Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The implementation of this project meets the basic need of AVA-M in improving the competitiveness of the company, creating opportunities for the development of managerial capacity and growth by obtaining specialized services and promote the use of information and communication technologies, through the deployment of ICT management tools processes in the enterprise.

The enterprise is part of the target group of small and medium-sized enterprises, who face the typical problems facing the development of SMEs in Bulgaria related to inadequate management capacity, including the availability of high demand for investments to improve the models of governance and organization of the main processes the activities of companies. The project belongs to the permissible target of the procedure as it provides activities to improve management processes and organization of the enterprise, as well as activities aimed at providing objective guarantee service quality and processes offered by AVA-M. The main objective of the project proposal involves simultaneous execution of two interrelated objectives, including:
- Development of management capacity of the company by obtaining specialized services
- Ensuring the growth of the company through the use of information and communication technologies and services.

The activities to be implemented in the project include the introduction and implementation of effective management systems and improving the organization of resources and business processes and aligning services with European and international standards. Expected results include improved market presence and potential for export of services to the company through technology to improve the manufacturing process, higher productivity, cost reduction and optimization of the production chain.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане и сертифициране на интегрирана система за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO9001 и ISO14001: Цел на дейността: Основната цел на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет и растеж в АВА-М ООД чрез въвеждане и сертифициране на интегрирана система за управление на качеството и управление на околната среда в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001 и ISO14001 Описание на дейността: За постигане на целите на дейността е необходимо да бъдат въведени и сертифицирани следните международно признати стандарти - ISO 9001 - за управление на качеството и ISO 14001 - за управление на околната среда. Въвеждането и сертифицирането на интегрирната система за управление в дружеството е изключително важен процес за развитие на управленския капацитет и постигане на растеж, включително и на международните пазари. Инвестицията допринася за изпълнението на дейността по проекта, като осигурява възможност на АВА-М ООД да предлага продукти и услуги, съответстващи на изискванията на клиента и приложимите изисквания на нормативните актове, като значително повишава имиджа на дружеството на международните пазари, като се създават предпоставки за увеличаване на кръга от потенциални клиенти и повече възможности за участие и изпълнение на обществени поръчки. Внедряването и сертифицирането на системата за управление предоставя постоянно поддържане на качеството, намаляване на възможните рискове, подобряване на компетентността на служителите и създаване на удовлетвореност при клиентите. Развитието и укрепването на управленския капацитет и растеж в дружеството се постига чрез: 1) Постигане и поддържане на общ мениджмънт на качеството при предоставяне на услуги от страна на дружеството чрез внедряване и сертифициране на ISO 9001 – тази инвестиция предоставя на АВА-М ООД възможност за постигане и поддържане на високо ниво на качеството. Системата помага на дружеството да развие и подобри ефективността си при всички принципи и условия за управление на качеството. 2) Управление на влиянието на организацията върху околната среда чрез внедряване и сертифициране на ISO 14001 – инвестицията позволява на дружеството да проследи и подобри тези аспекти от дейността си, които влияят върху околната среда, като се оцени въздействието и дейността се приравни към нормативните изисквания по отношение на околната среда. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 2 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители ( 5 месец). 6. Внедряване на интегрирната система за управление на качеството и околната среда и подписване на приемо- предавателни протоколи (от 6 до 10 месец). 7. Сертифициране на стандартите, влизащи в интегрирната система и подписване на приемо- предавателни протоколи (от 10 до 12 месец). 15 900.00 14 200.00
Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез реинженеринг на процесите в дружеството: Цел на дейността: Основната цел на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет и растеж в АВА-М ООД чрез реинженеринг на процесите в дружеството. Описание на дейността: За постигане на целите на дейността е необходимо да бъде изпълнен реинженеринг на процесите в дружеството. Дейността е изключително необходима за повишаване на нивото на качеството на услугите, удовлетвореността на клиенти, партньори и служители и последващо развитие и укрепване на управленския капацитет. Фокусът при изпълнение на дейността е поставен върху създаването на ефективни предпоставки за постигане на резултатите. Предвижда се услугите по реинженеринг на процесите в организациите да включват: 1) Диагностика и измервания на бизнес процесите в организацията, с цел определяне на работните процеси, за които е необходимо подобрение. 2) Избор на процесите, които ще бъдат изменени и предпроектирани вследствие на реинжинеринга – дефиниране на процесите, входовете и изходите на всеки процес, както и взаимовръзките между различните процеси. 3) Техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия: - Определяне на целите на системата и процесите, необходими за постигането им. - Установяване на правомощия, отговорност и отчетност за управление на процесите. - Разбиране на възможностите на организацията и определяне на ограниченията при ресурсите преди започване на действията. - Определяне на взаимозависимостите на процесите и анализиране на резултата от измененията на отделните процеси върху системата като цяло. - Управление на процесите и на техните взаимовръзки като система за ефикасно и ефективно постигане на целите по качество на организацията. - Осигуряване наличието на необходимата информация за управление и подобряване на процесите за наблюдение, анализ и оценка на функционирането на цялата система. - Управление на рисковете, които могат да повлияят на изходните елементи от процесите и на цялостните резултати на системата за управление на качеството. 4) Персонализиране на модела спрямо спецификите на организацията. 5) Обучение на персонала. 6) Въвеждане на препроектираните процеси (предписанията от реинженеринга) в дейността на организацията. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители ( 5 месец). 6. Изготвяне и внедряване на модел за реинжинеринг на процесите. (от 5 до 15 месец). 29 500.00 23 500.00
