Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"Fashion Mania" Ltd. was founded in 2003 in Pleven. The main activity of the company is the production of knitwear with materials from developers. The company has established itself on the market with high quality manufactured products and the implementation within the contract awarded. "Fashion Mania" Ltd. is an enterprise established in their field as reliable, loyal and preferred partner. Strategy of the company is to maintain current market position and increase sales with a focus on foreign markets. Challenge facing the company is the reduction of energy consumption.
 
This project proposal "Fashion Mania" Ltd. plans to improve the energy efficiency of production, increase production capacity and reduce scrapping production through the implementation of several specific measures:

1) Measure 1 "Purchasing LCKM 2x2 systems";
2) Measure 2 "Purchasing LCKM multi Gage knitting"
3) Measure 3 "Purchasing 3 systems LCKM"
4) Measure 4 "Buying an e-rewinding machine."
 
In the project "Energy Efficiency in" Fashion Mania "Ltd." will be achieved following direct results:

- Purchased, delivered and commissioned 4 pcs. 2x2 system flat knitting machines;
- Purchased, delivered and commissioned 11 pcs. 3 systems flat knitting machines with optional multi Gage weaving;
- Purchased, delivered and commissioned 4 pcs. 3 systems standard flat knitting machines;
- Purchased, delivered and put into operation an electronic machine rewound;
- Introduced and certified energy management system in accordance with standard BS EN ISO 50001;
- Increasing the production capacity of the enterprise with about 53 000  pcs./yr.
- Annual energy savings from recommended package (AS): 164 096,40 kWh / yr .;
- Planned energy savings for the enterprise as a result of project implementation (PES): 54,44%;
- Factor energy savings (ESR) total: 66%;
- Payback period of investment: 3.93 years .;
- IRR: 21,98%.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност по придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде реализирана, чрез закупуване на 4 бр. плоскоплетачни машини 2х2 системи, 11 бр. плоскоплетачна машина с мулти гейдж плетене, 4 бр. трисистемни плоскоплетачни машини и 1 бр. електронно пренавивна машина.): Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 6-ти месец); 2. Сключване на договор (от 6-ти до 7-ми месец); 3. Доставка на актива (от 7-ми до 17-ти месец); 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 17-ти до 18-ти месец); 5. Доставка и монтаж на информационна табела (18-ти месец). Съгласно предписанията на мерките залегнали в енергийния одит се предвижда закупуване на 3 вида нови плоскоплетачни машини и една електронно пренавивна машина, които да осигурят разширяване на производствените възможности на предприятието и повишаване на енергийната му ефективност. Целите на закупуването на новите машини са: •Увеличване на производствения капацитет; •Подобряване на енргийната ефективност; •Намаляване на времето на престой на машината в резултат на аварии; •Намаляване на разходите за поддръжка (външна и собствена); •Намаляване на брака на готовите изделия и увеличване на дела на годните такива. В изпълнение на проект "Енергийна ефективност във "Фешън Мания" ООД", дружеството планира да осъществи следните енергоспестяващи мерки: 1) Мярка 1: Въвеждане в експлоатация на плоскоплетачна машина 2х2 системи - С цел разширяване и допълване на производството, както и за да произвежда качествени облекла, благодарение на което ще се създаде възможност за удовлетворяване на пазарните обеми на търсене ще бъдат закупени 4 броя нови машини. Изпълнението на Мярка 1 ще доведе до: - Повишаване на производствения капацитет с 17 680 бр./год; - Годишна икономия, kWh – 69 638,40 kWh/год.; - Годишна икономия от ел. енергия, лв. – 15320,5 лв./год. 2) Мярка 2: Закупуване на плоскоплетачна машина с „мулти гейдж плетене“ - За удовлетворяване на амбициозните си намерения, относно разширяване и допълване на производството, както и за да произвежда качествени облекла, отговарящи на високите изисквания на вътрешния и вънпния пазар, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация нови модерни плетачни машини предвидени за изпълнение на дейности, които ще увеличат и разнообразят асортимента от продукти и услуги на предприятието, тъй като ще позволят т.н. “мулти гейдж плетене“. Това е възможност за плетене на различна дебелина на плетивото чрез специално управление и настройки, които не губят време и не създават затруднения. Дружеството възнамерява да закупи 11 броя плоскоплетачни машини с „мулти гейдж плетене“. Изпълнението на Мярка 2 ще доведе до: - Повишаване на производствения капацитет с 25 740 бр./год; - Годишна икономия, kWh – 68468,40 kWh/год.; - Годишна икономия от ел. енергия, лв. – 15063,048 лв./год. 3) Мярка3: Въвеждане в експлоатация на трисистемна плоскоплетачна машина - Предвидените за закупуване 4 броя машини от ново поколение ще скъсят производствения процес от гледна точка на продължителността на времето за изплитане на една бройка. Предвидените за закупуване машини са от най-висок клас в своята област, което ще допринесе за подобряване на целия производствен процес. Изпълнението на Мярка 3 ще доведе до: - Повишаване на производствения