Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at increasing energy efficiency in multifamily buildings in the Novi Pazar town. In the project proposal includes four buildings located on str. Pliska № 84 , str. Karavelov № 18 and № 20 , str. General Zaimov № 8 and № 10 and St. Tsar Osvoboditel № 17
Energy efficiency measures in residential buildings will be executed on the basis of conducted energy efficiency audits, accompanied by a valid certificate of energy performance of the building and inspection to establish the technical characteristics of the building with established technical passport.
On stage realization of the project proposal will be developed investment projects under the Law on Spatial Planning and Ordinance 4 of 2001 on the scope and content of investment projects. The investment projects will include all mandatory energy saving measures prescribed in the energy audit, including measures for utilization of renewable energy sources and all required measures prescribed in the technical investigation.
Activities for energy upgrade will provide better living conditions, thermal comfort and higher quality of living environment.
Energy efficiency projects in buildings will contribute to achieving the national target for increasing energy efficiency - namely achieving a higher level of energy efficiency and indirectly - to reduce greenhouse gas emissions.
Investments in energy efficiency measures in residential buildings in the town of Novi Pazar will be a prerequisite for improving their building fund to create affordable and attractive housing.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; - Оптимизиране на използването на проектните ресурси; - Постигане на ефективна координация и комуникация с партньори и изпълнители; - Изготвяне на документация по проекта; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност. Проектът ще се управлява от екип в състав: Ръководител проект, Координатор проект, Счетоводител и Технически сътрудник - строителство. Екипът ще бъде сформиран при стартиране на проекта. Задълженията и отговорностите на членовете ще бъдат възлагани при спазване на ПМС №119/ 20.05.2014 г. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности. Членове на екипа ще провеждат ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът ще следи за осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; контрол на заложените индикатори за изпълнение и резултат; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на Управляващия орган при провежданите на мониторинг; осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; организира дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; изготвя междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение; изготвяне на искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 17 700.00 15 112.54
Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП: Дейността по подготовка и извършване на тръжни процедури за избор на изпълнители е дейност, произтичащата от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. В случая при избор на изпълнител за изпълнението на дейности или части от дейности по проекта ще се спазват изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП, ПМС). Предвижда се в рамките на тази дейност да бъдат подготвени необходимите тръжни процедури и след това да бъдат възложен - Договор за инженеринг, - Договор за строителен надзор, - Договор за визуализация и публичност, - Договор за одит. При избора на изпълнители ще се спазване Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. 0.00 0.00
Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР и мерки за енергийна ефективност.: В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности: 1.Работно проектиране Етап 1 Предоставя се на проектантския колектив на избрания Изпълнител изготвените енергийни обследвания за обектите и цялата друга налична техническа документация за обекта като: технически паспорт, чертежи схеми и др. на сградата. Предоставяне на Възложителя и ползвателите на обекта, одобреният план-график за посещение на обекта от проектантите, за безпроблемно осигуряване на достъп на проектантите до обекта. Оглед и проверка на наличните архитектурни и конструктивни заснемания. Етап 2 Разработване на работен инвестиционен проект. Проектиране по част "Архитектура". Проектиране по всички останали части – изготвяне на проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности Етап 3: Съгласуване и одобрение на работния инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж. 2.След издаване на разрешение за строеж ще започне строителството. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове по неговото прилагане. лед обявяването на обществена поръчка и извършеното класиране на участниците, Община Нови пазар е избрала фирма, която да извърши дейностите по изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 4 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност на сгради в гр. Нови пазар. Строителните дейности ще се извършват на база изготвените обследвания. Изпълнението на строителството за ул.Плиска № 84, ул. Генерал Заимов № 8 и № 10 и ул.Цар Освободител № 17 ще включва: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване /усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническите паспорти на сградите, част Б "Мерки за поддържане на строежа и сроковете за извършване на ремонти" т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки") - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хора с увреждания. Изпълнението на строителството за ул.Любен Каравелов №18 и №20 ще включва освен всички гореописани мерки и: - Изпълнение на останалите мерки, които са предписани в техническото обследване; 3. В рамките на инженеринга ще бъде осъществяван авторски надзор при изпълнението на СМР дейностите по проекта. В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното: авторски надзор при строителството на отделните обекти в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта; присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите. 827 650.00 1 021 946.65
Упражняване на независим строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти.: Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за съответствие при реализацията и изпълнението на проекта, по отношение на основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на оценката за съответствие по чл.169,ал.1, т.6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект ще бъде извършена от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 23, ал. 4 от същия закон.Тя ще бъде неразделна част от комплексния доклад, съставен от лицензирана фирма - консултант, несвързана с проектанта - за обекти от първа и втора категория задължително, а за обекти от по-ниска категория - по желание на възложителя. Оценката за съответствие на част „Енергийна ефективност" на инвестиционния проект на сграда със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 ЗУТ е представлява систематичен преглед и проверка на проектните стойности на техническите показатели за енергийна ефективност по чл. 4 от Наредба№ 7 от 15 декември 2004 г., в съответствие с приложимите изисквания на нормативните актове и техническите спецификации. 2. Изготвяне на оценка за съответствието със съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект. Оценката обхваща проверка за съответствие със: - предвижданията на подробния устройствен план; - правилата и нормативите за устройство на територията; - изискванията по чл.169, ал.1 и ал 3, в т. ч.: механично съпротивление и устойчивост; безопасност в случай на пожар; достъпност и безопасност при експлоатация;опазване на защитените зони и т.н. - и др., описани в чл. 142, ал. 5. Упражняване на независим строителен надзор: Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. 26 833.33 27 588.00
Визуализация и публичност на проекта.: Дейностите за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изпълнени изцяло в съответствие с Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма «Региони в растеж 2014-2020 г.», Националната комуникационна стратегия и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение са предвидени да се проведат следните мерки за визуализация и публичност: *За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития; и информационни материали за популяризиране на проекта. *Кратко описание на проекта на уеб-сайта на Община Нови пазар, включително неговите цели и резултати, като финансовата подкрепа на ЕС ще бъде откроена *Билборд с минимален размер 4х3м., чийто монтаж ще въде извършен преди официалната церемония "Първа копка" и/или стартиране на изпълнението на проекта *Официална церемония за ефективния старт на проекта "Първа копка" *Изработване и монтаж на обяснителна табела (1 бр.), която ще бъде постоянно монтирана на видно място, на обекта, с минимален размер 50х70 см. *Информационни събития. *Начална пресконференция (1 бр.); *Заключителна пресконференция (1 бр.) *Публикации в печатни издания (общо 3 бр., в местните вестници); *Излъчвания по местното радио (3 бр.); *Дипляни (1000 бр.) 8 750.00 10 363.20
Финансов одит на проекта: Дейността е задължителна съгласно насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. 8 916.67 9 960.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).