Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal is directed towards the improvement of the working conditions and the prevention of work related risks in the “Mebelisimo” company. The main focus of the company is the trade and production of furniture. The company carries out orders for a wide range of customers, focusing on working on individual projects, as well as projects for leading designer companies. The company employs 14 people in different positions. The needs that the project will meet are connected with the assurance of safe and improved working conditions for the employees of the company. It is envisaged that a new human resources strategy will be developed, focusing on the persons over the age of 54. In accordance with the office of Labor Medicine, personal protective equipment will be issued to the company employees, as well as collective protective equipment and specialized working clothing. The project envisages the assurance of social benefits for the employees – renovation and furnishing of a relaxation room. The target group for the project covers all the employed personnel and it is covered in paragraph 11 of this form. Project goal: improvement of the working conditions and the work stations, providing safe working conditions for the employees. Expected results: secured safe working conditions and preventions of work related risk; increase in work security; improvement in work organization; improvement of the work stations, leading to increase in satisfaction and sustainable employment; increase in productivity and competitiveness of the company. Activities: development of human resources strategy; procurement of specialized work clothing, personal protective equipment and collective protective equipment; acquisition of a standard for safe working conditions; renovation and furnishing of a relaxation room; project management and visualization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1.Разработване, адаптиране и въвеждане на стратегия за иновативно обучение на заетите лица, както и за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот и удължавне на трудовия живот на по-възрастните работници и служители в дружеството.: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси.Включването й в проекта има за цел подобряване на работната среда в предприятието, чрез осигуряване на ефективна и иновативна форма на обучение и организация на труд . Предвидената за разработване стратегия ще обхване целия персонал на дружеството, но същевременно ще бъде фокусирана върху работниците над 54 години. Идеята на мениджмънта е разработване на система за периодично обучение на всички лица, работещи в "Мебелисимо" ЕООД, като обучителите да бъдат служителите над 54 г. В предприятието работят 2 такива лица. Те са най - старите служители на фирмата и съответно притежават най - богат практически опит. За управителя на дружеството инвестирането в човешкия ресурс, като най-ценен негов капитал, винаги е било водещ приоритет. Практиката показва, че с наемането на лицензирани ЦПО организации за провеждане на необходимите обучителни курсове не се постига търсения резултат- хората остават теоретично обучени, но практически неподготвени. Това води не само да лошо качество на крайния продукт, но може да бъде опасно за здравето им- дейността на дружеството предполага наличие на знания в областта на произвидството на мебели и боравенето с различни машини, изискващи специфична подготовка и теоретична, и практическа. В предвидената за разработване стратегия ще бъдат идентифицирани нуждите на дружеството по отношение на знания, умения и организация на труд на персонала. Ще бъде направен анализ на действителната ситуация, ще бъдат набелязани цели , които следва да бъдат постигани и начини за достигането им. Същервеменно стратегията ще разглежда обстойно нуждите на конкретната целева група от хора над 54 г. С оглед посочената възраст, за тях става по-трудно, а в определени случаи и физически невъзможно, да изпълняват конкретни практически дейности. Успоредно с това обаче, натрупаният богат професионален опит ги прави изключително ценни за дружеството. В тази посока стратегията ще предложи мерки за облекчаване на физическото натоварване на посочените лица и частичната му замяна с теоретична обучителна дейност. Целта е удължаване на професионалния живот на повъзрастните служители, възможността за по-добра компилация между работа и личен живот; предаване на ценен професионален опит на останалата част от екипа и особено на новонаетите служители в дружеството. Това би решило в голяма степен проблема с намиране на обучени кадри-дружеството ще разполага с наставници на необучени нети лица, които ще ги ръководят обучават и наставляват до израстването им на необходимото професионално ниво. 8 000.00 7 950.00
