планове, програми и инвестиционни намерения на Стратегия за ВОМР на МИГ 2 000.00 2 000.00
Провеждане на еднодневно обучение (за най-малко десет участници) за членове на УС и КВО на тема: "Предизвикателства и възможности пред територията на МИГ през новия програмен период".: МИГ планира да проведе на еднодневно обучение (за най-малко десет участници) за членове на УС и КВО на тема: "Предизвикателства и възможности пред територията на МИГ през новия програмен период".: 2 броя. Дейността ще позволи да бъдат надградени наличните в момента умения и капацитет сред членовете на УС и КВО на МИГ . Темата на двете обучения е свързана с това какви са новите предизвикателства и възможности пред територията на МИГ през новия програмен период. Ще бъде реализирано по 1 обучение в град Тутракан и 1 обучение в град Сливо поле. 1 430.00 1 430.00
Провеждане на еднодневно обучение (за най-малко десет участници) за местни лидери на тема: "Предизвикателства и възможности пред територията на МИГ през новия програмен период".: МИГ планира да проведе на еднодневно обучение (за най-малко десет участници) за местни лидери на тема: "Предизвикателства и възможности пред територията на МИГ през новия програмен период".: 2 броя. Дейността ще позволи да бъдат надградени наличните в момента умения и капацитет сред местните лидери на територията на МИГ . Темата на двете обучения е свързана с това какви са новите предизвикателства и възможности пред територията на МИГ през новия програмен период. Ще бъде реализирано по 1 обучение в град Тутракан и 1 обучение в град Сливо поле. 1 430.00 1 430.00
Провеждане на еднодневно обучение (за най-малко десет участници) за заинтересовани страни на тема: "Мерки и финансиране в Многофондова СВОМР за новия програмен период".: МИГ планира да проведе еднодневно обучение (за най-малко десет участници) за заинтересовани страни на тема: "Мерки и финансиране в Многофондова СВОМР за новия програмен период": 2 броя. Дейността ще позволи да бъдат надградени наличните в момента умения и капацитет сред заинтересованите страни на територията на МИГ . Темата на двете обучения е свързана с това какви са новите мерки и финансиране в Многофондова СВОМР за новия програмен период. Ще бъде реализирано по 1 обучение в град Тутракан и 1 обучение в град Сливо поле. 1 430.00 1 430.00
Осигуряване на транспорт на територията на МИГ: Дейността по осигуряване на транспорт на територията на МИГ е важна, тъй като в продължение на 6 месеца по време на изпълняване на проекта в населените места ще бъде поставяна и предоставяна информаиця в кметства, читалища, клубове и магазини, както и публични обществени места с цел информиране. Информирането от страна на МИ|Г ще бъде относно предстоящи събития по проекта, обществени обсъждания на Стратегията и предстоящи работни срещи и обучения. По този начин МИГ ще осигури достъпна информация по проекта чрез комуникационните канали на място във всяко село. 665.00 0.00
Провеждане на еднодневна информационна конференция за най-малко 50 участници : МИГ планира да проведе еднодневна информационна конференция за най-малко 50 участници : 2 броя. Първата конференция е за стартиране на проекта с цел предоставяне на информация на местните общности относно предстоящите дейности по разработване на Многофондова Стратегия за ВОМР. Втората конференция ще бъде реализирана в края на проекта за отчитане пред местната общност на постигнатите резултати и представяне на финалния вариант на разработената Многофондова Стратегия за ВОМР. 1 396.00 1 396.00
Провеждане на еднодневен информационен семинар за най-малко 20 участници .: МИГ планира провеждане на еднодневен информационен семинар за най-малко 20 участници в рамките на 4 броя. Информационният семинар е за минимум 20 участника всеки. Предвижда се следното разпределение на дейността: -Провеждане на информационен семинар в град Тутракан за представители и заинтересовани страни от публичен и НПО сектор; -Провеждане на информационен семинар в град Сливо поле за представители и заинтересовани страни от публичен и НПО сектор; -Провеждане на информационен семинар в град Тутракан за представители и заинтересовани страни от бизнес сектор, земеделски производители и предприятия; -Провеждане на информационен семинар в град Сливо поле за представители и заинтересовани страни от бизнес сектор, земеделски производители и предприятия; 1 164.00 1 164.00
Провеждане на еднодневна работна среща за най-малко 10 участници .: МИГ планира да проведе еднодневна работна среща за най-малко 10 участници в рамките на 14 броя за територията на Тутракан и Сливо поле. Еднодневните срещи са работни и на тях представители на различни заинтересовани страни и местни лидери ще могат да обсъждат съдържание и структура на бъдещата Стратегия за ВОМР по мерки, бюджети, цели, приоритети и др. Ще бъдат реализирани 7 срещи в по-големите места на община Тутракан, вкл. и града, и 7 срещи в по-големите места на община Сливо поле, вкл. и града. Срещите в дадено населено място ще бъдат отворени и за представители, живеещи в съседни населени места с по-малко жители. За всяка среща ще има Програма и разработени информационни материали. 2 548.00 2 548.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).