Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 054 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The aim of this proposal is to facilitate the development of cluster “Knowledge-intensive development association” (KIDA) towards consolidation of its administrative and organizational capacity, improvement of business cooperation through attraction of new and development of cluster members, intensive utilization of the effect of the cooperation by analyses, development and marketing of common and interconnected products and services, enhancement of members’ and cluster productivity as leader of the national and international market, acquisition of new markets. This will be achieved, inter alia, by identification of new tender (public and private) and grant opportunities on national and international level, intensive collaboration with the higher education aimed at the generation of high quality labor force through elaboration of new, innovative and business-oriented courses, bachelor and master programs and set-up of innovative distance-learning programs in English aimed at, among others, the attraction of foreign students.

Under component 1:
1.	Establishment of KIDA’s administrative body and resource provision – recruitment of administrative staff – Business developers and Education and training programs experts; purchase of computer equipment for the administrative staff;
2.	Enhancement of the administrative capacity – organization and participation of sector events and trainings;
Under component 2:
1.	Support of cluster development and attraction of new members – organization and participation of trainings and events; 
2.	Encouragement of cluster marketing – marketing activities aimed at promotion of the cluster and its products and services, including development and improvement of the webpage; 
3.	Publicity and visualization activities
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Създаване на административно тяло на клъстера и ресурсно обезпечаване: Дейност 1 е свързана с постигане на първата и втората специфични цели на проекта, които от своя страна са ключови за постигане на основната проектна цел. Предвиждаме административното тяло на клъстера да бъде създадено в рамките на първи проектен месец, когато ще бъдат назначени Експерти Бизнес развитие и Експерти Разработване на образователни програми и курсове. Екипът, ангажиран с дейностите по бизнес развитие на клъстера се предвижда да бъде назначен в гр. София, а този, ангажиран с анализа, актуализацията и разработването на образователни програми и/или курсове на обучение ще бъде назначен в гр. Велико Търново, което ще позволи пряк, бърз и улеснен достъп до кадрите и експертизата, съсредоточени във Великотърновски Университет (ВТУ). Предвиждаме да бъде създаден екип от 4 Експерта Бизнес развитие на половин работен ден и екип от 5 Експерта Разработване на образователни програми и курсове на половин работен ден. Двата екипа ще работят в рамките на седемнадесет месеца и се предвижда да бъдат ангажирани със следните дейности: - Управление и администрация на клъстера; - Участие в семинари, конференции и обучения, свързани с развитие на капацитета на екипа (описани подробно в Дейност 2); - Координация на клъстерните дейности Експертите Бизнес развитие ще бъдат ангажирани с - Задълбочен анализ на продуктите и услугите на членовете на клъстера, разработване на съвместни продукти и услуги и клъстерни продукти и услуги; - Анализ на източници и възможности за финансиране на дейностите и иновационните активности на клъстера и неговите членове (грантово финансиране, финансови инструменти) на национално и над-национално ниво; - Анализ на възможности за популяризиране и продажба на продуктите и услугите на клъстера и неговите членове; - Анализ на нуждите на пазара на знание-интензивни услуги и подпомагане на клъстера и неговите членове в посока разработване на съответните възможности за интензивно придобиване на значителни пазарни дялове на база качествени и конкурентни подходи към потребители и пазара като цяло; - Поддръжка на интернет страницата на клъстера, създаване и поддръжка на страници в социални медии и други онлайн платформи за реклама и популяризиране на дейностите, продуктите и услугите на клъстера; Експертите разработване на образователни програми и курсове ще бъдат ангажирани с: - Анализ на необходимите знания, умения и компетенции на работната ръка - Анализ на наличните компетенции на пазара на труда и пролуката между нуждите на клъстерните членове и наличната експертиза - Анализ на съществуващите образователни програми във висшето образование свързани със знание-интензивните услуги във връзка с актуалните нужди на бизнес организациите - Анализ на търсенето на дистанционно обучение и дистанционна работа; - Анализ на компетенциите на преподавателите за подготовка на учебни материали за дистанционно обучение - Разработване на курсове за дистанционно обучение по теми подбрани и одобрени от бизнеса и университета; Дейността на административното тяло на клъстера ще бъде обезпечена чрез осигуряване на необходимото компютърно оборудване, работни помещения, телекомуникационни услуги и др. Работните помещения, ютилити и телекомуникационните услуги ще бъдат осигурени за сметка на клъстера В изпълнение на дейността ще бъдат осигурени: - 4 експерта Бизнес развитие и 5 експерта Образователни програми на непълно работно време – предвидените експерти са посочени в т. 9. - Компютърно оборудване – между 1-ви и 2-ри проектен месец; - Офис помещения –предоставяне на помещения от клъстера и негови членове - между 1-ви и 2-ри проектен месец; - Телекомуникационни и ютилити услуги (за сметка на клъстера и неговите членове) - между 1-ви и 2-ри проектен месец; 188 640.00 184 550.05