Дейност 2.Осигуряване на добри и безопасни условия на труд чрез закупуване на лични предпазни средства, специално работно облеко и колективни предпазни средства.: Дейността ще бъде изчерпана след изпълнение на две поддейности: закупуване на работно облекло и ЛПС и закупуване на колективни предпазни средства. В "Мебелисимо" ЕООД работят 14 служители, назначени на различни длъжности. Във връзка с ежедневните им дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специално работно облекло за всички заети, съобразно възможните рискове, предвид функционалните характеристики на заеманите от тях длъжности . Закупуването на ЛПС, колективни предпазни средства и специално работно облекло е от съществено значение за предотвратяване на риска от трудови злополуки, травми, професионални заболявания и опазване на здравето на работниците. Специално работно облекло и ще бъде закупено за всички заети лица, съобразно индивидуалните условията на труд и утвърдения Списък на специално работно облекло и ЛПС, изготвен съгласно чл.17 от Наредба №3/19.04.2001 г. на МТСП и МЗ. Колективните предпазни средства са определени, съобразно посоченото в Оценката на риска на дружеството. Към момента ръководството на дружеството осигурява за своя сметка изискуемото работно облекло и ЛПС, които служат за защита на работещите. Кандидатстването по настоящата схема ще позволи закупуване на по- висококачествено, функционално и модерно специално рабтно облекло, отговарящо на международно признати стандарти за качество и задоволяващо по-пълно нуждите на работниците. Артикулите са определени в изпълнение на предписания от службата по трудова медицина, съобразно спецификата на работа и длъжността на служителите. Цели се свеждане до минимум на риска от трудови злополуки, травми и професионални заболявания. Основните рискови фактори за всички работниците в дружеството, класифицирани по време на работния процес от службата по трудова медицина са: студ, прах, инциденти с машини; удар, пробождане; прегряване, шум, хвърчащи частици, претриване, порязване; допълнително за длъжности "Мебелист" и "Мебелист - бояджия" - вдишване на ЛОС; защита от разтворители; допълнително за слъжности "Управител" и "Ръководител особено производство" и "Проектант" - зрително натоварване при работа с видео дисплей. Служба "Трудова медицина" препоръчва закупуване на очила антирефлексни за работа с видеодисплей над 4 часа дневно. Преди закупуването им, работодателят ще осигури за своя сметка медицински преглед при очен лекар за лицата , назначени на тези длъжности. Предвидените бройки работни облекла, включени в проектното предложение са изчислени на база срок на износване/годност на артикулите, посочен в Утвърдения списък за специално работно облекло и ЛПС. Налага се осигуряване колективни предпазни средства за: 1.Защити от топлина или студ - климатик; 2. за защита от прах при работа с ръчни или малки настолни режещи, пробиващи и фрезоващи инструменти - промишлени прахосмукачки; 3. За защита от прах, образувана при машинно рязане и фрезоване - мобилни аспирации; 4. За предпазване от топлина, студ, вятър се налага смяна на дограма. 70 458.00 75 387.84
Дейност 3. Осигуряване на социални придобивки за работещите, включващи оборудване на помещения за отдих, хранене и почивка.: Дейността предвижда обновяване и оборудване на помещенията за почивка и за хранене на заетите лица. Към настоящия момент работниците използват рационално само частта, обособена като гардеробна от помещението за почивка. Постройката, в която се намира фабриката е стара едноетажна сграда, разделена на две части - производствена част и част, предвидена за помещени за хранене и почивка. Тя представлява голяма Г-образна стя 100м2 и коридор през който се стига до съблекалнята, единствената, използваема към момента. Липсата на необходимия финансов ресурс е причина за лошото състояние на помещението - изгнилата дограма е причина за студ и влага в помещението, което е довело до разрушаване на подовото покритие и мухъл по стените му. Санитарният възел към него е неизползваем. Това обстоятелство се отразява неблагоприятно и по отношение на организацията на работа – фабриката се намира в края на с. Мало Бучино. В близост около нея няма заведения за хранене и това води след себе си негативни последици в две посоки – служителите на дружествто остават гладни или нарушават работното време, закъсняват за началото на работния процес и нарушават организацията на работа. С оглед решаване на проблема, в проектът се предвижда: смяна на дограмата на помещението; поставяне на ново подово покритие; ремонт на стени и таван; поставяне на осветителни тела; смяна на фаянс и оборудване /поставяне на врата, душ и тоалетна чиния в санитарния възел към помещението за хранене/. Помещението за хранене ще бъде оборудвано с необходимите уреди и мебели. В частта, която ще бъде обособена като помещение за отдих, се предвижда поставяне на тенис - маса. 28 272.03 1 196.68
