Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The semantic repository of polymeric data on media sources is an innovative solution by Perceptica Ltd., which disrupts a service in the subject of Creative industries and in particular in the field of archives and libraries. It provides a systematic multidimensional archive, built and read by machines, using semantic modules and tools for content recognition and enrichment. The existing methods and approaches to record and access such data have certain major limitations such as the lack of accessibility, narrow scope or too general selection filters. The proposed project will research and develop a repository of media sources that offers detailed annotations along with objective and flexible ranking system on media impact.
The main task of the innovative repository is to eliminate the limitations of the currently existing approaches by creating more representative, more detailed and more flexible system where each source (media) can be registered, annotated and updated automatically by machine-based enrichment, indexing and ranking, using scientifically proven methodology. To solve the we conduct a series of applied research activities and create prototypes to achieve a disruptively new product, much needed by global service providers of clipping services, PR specialists, media analysts, business and science. Our current TRL, a strong expert team, the unique characteristics of the solution, the available access to the market and low production costs provide a set of important competitive advantages to expand the future market potential of the archive. The project will engage 9 people in the town of Vratsa and in Sofia, responsible for 1. the introduction of an objective system for multidimensional assessment of the significance of sources and, 2. the extraction and processing of data via semantics. The successful development of this innovative archive will allow us to place an order for the development of a service delivery technology.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 бр. експерти).: Дейност 1 ще позволи решаването на серия от научно-изследователски задачи, свързани с разработвания репозитар. Изпълнението ѝ ще доведе до постигане на цел 1 на проекта по отношение на функционалностите на хранилището, структура на базата за каталогизиране на източници, механизми за оценка на степента на въздействие на всеки източник в базата според достъпни индикатори. През първия проектен месец ще бъде сформиран и назначен на трудов договор екипът в гр. София, като в първия месец от назначаването задачите му ще бъдат конкретизация на изискванията за отчетност, създаване на програма и методики за изследванията, потвърждаване на първоначалния вид и структура на хранилището, включително с оглед продължаване на резултатите от вече реализираните дейности. Екипите ще се запознаят детайлно с проведените до момента проучвания и резултати от предварителни тестове, за да се избегне хабенето на време, ресурс и разходи за преоткриването на вече изработени концепции. Екипът, в две групи (вж. Начин на изпълнение) ще има серия от ключови задачи, които ще решава в период от 14 месеца както следва 1. Етап 1 - м.1 на проекта - запознаване с постигнатите до момента резултати от тестове и проведени научни изследвания. Проектиране на регистровия репозитар - структурата на базата данни, нейната организация и методите и програмата за работа По отношение на функционалност 1 "Анализ на съдържанието" 1. Етап 2а - м.2 до м.7 - (6 месеца) - Използване на наличния колектор(кроулър) за създаване на семантично класифициращо устройство, преброяващо устройство и обединяващо информацията обогатяващо устройство. 2. Етап 3а - м.8 до м.14 (7 месеца) - Създаване на система за управление на семантичното устройство и въвеждане на многомерни таксономични набори. Ще се определи структурата на мета-таговете и детайлността на класификационните набори, за да се гарантира висока точност на автоматичната класификация, заедно с максимална приложимост на продукта. Например, ще бъде отговорено на въпроса колко детайлна трябва да е класификацията на записите по секторна принадлежност на медиата (напр. дали "банки" и "финансови институции" следва да се класифицират като отделни или като една тема като параметър на съответния източник в хранилището), така че да се осигури максимална полза за клиентите, но и минимална степен на грешаемост на автоматиката (при по-генерална категоризация степента на грешаемост на семантичните алгоритми спада). По отношение на функционалност 2 "Измерване на значението и класификация на медии", паралелно: 2. Етап 2б - м.2 до м.4 (3 месеца) - Анализ на списък с налични метрики за различни типове медийни източници и детайлно запознаване с методиката им на работа и оценка с оглед оценка на информационната им стойност, условията и ограниченията за определяне на значимостта на съответния източник. Например, методичните особености на данните, налични в audience.bg и тези в alexa rank или google rank са напълно различни, съответно класациите на различните източници са напълно различни 3. Етап 3б - м.5 до м.10 (6 месеца) - Създаване на механизъм и тегловни коефициенти за определяне на значимостта на различни по вид и съдържание медийни източници. Създаване на различни индекси за оценка според съдържанието (включване или изключване) на налични метрики и индекси в свободно-достъпния уеб (идентифицирани в етап2), както и според промяната на тегловите им коефициенти и съотношения. Използване на данните от разработените прототипи на архива по дейност 2 и извършване на паралелни оценки според способността за събиране и автоматична обработка на информацията за целите на оценяването и ранкирането на източници. 4. Етап 4б - м.11 до м.14 (4 месеца) - Създаване на специфични методи за оценка на значението на метриките /индекса в различен контекст, съобразно останалите таксономични набори в хранилището. Например, промяна на индекса на значимост и съответната подредба при филтрация по регион или по отрасъл за осигуряване на "гъвкавост" на резултатите 126 700.00 126 205.64
