Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project proposal aims to provide active inclusion, promoting the equal chances and active participation and improved employability of economically inactive people, people with disabilities and their families, adults at risk, improving their quality of life through providing innovative services complexes for inclusion in the community.
By creating a new center for social support and active involvement, there will be provided an opportunity for the aforementioned target groups to be helped and supported by provision of innovative social, medical, psychological, legal, economic and motivational services to ensure conditions for the full existence and active involvement in the community and increasing their motivation for inclusion in employment through provided integrated measures for social inclusion. There will be created Center for social support and active involvement in which at least 100 users will receive care by providing integrated measures and services for social inclusion. The main emphasis in the provided services is the need, abilities and willingness of the consumer. The newly established Center for social support and active involvement will be managed and serviced by an expert team which consists 7 people- manager, social worker- consultant, psychologist-consultant, career consultant, legal consultant, business advisor and medic consultant. The implementation of the project activities will enable the people from the target group to use diverse and targeted social and health services which are provided in the community and thereby the risk of social exclusion will be minimized. The realization of the project and the creation of a Center for social support and active involvement and the provided integrated measures for active participation will facilitate access to employment of people from vulnerable groups and will create conditions for full integration for them and their families.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление и администриране на проекта: Дейността има перманентен характер и ще се реализира през целия период на изпълнение на проекта, като създаването на необходимата организация и управление е свързано с определянето и назначаването на екип за управление на проекта. Същият се състои от ръководител, счетоводител и координатор. Задълженията на екипа за управление на проекта са свързани с разработване на документация по проекта, процедури, свързани с техническото и финансово управление, процедури за избор на доставчици на стоки и услуги по реда на ПМС 160/2016 г. Определянето на процедурата и начините за планиране, управление и изпълнение на проекта ще създаде условия за изпълнението му в съответствие със заложените цели и предвидените дейности. Екипът за управление ще разработи План за изпълнение на дейностите, като в същия ще бъдат определени срокове и отговорници за реализиране на заложените дейности. Ще се разработи и приложи система за вътрешен технически и финансов мониторинг, с цел осигуряване на прозрачност на реализираните дейности, и ясна и проследима одитна пътека. Екипът за управление ще извършва проследяване на цялата изготвена техническа документация и документална обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. Ежемесечно ще се провеждат заседания на екипа за управление за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и евентуални проблеми при изпълнението на проекта, набелязване мерки за преодоляването им. Ежемесечно екипът за управление ще изготвя отчети за извършената работа и отработени часове. Екипът на проекта ще разработи и следва свое Ръководство за практически действия. Този метод предполага декомпозиране на целите на отделни видове дейности, които ще бъдат декомпозирани в задачи, а задачите в конкретни стъпки и действия. На базата на крайния срок за приключване на проекта ще бъдат определени междинните срокове за изпълнение на отделните задачи и дейности и изработен Времеви график за тяхната визуализация. Изпълнението на така формулираните действия ще бъде обвързано с персонално-отговарящия за тях член на екипа. В продължение на този регламент, екипът на проекта ще изработи и следва в Плана за изпълнение на дейностите свои Вътрешни процедури и Вътрешни правила за реализация на проекта. С Вътрешните процедури се отговаря на въпроса “Как ?” се извършват предвидените по проекта дейности, а с Вътрешните правила се определя “Кой ?” ги извършва, наблюдава и контролира. Вътрешните процедури ще бъдат разработени за често повтарящи се ситуации, които не са регламентирани от Управляващия орган, като избор на субконтрактори за малки доставки, медийно оповестяване, координация с местните власти и др. С вътрешните правила ще бъдат определени правомощия и отговорности за всички участници в реализацията на проекта – персонални и колективни. Това ще гарантира яснота и систематичност в практическите действия по реализация на проекта и ще се избегне риска от дублиране и смесване на функции. Избраната организационна схема съдържа подходящи инструменти за мониторинг, анализ и контрол. Системата за докладване предвижда изготвяне на два вида отчети – технически и финансови. Техническият отчет ще обхваща изпълнението на Плана за изпълнение и ще се изготвя от Ръководителя и Координатора по проекта. Финансовият отчет ще следи бюджетирането на процеса и спазването на регламентите на Управляващия орган и ще се изготвя от Счетоводителя. Чрез тези инструменти, екипът на проекта ще действа като коректив, при наличие на негативна симптоматика. Разработената система за вътрешен технически и финансов мониторинг ще обхване всички дейности и участници в цялостното изпълнение на всяка една от дейностите. В тази връзка изпълнението и контролът ще бъдат изцяло отговорност на екипа за управление. 11 201.40 11 201.40