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на Система от софтуерни модули за управление на бизнес процесите в предприятието и автоматизация на дейностите (ERP). : Цел на дейността: Основната цел на дейността е насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на Система от софтуерни модули за управление на бизнес процесите в предприятието и автоматизация на дейностите (ERP). Описание на дейността: За постигане на целите на дейността е необходимо да бъде разработена и въведена Система от софтуерни модули за управление на бизнес процесите в предприятието и автоматизация на дейностите (ERP) . Инвестицията в такава система насърчава използването на най-съвременни информационни и комуникационни технологии, които допринасят за развитие на управленския капацитет и постигане на конкурентен растеж в АВА-М ООД. Необходимостта от разработването на такава система възниква вследствие необходимостта от подобряване на управленския капацитет, в частност процесите по планиране и управление на ресурсите, управлението при работа с клиенти, процесите по вземане на решения и управление на производството . Въвеждането на система за управление на бизнес процесите дава възможност за растеж на АВА-М ООД чрез реализирането на продукти и услуги на пазара, които съответстват на потребителските нужди, подобряване на процеса управление и обслужване, както и оптимизиране на процеса на договаряне и изпълнение на услугите. За да бъдат постигнати в пълна степен целите на дейността е предвидено да бъде разработена и внедрена Система от софтуерни модули за управление на бизнес процесите в предприятието и автоматизация на дейностите (ERP), интегрираща в себе си следните модули и функционален обхват: 1) Софтуерен модул за интеграция на програмни решения за управление на бизнес процесите в производственото предприятие – модулът предвижда да осигурява възможност за интеграция на програмни решения и данни за управлението на процесите в производствените звена и складовото стопанство свързани с поръчки, резервации, покупки и доставки и др.; 2) Модул за планиране и управление на дейностите, свързани с изготвяне на обработваните/лазерните детайли и използването на специализирани машини за обработка/лазерно рязане – модулът предвижда да осигурява поддържането на план-графици, оптимизира геометричните характеристики на материала, осъществява комуникация с обработващата машина за директен механизъм за планиране, оптимизация и отчитане на процесите, обменя данни за технологията и обработката; 3) Модул за работа в интегрирана среда и обслужване на единично производство в предприятието – модулът предвижда да предоставя възможност за отдалечен режим на работа в интегрирана среда, обработка на процесите при готова продукция при директно предаване, монтаж или комплектоване; 4) Програмен модул за BI (управленско ниво) – модулът предвижда да предоставя възможности за предварителна калкулация и баланс по поръчки, динамично изчисляване на коефициент ефективност с актуализация на тригерно ниво по операции, разценки и разходни норми, да създава предварителни собствени изгледи и разрези с предварителна параметризация; 5) Модул за управление на отпадъците в интегрирана среда – модулът предвижда да предоставя управление на процесите по класификация на отпадъците от металообработване, в последствие да оптимизира разходните норми цветни, черни и неръждаеми метали, както и специализирано изчисляване на отпадъците при различните производствени процеси. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 4 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (от 4 до 5 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители ( 6 месец). 6. Внедряване на Система от софтуерни модули за управление на бизнес процесите в предприятието и автоматизация на дейностите (ERP) (от 6 до 18 месец). 294 000.00 293 750.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез осигуряване на инфраструктура, необходима за работата на Система от софтуерни модули за управление на бизнес процесите и автоматизация на дейностите в предприятието (ERP).: Цел на дейността: Основната цел на дейността е насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез осигуряване на оборудване и инфраструктура, необходима за работата на Система от софтуерни модули за управление на бизнес процесите в предприятието и автоматизация на дейностите (ERP) . Описание на дейността: За постигане на целите на дейността е необходимо да бъде осигурена подходящо оборудване и инфраструктура, която да подсигури безпроблемното функциониране на системата. За поддържане на Система от софтуерни модули за управление на бизнес процесите в предприятието и автоматизация на дейностите (ERP) , ще бъде приложен традиционният модел при който разработената система се инсталира на сървър, собственост на дружеството. Този вариант предлага максимална сигурност и функционалност, тъй като на първо място всички данни и системата се намират на сървър закупен от дружеството в рамките на изпълнение на проекта, което позволява и добавяне на нови функционалност на системата в бъдещи периоди, което в голяма степен възпрепятства бързото и морално остаряване. Моделът е изключително подходящ, тъй като представлява еднократна инвестиция, която покрива цялата необходима за работа на системата инфраструктура. За да бъде цялостно изграден модела за функциониране на системата е необходимо дружеството да закупи и интегрира следните дълготрайни материални активи (ДМА) и дълготрайни нематериални активи (ДНА): 1) Мрежови дисков масив – 1 бр. 2) Твърд диск за съхранение на данни – 4 бр. 3) Стационарна работна станция – 10 бр. 4) Преносима работна станция – 4 бр. 5) Принтиращо устройство – 1 бр. 6) Стационарен телефон – тип 1 – 18 бр. 7) Стационарен телефон – тип 2 – 1 бр. 8) Стационарен телефон – тип 3 – 1 бр. 9) Маршрутизатор – 1 бр. 10) Непрекъсващо захранващо устройство – 1 бр. 11) Комуникационен софтуер – 1 бр. Както и се предвижда наемането за 12 месеца на колокейшън център - 1 бр.