Дейност 4. Визуализация.: Дейността за информация и публичност ще бъде изпълнена съгласно Указанията за кандидатстване по настоящата схема. Целта на дейността е даване на широка гласност и информираност за изпълнението на проекта и съфинансирането му от страна на ЕСФ на ЕС. При изпълнение на всичи мерки и действия по визуализация на проекта "Мебелисимо" ЕООД ще спазва изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз и ЕСФ, който оказва подкрепа на проекта. Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като включи на подходящо място на своята интернет страница /при наличие на такава/ подробна информация за одобрения за финансиране проект. Публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ. Материалът ще съдържа минимум следната информация: емблемата на ЕС: упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на фонда; общото лого за програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. Дружеството ще упомене финансовия принос, предоставен от ЕСФ чрез ОП “РЧР 2014-2020” във всяка информация, предоставяна на целевата група и широката общественост, във вътрешни и годишни доклади, в каквито и да е документи, свързани с изпълнението на проекта и при всякакви контакти със средствата за масово осведомяване. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще бъде посочено, че финансиращата го ОП "РЧР" 2014-2020 се осъществява с подкрепата на ЕСФ. При публични изяви и интервюта на представители на дружеството, свързани с проекта, ще се подчертаят ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОП "РЧР" 2014-2020, както и стойността на безвъзмездната финансова помощ. При отчитане изпълнението на проекта, както и при проверки на място, "Мебелисимо" ЕООД ще предостави на УО доказателствен материал за предприетите от него мерки за информация и комуникация снимки, екземпляри от произведени и разпространени информационни материали (брошури, листовки, плакати и др.), присъствени списъци от публични събития и др. Дейностите по информация и публичност ще допринесат за преодоляване на липсата на ангажираност от страна на всички заинтересовани страни и обществото за своевременно информиране и активизиране на гражданското участие и диалог, както и ще спомогнат за постигане на висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския Социален Фонд. 1 583.96 1 563.80
Дейност 5. Управление на проекта.: Дейността е основополагаща за успеха на проекта с оглед осигуряване на коректно и срочно изпълнение на проектните дейности, успешното им отчитане, постигане на заложените цели и устойчивост на резултатите. Цялостният цикъл за управление на проекта, включва няколко основни етапа: планиране, изпълнение и приключване. Планирането обхваща периода, в който, след идентифициране на нуждите на дружеството, е направен преглед на критериите за допустимост, на съществуващите възможности за получаване на безвъзмездно финансиране, както и на възможностите на дружеството да отговори на изискванията за получаване на такова. Изготвено е проектно предложение в изискуемата форма съобразно всички изисквания за допустимост на дейности и разходи по настоящата схема. Етапът на изпълнение включва подготовка на план за изпълнение на конкретните дейности, план за осигуряване на финансиране, план за разходване на финансовите средства за реално изпълнение на дейностите по проекта в рамките на заложените времеви параметри при стриктно съблюдаване на правилата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и изисквания, заложени в Условията за кандидатстване, Общите условия към договора за предоставяне на безвъзмездна помощ; приложимото национално законодателство; принципите за предоставяне на финансова помощ на ЕС. Етапът по приключване и отчитане на проектните дейностите: подготовка на изискуемите технически и финансови отчети, цялостна оценка и анализ на постигнатите резултати; оценка на ефекта от изпълнението на проекта, с оглед заложените цели; създаване на план за постигане на устойчивост на постигнатите резултати; архивиране на цялата документация по проекта. Във всеки един от етапите на управление са заложени определени дейности. Рационалното структуриране, ясната формулировка и точното изпълнение на конкретните задачите ще обезпечи постигането на проектните цели съгласно правилата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и добрите практики, установени в ЕС. Работата по организацията и управлението на проекта ще бъде изпълнявана от формиран екип за управление. Екипът ще носи отговорност за цялостното провеждане на дейностите по проекта, ще следи за начина на изпълнението им, коректността на плащанията и издадените счетоводни документи; ще изготвя цялостната документация по проекта графици, месечни отчети, искания за плащане, технически и финансови отчети, финален отчет по проекта, ще създаде и поддържа в изрядност досие на проекта. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, на които ще се следи за последователното изпълнение на предварително утвърден график. Дейността ще продължи през целия период на изпълнение на проекта, при спазване разпоредбите на ПМС № 118/27.05.2014 г.; максимална ефективност при изразходването на финансовите средства; стриктно водене на счетоводни документи, с оглед предоставяне на точна и вярна информация; осигурена публичност за популяризиране на безвъзмездните помощи по линия на ЕС, както и за целите, дейностите и постигнатите резултати от проекта в изпълнение на правилата за визуализация и публичност, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Работата по проекта ще протича в дух на партньорство и при непрекъснат обмен на информация с Договарящия орган по ОП „РЧР” 2014-2020г. 8 878.20 5 553.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).