Дейност по осигуряване на публичност, информираност, комуникацияи популяризиране на проекта сред обществеността : Дейностите, свързани с публичност, информация и комуникация ще се реализират през целия период на проекта. Целта е да се осигури максимална обществена информираност относно реализирането на проекта, неговото финансиране, основни цели и задачи. В тази връзка през целия период на реализация ще протече информационна кампания, съдържаща провеждане на пресконференции-начална и заключителна, отпечатване и разпространение на печатни информационни материали, рекламни информационни материали за участниците в организирани информационни събития. Като начало на информационната кампания ще се организира и проведе начална пресконференция с участието на представители на заинтересованите институции, общественост, медии и други. Целта е запознаване с основните цели на проекта, неговото финансиране, продължителност, цели, очаквани резултати, същност и услуги който ще предоставя новосъздадения Център за социална подкрепа и активно включване, право за участие на потенциални кандидат потребители и кандидати за работа в Центъра. На участниците в пресконференцията ще бъдат раздадени информационни материали/брошури и постери/, като същите ще имат задължителната визуализация съгласно изискванията. Всички информационни материали също ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визиуализация на Европейския съюз и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Ще бъдат изработени и разпространени брошури и постери. Същите ще се разпространяват във всички населени места в община Благоевград, сред потенциални участници в проекта, общественост, държавни и общински институции, НПО, работодатели и други. Печатните информационни материали ще съдържат основно информация за проекта, неговото финансиране, продължителност, цели, очаквани резултати, реализиращи и реализирани дейности, право за участие. Ще бъде изработена и монтирана информационна табела, която ще бъде поставена на сградата в която се администрира проекта, на входа на Центъра. В края на периода ще бъде организирана и проведена заключителна пресконференция, на която ще бъдат отчетени резултатите от реализацията на проекта, ще бъдат обсъдени и предложени мерките за продължаване и развитие дейността на Центъра за комплексни социални услуги, и ще се начертаят основните параметри за реализиране на заложената в проекта устойчивост. На всички участници в информационното събитие ще бъдат осигурени информационни материали. Като част от информационната кампания ще бъде проведена и кръгла маса, която ще протече под мотото "Промяна на стереотипите спрямо хората с увреждания като част от нашето общество" с представители на заинтересовани институции, неправителствени организации и работодатели, местни електронни и печатни медии, на която ще бъдат обсъдени проблемите на хората с увреждания и техните възможности и тяхната позитивна роля в обществото с цел разчупване на стереотипите и промяната на обществените нагласи спрямо тях. 1 780.00 1 786.80
Информиране и консултиране на кандидат потребители на услуги. Прием на заявления и включване в проекта.: Дейността стартира от първия месец на реализация на проекта, за да имат възможност максимален брой кандидати да подадат заявления за участие в проекта за ползване на предлаганите комплексни социални услуги. Екипът за управление на проекта съвместно с експерти-социални работници, които в качеството си на доброволни сътрудници, работещи и оказващи експертна и методическа подкрепа на организацията ще разработи процедура за подбор на потребители на услуги в общността. Същата ще бъде утвърдена от Управителя на организацията и популяризирана сред всички потенциални кандидат потребители. Подкрепа при набиране на кандидат потребители ще окажат представителите на местните власти, съобразно факта, че същите познават най-добре нуждаещите се от социални услуги лица. Всеки един желаещ кандидат потребител подава заявление за участие. Към него се представят необходимите документи, удостоверяващи принадлежност към целевата група – документ за самоличност /за справка/, медицинска документация, удостоверяваща наличие на трайно увреждане и/или заболяване, актуална медицинска документация и др. Преди подаване на заявление, кандидатът ще бъде надлежно информиран и консултиран относно вида на услугите в общността, предоставяни от Центъра за социална подкрепа и активно включване, тяхната ефективност и нужда от необходимост съобразно физическото и психическо състояние на желаещия да ползва услуги. С подаване на заявлението, на всеки един кандидат потребител се предоставя правото сам да определи и посочи какъв вид социални услуги желае да ползва. Заявления за включване в проекта