Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project is the result of identified needs of the September for compliance with the requirements of the current standards and norms for achieving a highly energy efficient and decarbonized building stock, increasing the expert capacity in the field of renewable energy, energy efficiency and improving living conditions. The project includes the implementation of energy saving activities in the building of the VAZRAZHDANE - 1926, Karabunar and construction of a Photovoltaic Power Plant, according to the Energy Efficiency Inspection Report, necessary to achieve the indicators of the procedure, as well as construction and author's supervision.
In order to reduce economic and social disparities in the EEA and strengthen bilateral relations between donor countries and beneficiary countries, activities for the exchange of experience, knowledge and best practices at management and expert level are envisaged. An Information and Publicity Plan has been developed in accordance with the requirements of the EEA FM Communication and Design Guide 2014-2021, which will provide clear, detailed and comprehensive information on bilateral cooperation between the EEA. September and the Project Partner, the stages, the degree of implementation of the project activities and the achieved results. In order to successfully implement the project, ensure efficiency and effectiveness in spending the grant and ensure the sustainability of the achieved results, project management and audit activities are provided.The project proposal integrates and will respect the basic principles and values ​​within the EEA 2014-2021, incl. good governance, sustainable development, gender equality and non-discrimination, zero tolerance for corruption.
Target groups are the entire population of the municipality, residents and guests of Karabunar. This is a public institution that performs collective functions of a library, theater, language school, dance, music, a place for talks, a club of interests.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта / Project management: В рамките на тази дейност, логически са групирани всички хоризонтални дейности, които имат пряко отношение към доброто изпълнение на проекта, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. За изпълнението на проекта е определен екип, състоящ се от: ръководител, технически и финансов експерт, координатор - служители на община Септември. Отговорностите и задълженията на всеки член на екипа са описани в т.9.Екип и ще бъдат подробно разписани в Заповедта на кмета. Eкипът по проекта: ще подготвят необходимата документацията за възлагане на дейностите по проекта; извършват мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности; осъществяват периодична комуникация с Бенефициента; участват в организацията и координират изпълнението на дейностите за обмяна на опит, знания и най-добри практики, вкл. дейностите за информираност и публичност - предлагат и съгласуват съоветните материали, информацията за сайта на проекта, участват в пресконференциите, изготвят техническите и финансови отчети по проекта, и др. Кметът на община Септември ще осъществява мониторинг на всички етапи от изпълнение на проекта и ще вземе участие в провеждането на презконференциите . ЕУП ще изпълнява задачи по организация, администриране и координиране, което ще гарантира успешната реализация на проекта и постигане на заложените цели. След подписването на договорите по управлението периодично се провеждат организационни срещи на екипа, чиито основни цели са: • Разпределяне на задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа; • Определяне на правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; • Обсъждане на план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработване на детайлен такъв. • Обсъждане на график за провеждане на процедури за избор на изпълнители по дейности и актуализирането му при необходимост. Разходите по тази дейност са посочени в бюджетни редове 1.1.,1.2., 1.3 и 1.4.. Within this activity, all horizontal activities that are directly related to the good implementation of the project, financial management and control, internal monitoring are logically grouped. For the implementation of the project a team has been appointed, consisting of: manager, technical and financial expert, coordinator - employees of the municipality of Septemvri. The responsibilities and obligations of each member of the team are described in item 9. Team and will be described in detail in the Mayor's Order. The project team: will prepare the necessary documentation for assigning the project activities; perform monitoring and control during the implementation of project activities; carry out periodic communication with the Beneficiary; participate in the organization and coordinate the implementation of activities for exchange of experience, knowledge and best practices, incl. information and publicity activities - offer and coordinate the relevant materials, information about the project site, participate in press conferences, prepare technical and financial reports on the project, etc. The mayor of Septemvri municipality will monitor all stages of project implementation and will take part in the pre-conferences. PMU will perform tasks of organization, administration and coordination, which will ensure the successful implementation of the project and the achievement of the set goals. After the signing of the management contracts, organizational meetings of the team are held periodically, the main goals of which are: • Distribution of tasks and responsibilities of the experts included in the team; • Defining the rules for work, internal monitoring, reporting and reporting; • Discussion of the plan-schedule for implementation of the project activities and development of a detailed one. • Discussion of a schedule for conducting procedures for selection of contractors by activities and updating it if necessary. The costs for this activity are indicated in the budget line: - 1.1.,1.2., 1.3. end 1.4., 30 947.20 29 342.91
