Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project aims a comprehensive intervention in buildings of 19 multi-family households and one family household in the town of Mezdra. The majority of buildings are with 2 floors and 3 floors, filled with concrete slabs. The external adjust elements of most of them are masonry single solid bricks. The roofs of the buildings are wooden pitched. Overall the buildings are existing for more than 30 years. There are implemented partially measures for renewal of objects, such as new windows of some of the facades, laid insulation of 5 cm outer surface. The type of the heating in the buildings is realized with individual gas boilers, electricity and wood stoves. From the conducted energy analysis is identified a potential for reducing energy consumption. This is due to the heat losses through the envelopes. At the time of the audit nearly all buildings fall in the energy class "G". A potential for reduction of actually necessary costs for heating and cooling by an average of 50% for the building, is set. There is a package of three energy-saving measures for each building. This will achieve the greatest economic impact, as the necessary investments for the introduction of energy saving measures are average overall payback period - 10 years. After the implementation of the measures, the buildings will undergo energy class "C" with sustainable use of energy carriers.
According OPRD 2014- 2020 Guidelines for Applicants procedure BG16RFOP001-2.001 project is aimed at implementing the thematic objective 4 " Supporting the transition to a low-carbon economy in all sectors," according to the General Regulation 1303/2013 .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проектното предложение: Предвид размера на обектите, които ще бъдат предмет на интервенция на настоящия проект, организацията и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление (ЕУ), включващ 3 експерта: ръководител, счетоводител и експерт "Контрол на договори и нередности". Всички експерти са с висше образование и компетенции в областта на управлението и отчитането на инфраструктурни проекти. Функционирането на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, организацията и провеждането на процедури за избор на изпълнители, докладването и отчитането на дейностите по проекта, осъществяването на мониторинг и контрол, финансово управление на проекта и документо-оборота. Автобиографията на предварително избрания ръководител на проекта е приложена към проектната документация. Цялостното изпълнение на проекта ще бъде подпомагано от външен изпълнител (физическо лице)- част от ЕУ, изборът на който се осъществява съгласно съответните законови нормативни актове. 12 820.00 9 249.49
Инженерингова дейност по изпълнение на инфраструктурния проект: В резултат от инженеринговата дейност за 20 - те обекта, включени в проекта, Община Мездра ще получи пълна техническа документация - работни проекти за всеки един обект, с приложени обяснителни записки, КСС, Анализи на цените, становища на главен архитект, разрешителни за строеж, протоколи на ОЕСУТ, скици, схеми, становища: Предвижда се: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за всяка от сградите в отделните обследвания за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградите обект на интервенция по настоящето проектно предложение, съгласно Техническите паспорти на сградите част Б "Мерки за поддържане на строежи и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"; - изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за хората с увреждания ; Разходите за дейности, които не са свързани с конструктивно възстановяване/усилване, но са предписани като задължителни в техническите обследвания (Техническите паспорти) на многофамилните жилищни сгради, ще бъдат финансирани със собствени средства на бенефициента. В настоящето проектно предложение не са включени задължителни мерки от техническото и енергийното обследване, които не са енергоспестяващи и свързани с конструктивно укрепване и достъпна среда. 644 244.83 757 551.67
Изготвяне на доклади за съответствие на инвестиционните проекти: Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвен като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ 3 067.83 1 920.00
Осъществяване на строителен надзор на инфраструктурния проект: Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите , съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация. 27 610.49 8 760.00
Дейности по въвеждане на обектите в експлоатация: Сформирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготвката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на сградата в експлоатация 4 400.00 0.00
Дейности по публичност и информация: Проектът предвижда изпълнение на комплекс от мерки, съгласно Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност. Мерките включват: 1. Организиране и провеждане на информационни събития – в рамките на проекта ще бъдат организирани 2 броя информационни събития за популяризиране на проекта сред местната общност с участието на регионални и местни медии, както следва:  Начална конференция - официален старт на проекта - пресконференция за представяне на проекта; Финална конференция - откриване на ремонтираните сгради и официално представяне на постигнатите резултати и ефекти - външно изпълнение; 2. Публикации в местни издания - 2 бр. публикации в местни издания за напредъка на проекта - външно изпълнение; 3. Изработка и поставяне на постоянни обяснителни табели – 20 бр. постоянни табели- външно изпълнение; 4. Подготовка и отпечатване на информационни брошури за проекта - 200 бр. Листовките ще бъдат в размер А4, пълноцветни, двустранни, и ще съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки. На заглавната страница на брошурата ще се съдържа: логото на ЕФРР; логото на Оперативната Програмата; името на проекта; изречението “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от наименование на Бенефициента и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” Изготвяне на съобщение, съдържащо описание на проекта, неговите основни цели и резултати, открояване на помощта, получена от Европейския съюз- външно изпълнение; 5. При реализирането на проекта, посредством своята електронна страница, Община Мездра , ще информира обществеността за получената подкрепа като публикува кратко описание на проекта, включително и неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от Европейския съюз - собствено изпълнение 6 927.87 3 060.00
Извършване на външен одит на инфраструктурния проект: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти и Международните стандарти за свързани по съдържание услуги, и по-специално – на МСССУ № 4400). Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта 6 997.15 4 440.00
"Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки": Eкипът за управление по проекта ще изготви документация за избор на изпълнители по планираните за външно възлагане дейности по проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).