Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Printing House Daga LLC was established in 1997. Its main activity is in the sphere of polygraphy – production of printing materials, among which self-adhesive labels for wine-production, food and drink industry, chemical, cosmetic and pharmaceutical industries. 
The realization of the current project will lead to the fulfillment of two main goals of the printing house, set in its development strategy and coinciding with the goals of the current procedure – expanding the production capacity and improving the energy efficiency of the company which will lead to raising its competitiveness. Daga intends to achieve it through the implementation of three closely connected activities: conduction of an energy audit in the company, installation of an energy-efficient piece of equipment for digital roll printing, as well as implementation of a system for energy management and certification as to the requirements of ISO 50001:2011. Daga is one of the most innovative companies in its field that has been developing quite fast during the last several years thanks to the continuous investments in most up-to-date equipment by the management. The only limitation for the development of the company at the current moment remains the impossibility to be fulfilled all incoming orders for printing short runs of selfadhesive roll labels, because of the insufficient capacity for that. In combination with the integration and certification of ISO 50001:2011 in the company, the successful implementation of the current project will give the company the opportunity to realize all incoming orders and even quite more energy-efficiently. The envisaged in the project piece of equipment will expand the production capacity of the existing economic entity, raising the amount of produced labels for a given time period and improve their quality. All this will lead to raising the competitiveness of the company on the market of selfadhesive roll labels on the market in Bulgaria and abroad.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1: В рамките на тази дейност беше извършено обследване за енергийна ефективност на производствената база на Печатница Дъга ООД, гр. Ловеч, ул. Велико Търново 41 с РЗП 1056.46 кв.м. и на процесите по производство на печатни материали с акцент върху производството на самозалепни етикети на ролка. Енергийният одит е извършен по образец от регистриран одитор и се основава на енергийното потребление на предприятието за предходните три години, като за базова година е взета 2015 г. В одита е препоръчана една мярка за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет, свързана с внедряването на ново енергоефективно и с висока производителност оборудване. Проектът ще доведе до подобряване на основен производствен процес в предприятието, а именно производството на кратки и средни тиражи самозалепни ролни етикети. Тази инвестиция ще има пряк положителен ефект върху енергийната ефективност на предприятието, ще доведе до много по-голям обем продукция при много по-нисък разход на енергия за единица изделие. След изпълнение на препоръчаната мярка планираните енергийни спестявания (ПЕС) следва да бъдат 40,4 %, а годишните спестявания на енергия от препоръчаната мярка: 143 846 kWh/год. Срок на откупуване на инвестициите по Мярка 1 - Ново технологично оборудване - Машина за дигитален ролен печат: 1,4 години. Спестените въглеродни емисии възлизат на 118 t/год. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на енергиен одит по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит. 3. Изготвяне на обосновка за взетото решение и избран доставчик. 4. Сключване на договор с избрания изпълнител. 5. Извършване на енергийно обследване на "Печатница Дъга" ООД по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване) с изготвен енергиен одит на 08.08.2016 г. и изготвяне на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата. 6. Представяне на енергийния одит за разглеждане от АУЕР с вх. № BG16RFOP-715/10.08.2016 7. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение - № BG16RFOP-715 / 29.09.2016 г. 5 300.00 5 300.00
Придобиване на ново оборудване - Машина за дигитален ролен печат, за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет на предприятието: Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация следния актив: Машина за дигитален ролен печат - 1 бр. в съответствие с предписаната в извършеното енергийно обследване Мярка 1. Печатница Дъга ООД разполага с две различни технологии за ролен печат - дигитална технология, която печата с тонери и офсетова технология, която печата с пластини за всеки отделен цвят. Тонерите са с по-висока стойност на пазара на печатни консумативи в сравнение с UV мастилата, с които работи офсетовата технология. При офсетовата технология първоначалните разходи са много по-големи - инвестира се в пластини, машината е с голяма дължина. Т.е. макулатурите или консумативите, които се влагат за отпечатването на дадена поръчка са много големи, тъй като са необходими в много по-голямо количество при настройването на машината за влизане в тираж. Ето защо тази технология е подходяща за отпечатването на голям брой етикети от един вид. Използването и за отпечатване на кратките серии етикети води до формиране на голямо количество отпадъци. Печатницата получава множество заявки за отпечатване на етикети в кратки тиражи. Те не могат да бъдат изпълнени в срок или с приемлива себестойност. Кратките тиражи етикети - до 10 000 бр. от вид, са подходящи за дигитална технология на печат, но към настоящия момент Печатницата е принудена да изпълнява част от кратките серии етикети на неподходящата за това офсетова ролна машина, за да не загуби своите клиенти, макар че така отпечатаните етикети са с висока себестойност, поради неоправдано големите експлоатационни разходи за макулатури, и фирмата не успява да реализира печалба по този начин. Ето защо към настоящия момент Печатница Дъга ООД се нуждае от ново оборудване за дигитален печат, което да повиши капацитета на предприятието по отношение на производството на ролни самозалепни етикети в кратки тиражи и едновременно с това да повиши енергийната ефективност на компанията. Новото оборудване ще намали отпадаците с около 5 %, тъй като ще се избегнат макулатурите, които към настоящия момент се получават при използването на ролната офсетова машина за реализация на кратките серии етикети. Такова е и заключението, направено от сертифицирания одитор, извършил енергийно обследване на компанията във връзка с подаването на настоящото проектно предложение. В енергийния одит се препоръчва като единствена мярка доставката на по-производителна машина за дигитален ролен печат. Поради високата си скорост на печат - минимум два пъти по-бърза от наличната към настоящия момент дигитална машина за ролен печат, Печатница Дъга ООД ще има възможност да произвежда поне два пъти повече самозалепни ролни етикети в кратки серии за единица време. Това ще помогне на компанията да разшири значително производствения си капацитет и да реализира много по-голямо количество продукция на българския и международния пазар. