Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Through the implementation of the project, similar knowledge and skills of the employees in "Si Commercial 7" EOOD will be implemented in order to meet to the maximum extent the creation and dynamic development of the requirements for the labor market.
In the conditions of economic crisis and process of optimization of the expenses for an enterprise, employed over 54 years of age and employed with secondary and lower education, with an average level in the greatest risk of losing their job.
The main problems on the territory of Samokov are identified as problems in Si Commercial 7" Ltd.,  - that is, there is a predominant share of low-skilled labor, inconsistent with the requirements of the economy and labor market demand, which is a limiting factor for high incomes for the population, as well as for improving the competitiveness of the local economy. The largest number of employees in "Si Commercial" is those with low and secondary education. The company also employs 23 people over the age of 54.
The planned trainings and innovative, interactive activities guarantee overcoming the deficits and discrepancies and turning the quality training into an incentive for professional growth. The project will make possible "lifelong learning" in "Si komersial 7", which is a bridge to the modern work and business environment.
In response to the identified needs, the following activities are planned.
Activity 1 "Provision of training for raising and / or acquiring a new professional qualification for the employees".
Si Commercial 7 EOOD
Activity 2 "Providing training for the acquisition of key competencies for employees".
Activity 3 "Ensuring access to innovative forms of lifelong learning" /coaching / "Introduction of a system of interactive teaching methods for lifelong learning in Si Commercial 7 Ltd."
Activity 4. "Development and implementation of training systems for employees meeting high quality standards in accordance with the needs of Si Commercial 7 Ltd."
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Предоставяне на обучение за повишаване и/ или за придобиване на нова професионалната квалификация за заетите ". : "Учене през целия живот" и "продължаващо професионално обучение" са индикатори за наличие на процеси на иновация и развитие. Тези индикатори са механизъм за развитие на работната сила на икономиката в Европейския съюз. Професионалното обучение осигурява на компаниите конкурентно предимство, но също така увеличава професионалния капацитет – респ. цената на конкретния служител. Съвременната мениджърска практика се базира на тезата на техническите умения, теоретични знания и нагласата за сътрудничество между управленския екип и работниците. В „Си комерсиал 7“ ЕООД потребността от професионално обучение нараства непрекъснато. Динамичните промени в работната среда и задълженията на служителите означават учене през целия живот. Всяко заложено по проекта обучение е идентифицирано чрез вътрешнофирмен анализ на потребностите. Анализът се осъществи на 3 етапа: 1. Анализ на ефективността – тук бяха определени различията между моментната производителност на труда и преследваната бизнес цел. 2. Анализ на причините за пропуски в ефективността – умения, капацитет и мотивация. На този етап бяха проучени служителите по следните критерии: • Знания и умения • Капацитет • Мотивация и стимули 3. Анализ на потребностите. Мерки за подобряване на ефективността чрез обучения: • Установен дефицит на знания и умения • Недобро познаване и използване на новите технологии • Повишена конкуренция С оглед на гореизброеното, установихме потребност от следните обучения: 1. Обучение за придобиване на част от професия: "Продавач - консултант" (код 341020), специалност "Продавач - консултант" (код 3410201) - втора квалификационна степен - Обучаеми лица: 27 броя, - Брой часове за обучение част от професия: 300 учебни часа Това обучение е изключително важно за организацията, защото компанията търгува в над 20 различни държави и има свои търговски офиси на територията на редица градове в страната. Потребността от това обучение е резулатат от следното: заеманата длъжност, установен дефицит на знания и умения, работното място, висока конкуренция, динамични промени в търговията, въвеждане на нови технически средства. 