Осъществяване на мерки за информираност и публичност/Conduction of measures for information and publicity: В рамките на Д2 ще се организират и реализират мерки за комуникация и информация, съгласно изискванията от Анекс 3 на Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 и на Програмата. Целта е да се повиши обществената осведоменост и ангажираност относно проекта, да се подчертае финансовият принос на ФМ на ЕИП за осъществяването му и за насърчаването на двустранните отношения. Основните похвати, залегнали в План за информираност и публичност ( разписан в т.11 от FA), се основават на принципите за: прозрачност, достъпност, равнопоставеност, овластяване на заинтересованите страни и интерактивност. Предвидените комуникационни мерки са фокусирани върху: интензивна интеракция с медии; разработка и поддръжка на уеб базирани и мултимедийни ресурси – сайт, социални мрежи и др.; разработване и разпространение на рекламни и промотационни материали; организиране и провеждане на публично-информационни събития - пресконференции, разяснителни кампании и т.н. За допълване изпълнението на мерките за комуникация и информация по проекта ще се изработят и разпространят и различни материали за осведомяване и визуализация: платени публикации, билборди/информационни табели, рекламни материали (тефтери, брошури и др.) и т.н. Основна целева група на публично-информационните кампании са гражданите на територията на Община Септември. Вторична целева група са: представители на НПО-сектора, експерти в областта на ЕЕ и възобновяемите източници, еколози и др. заинтересовани страни. Чрез Д2 ще се осигури пълно информационно и комуникационно покритие за популяризацията на проекта, както и ще се предостави възможност на обществеността за осъществяване на ефективна публична регулация и мониторинг на изпълнението му. Подробна информация за планираните мерки е налична в т. 11 „План за информираност и публичност“. Разходите за тази дейност са посочени в бюджетен ред 9.1. Within Activity 2(A.2), communication and information measures will be organized and implemented in accordance with the requirements of Annex 3 of the EEA FM Implementation Regulation 2014-2021 and the Program. The aim is to raise public awareness and commitment to the project, to highlight the EEA FM's financial contribution to its implementation and to the promotion of bilateral relations. The basic measures set out in the Information and Communication Plan (described in Item 11 of the AF) are based on the principles of: transparency, accessibility, equality, stakeholder empowerment and interactivity. The communication measures envisaged are focused on: intensive interaction with the media; development and support of web-based and multimedia resources - website, social media pages, etc .; development and distribution of advertising and promotional materials; organizing and conducting public information events - press conferences, awareness campaigns, etc. To complement the implementation of the communication and information measures of the project, various information and visualization materials will be developed and disseminated: paid publications, billboards/ information boards, advertising materials (notebooks, brochures, etc.), etc. The main target group of public information campaigns are the citizens on the territory of Septemvri Municipality. Secondary target group are: representatives of the NGO sector, experts in the field of EE and renewable sources, environmentalists and other stakeholders. Through A.2, full information and communication coverage will be provided for the popularization of the project, as well as an opportunity for the public to carry out effective public regulation and monitor its implementation. Detailed information on the planned measures is available in item 11 " Information and Communication Plan ".The costs of this activity are indicated in budget line 9.1. 10 315.73 10 572.00
Упражняване на авторски надзор/ Project design/copyright supervision: За всички строежи от първа до пета категория включително при осъществяване на строителството е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Предписанията на проектанта се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Проектантът носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и Подробния устройствен план. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Рарешение за ползване на обекта/Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Дейността е задължителна с оглед спазване разпоредбите на ЗУТ. Съгласно чл. 162 от ЗУТ авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от I. до V. категория, вкл. тъй като проектантът на обекта носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1-3, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Разходите за тази дейност са посочени в бюджетен ред 7.1. All constructions from the first to the fifth category, including the construction, must be supervised by the designers of all parts. The purpose of this supervision is to monitor whether the investment project is being implemented accurately. The designer's instructions are entered in the Book of Orders during construction and are mandatory for all other participants in the construction process. The designer is responsible for the compliance of the construction with the requirements of the law and the Detailed development plan. The activity of the designer in carrying out this supervision ensures the successful implementation of the project and the lawful signing of all acts and protocols during the construction, as well as the coordination of the executives. The activity of exercising copyright supervision is carried out until the receipt of the Permit for use of the site / Certificate for commissioning. The activity is mandatory in order to comply with the provisions of the Spatial Development Act. According to Art. 162 of the Spatial Development Act, the author's supervision in all parts is mandatory for all constructions from I. to V. category, incl. as the designer of the site is responsible for the design of the construction in accordance with the provisions of the detailed development plan, the requirements of Art. 169, para. 1-3, as well as with the requirements for ensuring healthy and safe working conditions. The costs of this activity are indicated in budget line 7.1. 10 315.73 10 300.00