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1-ви месец); 2. Провеждане на тръжна процедура и сключване на договор с изпълнител (1-ви до 5-ти месец) 3. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на оборудването, включително финален приемо-предавателен протокол (5-ти до 13-ти месец); 4. Информация и публичност (от 13-ти до 14-ти месец); 5. Отчитане на проекта 14-ти месец. 1 287 000.00 1 287 000.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Въвеждането на система за управление на енергията в Печатница Дъга ООД съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: - необходимост от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001:2011, фирмата ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси; - необходимост от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на Печатница Дъга; оптимизация на снабдяването; В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните под-дейности: I Разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избран консултант със следните задачи: 1 Енергийно планиране - определяне обхвата и физическите граници на СУЕ - анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол - разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ - разработване на енергийна политика - залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им. 2 Документиране на Системата - изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията - идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др. изисквания във връзка с управлението на енергията - определяне на енергийна базова линия, енергийните характеристики и показателите им - извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3 Интегриране на документацията в Печатница Дъга ООД - информиране на служителите за целите на СУЕ - разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4 Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ - провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него - провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад 5 Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и Преглед на ръководството. II Сертификация на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001:2011 Тази под-дейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1 Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на Печатница Дъга ООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад с документирани наблюдения и констатации на одиторите, изискващи отстраняване преди Етап 2. 2 Одит на етап 2: На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и други изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на Печатница Дъга с изискванията на ISO 50001:2011. Етапи на изпълнение 1 Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2 Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения (месец 3-4) 3 Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите (месец 5) 4 Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (месец 6-10) 5 Провеждане на одит на етап 1 (месец 10) 6 Провеждане на одит на етап 2 (месец 11) 7 Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001:2010 (месец 11-12) 10 850.00 10 850.00
Визуализация - за сметка на Печатница Дъга ООД: Печатница Дъга ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. След стартиране на проекта ще бъдат изработени информационни материали, които ще бъдат разпространявани по всички събития свързани с изпълнението на проекта и ще бъдат поставени на видно място в помещенията на Печатница Дъга ООД, гр. Ловеч, ул. Велико Търново 41, където ще бъде мястото на изпълнение на проекта. Предвижда се изработката на следните информационни материали: 1) 1 бр. информационна табела, която ще бъдат поставена пред производствената сграда на предприятието в гр. Ловеч, ул. Велико Търново 41. По този начин всички настоящи и потенциални клиенти, контрагенти, настоящи и бъдещи служители, представители на местната общност и други заинтересовани страни, посещаващи сградата, ще бъдат информирани за дейностите по проекта. 2) 1 бр. пълноцветен информационни плакат размер А3 което ще бъде изработено в началото на проекта и ще бъде поставен в помещенията на Печатница Дъга ООД, така че да е видим за всички служители, клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни, с цел осигуряване на публичност на дейностите по проекта. 3) 1 бр. стикер – стикерът ще бъде поставен върху новозакупеното по проекта оборудване на видимо място, така че да информира служителите и посетителите в производствената база за проекта, подкрепата на ЕФРР чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. 4) Информационни брошури, които ще съдържат кратко резюме на дейностите по проекта, общата и специфичната му цели. Целта на брошурата е да представя по-детайлна информация за проекта, подкрепата на ЕФРР чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 за неговата реализация. Брошурите ще се разпространяват по събития на местно и национално ниво. 5) Осигуряване на визуализация върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕФРР за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. Изработката на предвидените информационни материали ще бъде изцяло съобразена с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Етапи на изпълнение на дейността: Етап 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (м. 1) Етап 2. Изработка на информационните материали от и за сметка на Печатница Дъга ООД (м. 3) Етап 3. Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (м. 4 - 14 м.) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).