ще бъдат приемани през целия период на реализиране на проектните дейности с оглед на възможността максимален брой потребители да се възползват от предоставяните услуги. Дори и след първоначалния прием на заявления и включване на определен брой нуждаещи се лица, приема на заявления ще продължи. С всички кандидат потребители, включени в проекта, ще бъдат сключени договори за ползване на услугите, предоставяни от Центъра за социална подкрепа и активно включване. Договорите ще бъдат сключвани между СНЦ "Балкани без граници" и съответния потребител на услуги, като в него ще бъдат описани ясно правата и задълженията на двете страни, вида на предоставяните комплексни услуги и тяхната продължителност. На включените в проекта потребители ще бъде изготвен индивидуален план за грижи, в който ще бъдат вписани услугите, които същия ползва, тяхната честота и интензивност. Индивидуалния план за грижи ще бъде изготвен от мултидисциплинарен екип, включващ на първо място потребителя и ангажираните в Центъра експерти. В индивидуалния план за грижи ще бъдат вписани и консултациите, които потребителят ще получава, като допълнителна психологическа и емоционална подкрепа. При необходимост плановете за грижи ще се актуализират, предвид настъпили промени в обстоятелствата или физическото и психическо състояние на потребителя. 0.00 0.00
Предоставяне на иновативна комплексна услуга от Център за социална подкрепа и активно включване: Дейността ще стартира от третия месец от реализация на проекта и ще продължи 12 месеца.В Центъра за социална подкрепа и активно включване ще се предоставят иновативни почасови комплексни услуги за социално включване в общността.Дейностите ще бъдат предоставяни предимно в сградния фонд на центъра, а при необходимост и заявка и в дома на потребителя.Центърът предлага пакет от услуги ,насочени към подобряване на жизнения стандарт на хората в неравностойно положение.Предлаганият пакет от услуги не е част от възможностите ,които потребителите могат да ползват по линия на здравната каса.Основната цел е насочена към улесняване процеса на социално включване на хората в неравностойно положение.Създаденият Център ще осигури възможности за подобряване качеството на живот на целевата група,вкл. и на техните семейства.За целта правилно ще се определят нуждите на отделните потребители и насочването им към подходяща форма на социална помощ и подкрепа, която ще се предоставя от наетия експертен екип, предоставящ услуги. Услугите ще бъдат насочени към предоставяне на превантивна и навременна квалифицирана и специализирана помощ под формата на безплатни индивидуални или групови консултации /на място и он-лайн/по въпроси и проблеми, които посрещат неадресирани нужди и намират нови решения на съществуващи проблеми.Планираните дейности и подходи ще отговарят на пряката потребност на целевите групи и ще допринесат за постигане на целите на операцията. Услугите ще включват:Юридическо консултиране с цел оказване на правна помощ на представителите на целевите групи, за правата на хората с увреждания, имотни казуси, наказателно и семейно право.Социално консултиране - основната цел на този вид консултиране е да допринесе за облекчаване социално-икономическото положение на най-уязвимите и рискови индивиди.Да им се помогне да преодолеят предизвикателствата, да се повиши собственият им капацитет и възможности за справяне с ежедневните проблеми.Социалното консултиране ще окаже влияние върху ключови показатели, свързани с живота на най-уязвимите:Жизнен стандарт;Качество на живот;Социална кохезия;Социално подпомагане;Социални услуги;Психологическо консултиране: Индивидуално и групово психологическо консултиране: използване на специфични психологически техники за снижаване на напрежението у потребителя и за преодоляване на първоначалните трудности при провеждане на консултацията; изслушване на клиента; специфициране на проблема: работа върху личностни бариери за преодоляване и определяне на критерии за постигане на удовлетворителен резултат и др. Здравно консултиране - то ще бъде насочено към повишаване на здравната култура с предмет здравословният начин на живот, безопасният секс и семейното планиране, рисковете от заразяване с ХИВ/СПИН и полово преносими инфекции, опасни зависимости – наркотици, алкохол и тютюнопушене,теми касаещи основни принципи на здравословното хранене, възможностите за укрепване на физическото състояние и тонус. Кариерното консултиране и професионално ориентиране ще обхваща разрешаването на широк спектър от проблеми и задачи сред които:как и къде да продължат образованието си; коя е най-подходящата кариера за тях – да научат повече за своите способности, интереси, ценности, личностни характеристики и потребностите от професионално развитие; как и къде да търсят работа и как да се представят добре на работното място;при смяна на професията и необходимост от допълнителна квалификация къде и как би могло да се осъществи;как да подобрят уменията си за самооценка или да се научат как да взимат решения, да планират и управляват кариерата си.Бизнес консултирането включва предоставяне на информация на потребителите на услугите как да започнат собствен бизнес; изготвяне на бизнес планове и възможностите за тяхното финансиране от банкови институции; възможности за финансиране на предприемачеството; кредитни институции.За всички ангажирани експерти ще бъде осигурена и ежемесечна супервизия с оглед избягване „Синдрома на емоционалното прегаряне“. 71 947.48 71 950.76