2. Обучение за придобиване на част от професия: "Хлебар - сладкар" (код 541030), специалност "Производство на сладкарски изделия" (код 5410302) - втора квалификационна степен - Обучаеми лица: 60 броя - Брой часове за обучение част от професия:: 300 учебни часа Това обучение е пряко обвързано с дейността на компанията. Неговата нужда е наложена от: съответното работно място, предмета на дейност на компанията, конкуренция, въвеждане на нови технически средства, установен дефицит на знания и умения, недобро познаване и използване на новите технологии. 3. Обучение за придобиване на част от професия: "Оператор в хранително – вкусовата промишленост" (код 541020), специалност "Производство на захар и захарни изделия" (код 5410206) - втора квалификационна степен - Обучаеми лица: 60 броя - Брой часове за обучение част от професия: :300 учебни часа Това обучение е пряко обвързано с дейността на компанията. Неговата нужда е резултат от: предмета на дейност на компанията, характеристиката на съответното работно място, въвеждане на нови технически средства, установен дефицит на знания и умения, недобро познаване и използване на новите технологии, повишена конкуренция. Всички обучения ще се осъществяват в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) и ще се извършват в съответствие с установените нужди на работодателя и с насоченост към упражняваната сфера на дейност и професия. Всички обучени ще придобият документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за валидиране на професионална квалификация по част от професия Бюджет на дейността: 147 обучаеми х 600 лв = 88 200 лв. 88 200.00 0.00
Дейност 2 "Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности за заетите “. : Управлението на човешките ресурси е много ключов етап от фирмената политика на „Си комерсиал 7“ ЕООД. Обученията са важна дейност и чрез тях служителите ще повишат своята полезност за компанията и за разлика от другите ресурси на компанията, които с годините се амортизират, да увеличават своят капацитет и полезност с годините. Обученията по ключови компетентност, описани по-долу ще помогнат на работодателя да развие потенциала на служителите си и в замяна на това, ще получи по-качествена работна сила. От друга страна, придобиването на нови знания и умения ще стимулира заетите в „Си комерсиал 7“ като ги извади от рутината на всекидневната монотонна работа и това очаквано ще допринесе за продължителното им оставане на настоящото работно място. Ключовите компетенции за учене през целия живот представляват комбинация от знания, умения и нагласи, от решаващо значение за развитието на човека, социалното включване, конкурентоспособността и пригодността за трудова заетост. Те увеличават възможностите за избор, повишават адаптивността към променящите се условия на живот и бизнес, правят хората социални, мобилни, конкурентоспособни и мотивирани. Обученията се организират с оглед необходимостта от повишаване на знанията и уменията по съответната ключова компетентност във връзка със създаване на реална предпоставка за подобрено общуване и осъзнаване на необходимостта от продължаващо обучение . По настоящата дейност "Ключови компетентности" ще придобият общо 178 служители от целевата група - лица над 54 годишна възраст и лица с ниско и средно образование, разпределени в 3 ключови компетентности: 1. Ключова компетентност 2 – Обучение: "Общуване на чужди езици - Английски език" - Обучаеми лица:10 броя - Брой часове за обучение: 300 учебни часа и три нива на обучение. Обучението по ключова компетентност 2 е пряко свързано с нуждата от формиране на умения на служителите за свободно ползване на специализираните технически и технологични средства на английски език, свободно ползване на специализираната техническа и технологична документация на английски език във връзка с провеждането на тестовете и анализите за осигуряване на входящия контрол на влаганите суровини и съответно последващия контрол на техническите и качествени параметри на продукцията, произвеждана от компанията. Компанията реализира своята продукция в над 25 страни, а основен език за комуникация е английският. 