– услугата е необходима за разполагане на сървъра на клиента в наето пространство за функционирането му. Услугата дава възможност за бързо и безпроблемно достигане до информацията от страна на клиенти и партньори. Предимството при колокацията на сървър е, че спестява високите разходи за изграждане на собствен оборудван технически център и заедно с това гарантира непрекъснато наблюдение и поддръжка на оборудването. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 4 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (5 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители ( 6 месец). 6. Осигуряване на оборудване и инфраструктура, необходима за работата на Система от софтуерни модули за управление на бизнес процесите в предприятието и автоматизация на дейностите (ERP) (от 6 до 8 месец). 86 110.00 70 215.00
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез Разработване и въвеждане на управленска система като услуга (SaaS): Цел на дейността: Основната цел на дейността е насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на управленска система като услуга (SaaS) Описание на дейността: За постигане на целите на дейността е необходимо да бъде разработена и внедрена софтуерна система с модули за управленски системи като услуга тип SaaS. Инвестицията в такава система насърчава използването на най-съвременни информационни и комуникационни технологии, които допринасят за развитие на управленския капацитет и постигане на конкурентен растеж в АВА-М ООД. Необходимостта от разработването на такава система възниква вследствие на постоянната необходимост от подобряване на управленския капацитет, като се осигурява контрол на основните процеси и управленски действие от разстояние. В частност контролираните процеси по планиране и управление на ресурсите, управлението на ресурсите, управлението при работа с клиенти, процесите по вземане на решения и управление на производството, както и нарастващите нужди за преминаване към информационни и комуникационни системи, породени от високата динамика на бизнес процесите и увеличаващите се нужди за по-качествено управление и обслужване, изграждат и подобряват управленския капацитет на всяко едно дружество. Правилното опериране и навременните мониторингови и управленски действия осигуряват оптимизация и качествено контролиране на всички бизнес процеси, съпътстващи развитието и интернационализацията на предприятията. Въвеждането на софтуерна система с модули за управленска система като услуга тип SaaS дава възможност за растеж на АВА-М ООД чрез реализирането на продукти и услуги на пазара, управление на бизнес процеси от разстояние и повишаване на управленския капацитет в предприятието, благодарение на своята он-лайн базирана достъпност за глобална достижимост, лесна администрация, автоматичен ъпедейт и поддръжка на софтуер от доставчика, изключително лесна колаборация с потребителите. За да съответстват максимално на нуждите на потребители, предвидената за разработка система ще разполага с два модула, включително: 1) Модулен пакет за калкулация на изделия с размерност по три оси, включващо управление на множество модификации и серии с цел подобряване управлението на поръчки – модулът се предвижда да е съвместим със стандартни операционни системи, да използва локална и обща база данни и наличие на поддържане на автоматични броячи; 2) Модул за алгоритмичен софтуерен пакет за планиране не единично производство в подготвителни цехове, монтаж и изграждане на обекта на място при клиента – модулът се предвижда да поддържа динамични звена, позволявайки преливането на ресурси между различните звена за производство и управление, както и към работниците. Модулът се изгражда с възможност за аутсорсинг на специализирана обработка, динамични капацитети на производствените машини и гъвкаво управление на монтажни екипи. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. (1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 4 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (5 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители ( 6 месец). 6. Внедряване на управленска система като услуга (SaaS) (от 6 до 18 месец). 123 500.00 123 250.00
Визуализация на проекта: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Описание на дейността: За изпълнението на дейността е необходимо дружеството да получи специализирани услуги свързвани с осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Дейността се изпълнява съгласно изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014 - 2020, вследствие на което се осигурява успешната визуализация на проекта. Отговорностите на бенефициента в процеса на информация и комуникация, която задължително се изпълнява по време на проекта включва минимум изпълнението на следните дейности: 1) При всички мерки за информация и комуникация изрично се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейски съюз; - упоменаването на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2) По време на осъществяването на проекта бенефециентът се съгласява да информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - се включва на уеб-сайта (когато такъв съществува) - кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - поставя за проектите, по които не се финансира инфраструктура или строителни дейности, минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз, на видно за обществеността място. 3) По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, бенефициентът прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в даден прокет информирани за това финансиране. 4) Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен сипсък или друг доказателствен материал, се посочва че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура (4 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (5 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители (6 месец). 6. Визуализация (През целия проект). 1 920.00 1 490.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).