Провеждане на специализирани иновативни он-лайн и мобилни консултации и оказване на индивидуална подкрепа на представители на уязвимите целеви групи: Дейността ще стартира от третия месец от реализация на проекта и ще продължи 12 месеца. Планираните в Центъра за социална подкрепа и активно включване дейности ще бъдат предоставяни освен в сградния фонд на центъра, при необходимост и заявка и в дома на потребителя. Мобилността на услугата ще бъде в помощ и подкрепа на потребителите ,чието нарушено общо състояние прави невъзможно посещенията им в центъра. Дейността ще се осъществява и в домашна среда след предварителен план-график изготвен от ангажираните експерти и Ръководителя на Центъра. Консултирането ще се извършва съобразно спецификата и особеностите на всеки потребител. Посредством предоставяните мобилни форми на услуги, представители на целевите групи от труднодостъпни и малки населени места ще имат възможността да се възползват от предлаганите услуги. Предоставяне на он-лайн консултиране - като допълнителна иновативна форма на услугата представителите на целевите групи ще могат да използват и консултации он-лайн на уеб консултативна платформа, която дава възможност за подкрепа от всички ангажирани експерти в Центъра, без необходимост от посещение на място и разкриване на самоличността на потребителя, в случаите, когато лицата желаят за запазят своята анонимност или нямат възможност да посетят Центъра. Създадената електронна платформа за он-лайн консултиране към Центъра ще предоставя пълна информация за актуалната нормативна база; за средствата и начините за помощ от държавни институции и неправителствени организации; добри практики в тази област в България и ЕС; статистическа информация; актуални новини за проблемите на лицата в риск от социално изключване. Ще се публикува контактна информация на Центъра за социална подкрепа и активно включване, както и актуалните услуги, които предлага. Онлайн платформата за консултиране е форма на първична превенция на социалното изключване и адекватна възможност за насочване към консултации с експертите в Центъра. Информацията в онлайн консултативната платформа ще бъде ежедневно актуализирана от екипа ангажирани в Центъра експерти. Потребителите на услугите от малки населени места или труднодостъпни райони ще имат възможност да получават консултации он-лайн чрез интернет консултативната платформа. Консултантските услуги ще се извършват чрез запитвания, отговорите на които ще бъдат предоставяни от съответния експерт, в зависимост от естеството и съдържанието на зададения въпрос, в рамките на един работен ден. 9 900.00 9 900.00
Провеждане на специализирани мотивационни обучения и оказване на индивидуална подкрепа на представители на уязвимите целеви групи : Дейностите по провеждане на обучения и разработване и прилагане на индивидуални програми ще бъдат възложени на външен изпълнител, имащ опит в предоставянето на подобен тип обучения и услуги. Същия ще бъде избран по реда на ПМС 160/01.07.2016г. За целите на проекта и постигане на заложените резултати е необходима квалифицирана експертна помощ и подкрепа за потребителите на услугите, предоставяни от Центъра. За периода на проекта са заложени три мотивационни обучения по теми: "Придобиване на умения за самостоятелен живот", "Подобряване на социалната интеграция и адаптация в общността на социално уязвими групи" и "Успешно включване на трудовия пазар и придобиване на трудови навици за дълготрайна заетост". Заложените мотивационни специализирани обучения ще се проведат всяко в рамките на 4 календарни дни по 6 учебни часа, или в рамките на 3 календарни дни по 8 учебни часа, като във всяко от тях ще бъдат включени средно по 20 лица. Общо в заложените мотивационни обучения следва да бъдат включени 60 лица. За проведените обучения ще бъдат издадени удостоверения за преминато мотивационно обучение, даващо възможност на обучените лица за подобрена пригодност на пазара на труда, самостоятелен живот и социална интеграция. Лицата от целевата група се намират в дълготрайна социална изолация, поради липсата на работа и заетост, липса на умения или загубени такива, с които да са конкурентоспособни на динамично развиващия се пазар. Обученията са насочени към повишаване мотивацията на лицата от уязвими групи към трудова реализация и включва дейности за придобиване на умения за активно поведение изграждане на ключови умения като комуникативност и работа в екип, компетентност и поведение на трудовия пазар, което ще мотивира желанието и възможността за социално включване, ще улесни достъпа им до заетост и други. Целта е чрез включване в планираните обучения потребителите да осъзнаят правото си на независим и активен живот и социална интеграция. Това ще даде възможност за подобряване качеството им на живот и ще минимизира възможността за социално изключване. При изпълнението на тази дейност е заложено разработването и внедряването на индивидуални програми и теми, в зависимост от потребностите и нуждите на потребителите включени в планираните обучения. 29 700.00 29 700.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).