капацитет с 9 360 бр./год; - Годишна икономия, kWh – 24897,60 kWh/год.; - Годишна икономия от ел. енергия, лв. – 5477,472 лв./год. 4) Мярка 4: Електронна пренавивна машина - С цел рециклирането на бракуваната продукция "Фешън Мания" ООД възнамерява да закупи електронна пренавивна машина, отговаряща на високите изисквания в съответната област. Новата електронна пренавивна машина може да извършва целия процес по рециклиране автоматично, без да е необходима човешка намеса. Изпълнението на Мярка 4 ще доведе до: - Повишаване на производствения капацитет, чрез по краткото време за разбридване и пренавиване на суровината (прежда). Едно и също количество суровина ще бъде пренавито с 1,5 часа по бързо от съществуващото към момента положение; - Годишна икономия , kWh – 1092,00 kWh/год.; - Годишна икономия от ел. енергия, лв. – 240,24 лв./год. 2 104 285.00 2 104 275.00
Дейност за изготвяне на Енергиен одит (дейността включва енергийно обследване и изготвяне на доклад за енергиен одит по образец): Енергийният одит е подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Целта на процедурата e да предостави фокусирана подкрепа на българските малки и средни предприятия за насърчаване изпълнението на мерки за енергийна ефективност с цел постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност на икономиката. В изпълнение на тази цел, екипът на “Фешън Мания” ООД и одиторският екип представят проект пряко свързан с прилагането на енергоспестяващи производствени технологии и максимално оползотворяване на наличната ресурсна база в „Фешън Мания“ ООД. За да са допустими по настоящата процедура, проектите трябва да се основават на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване). Енергийният одит следва да е извършен от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност като екипът извършил обследването следва да подпише енергийният одит (на хартия или с КЕП) преди изпращането му на кандидата. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Във връзка с горе изложеното, "Фешън Мания" ООД сключи договор за извършване на енергиен одит по образец от 03.06.2016 г. с фирма "Екотекпродуктс" ЕООД, представлявано от проф. Кристиан Спасов. Изборът на изпълнител бе проведен чрез избор измежду три оферти по критерий "най-ниска цена". Общата стойност на услугите по договора възлиза на 20 000 лв. без ДДС, като към момента на подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 са издадени и съответно платени фактури за част от сумата, придружени със съответните приемо-предавателни протоколи. Съгласно т.14.1 от Условията за кандидатстване относно допустимостта на реализираните разходи по проекта, изключение се допуска единствено за разходите за извършване на енергиен одит, които трябва да бъдат извършени преди подаването на проектното предложение. В изпълнение на дейността бе извършено цялостно обследване за енергийна ефективност на производствените помещения и мощностн на "Фешън Мания" ООД, като в резултат на това бе изготвен доклад за извършен енергиен одит (Приложение Б към Условията за кандидатстване). Докладът е входиран в АУЕР на 01.08.2016 г. по електронна поща на адрес opic@seea.government.bg съгласно Указанията за електронно подаване в АУЕР (Приложение Щ). След извършена проверка, Агенцията изпраща уведомително писмо с искане за корекции в доклада на 04.08.2016г. Докладът от енергиен одит е преработен съгласно изискванията на АУЕР и повторно подаден по електронен път на 15.08.2016г. След повторната проверка, Агенцията изпраща становище за съответствие на 26.08.2016г., с което дава одобрение на така представения одит, предвидените в него мерки и планираните спестявания. За повишаване на енергийната ефективност на съществуващото производство, повишаване на производствения капацитет и намаляване на производствения брак, съгласно предписанията на енергийния одит дружеството планира осъществяването на следните енергоспестяващи мерки: 1) Мярка 1 „Закупуване на плоскоплетачна машина 2х2 системи“; 2) Мярка 2 „Закупуване на плоскоплетачна машина с мулти гейдж плетене“; 3) Мярка 3 „Закупуване на трисистемна плоскоплетачна машина“; 4) Мярка 4 „Закупуване на електронна пренавивна машина“. 20 000.00 17 000.00
Дейност по въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно международно признат стандарт БДС EN ISO 50001:2011: Разработването и въвеждането на система за енергиен мениджмънт протича в следните етапи: 1. Преглед и оценка на състоянието в организацията. • Оценка на действащата практика и сравняване с изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001:2011; • Идентификация на процесите (основните дейности), които играят важна роля за енергийната ефективност в предприятието и на последователността и взаимодействието между тях; • Определяне на критериите за оценка на тези процеси, методите за тяхното наблюдение и измерване; • Консултация за подхода и начина на работа с оглед успешно разработване и внедряване на системата; • Сформиране на работна група и определяне на Мениджър по енергийна ефективност; 2. Разработка Разработване на основните документи на СЕМ: Наръчник, Процедури, Формуляри. Тези документи се разработват от консултантите, обсъждат се съвместно с определения екип и се утвърждават от Висшето ръководство на организацията. 