Упражняване на строителен надзор на обекта / Exercise construction supervision of the site: Дейноста е неоходима, за да бъде законосъобразно изпълнение на СМР в обхвата на проекта. Услугата по предоставяне на строителен надзор ще бъде осъществена при спазване разпоредбите на ЗУТ през целия период на изпълнение настротелно-ремонтните дейности, от лице, притежаващо лиценз за упражняване на строителен надзор и валидна Професионална застраховка. Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител, който ще съблюдава качественото, законосъобразно и навременно изпълненеи на СМР на обекта. Ще изпълнява дейности в съответствие с Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълненеи на СМР, съоръжения и строителни обекти и Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и действащи в момента нормативни актове за извършване на СМР до въвеждане в експлоатация на обекта. Разходите за тази дейност са посочени в бюджетен ред 6.1. The activity is necessary in order for the construction of construction works to be lawful within the scope of the project. The service for providing construction supervision will be carried out in compliance with the provisions of the Spatial Development Act during the entire period of implementation of the repair and repair activities, by a person holding a license for construction supervision and valid Professional Insurance. The activity will be assigned to an external contractor, who will observe the quality, lawful and timely execution of construction works on the site. It will perform activities in accordance with Ordinance № 2 of 31.07.2003 for putting into operation of the constructions in the Republic of Bulgaria and minimum warranty periods for execution of construction and installation works, facilities and construction sites and Ordinance № 3 / 31.07.2003 for compiling acts and protocols during the construction and currently valid normative acts for construction and installation works until the commissioning of the site. The costs of this activity are indicated in budget line 6.1. 30 947.20 33 240.00
Обмяна на добри практики с партньор от Норвегия/Exchange of good practices with - partner from Norway: В рамките на проекта, Норвежката организация Mpenergi AS ще сътрудничи за провеждане на подходящ практически обмен на опит с експерти от общинската администрация и широката общественост. По време на обмена ще се организират посещения в обекти, които са с подобрен комфорт на обитаване, вследствие на реализиране на мерки за енергийна ефективност. Целта на обмена е да се запознаят двете страни с дейността си, да обменят опит и практики в сферата на енергийната ефективност и оползотворяване на енергия от възобновяеми източници. Дейността има за цел да допринесе за прилагането на знания и добри практики в изпълнението на инвестиционните мерки по проекта, чрез инициираното сътрудничество с Mpenergi AS , който има значителна експертиза по отношение на енергийната ефективност и управлението на енергията. Разходите за тази дейност са посочени в бюджетни редове: 4.1.,4.2.,4.3.10.1. Within the project, the Norwegian organization Mpenergi AS will cooperate to conduct an appropriate practical exchange of experience with experts from the municipal administration and the general public. During the exchange, visits will be organized to sites that have improved living comfort, as a result of the implementation of energy efficiency measures. The purpose of the exchange is to acquaint both parties with their activities, to exchange experiences and practices in the field of energy efficiency and utilization of energy from renewable sources. The activity aims to contribute to the application of knowledge and good practices in the implementation of investment measures under the project, through the initiated cooperation with Mpenergi AS, which has significant expertise in terms of energy efficiency and energy management. The costs for this activity are indicated in budget lines: 4.1., 4.2., 4.3.10.1. 48 895.75 127 259.15
Въвеждане на енергоспестяващи мерки в сградата на Народно чиралище "Възраждане -1926" и изграждане на фотоволтаична централа за собствено потребление/ Introduction of energy saving measures in the building of thecommunity center "Vazrazhdane -1926" and construction of a photovoltaic plant for own consumption: На база на обследването за енергийна ефективност сградата на НЧ "Възраждане - 1926" са изготвени детайлни технически проекти. Проектното решение предвижда заложените в обследването енерго-спестяващи мерки (ЕСМ) и представя подробна проекто-сметна документация по реализацията на проекта. Енергоспестяващите мерки се състоят от следното: o топлоизолиране и изпълнение на нова силиконова мазилка по фасадите, включително стрехите и еркерите – 10см. EPS; o подмяна на фасадната дограма с нова PVC дограма. Подмяна на фасадните врати с нови алуминиеви врати, включително обръщане около прозорците и вратите отвътре с гипсокартон; o зоната на цокъла – от кота ±0,00 до терна се измазва с мозаечна мазилка; o цялостен ремонт на покрива – нов бетон за наклон; подовата плоча се топлоизолира отгоре с 12см. XPS, като се защитава посредством циментова замазка; нова хидроизолация – рулонна; o подмяна на съществуващите улуци и водосточни тръби с нови; o нова мълниезащитна инсталация; o подмяна на всички обшивки по покрива и стрехите с нови от поцинкована ламарина; По проект е предвидено изграждане на климатични системи за поддържане на комфортен микроклимат в обособените помещения, както и подмяна на всички електрически инсталации, както и въздушна термопомпа. Ще бъде изградена фотоволтаична инсталация с максимална мощност 29,70 kWp. за собствено потребление. Електроцентралата НЕ ВРЪЩА електроенергия към електроснабдителната система. Това се подсигурява, чрез устройство за мониторинг и управление на енергията, което освен самия мониторинг извършва активно регулиране на инверторите спрямо моментното потребление на електроенергия. То не позволява те да произвеждат по-голяма мощност от консумираната от обекта, т.