Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

As locomotives are running, their wheels' geometry changes because of friction to the rails. For safety reasons and to avoid derailment it is necessary to keep the geometry of locomotive wheelsets within legally set margins. Profile correction of the wheelsets is done by wheelset lathes. There are two types of wheelset lathes - installed on the floor (portal) and installed under floor - under rail level - in a special pit (underfloor). With a portal lathe it is only possible to machine wheelsets that are dismantled from the locomotive while with an underfloor wheel lathe the serviced locomotive passes above it, without the need of wheelset dismantling. 
At the moment, at our wheelset department, we correct wheelset profiles with a portal lathe. This technology requires always to dismantle the wheelsets from the serviced locomotives and just after that to machine them. Dismantling and assembly of the wheelsets to the locomotive require long technological time and are labor- and energy intensive. This interrupts our manufacturing process and limits our repair capacity.
Through installation of an underfloor wheel lathe we will reduce the time for a locomotive profile correction by many times, we will reduce electricity, water, and natural gas consumption. In the meantime, we will optimize our manufacturing process, will increase our wheelset department's capacity and will increase labor productivity.
With the underfloor wheel lathe installation, we will do the following actions: improve our company's locomotive repair processes, improve resources effectiveness and locomotive repair efficiency, and improve our existing service of locomotive wheelsets profile correction.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност по подобряването на процесите свързани с ремонта на локомотиви (ще бъде изпълнена чрез инсталирането на канален колоосен струг): Експрес Сервиз ООД ще подобри производствените процеси по ремонт на локомотиви и производство на нови локомотиви чрез доставка и инсталиране на канален колоосен струг. При всеки технически преглед на локомотив, ние сме нормативно задължени да извършваме серия от измервания на локомотивните колооси. В момента ние извършваме тези измервания с ръчни измервателни инструменти - шублери, като това отнема между 2 и 3 часа за всеки локомотив. По време на измерванията, локомотивът заема мястото върху ремонтния канал и блокира движението по коловоза в целия ремонтен цех. С въвеждането на канален колоосен струг, притежаващ функцията автоматично измерване на колоосите, времетраенето на измерванията ще се съкрати до 10 минути. Това ще доведе до съответното съкращаване на времето за ремонт на локомотива, ще освободи производствените ни площи по-бързо и ще подобри трафика на локомотиви в цеха за ремонт. След инсталирането на канален колоосен струг, времето необходимо за репрофилирането на колоосите на един локомотив ще се съкрати от 5 дни на 4 часа. По време на репрофилиране на колоосите, локомотивите не могат да се движат и по този начин блокират коловоза, на който стоят. Рязкото съкращаване на времетраенето на репрофилирането ще оптимизира използването на ремонтните ни коловози, а с това и целия производствен процес. По време на репрофилиране на колоосите на локомотив без канален колоосен струг, той трябва да стои повдигнат на крикове. Това създава, макар и минимален, риск за работещите около повдигнатата машина. С въвеждането в експлоатация на канален колоосен струг този риск ще бъде избегнат, защото локомотивът ще бъде стабилно стоящ върху коловоза си по време на операцията по репрофилиране. Производственият процес ще бъде подобрен и посредством създаването на по-добър микроклимат в помещенията. Понастоящем, при демонтажа на колоосите от локомотива и при струговите операции по репрофилиране на колоосите, се създават частици метален прах, които застрашават здравето на работещите. След инсталирането на канален колоосен струг, този проблем ще отпадне, защото няма да се налага демонтаж на колоосите от локомотива, а самият струг ще бъде съоръжен с екстрактор на дим и метален прах. При извършване на услугата по репрофилиране на локомотивни колооси без канален колоосен струг, ангажирани в процеса са най-малко 8 висококвалифицирани работници по монтаж/демонтаж, както и 1 стругар на струг с ЦПУ. След инсталирането на канален колоосен струг, дейността ще се изпълнява само от 1 стругар, като това ще освободи квалифициран персонал и ще ни помогне да подобрим производствения процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 месец); 2. Избор на изпълнител (1 до 2 месец); 3. Сключване на договор (2 до 4 месец); 4. Доставка на канален колоосен струг (4 до 16 месец); 5. Транспортиране на струга (16 месец); 6. Инсталиране на струга (16 до 17 месец); 7. Обучение и окончателно въвеждане в експлоатация (17 и 18 месец). 1 887 375.90 1 887 375.90