2. Ключова компетентност 2 – Обучение: "Общуване на чужди езици - италиански език" - Обучаеми лица: 5 броя - Брой часове за обучение: 300 учебни часа и три нива на обучение. Необходимостта от това обучение произтича от факта, че комапнията работи с италиански партньори. 3. Ключова компетентност 4 – Обучение: "Дигитална компетентност" - Обучаеми лица: 23 броя - Брой часове за обучение: 45 учебни часа В рамките на тази дейност, с оглед придобиване на необходимите умения за работа с компютърни програми за изпълнение на работните задължения, произтичат от заеманата длъжност. Обучението по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” е пряко свързано с необходимостта от формиране на нови знания и надграждане на познанията и практическите умения на служителите за провеждане на работна дейност, която в голямата си част е базирана на използването на компютърни програми и технологии. 3. Ключова компетентност 5 – „Умение за учене“ - Обучаеми лица:135 броя В тази категория ще бъдат включени следните теми: 1.Умения за работа в екип 2.Комуникативни умения 3. Емоционална интелигентност 4. Преодоляване на безпокойството и справяне със стреса Обучението ще бъде проведено в 9 групи х 15 служителя. Заетите в „Си комерсиал 7“ ЕООД имат нужда от повишаване на уменията си за учене, за да отговорят и да са конкурентоспособни съобразно настъпващите бързи промени на пазара на труда. Придобиването на тази ключова компетентност ще подобри равния достъп до възможностите за учене през целия живот на заетите в компанията. 35 150.00 0.00
Дейност 3 „Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот“ /коучинг/. „Въвеждане на система за интерактивни методи за обучение, за учене през целия живот в Си Комерсиал 7 ЕООД“.: Дейност 3 „Осигуряване на достъп до иновативни форми за учене през целия живот в Си Комерсиал 7 ЕООД“ Мениджърският екип на Си комерс се изправя пред предизвикателства, които стоят пред компаниите в съвременната конкурентна среда. Как управляваме ресурсите си? Как можем да увеличим лоялността сред нашите клиенти и да придобием нови клиенти? Как да изпреварим конкуренцията и да останем актуални? Това са само няколко въпроса, с които ръководството трябва да се сблъскат в днешната работна среда. Отговорът на тези въпроси са хората. Най-големият актив и ресурс на компанията е нейният човешки ресурс. Ангажирана, лоялна група хора, работещи заедно, независимо от препятствията, вероятно винаги ще надмине група хора, които не чувстват същата връзка с ролите си и с общите цели на компанията. Интерактивният подход за обучение е от решаващо значение, както отбелязва Ерик Мазур (професор в Харвардския университет по инженерни и приложни науки): "Именно активното обучение, а не пасивното, прави невъзможно „проспиването на учебния час." Когато една обучителна среда се подхранва с участието на обучаемите, те се чувстват като част от решението. Те чувстват, че техният глас е важен и се чува, и което е по-важно – чувстват се ангажирани и значими. Освен че събужда интереса на обучааемите, които са отгледани в хипер-стимулираща среда, интерактивното обучение повишава уменията за критично мислене, които са от основно значение за развитието на аналитичното мислене и са начин за постигане на основната цел на дейността - активното включване на обучаемите в процеса на учене, мислене и действие. Всички предимства и ползи от интерактивния и иновативен подход на преподаване ще допринесат за постигане на основните цели на Компанията – мотивирани и подготвени за пазара на труда и нуждите на компанията служители. Дейността предвижда изготвянето на иновативен интерактивен подход за обучение, съобразен и изцяло създаден за нуждите и целите на „Си комерс“ ЕООД и индивидуалните потребности на заетите в организацията. В допълнение на иновативните, интерактивни обучения е провеждането на 20 индивидуални коучинг сесии за мениджърския екип, както и 5 екипни сесии. „Коучингът“ е сравнително ново понятие за нашите Компании. Повечето мениджъри в България не са запознати с важността на коучинга за развитието, растежа и представянето на служителите. Целта на нашата дейност е да подготви мениджърския екип не просто да управлява служителите си, а да ги направи съпричастни към работния процес с цел увеличаване на производителността, създаване на среда на доверие и автономност и постигане на по-добри резултати. Дейността включва следните основни поддейности. 