е. при занижена консумация, устройството ограничава произвежданата мощност от ФЕЦ до покриване на собствените електроенергийни нужди на обекта. Разходите за тази дейност са посочени в бюджетен ред: 5.1./ On the basis of the inspection for energy efficiency of the building of the Community Center "Vazrazhdane - 1926" detailed technical projects have been prepared. The project decision envisages the energy saving measures (ECM) set in the survey and presents detailed project estimates for the project implementation. Energy saving measures consist of the following: o thermal insulation and implementation of new silicone plaster on the facades, including eaves and bay windows - 10 cm. EPS; o replacement of the facade joinery with new PVC joinery. Replacement of facade doors with new aluminum doors, including turning around the windows and doors from the inside with plasterboard; o the area of ​​the plinth - from elevation ± 0.00 to the terrain is plastered with mosaic plaster; o complete repair of the roof - new concrete for slope; the floor slab is insulated from above by 12 cm. XPS, protected by cement screed; new waterproofing - roll; o replacement of existing gutters and downpipes with new ones; o new lightning protection installation; o replacement of all cladding on the roof and eaves with new ones made of galvanized sheet metal; The project envisages the construction of air conditioning systems to maintain a comfortable microclimate in the separate rooms, as well as the replacement of all electrical installations and an air heat pump. A photovoltaic installation with a maximum power of 29.70 kWp will be built. for own consumption. The power plant DOES NOT RETURN electricity to the power supply system. This is ensured by a device for monitoring and energy management, which in addition to the monitoring itself performs active regulation of the inverters according to the current electricity consumption. It does not allow them to produce more power than consumed by the site, ie. in case of reduced consumption, the device limits the power produced by the FEC to cover the site's own electricity needs. The costs for this activity are indicated in the budget line: 5.1. 2 063 146.80 1 483 988.92
Одит на извършените разходи по проекта/ Audit of all expenditure under the project: Целта на настоящата дейност е осигуряване на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила за извършване на одитна проверка на изпълнявания проект. вкл. дали отговарят на следните условия: - Да бъдат реално извършени от Бенефициента и Партньора по време на изпълнението на проекта в рамките на договорения срок; - Да са възникнали между първата и последната дата на допустимост на разходите, съгласно Договора за БФП; - Да са пряко свързани с предмета на Договора за БФП и да съответстват на одобрения бюджет на проекта и на бюджетното разпределение за Партньора; - Да са необходими и пропорционални на изпълнението на допустимите по проекта дейности, а отчитането на изпълнените дейности да бъде документално обосновано; - Да са направени единствено и само с цел постигане на целите и очакваните резултати от изпълнението на проекта по начин, съвместим с принципите на икономичност, ефикасност и ефективност; - Да са удостоверени с необходимите разходооправдателни документи, документи за извършени плащания съгласно приложимото законодателство, както и документи, доказващи извършването на дейностите; - Да са отразени в счетоводните документи и регистри на Бенефициента и Партньора в съответствие със счетоводните стандарти; - Системата за счетоводна отчетност и вътрешен контрол на Бенефициента и Партньора да позволява директно идентифициране и проверка на декларираните приходи и разходи по проекта. The purpose of this activity is to provide additional assurance regarding the legality of the costs, the effective and efficient implementation of the project activities and the observance of the specific normative rules for conducting an audit of the implemented project. incl. whether they meet the following conditions: - To be actually carried out by the Beneficiary and the Partner during the implementation of the project within the agreed term; - To have occurred between the first and the last date of eligibility of the expenses, according to the Grant Agreement; - To be directly related to the subject of the Grant Agreement and to correspond to the approved project budget and the budget allocation for the Partner; - To be necessary and proportional to the implementation of the eligible activities under the project, and the reporting of the implemented activities to be documented; - To be made solely in order to achieve the objectives and expected results of the project in a way compatible with the principles of economy, efficiency and effectiveness; - To be certified with the necessary supporting documents, documents for payments made in accordance with the applicable legislation, as well as documents proving the performance of the activities; - To be reflected in the accounting documents and registers of the Beneficiary and the Partner in accordance with the accounting standards; - The system for accounting and internal control of the Beneficiary and the Partner to allow direct identification and verification of the declared revenues and expenditures under the project. 10 315.73 9 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).