Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project will be implemented by KARIERI-P.D. OOD, a company specializing in the management of open-pit mining of limestone and marl.

The project foresees the implementation of measures aimed to improve the energy efficiency and to increase the capacity of the company:

1. Measure 1 – Replacement of a self-propelled hydraulic drill;

2. Measure 2 – Replacement of an old crawler-mounted excavator by a new rubber-tire mounted excavator;

3. Measure 3 – Replacement of old repair and servicing equipment by new telescopic loader and hoister.

The specific measures are based on the recommendations included in the Energy Efficiency Audit, approved by the Sustainable Energy Development Agency (SEDA) by Opinion No BG16RFOP-50/ 08.08.2016.

The realization of the project and the foreseen measures will result in:

* Planned energy savings (PES) amounting to 23.26%; 
* Total energy savings ratio (ESR) : 53.42%.
The period of investment repayment is 4.44 years, at an internal rate of return of 21.01%.

The following activities will be implemented during project realization:

Element A “Investment”:
* Investments aimed to implement the planned energy efficiency measures - supplier selection, supply of the equipment.

Element B “Services”: 
* Energy efficiency audit; 
* Integration and certification of an Energy Management System in accordance with the requirements of the standard BDS EN 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001; 
* Publicity and visualization.

Total project budget is 1 359 190.00 BGN, VAT excl.
Planned project duration is 18 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по извършване на енергиен одит: В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „ЕнЕфект - Консулт“ ЕООД е вписан в в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00025. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: 1. Мярка 1 - Подмяна на самоходна хидравлична сонда; 2. Мярка 2 - Подмяна на стар верижен багер с нов колесен багер; 3. Мярка 3 - Подмяна на стара ремонтно-обслужваща техника с нов телескопичен товарач и повдигач. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 23.26%; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 53.42%. Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 21.01% * Срок на откупуване на инвестицията: 4.44 години; Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-50/08.08.2016г. 3 900.00 3 900.00
Придобиване на нови машини (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Самоходна хидравлична сонда - 1 бр.; Колесен багер - 1 бр.; Телескопичен товарач и повдигач - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Самоходна хидравлична сонда - 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 2. Колесен багер - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност); 3. Телескопичен товарач и повдигач - 1 бр. (Мярка 3 от Обследването за енергийна ефективност). Самоходната хидравлична сонда ще е с лафет с възможност за движение във всички направления, като номиналната й производителност при сондаж с диаметър 110 mm (за 12 часова смяна) ще е 450 метра, а средения разход на гориво в реални работни условия ще е не повече от 50 л/час. Колесният багер ще е с обем на кофата от минимум 1,4 куб. м, като средната му консумация на дизелово гориво при лек режим на работа ще е не повече от 9 л/час, при среден режим на работа ще е не повече от 11,8 л/час, а при тежък режим на работа ще е не повече от 15,5 л/час. Телескопичният товарач и повдигач ще е с товароподемност минимум 3 тона, с височина на повдигане минимум 6 метра, с обем на челната кофа от минимум 0,9 куб. метра, като средната консумация на дизелово гориво ще е не повече от 8 л/час. 1 325 000.00 1 325 000.00
Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "Кариери-П.Д." ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящето потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца. 15 000.00 14 980.00
Дейности за услуги по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „Кариери-П.Д.“ ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „Кариери-П.Д.“ ООД за адекватност с изискванията на стандарта – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „Кариери-П.Д.“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СЕМ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „Кариери-П.Д.“ ООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „Кариери-П.Д.“ ООД. 15 000.00 14 065.00
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 3 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на офиса на фирмата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 3 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на офиса. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. 290.00 280.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).