Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The investment project of "Ecoproject Bio" Ltd. envisages integration of new technological equipment being purchased described below new equipment with higher technological capabilities, integrated system for heat recovery system for monitoring energy consumption:
- Crawler Excavator ( measure 1 of Energy Audit);
- Dvubandazhen roller (measure 2 of Energy Audit);
- Single drum roller (measure 3 of Energy Audit);
- Ventilation with heat recovery to heat recovery (measure 4 by the Energy Audit);
- A system for monitoring energy consumption (measure 5 by the Energy Audit).

After integrating the above mentioned technological equipment , the production capacity of the enterprise will grow significantly. With the new equipment the cost of energy per unit of output will be considerably smaller than the old one equipment.

"Ecoproject Bio" Ltd. provides the project to introduce a system of energy management / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting the consumption of energy resources and thus, - environmental protection, and continuously measuring and analyzing energy efficiency .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Интегриране на нов верижен багер, с висока производителност и ниско енергопотребление - 1бр.: Предложената мярка (интегриране на нов верижен багер) би участвала в първия етап на производството, но тъй като предприятието не разполага с такава машина за нуждите на производствения процес, тъй като до този момент е използвало външни услуги. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика''. От доставчика на новия богер са взети данни за съществуващия стар подобен багер. Той е с мощност на дизеловия двигателя 123 kW. Средната производителност за 1 час е 440 t/h, а годишното му потребление на електроенергия е в размер на 284 644 kWh/yr. Старият верижен багер, с който се прави сравнение изразходва среден разхон на гориво за 1 час, работа 19 l/h. На годишна база това излиза 28 500 l/h. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 1 от Енергийния одит. Предвижда се интегриране в производственият процес на нов верижен багер, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Избраният нов верижен багер има следните технически характеристики: - Максимална мощност на двигателя: 129 kW / 175 hp, при обороти: 1 800 rpm - Максимален въртящ момент: 849 Nm, при обороти: 1 350 rpm - Индикативен разход на гориво: 18,25 l/h - Стрела: 5.7 m - Декларация EU - Двигател EU - Джойстик, 4-канален - Допълнителни предни работни светлини - Камера за задно виждане - Модулатор на мощност - Електрически педал за линията за чук - Противотежест 5000 kg - Предпазител 4.5 t - Рамо 2.9 m - Кофа 1 500 mm; 1.44 m3 Новият багер ще е с мощност 129 kW. Средната му производителност за 1 час работа щe е 780 т./ч. Сравнено със стария верижен багер това е в пъти повече, което води след себе си по-нисък разход на енергия и гориво за единица произведена продукция. Средното годишното потребление на електроенергия от дизеловото гориво ще е в размер на 194 756,25 kWh/yr. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 309 839 kWh/г., а спестените емисии СО2 са в размер на 82,73 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 320 365 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 320 365.00 316 365.00
Интегриране на нов двубандажен валяк, с висока производителност и ниско енергопотребление - 1 бр.: Предложената мярка (интегриране на нов двубандажен валяк) би участвала в първия етап на производството, но тъй като предприятието не разполага с такава машина за нуждите на производствения процес, тъй като до този момент е използвало външни услуги. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика''. От доставчика на новия двубандажен валяк са взети данни за съществуващия стар подобна валяк. Той е с мощност на дизеловия двигател 24.8 kW. Средната производителност на стария валяк за 1 час, работа е 550 m2/h, а средната годишна консумация на електроенергия е 71 910 kW/yr. Средно за 1 час работа, старият валяк изразходва 6 l/h. Настоящата дейност е препоръчана мярка 2 от Енергийния одит.В нея се предвижда интегриране в производствения процес на нов двубандажен валяк, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Избраният нов двубандажен валяк има следните технически характеристики: - Максимална мощност на двигателя: 18,5 kW / 25 hp, при обороти: 2 200 rpm - Индикативен разход на гориво: 4,7 l/h - Широчина на валиращия елемент: 1 200 мм - Стандарт против преобръщане ROPS - Производителност при 2 фази, 4 cm покритие, 4 km/h: 180 t/h - Двигател отговарящ на екологичен стандарт EU Stage IV - Мехатронична горивна система с електронно управление - Хидростатична трансмисия с помпи с променлив дебит Новият двубандажен валяк ще е с мощност 18,5 kW. Средната му производителност за 1 час работа щe е 800 m2/h. Сравнено със стария двубандажен валяк това е в пъти повече, което води след себе си по-нисък разход на енергия и гориво за единица произведена продукция. Средното годишното потребление на електроенергия от дизеловото гориво ще е в размер на 54 482,40 kWh/yr. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 50 114 kWh/г., а спестените емисии СО2 са в размер на 13,38 т/год. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 46 673лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 46 673.00 46 673.00
Интегриране на нов еднобандажен валяк, с висока производителност и ниско енергопотребление - 1 бр.: Предложената мярка (интегриране на нов еднобандажен валяк) би участвала в първия етап на производството, но тъй като предприятието не разполага с такава машина за нуждите на производствения процес до този момент е използвало външни услуги. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика''. От доставчика на новия еднобандажен валяк са взети данни за съществуващия стар подобен баляк. Той е с мощност на дизеловия двигател 99 kW. Средният разход на гориво (дизел) за 1 час работа е 15 l/h. Средната производителнност на стария валяк за 1 час работа е 1100 m2/h, а средния разход на енергия за година е в размер на 179 775 kWh/y. Настоящата дейност е препоръчана мярка 3 от Енергийния одит. Тя предвижда интегриране в производствения процес на нов еднобандажен валяк, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Избраният нов еднобандажен валяк има следните технически характеристики: - Максимална мощност на двигателя: 55,4 kW / 75,34 hp, при обороти: 2 200 rpm - Скрапер - Груб горивен филтър - Мигаща светлинна сигнализация - Филтър хидравлична система - Старт на двигателя с PIN код - Индикативен разход на гориво: 8,0 l/h - Производителност при 2 фази, 10 cm покритие, 4,0 km/h: 3 020 m2/h - Двигател отговарящ на екологичен стандарт EU Stage IV - Автоматичен празен ход с електонно управление - Хидростатична трансмисия с помпи с променлив дебит - Мехатронично управление на трансмисията Новият еднобандажен валяк ще е с мощност 55,4 kW. Средната му производителност за 1 час работа щe е 1510 m2/h. Сравнено със стария двубандажен валяк това е в пъти повече, което води след себе си по-нисък разход на енергия и гориво за единица произведена продукция. Средното годишното потребление на електроенергия от дизеловото гориво ще е в размер на 92 736 kWh/yr. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 154 046 kWh/г., а спестените емисии СО2 са в размер на 41,13 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 113 446лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 113 446.00 113 446.00
Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина - 1 бр.: Към настоящия момент в ремонтното помещение на "Екопроект Био" ЕООД вентилация на производствена зона не съществува. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата Стара Практика” или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения посредством вентилация, с обем 500м3/ч, който е еднократен, съгласно чл.306, Раздел III (Механична вентилация) от Наредба №15 от 28.07.2005г. за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия. Източникът на енергия, който подгрява въздуха е електрическа енергия. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба № 7 за енергийна ефективност на сгради. Обекта се намира в климатична зона 4 и всички средномесечни температури са взети за съответната зона. На база изразходената електроенегия през някои от месеците е направено изчисление за разхода на енергия и е установено, че той възлиза на 5 414kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 4,43 t/yr. Настоящата дейност е препоръчана мярка 4 от Енергийния одит. Тя предвижда изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. След направени предварителни изчисления как ще се промени разходът на енергия след ЕСМ възлиза на 1 814 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 1,49 t/yr., което намаление е в пъти спрямо базовата линия. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 9 125 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 16 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 9 125.00 9 125.00
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр.: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В "Екопроект Био" ЕООД данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Към момента на извършване на Енергийния одит в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Настоящата дейност е препоръчана мярка 5 от Енергийния одит. За целите на проекта се предвижда въвеждане на система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на вережния багер (мярка 1), която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за консумация на дизелово гориво, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, и да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на верижния багер представлява: Софтуер за енергиен мениджмънт - характеристики: - разработен на език HTML5 - с възможност за анализ на разходите по различни активи - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. Уред за измерване ефективност на строителни машини - измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на КБТ - възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство - възможност да чете данни от борд-компютрите чрез FMS, LCV и J1708 интерфейси - възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи. - GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата от борд компютър и от дигитален тахограф едновременно. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото й потребление, чрез дневни графици на работа на верижния багер, съобразени с плануваните количества на производството. Системата за мониторинг играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението. Наред с това, тя осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност. Конкретната автоматизирна система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено за закупуване на високоефективен верижен багер (препоръчана мярка 1 от Енергийня одит) . За изчисляване на спестяването от СМЕ е направено допускане за 6% намаляване на енергопотреблението, вследствие на по-ефективно управление и е установено, че Годишни спестявания на енергия от въвеждането на система за мониторинг на енергопотреблението по отношение на верижен багер е 11 685 kW/h. Тъй като СМЕ въздейства в комбинация с мярка 1, то за тази мярка не е посочена енергия преди и след мярката, а директно е отчетена в сумата, изчисленото спестяване от нея (изчисленията са съгласно разясненията по процедурата от УО и по-конкретно съгласно отговор на въпрос 18 от разясненията от дата 26.05.2016 г.). Инвестиционните разходи, съгласно предварително проучване се оценяват на 16 584 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 16 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 16 584.00 16 400.00
Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" - 1бр. : Дейността по изготвяне на енергийния одит в "Екопроект Био" ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на "Екопроект Био" ЕООД ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за поризводство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на прозводителността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Събиране на три оферти и избор на изпълнител (1 месец) 2. Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" (от 1 до 2 месец) 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1 бр.: Дейността по въвеждане на система за енергиен мениджмънт включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 995.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011 - 1бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: ­- Провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;­  - Провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - Вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най­-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и  всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най­добрите постижения в областта (benchmarking),  измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 9 000.00 13 800.00
Дейности за визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Екопроект Био" ЕООД задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; - Свързване с и взаимодействие с други европейски проекти и групи със сходни интереси. Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 3 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).