Дейност 2 Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на клъстера: Дейност 2 е свързана с постигането на третата специфична цел на проекта – осигуряване на участия в събития и обучения, чрез които да се укрепят експертизата, административния и управленски капацитет на назначените експерти в двете основни направления (бизнес развитие и висше образование). Това ще бъде постигнато, като бъдат осигурени участия в следните видове събития и обучения: 1. Лидерски умения за високопроизводителни екипи – предвидено е участие на един новоназначен служител от екип Бизнес развитие (част от екипа, който развива продуктите и услугите на клъстера); Обучението ще се проведе в гр. Блед, Словения; 2. Умения за водене на преговори – предвидено е участие на един новоназначен служител от екип Бизнес развитие, който е ангажиран с анализа и разработването на предложения за предоставяне на продукти и услуги и проектни предложения за модернизация и развитие на нови продукти и услуги от клъстера и/или неговите членове; Обучението ще се проведе в гр. Блед, Словения; 3. Управление на комуникационни програми и отношенията с клиенти (CRM) – предвидено е участие на един служител, който ръководи маркетинговите активности в рамките на клъстера, вкл. раразработване на качествено съдържание за представяне на продуктите и услугите на клъстера на интернет страницата и профилите в социални медии на клъстера; обучението ще се проведе в гр. Лондон, Великобритания; 4. Коучинг – предвидено е обучението на един служител, част от екипа Образователни програми, с цел разработване на качествени програми и кариерно развитие; обучението ще се проведе в гр. София; 5. Обучение за разработване и управление на бизнес стратегии – предвидено е участието на един служител от екип Бизнес развитие, водещ в разработването на нови и актуализацията на съществуващи продукти и услуги на клъстера; обучението ще се проведе в гр. София; За изпълнение на дейността, експертите ще идентифицират конкретни дати, локации и такси в предвидените събития. С цел използване на намаления на таксите тип “early bird” дейностите, свързани с идентифициране на конкретните събития и обучения ще започнат веднага след назначаване на екипа. Така, възможно най-бързо ще бъдат заплатени такси (когато е възможно с намалени цени), ще бъдат закупени самолетни билети (колкото по-рано, на толкова по-ниски цени) и осигурено настаняване. В допълнение към горе посочените теми и събития, експерите ще проведат допълнително проучване на подходящи организации и събития, които могат да заменят вече предвидените, в случай, че са по-полезни за административното тяло. Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на 17 месеца (от 2-ри до 18-ти проектен месец). 35 969.97 18 857.98
Дейност 3 Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Дейност 3 е насочена към постигане на четвъртата и петата специфични цели на проекта – участия в конференции, обучения и други събития за развитие на клъстера и привличане на нови членове и организиране и провеждане на поне едно събитие за представяне на дейностите, продуктите и услугите на клъстера и неговите членове. Дейността ще бъде изпълнена, а специфични цели 4 и 5 постигнати, чрез изпълнение на следните активности: 1. Осигуряване на участие на представители на клъстера и/или негови членове в поредица събития, свързани със знание-интензивната индустрия: Участие в десет международно признати конференции и събития като Business intelligence and Media Summit, DevOps Days, PR Measurement Summit и други изключително важни за сектор знание-интензивни услуги събития; 2. Осигуряване на обучения на световно ниво, свързани с развитието на сегментите на знание-интензивните услуги – осигуряване на участия в най-малко три обучения по различни сегменти на знание-интензивните услуги – софтуерни разработки, управление на финансова информация, анализ и измерване на комуникациите; 3. Организиране и провеждане на поне едно събитие, свързано с дейности, продукти и услуги на клъстера и неговите членове – предвиждаме в рамките на проекта да организираме и проведем първото по рода си събитие за представяне на клъстера и прдуктите и услугите на клъстера и/или неговите членове. Дейността ще бъде изпълнена до голяма степен самостоятелно, като по отношение на участията в събития и обучения, подобно на дейност 2, екипа на клъстера, подпомаган от представители на членовете на клъстера, ще изпълнят следните дейности: 1. Анализ на предвидените участия, вкл. необходим и наличен бюджет; 2. Проучване и подбор на други подходящи събития и обучения, които не са били ясни към момента на разработване на проектното предложение; 3. Подбор на най-подходящите събития и обучения в рамките на предвидения бюджет. Стремежът ще бъде представители на клъстера и неговите членове да посетят възможно най-голям брой и най-подходящи събития, които ще подпомогнат развитие и подобряване на продуктите и услугите на клъстера, създаване на голям брой качествени контакти и партньорства и възможности за привличане на нови членове; 4. Регистрация на участници от страна на клъстера и/или заплащане на такси за участие; 5. Осигуряване на транспорт и настаняване за периода на събитията, когато това е необходимо (самолетни билети или друг транспорт; осигуряване на хотелско настаняване) в съответствие с разпоредбите и ограниченията на Наредбите за командировки в страната и чужбина; 6. Подготовка на всички необходими документи и предоставяне на дневни