Дейност по добавянето на нови характеристики и подобряването на съществуващата услуга по ремонт на локомотиви (ще бъде изпълнена чрез инсталирането на канален колоосен струг): След доставката и инсталирането на канален колоосен струг в Експрес Сервиз ООД, услугата ремонт на локомотиви ще придобие качествено нови измерения и ще бъде чувствително подобрена. Нова характеристика при извършването на услугите в Експрес Сервиз ще бъде автоматизираното измерване на локомотивните колооси. Това е процес, който се извършва задължително при приемане и при изпращане на локомотива от ремонт. След инсталирането на канален колоосен струг, който е съоръжен със система за автоматично измерване на колооси, ние изцяло ще променим начина, по който се е извършвало измерването дотогава. Времетраенето на процеса ще се съкрати от 6 часа на 20 минути. Данните от измерванията ще се съхраняват на електронен носител и ще се трансферират лесно и бързо към ползвателя на локомотива, както и в нашата вътрешна комуникационна мрежа. След инсталирането на каналния колоосен струг, ще бъде подобрена услугата репрофилиране на локомотивни колооси. Рязкото съкращаване на времетраенето на услугата от 5 дни на 4 часа, ще донесе множество ползи както за нас, така и за нашите клиенти. В железопътния транспорт от изключителна важност е локомотивите да бъдат винаги на разположение, за да се оптимизира целия график на движение на влаковете. Всеки излишен ден престой на локомотив в ремонт коства нарушения в графика, разходи за наеми и амортизации на клиентите, евентуални неустойки. Тези проблеми ще бъдат избегнати при съкращаване на времето за репрофилиране на локомотивните колооси. Освен в съкращаване на времето за извършване, подобренията на нашата услуга ще се изразяват и в по-голямата прецизност на обработка на локомотивните колооси, по-точните измервания, удължаване на ресурса на локомотивните колела чрез оптималното софтуерно задаване на параметрите на обработка. 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в процеса на ремонт на локомотиви (ще бъде изпълнена чрез инсталирането на канален колоосен струг).: Каналните колоосни стругове съчетават нови технически решения в сферата на механиката, хидравликата, електрониката и софтуера. Те са сложни продукти на мехатрониката, конструирани с цел да улеснят и оптимизират репрофилирането на локомотивни колооси. Използването на канален колоосен струг подобрява ресурсната ефективност и намалява използването на следните суровини: 1. Електрическа енергия и природен газ: Икономия на ток необходим за струговането посредством използването на софтуерно управляеми инверторни мотори, икономия на ток за осветление, повдигане на локомотива и други технологични нужди; 2. Вода: Пълна икономия на охлаждаща вода при процеса на струговане (каналният колоосен струг не използва вода за охлаждане) и премахване на необходимостта от измиване на детайлите при конвенционалното струговане; 3. Лубриканти (масло и грес): Икономията на масло и грес се получава след промяната на технологията, защото при конвенционалното струговане се налага да подменяме маслото в редукторните кутии на колоосите и греста в буксовите лагери, а при преминаването над канален колоосен струг, тези операции отпадат; 4. Химически миялни препарати: При конвенционалното струговане се налага измиване на колоосите, които се поднасят към струга, а след изпълнението на дейността, тази необходимост ще отпадне. Освен намаляването на използването на суровини, дейността ще ни помогне да предотвратим (или силно намалим) генерирането на отпадъци: 1. Стружки: При струговите операции по репрофилиране на локомотивните колооси, се генерират метални отпадъци - стружки. При използването на софтуерно управляем струг, който сам избира оптималната програма за струговане, генерираните стружки ще бъдат по-малко, а в локомотивните колела ще остава повече метал (ресурс до окончателното им износване); 2. Вода: След въвеждането на каналния колоосен струг, ще отпадне необходимостта от измиване на локомотивните колооси и талигите на локомотива, ще се прекрати и разхода на охлаждащата струга течност; 3. Замърсена вода (малсена кал): При отпадане на процеса по измиване на колоосите и талигите, няма да се генерира и замърсена отпадна вода; 4. Използвани лубриканти: При отпадане на необходимостта от подмяна на маслото и греста в локомотивните колооси, тези отпадъци се редуцират до 0. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).