3. Одобряване и внедряване на разработените документи в практиката. Разработените документи се внедряват под ръководството и контрола на консултантите и активното съдействие на членовете на работната група като се събират и доказателствата за ефективното действие на системата, необходими при сертификационния одит. 4. Обучение за прилагане на изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. 5.Провеждане на вътрешен одит. След изтичане на взаимно-съгласувания срок за внедряване (около 3 месеца) се провежда вътрешен одит . След преценка на ефективността и изпълнението на предписаните коригиращи действия (ако има такива), внедряването се счита за приключено. Следва препоръчване за сертификационен одит и консултиране при избора на най-подходяща оферта за сертифициране. Сертифицирането протича в следните фази: Одит 1 етап – органът по сертификация чрез своите одитори проверява документацията на системата оценява работната площадка на кандидата и специфичните условия на място, провежда съответните интервюта, за да се оцени разбирането на кандидата за изискванията на стандарта. Събира се необходимата информация за обхвата, процесите и работната среда, а също и приложимите законови и нормативни аспекти и тяхното прилагане. Освен това се оценява и дали вътрешния одит и прегледа от ръководството са проведени и дали нивото на внедряване на системата за управление доказва готовността на клиента за провеждане на одит-2 етап. Кандидатът изпраща на Водещия одитор преди одита документацията на системата в актуалната й версия. Документите се проверяват за съответствие с изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001:2011. След изясняване на всички несъответствия/ отклонения може да се проведе и одит-2 етап. Одит 2 етап – екип от одитори проверява на място системата, политиката, стандартите и процедурите и търси обективни доказателства за изпълнението на документираното на практика (документирана информация), както и прави своите наблюдения на протичането на системата и процесите. Резултатите от одита се представят на ръководството на фирмата за информация и насрочване на евентуални последващи действия при наличие на несъответствия. Резултатът се документира като доклад от одита. Несъответствията/наблюденията се документират в доклади за несъответствия. Сертификатът се издава след положителна оценка на сертификационната процедура от страна на Ръководителя на Органа по сертификация. Сертификатите се издават само ако критичните несъответствия са коригирани. Сертификатите са валидни за период от три години и предвиждат провеждане на ежегодни наблюдателни одити в компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнители на дейността (публично съобщение за ценови предложения) - 1 месец (10 месец); 2. Разработването и въвеждането на система за енергиен мениджмънт (БДС EN ISO 50001:2011) - 4 месеца (от 11 до 14 месец ); 3. Сертифициране на система за енергиен мениджмънт (БДС EN ISO 50001:2011) - 1 месец (15 месец). 10 000.00 9 867.49
Дейност за извършване на финансов одит на изпълнението на проекта: Проект "Eнергийна ефективност във "Фешън Мания" ООД" подлежи на задължителен одит от регистриран одитор, тъй като в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС,Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза стойността на БФП по проекта надвишава 750 000 евро (1 466 872,5 лв.). В този случай Доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта (съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение), извършен от регистриран одитор, следва да бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Одиторът проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на БФП в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одиторът трябва да се увери, че: •всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; •първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; •неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; •счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Финансовият одит на проекти по Оперативните програми има една съществена разлика от другите видове одит и тя е, че по отношение на разходите извадкови проверки не се допускат. В доклада за фактически констатации на одита по проекта, одиторът задължително следва да потвърди, че са извършени одиторски процедури и са проверени 100% от декларираните допустими разходи по източници на финансиране, съгласно процентните отношения в договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП). Съгласно изискванията на Европейската комисия, одитите (включително и изпълняваните от Одитния орган) следва да бъдат извършвани в съответствие с международно признати одиторски стандарти. Като международно признати одиторски стандарти следва да се третират Стандартите издавани от Международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит издавани от Международния институт на вътрешните одитори (The IIA) и Международен стандарт за ангажименти за изразяване на сигурност, различни от одит и преглед на историческа финансова информация 3000 (МСАИС 3000), издаван от Международната федерация на счетоводителите (IFAC). В проектното си предложение ръководството на "Фешън Мания" ООД предвижда провеждане на финансов одит през 18-тия (последен) месец от изпълнението на проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).