Създаване и тестване на прототип (дейността ще бъде изпълнена от нает квалифициран персонал - 7 бр. експерти): Дейност 2 стартира от месец 2 и таргетира изпълнението на проектна цел 2 - т.е. създаване на образец на многокомпонентен медиен регистър в няколко държави и провеждане на необходимите тестове с цел усъвършенстване на прототипа като пълнофункционално тествана система за достигане до предпазарна фаза на технологична готовност (TRL 8). В рамките на дейността в м.2 на проекта ще бъде сформиран екип от новоназначени лица в гр. Враца, състоящ се от Експерт, техническа информация и 4 специалисти по обработка на данни. Те ще бъдат подпомагани от Бранимир Кондов, Експерт, извличане на данни (2 ч.) и Деян Пейчев, Ръководител научно-изследователска и развойна дейност (4 ч.). По дейността ще се осъществява реалното създаване на образец на архива, чрез запълването му с релевантни данни за съществуващи източници на съдържание. До създаването на технологиите от дейност 1, екипът ще оперира чрез система за управление на съдържание (Налична) като идентифицира различни източници от различни държави и ги регистрира в регистровия репозитар. Екипът ще осигурява и работата на съществуващи колектор, посредством въвеждането на данни и маркери за обхождане на реални източници и събиране на съответното съдържание. По същия начин, ще бъде осигурено събирането на реални данни от достъпни метрични регистри, по подадените в рамките на дейност 1 изисквания за тях. По този начин ще се създаде реална база с URL адреси на отделни медии, с тагове и анотации за тях. До появата на необходимите технологии екипът ще създава съответните таксони и ще въвежда класификационните мета-данни ръчно. С реализирането на технологичните модули и методики за обогатяване на данните по дейност 1, екипът ще следи за тяхната работа и ще сравнява получените резултати спрямо ръчно въведените, а впоследствие - ще се извършват тестове на извадков принцип. Паралелно получените резултати ще бъдат подавани обратно към екипите в гр. София, за подобряване на методиките и усъвършенстване на обогатяващите и ранжиращи технологии. С помощта на усъвършенстванията от тестването на опитния образец на системата в цялост в последните 3 месеца ще бъде осигурено API за подреждане на статиите в машинно-четим вид за тестов достъп до функционалностите на служители на Персептика с оглед получаване на допълнителна обратна връзка за полезността и необходими доработки. 127 894.00 94 580.07
Разработване на технологии за производство на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез възлагане на разработка на 1 бр. услуга): В рамките на предвидената дейност ще бъде възложена услуга по разработването на технология за производство на иновативния продукт. Съгласно насоките за кандидатстване, изпълнението на дейността е включено в плана за изпълнение на дейностите по проекта с пизпълнение, което стартира след приключване на изпълнението и верификация от страна на УО на дейност 1 и дейност 2 по проекта. Това е причината в плана на проекта да е предвидено известно прекъсване, съобразено със сроковете по чл. 62, ал.1 от ЗУСЕСУФ, свързани с верификацията и плащането от страна на УО на подадените междинни отчети в м. 14. Затова планираният старт на дейността е м.18 на проекта. В рамките на дейността ще бъде възложено създаването на система, чрез която може да се осигурява безпрепятствено използване на разработения репозитар от крайни клиенти - т.е. осигуряването на технология за производство на продукта (доставка на услугата). Технологията трябва да осигурява достъп до каталога посредством интуитивен интерфейс и респонсив (отзивчив) дизайн за търсене по ключова дума или филтриране на източници, включително чрез избор на таксони от таксономиите или чрез параметри на класифицираните източници. Съответно системата трябва да позволява абонаментен достъп за известяване на абонатите при новодобавени източници, както и поддържането на подробно досие с източника. Тези изисквания са ключови за осигуряване на възможност за пазарна реализация с преки крайни клиенти - напр. ПР агенции. За осигуряване на възможностите за внедряване при първата по важност целева група - международните агрегатори и интегратори на медийно съдържание технологията ще трябва да позволява изнасяне на базата данни с източници в RDF, OWL или друг семантичен език, който да позволява представянето на комплексни знания в структуриран и машинно-четим вид. На тази база ще бъдат определени изискванията към услугата по разработване на доставна технология и критериите за оценка. Стъпките за реализацията на тази дейност включват следните етапи, които стартират след получаване на одобрение на междинния отчет от страна на УО 1. Подготовка на документация и избор на изпълнител (от 18-ти до 19-ти месец) 2. Сключване на договор с избран изпълнител (от 19-ти до 20-ти месец), 3. Разработка на технологията (от 20-ти до 23-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пуск в експлоатация (23-ти), подписване на финален ППП. Тук е мястото да отбележим и причините, поради които е избран гр. Враца за място на доставка и въвеждане в експлоатация на технологията за производство на иновативния продукт. По план основният екип от гр. София ще бъде пренасочен към създаването на нови продукти и услуги в областта на медийния анализ. Екипът от петима души в гр. Враца ще останат заети на трудов договор и , след като са натрупали опит в работата с бази данни и медии, ще са сформирали силен екип за реализация на продукта в пълнота. Затова те ще са ползвател на технологията, възлагана по дейност 3 и ще сформират отделна стопанска единица (звено) на Персептика, отговорно за поддържането на медийния репозитар. В дългосрочен план, това ще осигури и важно конкурентно предимство на дружеството чрез по-ниски производствени разходи посредством осигурена по-висока производителност на екипа. 175 580.00 190 228.90
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена от административен персонал и чрез възлагане на изработка на 2 бр. информационни табели): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта www.mediamonitor.bg ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет. Също така, в офисите, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност ще бъдат поставени табели. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела за гр.София и сходна за офиса в гр. Враца. Така, необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение е предвидено изработването и поставянето на лога в секцията "за нас" на иновативния продукт. Дейността ще има два етапа Етап 1 - Събиране на три оферти и възлагане на изработка на пояснителна табела и стикери за проекта Етап 2 - Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в София и гр. Враца 420.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).