1. Създаване и разработване на система за интерактивни методи за обучение: • Казус; • Ролеви игри; • Дискусия; • Работа в малки групи; • Коучинг подход. 2. Тестване на иновативни практики и подходи, чрез организиране и провеждане на: 2.1. Обучение на тема : Обучение 1: Управление на стрес - Предвижда се обучението да бъде с продължителност 16 часа и да бъдат обучени 15 служители. Обучние 2: Организиране и провеждане на ефективна среща - Предвижда се обучението да бъде с продължителност 16 часа и да бъдат обучени 15 служители. 2.2. Коучинг. • 20 индивидуални коучинг сесии; • 5 екипни коучинг сесии. Предвижда се кочинг сесията да бъде еднодневна и да бъдат обучени 8 служители. 3. Прилагане на иновативни инструменти за обучение на заетите чрез организиране на: • Обучение за обучители с подход „учене чрез правене“ - продължителлност 40 часа - 15 служители С изпълнението на тази дейност ще обезпечим следния индикатор: Увеличаване броя на заетите лица, работещи в сектори, основаващи се на знанията, високите технологии и ИКТ, екологосъобразната икономика, „белия” сектор и сектора на персоналните услуги, преработвателната промишленост с по-висока добавена стойност на труда, творческия и културния сектори, подобрили своите знания и умения с подкрепата на ОП РЧР. 25 200.00 0.00
Дейност 4. „Разработване и внедряване на системи за обучение на заети лица, отговарящи на високи стандарти за качество, съобразено с нуждите на Си Комерсиал 7 ЕООД“.: Дейност 4. „Разработване и внедряване на системи за обучение на заети лица, отговарящи на високи стандарти за качество, съобразено с нуждите на Си Комерсиал 7 ЕООД“. Целта на дейността е разработване и внедряването на системи за осигуряване на възможности за обучение в организацията като инструмент за подкрепа и кариерно израстване, създаване на форми за планиране на обучения, избор на обучения и обучителни програми, като се цели развитие и адаптиране на компанията и на нейните служители. Тази дейност е нова за България и ще способства за увеличаване на фирмената принадлежност, мотивацията и задържането на персонала, както и за повишаване на квалификацията като начин за реализиране на фирмени цели и резултати, планирани в стратегията за развитие на Си комерсиал ЕООД. Всички разработени документи, методологии и други ще са съобразени с потенциала на фирмата и ще са основани на индивидуален подход и конкретни идентифицирани потребности. Освен че дейността ще донесе много големи ползи за служителите и компанията, е изключително устойчива във времето. От системите за самообучение и вътрешно-фирмено обучение ще се възползват вече наетите лица, но и възможност за учене ще получат и новонаетите такива. Дейността включва следните основни поддейности: 1. Система за самообучение. 1.1 Създаване и разработване на система за самообучение; 1.2 Внедряване на системата; 1.3 Обучаване на топ мениджъри; 1.4 Обучаване на екип, който ще работи със системата. 2. Система за вътрешно - фирмено обучение. 2.1 Създаване и разработване на система за вътрешно - фирмено обучение; 2.2 Внедряване на системата; 2.3 Обучаване на топ мениджъри; 2.4 Обучаване на екип, който ще работи със системата; 2.5 Създаване на правилник за обучение на служителите, с приложения : • Ръководство за анализ на потребностите от обучения; • Ръководство за оценка на ефективността от обученията. 3. Разработване на петгодишна стратегия и План за развитие на човешките ресурси в Си Комерсиал 7 ЕООД. Стратегията ще включи следните елементи. • Анализ на вътрешната среда; • Анализ на състоянието на трудовия пазар; • Анализ на човешките ресурси; • Ключови фактори за изпълнение на Стратегията; • Индикатори за мониторинг и изпълнение на Стратегията; • План за реализиране на Стратегията; Всички разработени документи, методологии и други ще бъдат съобразени с потенциала на „Си комерс“ ЕООД и ще са основани на индивидуален подход и конкретни идентифицирани потребности. За изготвяне на описаните документи и методики ще се използва екип от специалисти – психолози, треньори, обучители и коучинг специалисти. 34 500.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).