командировъчни пари в съответствие с Наредбите за командировки в страната и чужбина; Дейността ще се изпълнява в целия период на изпълнение на проекта, така че да бъдат посетени възможно най-голям брой качествени събития и обучения в рамките на предвидения бюджет. Предвижда се разходите за участие в събития (за такси за участие, дневни, пътни, нощувки) да са около 92 хил. лв., а за участие в обучения – 25 хил. лв. По отношение на т. 3 организиране на собствено събитие, предвиждаме събитието да бъде проведено през есента на 2018 г., а организацията му да продължи в рамките на шест месеца. Организацията на събитието ще включва: разработване на програма, разпращане на покани до популярни експерти и влиятелни лица от индустрията, разработване на презентационни, информационни и рекламни материали, включително онлайн информационна кампания, наем на зала и оборудване, наемане на модератори, осигуряване на кетъринг. По предварителни оценки за организация и провеждане на събитието ще е необходим бюджет от около 27 хил. лв, а организацията ще бъде възложена на външен изпълнител. 120 251.72 115 855.91
Дейност 4 Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез популяризиране на продуктите/услугите на клъстера: В рамките на тази дейност двата екипа експерти, подпомагани от външен изпълнител ще изпълнят редица маркетингови активности за популяризиране на продуктите, услугите и дейностите на клъстера. По-конкретно дейностите ще включват: 1. Актуализация, модернизация, обогатяване и поддръжка на интернет страницата на клъстера (kida.bg) включително: Описание на предлагани продукти и услуги от клъстера; Ползи и добавена стойност; Акумилирана експертиза и знание; Значимост на работата с висшето образование; Полза от членството в клъстера; представяне на членовете на клъстера и техните продукти и услуги; Съвместни проекти и постижения на клъстера и неговите членове; брандиране, SEO и др. 2. Създаване и поддръжка на профили на клъстера в социални медии (Facebook, Twitter, LinkedIn); дигитален маркетинг; 3. Актуализация на наличната маркетингова стратегия на клъстера – въз основа на акумулирана информация, провеждани проучвания, участия в събития и обучения; 4. Разработване на информационни материали за изготявните програми за дистанционно обучение за експерти в знание-интензивните услуги; 5. Разработване на рекламни материали за клъстера, които ще бъдат разпространявани при участието на представители на клъстера и неговите членове в събития и обучения, както и при провеждане на други формални и неформални срещи и комуникация – брошури, визитки и др.; 6. Участие в поне едно международно изложение. Към настоящия етап е предвидено участие в изложение свързано с клауд услуги. На етап изпълнение на проекта, екипът ще прегледа за наличие на други подходящи събития в рамките на предвидения бюджет, така че да се гарантират максимум ползи за клъстера; Дейност 4, заедно с дейност 3 водят до постигането на четвъртата и петата специфични цели на проекта. Докато дейност 3 е насочена към про-активно популяризиране на клъстера чрез директни контакти, презентации и комуникации, дейност 4 се грижи за това чрез изпълнение на редица интегрирани маркетингови (и рекламни) дейности, които са насочени и към много широки и по-голям брой целеви групи. Разработваните материали и съдържание (дигитални или материални) ще бъдат насочени към двете основни целеви направления на проекта: - Развитие на бизнеса, продуктите и услугите на клъстера и членовете му - Развитие и осигуряване на качествена работна ръка, чрез разработване на контекстни и актуални програми за дистанционно обучение по теми и дисциплини необходими, определени и съгласувани между компаниите и университета. Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на 17 проектни месеца (2 – 18) от двата екипа по проекта и външен изпълнител (за изготвяне на рекламни материали по задание от клъстера). (Продължава в начин на изпълнение) 17 369.00 13 050.00
Дейност 5 Публичност и визуализация на проекта: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за клъстера задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което клъстера и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на клъстера, на сайта kida.bg ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет чрез ОПИК. Също така, в офисите, в които ще бъде изпълняван проекта ще бъдат поставени информационни табели. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела за гр.София и сходна за офиса в гр. Велико Търново. Така, необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение е предвидено изработването и поставянето информационни стикери на предвиденото за закупуване компютърно оборудване (9 броя). Също така, за предвиденото собствено събитие (описано в дейност 3 по-горе) ще бъдат изработени рекламни и визуализационни материали, които ще носят необходимите реквизити за популяризиране на получената финансова помощ. Материалите ще включват информационен плакат, банер, визуализационни реквизити за презентациите и др. Дейността ще има три етапа: Етап 1 – Разработване на образци на проектни документи и публикуване на новина за старта (а впоследствие и за края) на проекта; Етап 2 - Събиране на три оферти и възлагане на изработка на информационни табели и стикери за проекта; Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в София и гр. Велико Търново и стикери на закупеното компютърно оборудване; Етап 3 – Събиране на оферти, избор на изпълнител и изработване на информационни и материали за предвиденото собствено събитие. 1 000.00 288.65

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).